Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Auto z niemiec co?jak?i ile?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawwoz

pawwoz
  • 1 postów
  • Dołączył: 31-03-2011

Napisany 10 lipca 2011 - 14:45

Witam wszystkich klubowiczów jako że jest to mój pierwszy post chce się z wami przywitać:)
Ale do rzeczy mam okazje przywieść z niemiec omege 3.0 mv6 i dlatego mam kilka pytań do Was. Może najpierw opisze sytuacje auto dostane za free jest to rocznik 94 tylko że nie był jeżdżony od 2 lat i nie ma aktualnego przeglądu dlatego pierwsze pytanie czy zrobić przegląd i kupić tam tablice czy może lepiej użyć lawety(koszt ok 1000zł). druga kwestia to jaką kwote wpisać na umowie żeby zmieścić się w tych 30% od ceny eurotaxu?No to chyba narazie wszystko jak coś sobie przypomne to edytuje wtedy posta.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2011 - 14:54

jak 2 lata stalo to mozesz liczyc ze lozyska + tuleje wszelkie masz do wymiany. podejrzewam ze w DE przegladu nie przejdzie wiec przywiez ja do PL




 


#3 OFFLINE   8OPN

8OPN
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 15 lipca 2011 - 13:54

Jak w Niemczech auto nie ma ważnego przeglądu technicznego a jeżdzi to możesz kupić tablice 4 dniowe i ubezpieczenie tak zwane Kurzzaitkennzeichen za około 120 euro i przyjechać na kołach do Polski.W kraju musisz zrobić przegląd do rejestracji,a że te tablice i ubezpieczenie są ważne tylko 4 dni to trzeba przegląd zrobić od razu po przyjeżdzie do kraju.Druga sprawa o którą pytasz to faktura.U nas w urzędzie celnym biorą cenę rynkową danego rocznika,odejmują 30 procent i od tej kwoty wyliczają akcyzę.W tym przypadku za auto z silnikiem o pojemności powyżej 2000 cm3, 18,6 procenta tej kwoty.Jeśli będziesz miał wyższą kwotę na fakturze to celnicy się cieszą i zapłacisz jeszcze więcej.Tablice czerwone tak zwane celne wymagają przeglądu technicznego bo samochód w Niemczech jest rejestrowany na Ciebie.Przy tych żółtych masz Brief ,czyli dowód rejestracyjny ostatniego właściciela auta.Do tych tablic dostajesz karteczkę na którą samodzielnie wpisujesz dane auta i swoje.Pamiętaj o sprawdzeniu czy samochód jest wymeldowany z niemieckiego urzędu.

#4 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 07 sierpnia 2011 - 12:37

Ja proponuję Ci przywieźć go na lawecie ponieważ koszt 1000zł to niewielki wydatek patrząc na to, że na kołach musisz kupić blachy i ubezpieczenie (w zależności od regionu) to nawet 150 Euro, dolicz do tego paliwo i suma robi się większa niż 1000zł. Jeśli nic się nie stanie to ok, ale jeśli coś będzie nie tak, to kolejne koszty. Na umowie wpisz sobie średnią wartość pojazdu z mobile z tego rocznika w podobnym stanie lub też zobacz na allegro średnią cenę, odlicz 41,6% i będziesz miał wynik na umowę.

Mi ostatnio chcieli podnieść wartość od faktury, więc rozpętałem burzę w urzędzie celnym i po 3,5 godziny dopiąłem swego. Przy pojemności powyżej 2000cm różnice w setkach złotych powodują spore różnice w wysokości podatku akcyzowego. Najlepiej więc wydrukuj kilka ogłoszeń w podobnej cenie i miej je jako dowód.

#5 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 maja 2013 - 10:52

witam Panowie zastanawiam sie nad zakupem volvo v40 sprowadzonego z niemiec juz do Polski http://otomoto.pl/vo...-C28925279.html mam takie pytania jak:
Jaki jest koszt rejestracji takiego auta w Polsce?
czy muszę tez robić jego przegląd?
Co sprawdzić w takim sprowadzonym aucie zeby sie nie zdziwić potem jakims brakie dodatkowego dokumętu czy czegoś innego?

#6 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 30 maja 2013 - 11:25

Ksiądz przecież w niecie jest mnóstwo info na temat sprowadzania aut z niemiec. Wzory dokumentów zobaczysz na google grafika.
Koszt rejestracji - 1300 zł ze wszystkich (bez OC)
Jak nie ma ważnego przeglądu, to musisz.
Co sprawdzić ? To co w każdym aucie. Butli LPG nie zalegalizujesz w PL, więc zakup zbiornika używki z homologacją (150zł) lub nowego (ok. 350) dochodzi.

Cena jest niska, więc wymagania też trzeba ograniczyć.

#7 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2013 - 13:50

witam Panowie zastanawiam sie nad zakupem volvo v40 sprowadzonego z niemiec juz do Polski http://otomoto.pl/vo...-C28925279.html mam takie pytania jak:
Jaki jest koszt rejestracji takiego auta w Polsce?
czy muszę tez robić jego przegląd?
Co sprawdzić w takim sprowadzonym aucie zeby sie nie zdziwić potem jakims brakie dodatkowego dokumętu czy czegoś innego?


Ostatnio to przerabialem do wydziału komunikacji potrzebujesz -przetłumaczony brief i wymeldowanie auta (120zl.) akcyza i urząd skarbowy -Vat27 (160zl), idziesz do wydziału a tam płacisz 500zl. Recyklingu i 62zl za dowód miękki. Robisz przegląd obojętnie czy masz ważny z zagranicy czy nie (98zł) no i ubezpieczenie. Po miesiącu kolejny wydatek ponad 200 zł (nie pamiętam dokładnie) za twardy dowód i tablice. A z gazem to nie wiem, szwagier miał sprowadzone auto z gazem i musiał robić legalizację butli.

#8 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 30 maja 2013 - 21:33

basti35 pisz precyzyjniej, co to za dokument- "wymeldowanie auta" ?
Chłop teraz w papierach będzie szukał :masakra:

Robisz przegląd obojętnie czy masz ważny z zagranicy czy nie (98zł)

Jak ma ważny przegląd to nie trzeba.

A z gazem to nie wiem,

Napisałem powyżej jak jest z gazem i Twój szwagier też to przerabiał :)

Nie chcę być uszczypliwy, ale procedura rejestracji auta z niemiec jest banalna i bardzo szeroko opisana w internecie.
Można mieć wątpliwości przy zakupie auta z kraju, który nie jest popularny wśród handlarzy, lub w przypadku zawiłych transakcji.

#9 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2013 - 23:20

[quote name='andzg']basti35 pisz precyzyjniej, co to za dokument- "wymeldowanie auta" ?
Chłop teraz w papierach będzie szukał :masakra:[/QUOTE]
Oki literówka papier potwierdzajacy wyrejestrowanie auta. To jest precyzyjnie....
[/QUOTE]Jak ma ważny przegląd to nie trzeba.[/QUOTE]
Ja miałem ważny przegląd do 2014 i tak musiałem robić .:masakra:

A tu masz artykuł co i jak http://superauto24.s...icy_138302.html

#10 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 31 maja 2013 - 00:13

a ja daje 150 zł więcej hndlarzowi który m zarejestrowaną własną działalność i wszystke formlności załatwia w 2 dni bez recyklngu ponieważ to sobie na poczcie zapłacisz ,

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 maja 2013 - 11:17

a przegląd z LPG nie kosztuje 98zł tylko 160zł
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 31 maja 2013 - 18:33

a przegląd z LPG nie kosztuje 98zł tylko 160zł

162 zł :)

#13 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2013 - 08:22

Jak ma ważny przegląd to nie trzeba.

To raczej ty pisz dokładniej.
Co to znaczy że jak ma ważny przegląd to nie trzeba?
Jeśli ma tzw 1 przegląd w kraju to nie musi, a jeśli przegląd jest z zagranicy to znaczy że nie ma przeglądu i musi zrobić u nas.
Ważność TUV niemieckiego nie ma znaczenia w naszym kraju, chyba że sprowadzasz auto i przyjeżdzasz na kołach do kraju to wtedy ile ważna jest tablica celna rejestracyjna to tyle ważne są badania przeglądu..

#14 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 czerwca 2013 - 19:39

Od 22 września można zarejestrować w Polsce samochód na podstawie zagranicznych badań technicznych, czyli np. niemieckiego TÜV lub brytyjskiego MOT.

http://www.gp24.pl/a.../AUTO/352312650

#15 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 czerwca 2013 - 20:34

Od 22 września można zarejestrować w Polsce samochód na podstawie zagranicznych badań technicznych, czyli np. niemieckiego TÜV lub brytyjskiego MOT.

http://www.gp24.pl/a.../AUTO/352312650


Pod warunkiem,że od daty badania technicznego za granicą nie minął rok.

#16 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 czerwca 2013 - 01:18

Pod warunkiem,że od daty badania technicznego za granicą nie minął rok.


tak bylo wczesniej - w 2012 ja sprowadzilem swoja omcie i miala jeszcze rok TUVu, ale mnie odeslali na przeglad mowic mi, ze to drugi rok TUVu, a w Pl jest tylko przeglad jednoroczny

#17 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 czerwca 2013 - 12:30

tak bylo wczesniej - w 2012 ja sprowadzilem swoja omcie i miala jeszcze rok TUVu, ale mnie odeslali na przeglad mowic mi, ze to drugi rok TUVu, a w Pl jest tylko przeglad jednoroczny


Przeczytaj mój post jeszcze raz,tyle że ze zrozumieniem.Przecież napisałem,"od daty badania nie minął rok".Taki przegląd jest w pl honorowany.