Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tarcz z przodu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 01 lipca 2011 - 22:09

Witam.Panowie mam dziwny problem.Otóż auto stało 3 miesiące pod chmurką...Po tym pojawiło się takie coś że przednie tarcze brały tylko połowe swojej tarczy.Wymianiłem tarcze,klocki mechanik wszystkie tłoczki oglądał i było OK.Dziś starałem się zagrzać przednie klocki...NIestety....Po wariowaniu itp tylne tarcze az były delikatnie czerwone natomiast przód tylko ciepły.Próbowałem odpiwuietrzyć i nic powietrza nie wyleciało.Odpowietrzałem i przód i tył.Byłem przekonany że w automacie przednie tarcze szybciej biorą niż tylne....Panowie co z tym fantem zrobić???

Generalnie pytam o to dlaczego u mnie przód nie hamuje tak mocno ???



#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lipca 2011 - 06:18

a jesteś w stanie przy bardzo mocnym hamowaniu włączyć ABS ?

#3 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 02 lipca 2011 - 06:20

Tak ale bardzo ciężko....Tarcze z tyłu całe biorą te z przodu nie...Klocki nowe,tarcze po regeneracji kupione od użytkownika forum,tamte na złom...Generalnie ABS działa ale jakoś słabo tak samo jak hamulce przednie

#4 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 04 lipca 2011 - 07:49

Hamulce z przodu wogole nie hamują......Klocki nowe,tłoczki sprawdzone a nie hamują....Co może być??

#5 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 lipca 2011 - 08:55

Hamulce z przodu wogole nie hamują......Klocki nowe,tłoczki sprawdzone a nie hamują....Co może być??

Regulator (rozdzielacz) siły hamowania sprawdzony ? Pompa ABS sprawna ?

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 lipca 2011 - 09:39

Hamulce z przodu wogole nie hamują......Klocki nowe,tłoczki sprawdzone a nie hamują....Co może być??

a ile kilosów zrobiłeś po wymianie... bo ja wymieniałem wsio przód i tył i miałem mały wyjazd i dopiero po 300 km zaczęło dobrze hamować ..

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2011 - 12:12

Klocki nowe,tłoczki sprawdzone a nie hamują....Co może być

A jak chodza prowadnice zacisku i czy klocki "chodza" w jarzmach?

#8 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 04 lipca 2011 - 14:19

od wymiany zrobiłem jakoś 200 kilometrów....Hamulce hamują ale bardzo słabo z przodu...Z tyłu duuuzo lepieij.No i kiedyś podczas hamowania przód bardzo siadał teraz tego nie ma w takim stopniu

#9 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 04 lipca 2011 - 14:36

1. odpowietrzenie - jeszcze raz na wszelki wypadek
2. sprawdź czy same zaciski pracują jak należy
3. jeśli wszystko będzie ok no to prawdopodobnie poleciał regulator hamowania

#10 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 04 lipca 2011 - 14:47

A kolego gdzie znajduje sie ten regulator siły hamowania?

#11 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 04 lipca 2011 - 15:06

W omedze nie wiem bo jeszcze nie miałem z nim problemów ale zazwyczaj jest gdzieś przy pompie hamulcowej, podejrzewam że tutaj będzie wbudowany w serwo ABS-u. Trzeba by zajrzeć do manuala.

#12 OFFLINE   pablo16091987

pablo16091987
  • 8 postów
  • Dołączył: 13-06-2011
  • Skąd: Skwierzyna/Międzyrzecz

Napisany 04 lipca 2011 - 15:34

Ja posiadam automat ale tak nie ma że mocniej bierze tył.
Moim zdaniem mechanik poleciał w kulki i nie chciało mu się rozbierać i czyścić całego zacisku wraz z tłoczkami bo poco robić sobie zbędną robotę a jeśli to zrobił to posprawdzaj tak jak koledzy piszą czy klocki tłoczek pracują tak jak powinny!!!!
Na twoim miejscu sam bym to rozebrał wyczyścił i odpowietrzył bo nie ma przy tym wiele roboty i nawet specjalne narzędzia nie będą ci potrzebne.
I jeśli regulator by ci się sypnoł to albo jedna albo druga strona by nie hamowała wcale

#13 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 05 lipca 2011 - 22:31

Więc tak....Tłoczek ,zaciski pracują idealnie ale nie scieraja tarczy równomiernie.....Znaczy po bokach widac ze nie biorą......

#14 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lipca 2011 - 09:16

Więc tak....Tłoczek ,zaciski pracują idealnie ale nie scieraja tarczy równomiernie.....Znaczy po bokach widac ze nie biorą......

A w ogole to tloczki ustawione pod odpowiednim kątem ?

#15 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 07 lipca 2011 - 21:50

Ok dzieki kolego...Miałes racje....Tłoczki nierówno brały.... Temat do zamknięcia

#16 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2011 - 22:03

Temat zostanie otwarty,może ktoś będzie miał podobny problem.





Proszę o powstrzymanie sie ze zbędnymi komentarzami, posty nie na temat będę nagradzał.

#17 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 03 września 2012 - 17:50

Muszę wymienić tarcze z przodu. Niestety gniazdo w śrubie trzymającej tarczę (torx) jest wyrobione więc zostaje mi rozwiercanie albo... pomyślałem że mogę dospawać do śruby klucz i spróbować tak odkręcić. Myślicie że to ryzykowne? Pytam się czy ktoś z Was stosował taki patent?
Pozdrawiam :)

#18 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2012 - 18:01

mogę dospawać do śruby klucz i spróbować tak odkręcić?


Możesz śmiało. Przed odkręcaniem pierdnij mocno w śrubę młotem kilka razy. Puści na 100%
Powodzenia

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2012 - 18:35

Możesz śmiało. Przed odkręcaniem pierdnij mocno w śrubę młotem kilka razy. Puści na 100%
Powodzenia

ostrym majzelkiem okręcisz też

#20 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:32

jak to ustawic tłoczek pod odpowiednim kątem?

własnie zmieniłem tarcze i klocki przód na Bosch,ale pierwsze 2km to hamowanie jakbym butem o asfalt darł...

moze bedzie lepiej?