Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z klimą a czynnik jest


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 19:21

Ja w mojej omedze od 6 lat nic z klimą nie robiłem i działa ,a jeżdźe naprawde dużo po 200 km dziennie i nie wiem co poprzednik działał , a tak co roku ludziska jeżdźą i tylko oleju w instalacji i koloru przybywa i oczywiście od razu wydajność spada a kasa u mechaniorów rośnie w kieszeni

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Bo klima to nie butla lpg, czynnik się nie zużywa, a teorie jakoby trzeba było serwisować klimę co roku czy co dwa to tylko napędzanie klientów wulkanizatorom, którzy ostatnio pokupowali sobie kombajny do klimy.
Jak czynnika po roku jest mało, to trzeba wyciek uszczelnić a nie co roku 'dotankowywać'
Sprawna klima przez 10 lat będzie działała bez dotykania, a ubytek czynnika powinien być minimalny.

#42 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 19:34

Bo klima to nie butla lpg, czynnik się nie zużywa, a teorie jakoby trzeba było serwisować klimę co roku czy co dwa to tylko napędzanie klientów wulkanizatorom, którzy ostatnio pokupowali sobie kombajny do klimy.
Jak czynnika po roku jest mało, to trzeba wyciek uszczelnić a nie co roku 'dotankowywać'
Sprawna klima przez 10 lat będzie działała bez dotykania, a ubytek czynnika powinien być minimalny.


Ja o tym doskonale wiem wyjołęś mi to z ust:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#43 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 09 maja 2013 - 07:07

Koledzy mam pytanie czy jest jakas kombinacja klawiszy żeby moc zczytac bledy z Klimatronika czy tylko po podpięciu do kompa? i może ktoś mi podpowiedzieć jak się robi ten reset Klimy?

#44 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 09 maja 2013 - 07:19

Koledzy mam pytanie czy jest jakas kombinacja klawiszy żeby moc zczytac bledy z Klimatronika czy tylko po podpięciu do kompa? i może ktoś mi podpowiedzieć jak się robi ten reset Klimy?


Reset kombinacja AUTO + OFF na włączonym zapłonie trzymasz aż przestanie machać wszystkimi klapkami i ''bzyczeć'' po cichu ok 2 min.
Błędy kompem trzeba.

#45 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2013 - 07:19

Koledzy mam pytanie czy jest jakas kombinacja klawiszy żeby moc zczytac bledy z Klimatronika czy tylko po podpięciu do kompa? i może ktoś mi podpowiedzieć jak się robi ten reset Klimy?


Tylko komp on i off razem trzymaj:)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#46 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2013 - 07:45

W 3.2 mam po chwili na wolnych 0 stopni podczas jazdy 4, a w 2.0 na wolnych 4 stopnie

Z lekka załamany jestem, z tego co pamiętam raz mi zmierzono po nabiciu przy kratkach nawiewu (fakt, tej małej od kierowcy - w sumie ciekawe dlaczego w tej sprawdzał) nie dało rady zejść poniżej 11* :( oczywista mechanior orzekł, że jest ok bo "wie Pan auto swoje lata ma" i lepiej nie będzie

#47 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 09 maja 2013 - 14:59

Z lekka załamany jestem, z tego co pamiętam raz mi zmierzono po nabiciu przy kratkach nawiewu (fakt, tej małej od kierowcy - w sumie ciekawe dlaczego w tej sprawdzał) nie dało rady zejść poniżej 11* :( oczywista mechanior orzekł, że jest ok bo "wie Pan auto swoje lata ma" i lepiej nie będzie


Nie załamuj się przy środkowym nawiewie będziesz miał mniej, kratkami z boku leci zawsze cieplejsze bo ma do pokonania połowę ciepłej deski, 11 stopni na bocznej kracie to nie tragedia.

#48 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2013 - 18:49

Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.


Kolego ubytek na poziomie 30% rocznie możesz przyjąć za normę, jeśli ubędzie więcej to trzeba szukać przyczyny.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#49 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2013 - 20:38

Wielkie dzięki Panowie, może nie ma takiej tragedii ale nieszczelności muszę szukać bo ok. 50% to o wiele za dużo. W zeszłym roku znaleźli wyciek przy osuszaczu (przy przewodzie). naprawili ale widać nie do końca. W sobotę podjadę do speca, zobaczymy co tym razem.

#50 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2013 - 20:42

Wielkie dzięki Panowie, może nie ma takiej tragedii ale nieszczelności muszę szukać bo ok. 50% to o wiele za dużo. W zeszłym roku znaleźli wyciek przy osuszaczu (przy przewodzie). naprawili ale widać nie do końca. W sobotę podjadę do speca, zobaczymy co tym razem.


Znależść wyciek bardzo prosto sa fajne latareczki uv na allegro sam wylukasz po ciemku gdzie ucieka :) http://www.allegro.p...item=3216828742

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#51 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 12:25

Klima nabita i odgrzybiona ozonem. Przy środkowych kratkach mam 2* (temp. na zewnątrz ok. 20*). Dziala super. Maszyneria do nabijania klimy nie wykazała nieszczelności bo podobno nie wykazuje jak jest bardzo mały wyciek. Wg mnie czas pomiaru jest za krótki. Nieszczelność zlokalizowana przy pomocy lampy UV. Przy osuszaczu przy przewodach puszcza - trzeba będzie zrobić.

#52 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 17:08

Klima nabita i odgrzybiona ozonem. Przy środkowych kratkach mam 2* (temp. na zewnątrz ok. 20*). Dziala super. Maszyneria do nabijania klimy nie wykazała nieszczelności bo podobno nie wykazuje jak jest bardzo mały wyciek. Wg mnie czas pomiaru jest za krótki. Nieszczelność zlokalizowana przy pomocy lampy UV. Przy osuszaczu przy przewodach puszcza - trzeba będzie zrobić.


To nie wina czasu. Maszyna sprawdza szczelność wytwarzając podciśnienie więc zasysa, a w układzie normalnie masz ciśnienie więc wypycha na zewnątrz. Może na maszynie nie pokazać a cały czynnik od razu powie papa ;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2013 - 23:11

czasami sprawdzają azotem pod ciśnieniem - ale nawet ta metoda zawodzi gdy przeciek jest na dławicy - wyciek pojawia się gdy sprężarka zaczyna pracować.

#54 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 08:45

jak pisałem juz wcześniej puszczają tez zaworki.Podłacza sie pod nie maszynę i manometry i nie wykryją na nich nieszczelności.
Trzeba je sprawdzić tak jak wentyle w aucie czyli śliną lub mydlinami.Niekiedy przy odkręcaniu tych nakrętek ochronnych juz słychać syczenie.

#55 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 czerwca 2013 - 21:37

no ok Panowie podepnę się bo szkoda tworzyć nowe wątki.
klima jak klima, gdzieś coś ucieka, lata swoje ma :D
ale daje od opla, temp 33 stopnie, w aucie ok :D, a tu nagle temperatura w środku rośnie, schłodzić się nie może , myślę trafiło klimę , no trudno. pod domem patrze pod mache a tu przewody od klimy zamrożone , parę cm lodu na nich , te od strony kierowcy , jak się odmroziły klima działa , ale to chyba nie jest normalne. Jakieś sugestie rady
z góry dzięki z rady :)
pozdrawiam

#56 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 18 czerwca 2013 - 17:50

Ok mam problem. Klima chwile dziala i padla. Bylem u mechanika powiedzial ze czynnik jest ze czasem sie wlaczy pochodzi chwile i sie wylacza i ze nie ma teraz czasu z tym grzebac narazie, no a jak wiadomo goraco ostatnio jest i pasuje cos przy tym pogrzebac, powiedzial mi ze moze byc cos z przekaznikami i ze w omegach sie wypalaly wtyczki od przekaznikow (?) I zeby tam grzebac. teraz pytanie moje ktory przekaznik jest od klimy? Zalaczam fotke mojej skrzynki pod maska, w kabinie bezpiecznik 33 ktory podobno jest od klimy jest ok, czujniki podobno tez ok (bo w koncu czasem sie wlacza)...? Albo jak sprwwdzic sam przekaznik?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#57 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 20 czerwca 2013 - 17:05

niechcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Dziś żona była nabić klime, w tamtym roku chłodziła ok, tak mi się wydawało, teraz żona mówi że też jest w sumie ok ale nie jest to powietrze mroźne takie jak powinno być, mechanik powiedział że do wymiany jest jakiś zawór sterujący temperaturą, zawór 200zł i wymiana też ok 200zł. Co to za zawór, czy to nie próba naciągnięcia???

P.S. A może chodzi o ten zawór, bo mechanik coś mówił że niema ciśnienia, ja całkiem o tym zapomniałem, ten przewodzik co jest zaznaczony jest urwany tylko tak sobie siedzi, może tu jest przyczyna?

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#58 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2013 - 09:32

Ok mam problem. Klima chwile dziala i padla. Bylem u mechanika powiedzial ze czynnik jest ze czasem sie wlaczy pochodzi chwile i sie wylacza i ze nie ma teraz czasu z tym grzebac narazie, no a jak wiadomo goraco ostatnio jest i pasuje cos przy tym pogrzebac, powiedzial mi ze moze byc cos z przekaznikami i ze w omegach sie wypalaly wtyczki od przekaznikow (?) I zeby tam grzebac. teraz pytanie moje ktory przekaznik jest od klimy? Zalaczam fotke mojej skrzynki pod maska, w kabinie bezpiecznik 33 ktory podobno jest od klimy jest ok, czujniki podobno tez ok (bo w koncu czasem sie wlacza)...? Albo jak sprwwdzic sam przekaznik?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2


Czynnik jest, a ile, na pewno tyle co trzeba? Może na styk dlatego się załącza raz a raz nie.

Raczej nie przekaźniki, bo pierwszy raz słyszę aby coś się wypalało, raczej gdzieś w elektryce, wtyczka kabel czujniki na rurkach, czujnik na chłodnicy.

Podłącz sprężarkę na krótko i zobacz czy będzie zimne lecieć(kilka stopni przy wentylatorze na 4-5), jak tak to szukaj w kabelkach jak będzie chłodne ale nie zimne to może coś Ci uciekło albo mechanicznego w układzie.

niechcę zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Dziś żona była nabić klime, w tamtym roku chłodziła ok, tak mi się wydawało, teraz żona mówi że też jest w sumie ok ale nie jest to powietrze mroźne takie jak powinno być, mechanik powiedział że do wymiany jest jakiś zawór sterujący temperaturą, zawór 200zł i wymiana też ok 200zł. Co to za zawór, czy to nie próba naciągnięcia???

P.S. A może chodzi o ten zawór, bo mechanik coś mówił że niema ciśnienia, ja całkiem o tym zapomniałem, ten przewodzik co jest zaznaczony jest urwany tylko tak sobie siedzi, może tu jest przyczyna?

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Jak po roku musisz nabijać klimę to masz wyciek. W zasadzie nie powinien znikać wcale i po kilku latach.

To co pokazałeś nie ma związku z klimatyzacją.

Ciśnienia mogą być
Jak mówił o zaworze to pewno mierzył ciśnienie i ssania za wysokie albo tłoczenia za niskie.
Ssanie to zawór sterujący sprężarką który siedzi w niej
Tłoczenie jak będzie niskie to rozprężny.

Jak chce 400 to dużo jak na zawór rozprężny(chyba, że jest dużo roboty się do niego dobrać pod deską rozdzielczą) i jeszcze drożej jak na sterujący sprężarką bo go prosto wymienić ale pewno mają takie stawki bo trzeba odciągnąć czynnik, wymienić zawór znów nabić. Bo za samo podpięcie pod maszynę i sprawdzenie biorą 100-150

#59 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 21 czerwca 2013 - 11:24

Gosc powiedzial ze jest ok. Ja juz zdazylem sie dobrac do tego przekaznika i zwierajac go bez obudowy wlacza sie kompresor leci zimne powietrze z kratek. Myslalem ze moze byc padniety bo jakis kabel od jednego czujnika byl przetarty i zwieral do karoseri samochodu, drugi kabel od drugiego czujnika byl zupelnie urwany stad tez stwierdzilem ze moglo to w jakis sposob uszkodzic przekaznik. Nie wiem jak i gdze wiecej po kablach szukac, teraz mam przekaznik bez obudowy i wczoraj za kazdym razem sie zalaczal zobaczymy jak bedzie dzis...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#60 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 21 czerwca 2013 - 12:31

Jak chce 400 to dużo jak na zawór rozprężny(chyba, że jest dużo roboty się do niego dobrać pod deską rozdzielczą) i jeszcze drożej jak na sterujący sprężarką bo go prosto wymienić ale pewno mają takie stawki bo trzeba odciągnąć czynnik, wymienić zawór znów nabić. Bo za samo podpięcie pod maszynę i sprawdzenie biorą 100-150


Narazie trochę pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo. Ogólnie warsztat ma dobrą opinie w mojej miejscowości i nie jest drogi, za nabicie zapłaciłem 100zł. Z tego co on tłumaczył mojej żonie to właśnie jest zawór który odpowiada za temperaturę, mamy aktualnie 14st a powinno być w omegach podobno 4st. I ten zawór nie pozwala tej temp. obniżyć.