Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje ukł. napędowego przy hamowaniu silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
98 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Poochaty

Poochaty
  • 39 postów
  • Dołączył: 11-04-2010

Napisany 22 września 2011 - 07:39

...I walnęli po piwku :) No poczekam, bo teraz brak funduszy , ale pewnie będę musiał się skusić

#82 OFFLINE   port2000

port2000
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-06-2010
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 listopada 2011 - 09:39

witam ponownie,
trzeba dalej działać w temacie bo w końcu problem wibracji musi zostać rozwiązany, mam nadzieję, że jeszcze przed emeryturą :)
więc Poochaty nie wiem czy coś robiłeś ale ja szukam ciągle dwumasy w bardzo dobrym stanie, a w między czasie podmieniłem jeszcze tylni most ale to też nic nie dało....

#83 OFFLINE   simon91

simon91
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Włocławek

Napisany 02 lutego 2012 - 14:22

witam , objawy takie jak u was dudnienie przy odejmuwania gazu powyzej 120km/h gaszenie silnika i jakies pukniecie kilka razy ,luz na kole dwumasowym 1,5cm okolo ,ale jest jeszcze jedno wcisniete sprzeglo cisza puszczenie jakies piszczenie , przy dodawaniu tez a na wcisnietym sprzegle cisza , wyciaglem skrzynie luz na boki na walku , da rade jakos skrzynie jeszcze uratowac ?

#84 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 02 lutego 2012 - 16:00

Ja tez mam dudnienie przy 60km/h zaczyna przy 60km/h i przestaje przy 75km/h czym zimniej tym gorzej w lato duzo mniej dudni:(nie moge tego zlokalizowac od roku czasu

#85 OFFLINE   milchan

milchan
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2011

Napisany 04 marca 2012 - 23:53

to teraz moja kolej

podczas podrozy na poczatku przy obciazeniu (pog gorke, przy wyprzedzaniu) pojawilo sie slizganie sprzegla, ale malo uciazliwe. potem przy hamowaniu silnikem jadac okolo 100 km/h zaczelo sie dudnienie i wibracje samochodu takie ze az strach. zatrzymalem sie bo myslalem ze moze zlapalem gume, ale nie. ruszylem normalnie i dalej jechalem 100 km/h. musialem zwolnic i znowu zaczely sie wibracje, dudnienie powiedzialbym ze turbulencje calym autem. jak zjechalem to nie moglem juz ruszyc. tak jakbym mial caly czas wcisniete sprzeglo. kumple mnie wzieli na hol, ale jak jechalem na lince z tylu to nawet na luzie byly te wibracje i przy 50 km/h strach bylo jechac. dojechalismy do skrzyzowania i potem po ponownym ruszeniu juz nie bylo tych wibracji tylko jakies lekkie swiszczenie.

ktos ma jakis pomysl?

#86 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 kwietnia 2012 - 05:43

problem podobny,
wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem i krzyżak wału. Wibracje mam na prędkości 50km/h i powyżej 122km/h przy prędkości 140km/h wolałem ściagnąć nogę z gazu, taka wibracja.
W tym czasie wymieniłem tylko te rzeczy co pisałem wyżej i tylne amory ze sprężynami.
Wczoraj na trasie zauważyłem że wibrację są większe przy włączonej klimie.
Koła świeżo wyważone.
Przyczyna? najprawdopodobniej, z tego co mówił znajomy z serwisu opla wał napędowy do ponownego wyważenia, hmm...

#87 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 kwietnia 2012 - 14:55

wibrację są większe przy włączonej klimie.


Zawieszenie silnika i skrzyni biegów (poduszki, łapy) sprawdzałeś?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#88 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 10 marca 2013 - 14:02

To i ja dorzucę swoje trzy grosze do dwu masy i wibracji. U mnie dwu mas był wylatany tak że zarówno przy odpalaniu i gaszeniu silnika było słychać stukanie a wibracji żadnych nie miałem :o , luz był zarówno po obwodzie około 2 cm jak i w płaszczyźnie około 4-5 mm po prostu zgon dwu masy :masakra: ale nawet jak w 5ęć osób z bagażami na urlopik jechałem to w aucie była cisza i spokój. Dwu mas wymieniłem już po powrocie wraz z wymianą silnika w okresie wakacyjnym.
Lekkie wibracje i dudnienie z okolic tyłu też się pojawiło jakiś czas temu ale mam do wymiany łożyska z tyłu w kołach - szum na zakrętach czasami lekkie "terkotanie" w kole przy jeździe z kpl pasażerów.

Podobną sytuacje z wibracjami i dziwnymi odgłosami miałem całkiem niedawno z przodu. Wibracje pojawiały się przy hamowaniu i rozpędzaniu a przy skręcaniu szum łożyska- drgania było czuć na kierownicy i odgłos lekkiego "buczenia czy wycia" podczas hamowania i przyspieszania. Kupiłem oczywiście kpl tzn piasty+tarcze z klockami. Zrobiłem mały eksperyment. Wymieniłem piasty i poskładałem wszystko ze starymi tarczami i klockami i.... wibracji i dziwnych odgłosów brak,zarówno przy hamowaniu jak i przyspieszaniu, a ze nowe tarcze i klocki już były przygotowane do montażu to też się je wymieniło.

Prawdopodobnie w przyszła sobotę będę wymieniał łożyska z tyłu to dam znać jakie efekty.

#89 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 marca 2013 - 14:13

Zawieszenie silnika i skrzyni biegów (poduszki, łapy) sprawdzałeś?


Tak jak kolega pisze..ponadto sprawdzić stan ogumienia i felg...nie wizualnie a najlepiej przekładka na pewne koła..ja też walczyłem sporo czasu..po wymianie opon na nówki po problemie..co do wałów i podpór...wszystko musi wrócić w to samo miejsce...łączniki elastyczne wału też do przejrzenia...

problem podobny,
wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem i krzyżak wału..


Niestety wymiana krzyżaka w omedze wiąże się z wyważaniem wału..nie wspomnę że taki zabieg musi zrobić odpowiedni warsztat bo wymiana krzyżaka w omię to nie wymiana tak jak w polonezie..na simeringi..w omię krzyżak jest zaklepywany..wyważanie razem z łącznikami wału..w Wałbrzychu jest solidna firma.:D

 


#90 OFFLINE   maron13

maron13
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: starogard

Napisany 24 marca 2013 - 13:02

Witam Panowie - może komuś pomogę co do wibracji w czasie jazdy.Też jakis czas temu walczyłem z drganiami i wibracjami które jak mi sie wydawało pochodzily od ukladu napędowego - najpierw wyważałem wał i wstawilem nową podporę z łożyskiem,potem wymienilem łączniki elastyczne razem z kompletnym wałem (wał udalo mi sie kupić cały nowy,fabrycznie razem z tulejami i łącznikami)potem most i poduszka skrzymi...o mało nie wymienilem skrzyni,ale zauwazylem ze mam siadniete poduszki amortyzatorów przednich,kupilem nowe lemfordera (tanie zamienniki odradzam...) i nastała cisza w aucie - poduszki byly tak wybite ze kielich sprezyny w czasie jazdy opierał sie na karoserii i powodował drgania i wibracje.Więć jeśli ktoś jeszcze tego nie sprawdzał to zachęcam,może to akurat to,a jeśli ktos potrzebuje kompletnego wału napędowego od 3.0 w manualu z nowymi tulejami lub ma jakieś pytanie to zapraszam na PW
Pozdawiam

#91 OFFLINE   miano1

miano1
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-11-2011

Napisany 03 czerwca 2013 - 14:34

witam jak w temacie przy predkosci 100km niepokojace wibracje przy dodaniu gazu wszystko cichnie dodam ze chodzi tylko o 5 bieg silnik 2.0 16v 98r. czy ktos sie moze spotkal z taka usterka??? pozdrawiam.

#92 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 06 czerwca 2013 - 11:06

Jaki jest koszt wyważenia wału?

#93 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2013 - 18:09

Na śląsku 180 pln.

#94 OFFLINE   port2000

port2000
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-06-2010
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 czerwca 2013 - 19:00

witam,
widzę, że panowie walczycie z tymi denerwującymi wibracjami, ja miałem te wibracje w omie 2.5 V6 sedan o czym pisałem w wcześniejszych postach, mi nie udało się zlikwidować tych wibracji, sprzedałem auto i temat się skończył, od roku mam ome 2.6 V6 kombi i na szczęście nie mam żadnych wibracji, tak ogólnie to ja bym wymienił najpierw wszystkie gumy trzymające układ wydechowy, koszt niewielki, a może coś zmieni .....

#95 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:29

Witam.
Kiedyś czytałem ten temat w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem.Gdy jadąc np z prędkością 100km/h i puszczałem pedał gazu pojawiały się takie zatykające uszy wibracje akustyczne i także odczuwalne na karoserii auta.Zmieniałem przeguby elastyczne wału z obu stron,przeglądałem inne podzespoły zawieszenia skrzyni,dyfra jak i zawieszenia tylnego auta które były jak najbardziej sprawne.Jezdziłem tak długi czas..czekałem aż te wibracje będą większe i może w końcu dojdę czego to wina.Któregoś razu podjeżdzając pod małe wzniesienie na pół sprzęgle poczułem delikatne szarpanie sprzęgła i to mnie zaciekawiło.Przedwczoraj postanowiłem zajrzeć jak wygląda zamach dwumasy i okazało się że nie ma luzu,ale nie pracuje dobrze w kierunku obrotu tył-przód (wedle wskazówek zegara ). Sprawdziłem na innym kole i tamte miało większy zakres ruchu.Można tyło nim delikatnie poruszać w kierunku tył-przód,ale nie było czegoś takiego że następuje przy obrocie opór i pózniej trzeba użyć siły a żeby dalej wykonało ruch.Te które dotychczas miałem w aucie miało obrót na boki ( kierunek wskazówek zegara tył-przód ),ale nie duży po którym był opór i zero ugięcia ( zrobiło się sztywne ). Zmieniłem zamach na inny wibracje minęły jak ręką odjął:D

#96 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 30 grudnia 2013 - 16:42

ja również mam podobne wibracje ,o czym pisałem w innym temacie .Pisze w tym bo wiem już na pewno że nie pochodzą one w żaden sposób z mostu napeowego co wcześniej podejrzewałem. Aktualnie jestem po wymianie przegubu elastycznego wału od strony skrzyni (rzekomo on był przyczyną ) ,wymieny półosi (rzekomo ona była przyczyną ) ,a dziś miałem wymienić podporę wału ale trafiłem do innego mechanika i stwierdził że moja podpora jest ok. Zwrócił mi uwagę na luz wzdłużny wału ,tej części która jest od strony skrzyni. Można go przesuwać w tył i przód na około 0.5 -1 cm co powoduje puknięcia .Od strony mostu wszystko jest sztywne . Czy taki luz od strony skrzyni powinien występować? Dodać że krzyżak jest w dobrym stanie.

#97 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2013 - 21:54

ja również mam podobne wibracje ,o czym pisałem w innym temacie .Pisze w tym bo wiem już na pewno że nie pochodzą one w żaden sposób z mostu napeowego co wcześniej podejrzewałem. Aktualnie jestem po wymianie przegubu elastycznego wału od strony skrzyni (rzekomo on był przyczyną ) ,wymieny półosi (rzekomo ona była przyczyną ) ,a dziś miałem wymienić podporę wału ale trafiłem do innego mechanika i stwierdził że moja podpora jest ok. Zwrócił mi uwagę na luz wzdłużny wału ,tej części która jest od strony skrzyni. Można go przesuwać w tył i przód na około 0.5 -1 cm co powoduje puknięcia .Od strony mostu wszystko jest sztywne . Czy taki luz od strony skrzyni powinien występować? Dodać że krzyżak jest w dobrym stanie.


wał ma dwie połówki, jedna jest na głucho przykręcona do mostu a druga do skrzyni. Obie połówki łączą się ze sobą z możliwością pracy wzdłuż (dzięki temu wał może zmieniać swoją długość)
Ale część która jest przy skrzyni nie może się przesuwać się względem skrzyni. Albo rusza się wałek skrzyni, albo łącznik elastyczny przy skrzyni się totalnie rozleciał lub poluzowały się jego śruby (mało prawdopodobne)

#98 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 31 grudnia 2013 - 00:32

łącznik elastyczny jest nowy,jest przykręcony .Co można zrobić z takim wałkiem? Jak wał jest zamocowany w skrzyni na frezach ? ?jak póloś w moście?

#99 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 03 stycznia 2014 - 14:07

piszę nowy post pod postem gdyż u mnie powodem wibracji przy hamowaniu silnikiem była jednak podpora wału.Nie była zniszczona czy pęknieta ,jednka waga wału dość mocna przygieła gumę już w dół. Na nowej podporze auto jedzie pięknie a zmiany biegów znów nie czuć w ogóle.