Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt maly mnoznik? Stag 300-6 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipiec 2011 - 12:30

Witam,

Mam Stag 300-6 bez plus ustawiłem go tak, ze odłączyłem akumulator, poczekałem, podłączyłem aku i kompa i włączyłem auto-kalibracje, po pomyślnej auto kalibracji jazda 6km na benzynie i później 6km na gazie mapy wyglądały dobrze, praktycznie jak teraz, odchyłka była poniżej 5%. Jednak cos ten mnożnik mały, inny niż w instrukcji. Przejechałem prawie 900km i teraz zrobiłem zrzuty ekranu i zapis oscyloskopu. Zmieniła się nieco odchyłka, ale wygląda jeszcze jak w normie.

Czy wszystko jest ok, coś zmienić coś poprawić?.
Plik oscyloskopu
http://www.speedysha...393294/oscy.osc

screeny http://s1.img.pl/a/61045

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 12 lipiec 2011 - 15:15

Zmniejsz ciśnienie do 1.1 + kalibracja od nowa i będzie git. Teraz będzie jeździć i na tych ustawieniach dobrze, ale w zimie mogą być problemy.

#3 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lipiec 2011 - 15:18

które ciśnienie ustawić 1.1? Robocze mam 1.1

#4 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 12 lipiec 2011 - 15:53

Na parowniku masz 1.3 bara, zmniejsz do 1.1. Jeśli w programie masz już ustawione 1.1 to nie musisz robić kalibracji.

#5 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 10:45

koledzy możecie mi doradzić co i jak mam ustawić żeby te mapy sie zgrały ??
Dodany obrazek

jeszcze bym zrobił zrzut ustawień bo coś nie tego mi z silnikiem jak by mułowata sie zrobiła ale jak ją strzeli to idzie dobrze

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2011 - 11:01

a jakie masz ciśnienie gazu podczas pracy silnika?

#7 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 wrzesień 2011 - 11:28

doncortino przecież masz napisane w prawym górnym rogu tego co wkleił = 0,94

Ustawisz to przesuwając okrągłe żółte kólka w górę i w dół, bądź też w prawo lub w lewo.
Z tego co ja wiem, najlepiej jest, gdy niebieski wykres pokrywa się z zielonym.
Jest to jednak nie możliwe do ustawienia, bo za każdym razem musiał byś jeździć w dokładnie taki sam sposób ( tak samo wciskać gaz, w tym samym momencie zmieniać bieg itd)
Możesz spróbować trochę ją pr5zysunąć jedną ku drugiej, ale nigdy nie pokryją ci się identycznie, a na=wet jeżeli, to po kolejnej przejażdżce będzi już inaczej.

 


#8 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 11 wrzesień 2011 - 11:54

Musisz przesunąć zółte kropki do góry.... ale pytanie, czy taki wykres zrobił ci się podczas jazdy testoweej, czy podłączyłeś kompa i to odczytałeś i chcesz przestawiać ?
Bo ustawiać mapę należy jadąc przez jakiś czas na benie, a potem jadąc w ten sam sposób na gazie (jakieś 5km) i wtedy mapy powinny się pokrywać. Jesli po kalibracji po jakimś czasie znów odczytasz mapy to nie koniecznie muszą się pokrywać...

#9 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 12:14

ok wrzucam wszystkie ustawienia na pracującym siniku:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
teraz bedzie wam łatwiej wyczytać z tych danych moze mam coś nie tak poustawiane ,i tak jak pisałem mam problem z odpaleniem na zimnym i raz idzie dobrze raz tak jak by ją ktoś za dupsko łapał .prosze pomóżcie

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2011 - 13:51

pippen33 - ciśnienie przy wyłączonym silniku o niczym nie świadczy, co zresztą widać na kolejnych screenach. Jeśli ciśnienie wynosi 1,36 a mnożnik, który jest za niski to najlepszym wg mnie wyjściem jest zamiana dysz na większe (rozwiercenie)

#11 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 14:41

dysze były rozwiercane do ilu nie wiem ale czy to co widać jest dobrze ustawione czy nie .
opuściłem troche mnożnik w dół zielona linia poszła troche do góry ale znowu coś silnik nie jest chetny do roboty idzie bo idzie ale lepiej szła .zaraz wrzucę to bedzie widać
Dodany obrazek
Dodany obrazek
a co to jest ta odchyłka i do czego ona służy :( i co ona pokazuje ??

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2011 - 16:45

mnożnik za duży (podniosłeś go a nie opuściłeś)
Mnożnik powinien kończyć się w okolicach 1 (prawa strona wykresu) a masz 1,4. To może powodować zapętlanie wtryskiwaczy przy wyższych obciążeniach - prawdopodobnie stąd odczucie mniejszej mocy.

Przy zbyt wysokim mnożniku można zrobić dwie rzeczy:
- podnieść ciśnienie
- powiększyć dysze

ponieważ ciśnienie masz już dość spore -1,34 Bar - nie powinieneś go już zwiększać (valteki kiepsko to znoszą)
pozostaje kalibracja wtryskiwaczy

odchyłka wskazuje uogólniając o ile mniej lub więcej gazu podawane jest przy otwarciu wtryskiwacza. Jeśli odchyłka jest poniżej 0 to gazu silnik dostaje za mało. Odchyłka powinna być jak najbliższa zera (+/- 5%)

#13 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 16:56

czyli co mam zrobić zmieniać dysze czy jak?
- mnożnik z prawej strony opuścić do 1 tak?
- a co z lewą stroną mnożnika .
a możesz mi napisać jak mam poustawiać te żółte kropki co i gdzie żeby miała moc i było dobrze ??

co do mnożnika fakt podniosłem tylko że robiłem "autokalibracje" i sam sie tak ustawił i do tego chciałem poustawiać mapę gazu i na koniec tak wyszło jak widać na załączonym obrazku.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2011 - 17:37

mnożnik po powiększeniu dysz musisz opuścić w całym zakresie. Stroisz aż do pokrycia się map benzyny i gazu.

#15 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 17:42

dobra ide próbować zobaczę co uda mi sie zepsuć :)

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2011 - 17:53

tylko z rozwiercaniem dysz ostrożnie - konieczne są odpowiednie wiertła oraz wiertarka stołowa. Średnicę musisz zwiększyć minimalnie - nie mam tu doświadczenia, ale ja bym rozwiercił o 0,1 mm, ustawił mnożnik i jeśli nadal wyjdzie za wysoki mnożnik rozwiercałbym dysze dalej.

#17 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 wrzesień 2011 - 17:59

a to muszę dysze rozwiercić ,bo opuściłem tak jak pisałeś i mapa jest taka.moze taka być ??
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 18 wrzesień 2011 - 10:24

jak mogę jeszcze sie zapytać .
chodzi mi o obroty od 3 do 4.5 tys tam mi zamula czym to skorygować które kropki trzeba przesunąć bo myślę ze chodzi o czasy wtrysku . tak już jest dobrze ciągnie od dołu dochodzi 3 tyś zamula(jak by chciała ale nie mogła) dojdzie do 4,5 i znowu dostaje kopa :)

gdzie szukać tych kucyków ??

a i jeszcze przy końcach obrotów tzn około 6 tyś zapala sie komunikat w błędach.
"wtryskiwacze całkowicie otwarte"
co to oznacza ??
niby czytałem trochę i mowa o sondach ale tez czytałem że jak sondy niby działają to można to zignorować ....jak to jest naprawdę ??

#19 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 wrzesień 2011 - 22:38

moze mi ktoś coś podpowiedzieć w moim temacie....czy już wyczerpałem zapasy wiedzy :p

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 wrzesień 2011 - 21:06

Małe dysze ,ciśnienie i tak już wysokie , rozwierć o jakieś 0,2 mm a następnie auto kalib. i jazda do pokrycia map. Podnosisz żółtą linię z kropkami do pokrycia z zieloną.Podłącz sondy bo przy wtryskach całkowicie otwartych powinny pokazywać bogato czyli max wskazań