Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16v falują obroty i trzesie silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukassy

lukassy
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-07-2011

Napisany 07 lipca 2011 - 21:48

Witam mam kilka pytań a mianowicie mój problem to falujące obroty na benzynie i na gazie i na niskich obrotach trzęsie silnikiem czym to może być spowodowane? może to przepływomierz? Poza tym Ciężko ma odpalać akumulator jest nowy.

#2 OFFLINE   omegab16v

omegab16v

    I love OMEGA

  • 7 postów
  • Dołączył: 21-03-2011
  • Skąd: Sierosław

Napisany 09 lipca 2011 - 13:49

Falujące obroty mogą być spowodowane urwaniem podciśnienia to mały problem, gorzej z trzęsieniem bo to na pewno na jakiś tłok nie chodzi. Radze najtanszym kosztem wymienić 4 świece koszt 60zł i sprawdzić przewody czy mają przebicie( na odpalonym) można reką ale naprawde mocno kopie prąd!! Może tez się dostawać woda na świecę, sprawdz czy ubywa ci płynu chłodzącego i oleju(czy jest wodnisty). Może to być uszczelka pod głowicą albo głowica. To będzie remoncik generalny czyli ok 2300zł. średnio!!!!

#3 OFFLINE   jack9

jack9
  • 12 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: Strzyżów (RSR)

Napisany 09 lipca 2011 - 18:41

To będzie remoncik generalny czyli ok 2300zł. średnio!!!!



2300zł?????:jump: co to za remont i gdzie to takie ceny macie?? jesli to uszczelka to coś za syta ta cena...
a co do tych obrotów to jak tak miałem to zmieniłem kable, świece i autko chodzi ale sprawdz sobie błędy bo być moze chodzi też o przepływomierz.

#4 OFFLINE   dano20

dano20

    dano20

  • 17 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Zamość

Napisany 09 lipca 2011 - 21:27

falowanie obrotów to raczej silniczek krokowy to przeczyszczenia lub wymiany

#5 OFFLINE   lukassy

lukassy
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-07-2011

Napisany 09 lipca 2011 - 22:27

właśnie dzisiaj zczytałem błędy i wykazuje niskie napięcie przepływomierza

#6 OFFLINE   dano20

dano20

    dano20

  • 17 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Zamość

Napisany 10 lipca 2011 - 12:08

to też może być sprawdź kostki na łączeniu czy któraś się nie poluzowała albo przepływka do wymiany

#7 OFFLINE   Pastyl

Pastyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 23 czerwca 2012 - 07:04

Witajcie Panowie, miałem podobny problem, miałem, ponieważ nie wiadomo dlaczego, w jaki sposób, czy to może opatrzność (lecz do kościoła nie chodzę) a może po prostu to chwilowe, ale przyznam, że przestało mi wariować z tymi obrotami po wlaniu takiego specyfiku pod nazwą STP do lpg coś takiego, z pewnością będziecie wiedzieli o jaki chodzi, jak również (gdzieś wyczytałem) wypróbowałem jazdy na samej benzynie, a do tego jeździe przy 4-5000 obrotów, teraz mogę śmiało powiedzieć, że żadnych problemów nie ma, przestało falować, nie trzęsie autkiem, lecz mam obawy, że to jeszcze się powtórzy, jednak chciałem napisać Wam taki oto sposób byście też spróbowali, będę na bieżąco informować Was jak tam dalej poszło.
Modle się, ale czy modlitwy zostaną wysłuchane..

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2012 - 12:13

wypróbowałem jazdy na samej benzynie, a do tego jeździe przy 4-5000 obrotów, teraz mogę śmiało powiedzieć, że żadnych problemów nie ma, przestało falować, nie trzęsie autkiem, lecz mam obawy,

Praca sie poprawila bo sie mapy zaczely ukladac. Obawy masz uzasadnione bo jak znowu dluzej pojezdzisz na LPG to sie rozjada. Wyreguluj poprawnie LPG.

#9 OFFLINE   Pastyl

Pastyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 26 czerwca 2012 - 19:57

No i stało się...pocieszyłem się, ale jak to ja, wiedziałem że nic nie trwa wiecznie i znowu mi zaczęło szaleć z obrotami, ale przyznam, że już nie tak agresywnie jak wcześniej po porównaniu, od czasu do czasu nawet dobrze popracuje, ale czy to benzyna czy to gaz na tym i na tym faluje kolego, czy myślisz, że regulacja gazu będzie miała w tym swój udział, właściwie na chłopski rozum jak mi na samej benzynce dobrze latało bez zmiany na lpg to tak jak mówisz regulacja gazu powinna wspomóc i może już nie będzie tego niechcianego działania, dzięki za wskazówki, zapadne do jakiegoś serwisu lpg i oczywiście napisze Wam jak to się wszystko potoczyło.

#10 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2017 - 14:55

Witam, w aucie falują obroty w przedziale od 1 tys do 2 tys. Przy dojezdzaniu do świateł wciskam sprzegło i faluje, różnie minute dwie czasem chwile jak już spadnie z obrotów jest ok. Check nie świeci. Po odłaczeniu wtyczki od krokowego nie faluje. Narazie na przepustnicy podkreciłem śrubke i trzyma obroty poprzez uchylenie przepustnicy. Czy jazda z odłaczonym krokowym ma jakis negatywny wpływ. Oprócz braku ssania z rana na zimnym.


tomek14829

#11 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2017 - 20:00

Śróbka na przepustnicy służy do ustalenia pozycji przepustnicy ale nie do regulacji. Teraz pozycja "zero" będzie inna i komputer zacznie wariować, jak najszybciej przywróć stan poprzedni. Tak można było robic w autach zasilanych gaźnikiem a w omedze nie pomoże tylko zaszkodzi.

#12 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2017 - 20:59

Kolego to może podpowiesz od czego zacząc, przy takim falowaniu?


tomek14829

#13 OFFLINE   Redds

Redds
  • 47 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2017 - 23:30

Od sprawdzenia czy masz sprawny krokowy, można go rozebrac i przeczyscic w dobrym rozpuszczalniku. Rozpoławiasz go, interesuje Cię część od przepustnicy, wtyczki nie ruszasz. Cienkim śrubokrętem zdejmujesz pokrywę, jest zaciśnięta, wystarczy odgiąć i pokrywka sama zejdzie. Później szerokim plaskim srubokretem odkrecasz nakretke i masz w dloniach nakretke sprezyne i trzpień. Sprezyne odkladasz na bok. Bebechy i obudowa do pojemnika z nitro i czekasz aż syf odpusci. Pozniej czyscisz i skladasz w odwrotnej kolejności. Pokrywy nie musisz uszczelniać, na nakretce masz o-ring. Rozbiórki na 15 minut. Calkowite zanurzenie w chemii bez rozkrecania nie da Ci takiego efektu bo nie doczyscisz wszystkich kanałów. Końcówkę z wtyczką sprawdz miernikiem, powinna mieć ok. 10,3 Ω jeśli to dalej nie pomoże to szukaj sprswnego krokowca i szukaj nieszczelności w dolocie, bo komputer dostaje swira jak przeplywomierz(sprawny) podaje inne wartości niż w rzeczywistosci spowodowane min. Nieszczelnoscią. Po odpieciu krokowego auto powinno zgasnac, zauważ w jakiej pozycji znajduje się przepustnica przy biegu jałowym - jest zamknięta a dawkę powietrza ustala wlasnie krokowy. Jak na odpietym nie ma zadnej reakcji to juz wiesz gdzie szukać przyczyny. A błędy sprawdzane? Wywala coś czy milczy?