Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.0 V6 jaka instalacja?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MotoEquip

MotoEquip
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 czerwca 2011 - 00:37

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Opelka Omegi B FL 3.0 v6 211km. Chce w tym tygodniu założyć instalację gazową, czy możecie mi polecic jaką instalację do tego wsadzić na jakich komponentach ? Całość do 3600-3800 max.

Z góry dziękuje za podpowiedzi co tam wsadzić by dobrze się sprawowało.

Pozdrawiam!

#2 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 czerwca 2011 - 01:09

W tym przedziale cenowym na naszym regionie dostaniesz staga na KME Gold i Megic Jetach

bądz

Lovato Easy-Fast na reduktorze Landi-Rendzo

#3 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 28 czerwca 2011 - 07:26

Za 4k myślę, że dałoby rade założyć i na Hanach :)

#4 OFFLINE   MotoEquip

MotoEquip
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 czerwca 2011 - 08:12

Chłopaki jeszcze prośba, możecie mi dokładnie napisać jakie części wymagać dokładnie od gaziarza? Ostatnio kolega polecił mi:

staga 300+ na Hanach 2000 co powiecie na to ?

#5 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 29 czerwca 2011 - 20:41

Zestaw bardzo dobry , ale .... jaki reduktor ?

#6 OFFLINE   MotoEquip

MotoEquip
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 29 czerwca 2011 - 21:44

Zestaw bardzo dobry , ale .... jaki reduktor ?


a jaki polecasz :) ?

#7 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 30 czerwca 2011 - 20:32

a jaki polecasz :) ?


najlepiej dwa np zawoli zeta(cena za dwa koło 400zł) bo jeden w rosądnej cenie nie da rady może KME GOLD(400zł) ale on nie wyrabia termicznie przy dużych predkościach

#8 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 03:49

Wszystko pięknie... Ale gdzie w MV6 rozsądnie zmieścić 2 reduktory???

Ja bym próbował jednego Scorpiona ST albo dla odważniejszych MagicJet'a - można trafić taki który będzie działał. A wtryski zdecydowanie Hana.

#9 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 08 lipca 2011 - 06:46

u mnie sprawdza sie reduktor Zavoli, a noge mam ciężką :

http://moto.allegro....1701205457.html

zamontowany pod zbiornikiem wyrównawczym.

#10 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 13:08

u mnie sprawdza sie reduktor Zavoli, a noge mam ciężką :

http://moto.allegro....1701205457.html

zamontowany pod zbiornikiem wyrównawczym.


Szczerze mówiąc mam lekkie obawy czy pojedynczy wystarcza - w kilkunastu autach poniżej 200KM widziałem na własne oczy że go brakuje (straszne spadki ciśnienia + uboga mieszanka w wyższych partiach obrotów - pojemności poniżej 3 litrów).

#11 OFFLINE   Elwood

Elwood
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-01-2008
  • Skąd: Dolnośląskie

Napisany 08 lipca 2011 - 14:33

Miejsce na dwa reduktory jest wzdłuż podłużnicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym, ja mam tak zamontowane 2x scorpiony.

#12 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lipca 2011 - 14:50

a jak ktoś ma tam tempomat + webasto to troszki lipa z tym miejscem.:D

#13 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 17:53

Miejsce na dwa reduktory jest wzdłuż podłużnicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym, ja mam tak zamontowane 2x scorpiony.


Które Scorpiony że aż 2 potrzeba? Moim zdaniem jeden ST powinien wystarczyć, ewentualnie można GT zastosować. Bez ogrzewania postojowego to może i się zmieści, ale dużo łatwiej wepchnąć 2 tłokowe moim zdaniem. Szkoda IG1 jest taki drogi - jeden powinien starczyć.

Sam się zastanawiam co mam do swojej wsadzić - auto mam od niedawna, instalacja jest z 2004 roku, reduktor tłokowy Bigas (nie wiem nawet czy był regenerowany w międzyczasie, wymieniany na 100% nie był). Skutek jest prosty - ciśnienie spada do 0,72 na 3 - 4 biegu powyżej 4200RPM przy dużych obciążeniach, a na 2 biegu przy gwałtownym wciśnięciu do oporu z niskich obrotów do 0,63 przy 4500RPM. Tak czy inaczej od 4500RPM jest bardzo ubogo (lambda >1,05) i auto po prostu nie jedzie. Do tego wspaniałe wtryski Valtek 3Ohm :D Ale niestety nie było opcji poprawnej pracy mojej centralki na niczym innym (próbowałem Keihiny i Hany), a Magiców nie było pod ręką (wtryski na której ją kupiłem były tak rozwalone że nie było opcji nawet o pracy na wolnych obrotach). Ja się nie boję eksperymentować więc chyba będę walczył z Magiciem, ale to jest raczej spore ryzyko i ciężko polecać komuś kto po prostu chce żeby to jeździło. Jak nie Magic to chyba będzie Scorpion, ale "na wszelki wypadek" chyba wezmę od razu GT.

#14 OFFLINE   Elwood

Elwood
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-01-2008
  • Skąd: Dolnośląskie

Napisany 08 lipca 2011 - 22:16

Ja mam 2 ST'eki, instalacja montowana przez poprzedniego właściciela.

#15 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 09 lipca 2011 - 06:40

Szczerze mówiąc mam lekkie obawy czy pojedynczy wystarcza - w kilkunastu autach poniżej 200KM widziałem na własne oczy że go brakuje (straszne spadki ciśnienia + uboga mieszanka w wyższych partiach obrotów - pojemności poniżej 3 litrów).


Powiem tak nie mam kabelka żeby kontrolować ciśnienie,ale skoro przy "deptaniu" nie przerzuca na Pb to myśle że jest ok.Chyba dobrze kombinuje jak ciśnienie spada to odrazu wrzuca Pb,dzieje się tak jak gaz sie kończy,trzeba by popytać na forum czy jest wiecej użytkowników z jednym reduktorem,oczywiście nie przeciwskazań żeby założyć dwa,ale zawsze to dodatkowe trójniki w układzie chłodzenia,chociaż nie wiem może sie wpina je szeregowo ?? U mnie śmiga naprawde jest Ok.No chyba że moja Omka jest tak wychechłana że zostało jej 150KM :p (niestety nie da się jej z-hamować)

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lipca 2011 - 06:50

zależy jaki masz sterownik, ale np. w stagu w momencie spadku ciśnienia pojedyncze cylindry są przełączane na benzynę bez żadnego sygnalizowania, najpierw jeden, potem kolejne w zależności od spadku ciśnienia (w ustawieniach można to zmienić)

#17 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2011 - 08:19

Wystarczy jeden ale pozadny.
W poprzedniej 3.0 mialem zamontowany reduktor do 170km i byla kicha. Zalozylem KME Gold i wszystkie problemy zniknely, takze jeden wystarczy...

#18 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 09 lipca 2011 - 17:04

U mnie siedzi jeden KME Silver, na miedzi 8mm, i nie ma różnicy w górnej partii obrotów pomiędzy lpg a benzyną, więc raczej się wyrabia.

#19 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 09 lipca 2011 - 19:54

Autogaz Wilczyn - znajdziesz w sieci. Specjalizuje się w kluskach. Ja dałem do swojej 3,5 i do dziś baz jakiegokolwiek problemu. Jedyne ograniczenie to V max - na LPG tylko 230 poleci :-(

#20 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 09 lipca 2011 - 20:51

Ja do swojej zamontowałem Reduktor Gurtner czarny(do 350KM),wtryski pojedyńcze Magic-Jet i program sterujący V-Tec. Rurka 8mm. Wszystko chodzi jak trzeba. I prędkość max większa niż pisze poprzednio kolega,bo prawie 240 szła:) I może jeszcze by troszke więcej poszła:) Za instalke zapłaciłem 3300zł w dobrym zakładzie w Siedlcach.