Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pod jaki czynnik taka klima??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2011 - 18:27

Mam takie trochę dziwne pytanko.
Niby mam w Omedze klimę pod R12 i do tej pory byłem o tym święcie przekonany. A dzisiaj po robocie przy aucie wyszorowałem dół silnika w tym sprężarkę i co się okazało. Jest zamontowany Harrison 739. Szukając po necie znalazlem informacje że do tego modelu leje się olej PAG 150. Więc dalej idąc tym tropem znalazłem info, że ten olej jest do klimy pod czynnik r134a. No to już w ogóle zbaraniałem.
Poniżej linki z moich poszukiwań. Może ktoś będzie mi w stanie wytłumaczyć jak to z tą moją klimą jest.

http://www.cairopart...8FK 351 102-561
http://www.supercool...ro=pag&p=pag150

Dodam jeszcze że klima nie wygląda na dłubaną w sensie już podejmowanych przez kogoś prób przerabiania klimy pod nowy czynnik.

#2 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2011 - 19:21

Mam takie trochę dziwne pytanko.
Niby mam w Omedze klimę pod R12 i do tej pory byłem o tym święcie przekonany. A dzisiaj po robocie przy aucie wyszorowałem dół silnika w tym sprężarkę i co się okazało. Jest zamontowany Harrison 739. Szukając po necie znalazlem informacje że do tego modelu leje się olej PAG 150. Więc dalej idąc tym tropem znalazłem info, że ten olej jest do klimy pod czynnik r134a. No to już w ogóle zbaraniałem.
Poniżej linki z moich poszukiwań. Może ktoś będzie mi w stanie wytłumaczyć jak to z tą moją klimą jest.

http://www.cairopart...8FK 351 102-561
http://www.supercool...ro=pag&p=pag150

Dodam jeszcze że klima nie wygląda na dłubaną w sensie już podejmowanych przez kogoś prób przerabiania klimy pod nowy czynnik.


To Ci podpowiedzieli... może podjedź gdzieś do klimiarza i podpytaj wyrywkowo jaki olej do starego typu czynnika wchodził. Bo nie za bardzo wiem w czym tkwi różnica, czy może te czynniki chodzą na innych ciśnieniach ? Bo gdyby rozchodziło się o sam olej to ludzie nie decydowaliby się często gęsto na przeróbkę klimy :)

#3 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2011 - 19:57

Pod R12 idzie minerał. Do r134a syntetyk estrowy. A i ciśnienia też są różne. Niby Harrison 739 u mnie, i Harrison w Omedze B są tego samego typu (V5) Więc tu bym się skłaniał że może jednak mam klimę z jakiegoś przejściowego okresu i chodzi pod r134a. No ale w takim razie zaworki nie pasują bo mam na gwint a nie na szybko złączkę.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2011 - 20:16

Harrison 739 u mnie, i Harrison w Omedze B są tego samego typu (V5)

To sa sprezarki o "zmiennej wydajnosci" - cisnienie sie ustawia zaworem wydajnosciowym.

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2011 - 20:42

sprężarki są takie same niezależnie od rodzaju czynnika. A opisy które znalazłeś mówią o oleju PAG, bo w czasach w których stosowano te sprężarki do układu na R12 nie było jeszcze internetu :-P

Jeśli masz zaworki pod R12 to na 99% masz w układzie R12. Ponadto na samej sprężarce masz na naklejce rodzaj oleju i czynnika.

#6 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2011 - 22:40

To sa sprezarki o "zmiennej wydajnosci" - cisnienie sie ustawia zaworem wydajnosciowym.

Czyli sprawa jasna :D
Swoją drogą ciekaw jestem czy da radę teraz gdzieś nabić klimę R12 ? Jak Ci się uda to daj znać, bo mam ziomka który ma starego Chevy'ego z R12-ką właśnie :D

#7 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2011 - 08:11

sprężarki są takie same niezależnie od rodzaju czynnika. A opisy które znalazłeś mówią o oleju PAG, bo w czasach w których stosowano te sprężarki do układu na R12 nie było jeszcze internetu :-P

Jeśli masz zaworki pod R12 to na 99% masz w układzie R12. Ponadto na samej sprężarce masz na naklejce rodzaj oleju i czynnika.


Na etykiecie sprężarki jest tylko rodzaj oleju S.A.E J639. Natomiast o czynniku nie ma żadnej informacji. Wszędzie gdzie bym nie szukał wynik mi wychodzi jeden - r134a. Gdyby układ miał chodzić na R12 to na sprężarce powinna być informacja że chodzi na innym oleju.

#8 OFFLINE   Krawol

Krawol
  • 1 postów
  • Dołączył: 15-07-2017
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2017 - 14:20

Na etykiecie sprężarki jest tylko rodzaj oleju S.A.E J639. Natomiast o czynniku nie ma żadnej informacji. Wszędzie gdzie bym nie szukał wynik mi wychodzi jeden - r134a. Gdyby układ miał chodzić na R12 to na sprężarce powinna być informacja że chodzi na innym oleju.


Sorry że odkopuje temat. Ale czy udało ciśnie znaleźć odpowiedni olej do nowego czynnika?