Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tarcz z przodu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:50

Tarcze odtluszczone? Generalnie pierwsze kilometry są na dotarcie więc nie hamuje się butem w podłogę.

#22 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 kwietnia 2016 - 21:55

Trzeba było kupić kpl. TRW z warstwą Cotec a nie teraz płakać ze hamulców brak

#23 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 kwietnia 2016 - 22:25

Bosch nie jest zły. Może zaciski słabo pracują?

#24 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 kwietnia 2016 - 05:39

Nie, pewnie poprostu wiadomy efekt tępego hamulca po wymianie, na TRW z klockami z warstwą Cotec poprostu tego nie ma

#25 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 07:32

to normalne że klocki muszą się dotrzeć do tarczy.... nie oczekujcie że po 10km od wymiany będą ostre hamulce :masakra:



#26 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2016 - 09:12

http://autobeztajemn...cje/trw/18.html

 

Kolejna innowacja :)



#27 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 10:20

mam u siebie klocki TRW i nawet pomimo warstwy Cotec klocki muszą się ułożyć do tarczy... no po prostu muszą. Warstwa Cotec wspomaga ten proces, ale na pewno go nie eliminuje ;) bo nikt nie jest w stanie wykonać tarcz i klocków w masowej produkcji z taką dokładnością. Dlatego Cotec fajna rzecz bo ten proces przyspiesza, ale nie eliminuje go całkowicie



#28 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2016 - 07:12

Przeczyściłem temat z waszej napinki o klockach. I tarczach.


Edytowany przez czesiek, 08 kwietnia 2016 - 07:12.


#29 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2016 - 20:46

odtłuszczone, jakżeby inaczej.

klocki i tarcze wygladaja ok. Prawa strona a nawet cale kolo zawsze troche cieple w odroznieniu od lewego. Po podniesieniu kól, wyraznie ciezej obraca sie, tarcza ociera lekko o klocek, tak ajkby nie cofal sie.

Lekkie hamowanie 0 do 50% wcisniecia - jest słabo - hamuje liniowo i słabo

od 50 do 100% - zatrzyma z piskiem ale nie jest to silne wspomaganie hamowania /zapierac sie tez nei musze, po prostu musze pokonac pierwsze 50% gumwoatosci polozenia./

Km zrobiłem juz ok 600, jakiejs poprawy brak, chyba bede rozbieral tloczki, zacisk.

gdzie jest korektor siły hamowania?

Aha, i odpowietrzałem ale nie bylo powietrza... plyn zmienialem z 4-5 lat wczesniej.



#30 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2016 - 21:58

Stary. Po prostu zapieka się Tobie zacisk. Rozebrać, przeczyścić, zastosować zestaw naprawczy, złożyć.

Jeśli nie pomoże wymienić cały zacisk.

Koniec tematu.



#31 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwietnia 2016 - 22:02

Lub przewód gumowy zapchany ze starości, dla pewności wymienić

#32 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 kwietnia 2016 - 10:22

ktos tez mi to zasugerowal ze moze sparcial od środka i pompa w jedna strone przepchnie ale samoczynnie nie wraca...

Aby 2x nie rozbierac kola i nie mierzyc, wiecie jakiej średnicy jest tloczek w zacisku Lucas, Omega B 2.2 DTI 2000r ? 57 czy 54mm ?

Tarcza weszła 296mm i takie podobno są standardowe przy tym silniku.


tłoczek z zestawem 56/koło +30zł przewod elastyczny, zmienie i zobacze co będzie. Na all... taniej ale dojdzie przesyłka i czas czekania. zobacze czy to cos poprawi.



#33 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 11:32

A nie mogłeś zajrzeć do jakiegoś sklepu z częściami online?

 

Pierwszy z brzegu:

 

http://esamochodowec...27,0100806.aspx

 

Leniuszek.



#34 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 kwietnia 2016 - 21:32

juz namierzyłem, ale swoją drogą drożyzna. Ja mam za 48 tłoczek i zestaw naprawczy i to w sklepie.

znajac zycie nic to nie pomoze, pewnie pompa ma słabą siłe.



#35 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 11 kwietnia 2016 - 11:09

Może się komuś przyda xd

Załączony plik  resize_of_grubosci_tarcz_372.jpg   37,14K   4 pobrań


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#36 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 maja 2016 - 13:20

wiec zdażyłem ogarnąć pare spraw,

1. wymieniłem przewody elastyczne hamulcowe idace na zaciski z przodu L+P

2. wymieniłem tłoczki na nowe L+P

3. wymieniłem simeringi gumowe i kołnierze na nowe L+P

4. klocki i tarcze Boscha, praktycznie nówki, może 3 tyś km, teraz rozbierałem stan bdb

5. Odpowietrzane poczynając od LP do PP i jeszcze raz LP dla pewności.

6. Hamują dalej jakby były z gumy, po wczorajszej wymianie tłoczków, uszczelnień i odpowietrzaniu, trochę je pomęczyłem, aż dym poszedł - krótkie rozbiegi i z 5-6 hamowań do pisku /tarcze i klocki mają śmiało z 3 tyś km więc się ułożyły/

 

Nie odczuwam najmniejszej różnicy sprzed wymiany tarcz i klocków do tego co mam teraz... z odpowietrzników leci czysty jasny płyn, bez piany czy bąbelków.

 

Kupiłem jeszcze elastyczne przewody na tył..., nie mam pojęcia co może być nie tak?

pompa DY po oznaczeniach, macie jakieś pomysły? Przecież nie będę w ciemno wymieniał servo, to nie kosztuje kilkadziesiąt zł.....

Komuś udało się zrobić skuteczne hamulce?

 

Aby ABS zadziałał trzeba dobrze depnąć... 



#37 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2016 - 21:55

można spróbować odpowietrzyć pompką próżniową 

albo przejedź się na szuter, asfalt/kostkę z piaskiem i pohamuj aby abs trochę popracował

 

a  serwo trzyma ? pompa próżniowa bokiem nie ciągnie ?



#38 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 maja 2016 - 11:25

serwo dobrze. Ale doszedłem ze tył się mało udziela przy hamowaniu. przód tarcze gorące a tył letnie. zaciski tylnie w kiepskim stanie, konieczne będzie czyszczenie, wymiana uszczelnień itp a później ocenię ponownie