Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dlaczego nie warto używać pasty Tempo?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 czerwca 2011 - 08:46

Wklejam abyście sobie poczytali i wyciągnęli sami wnioski. Miłej lektury :)


Zródło; http://www.kosmetykaaut.pl autor: Camel.

Cześć,
Ostatnio kolega mnie zapytał: dlaczego nie używasz Tempo? Odpowiedziałem bo jest gówniane i rysuje lakier. No to on mnie

chwytliwie zapytał: jak jest takie gówniane to czemu tyle ludzi tego używa?
No właśnie - dlaczego?
Ja wam pokaże dlaczego nie warto tego używać ;)

Pacjent: drzwi od W202. Lakier: 199 blue black metalic. Mycie mocno stężonym APC i pędzel do zakamarków.


Dodany obrazek


Zbliżenie na pianę

Dodany obrazek

Po lewej stronie kondycja lakieru przed polerowaniem. Po prawej po pierwszym stopniu: G3 + G-Mop metodą Slowcut. Nie

widać dalszych niedoskonałości lakieru na zdjęciu.
Dodany obrazek

Po lewej przed polerowaniem, po prawej lakier po drugim stopniu: Meg's SwirlX + czarny Novol 150mm. Brak większości

niedoskonałości. Głębszych rys nie usuwałem.
Dodany obrazek

Zbliżenie na kondyncję lakieru przed i po dwustopniowej korekcie.
Dodany obrazek

Jak poprzednio.
Dodany obrazek

Gwiazda wieczoru: Tempo marki Druchema (Tempo marki Tempo)
Dodany obrazek

Po lewej lakier po korekcie dwustopniowej, po prawej po korekcie dwustopniowej i lekkim przetarciu Tempo.
Dodany obrazek

Tak wygląda lakier po usunięciu wypełniaczy pozostawionych przez Tempo. (W przypadku domorosloego detailera po dwóch-

trzech myciach szamponem marki Szampon). Po lewej lakier po korekcie dwustopniowej.
Dodany obrazek

Lewa: przed korektą, środek: po korekcie, prawa: po korekcie i po tempie z usuniętymi wypełniaczami.
Dodany obrazek



Zródło; http://www.kosmetykaaut.pl, autor: Camel.



#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2011 - 08:55

Wiesz co każdym z wymienionych środków można narobić takich szkód jak się go nie umiejętnie używa

#3 OFFLINE   krycho515

krycho515
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Wschowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 czerwca 2011 - 10:42

To w takim razie co najlepiej stosować ?

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2011 - 11:15

każdym z wymienionych środków można narobić takich szkód jak się go nie umiejętnie używa

A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). Tempo jest idealne do odswiezania starych, zmatowialych lakierow. Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy :lol:
Kazdy srodek nalezy uzywac zgodnie z przeznaczeniem i zdrowym rozsadkiem.

W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.

#5 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 czerwca 2011 - 11:24

Tyle ze jak sama nazwa wskazuje - pasta lekkoscierna - przy kazdym polerowaniu jest scierana pewna warstwa powloki i jakby sie dobrze postarac po ilus tam polerkach mozna dojsc do golej blachy

Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy :)

W zalaczniku fota zrobiona podczas pierwszej polerki pasta tempo auta, ktore od nowosci - 22 lata - nigdy nie bylo polerowane, lakier oryginalny.

Na tym zdjęciu nic nie widać w jakim stanie jest lakier. Zrób fotki pod halogenem albo w pełnym słońcu ;)

Tutaj lakier na moim aucie, przed korektą pod latarką led:

Dodany obrazek

Tutaj po lekkiej korekcie pastą wykończeniową i polerką i przetarciu IPA (Alkohol izopropylowy do zmycia pozostałości po pastach polerskich)

Dodany obrazek

To w takim razie co najlepiej stosować ?

Ale do czego ? Do polerowania czy woskowania ?

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2011 - 11:41

Na tym zdjęciu nic nie widać w jakim stanie jest lakier

Po srodku jest lakier niepolerowany - faktura zblizona do papieru sciernego 2000 + wzery od ptasich pamiatek - a na bokach juz po.

Zrób fotki pod halogenem albo w pełnym słońcu

Jak sie nadarzy mozliwosc to zrobie, ale nieobiecuje kiedy bo pacjent nie jest moja wlasnoscia.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2011 - 12:25

Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy

wierz mi że się da bo znam człowieka która przeorał lakier do podkładu chcą usunąć kropkę

#8 OFFLINE   bestia

bestia
  • 102 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Brzękowice Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 czerwca 2011 - 13:51

A poza tym trzeba miec niezla pomyslowosc aby uzywac pasty niskosciernej jaka jest Tempo do lakierow typu metalic/pearl (lakiery na ktore idzie na koniec lakier bezbarwny). .


To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu.
A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka

#9 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 14 czerwca 2011 - 15:14

Dołanczam się, co najlepiej uzyć do odświeżenia lakieru, z głębokimi i płytkimi zmarszczkami, do metaliku i do akrylu? W jakich proporcjach etc.

#10 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 czerwca 2011 - 15:18

Napisał Szynka Zobacz post
Nie wiem jak musiałbyś się postarać ręcznie pastą Tempo abyś przetarł lakier do bazy
wierz mi że się da bo znam człowieka która przeorał lakier do podkładu chcą usunąć kropkę

No to moje gratulacje heh. A jak możesz Damian to napisz czym to to robił i jak bo jestem ciekaw :)

To ponawiam pytanie jakich past lekkościernych można używać aby nie zaszkodzić lakierowi. Pracując na komisie używałem tempo do każdego rodzaju lakierów i nigdy nie zdarzyło mi się doprowadzić lakieru do takiego stanu.
A jeszcze mi się przypomniało czasem Auto Max szedłw ruch - taka mała zielona tubka

Używać takich past które usuwają rysy a nie je wypełniają.
Są pasty do pracy ręcznej np. Meguiars Ultimate Compund - polecany bardzo często do ręcznego usuwania rys + aplikator Tri Color (German) i takim zestawem jesteś w stanie już coś usunąć, lecz będzie to trochę mozolna i męcząca praca.

Pasty do maszyny są różnych producentów - 3M, Scholl, Deox, Menzerna, Meguiar's, Poorboy's World.
Są pasty o różnym poziomie ścieralności - od past do ostrego cięcia, poprzez pasty do polerowania aż po pasty do typowego wykończenia lakieru.

Jest tego dużo, można pisać i pisać, rynek się rozkręca i ludzie też zaczynają do dostrzegać, że warto dbać o auto, nie myć go wodą z kałuży i wycierać starymi majtkami z piaskiem :)

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2011 - 16:26

A jak możesz Damian to napisz czym to to robił i jak bo jestem ciekaw

zrobił to palcem na błotniku fiata punto II miał czarną kropkę która nie chciała zejść więc postanowił ją usunąć a raczej spolerować pastą tempo, nałożył na szmatkę i jazda palcem, kropka dosłownie wielkości punktu jak by ktoś markerem zrobił, w między czasie przyszedł jego sąsiad i se gadali a on miętolił tym paluchem i tylko dokładał tempo, zrobiło się koloru lakieru i jak je starł to się zdziwił bo kropka była dalej a w koło biały podkład, ale hałasu narobił na dworze wyklinał w niebo głosy :masakra:

#12 OFFLINE   krycho515

krycho515
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Wschowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 czerwca 2011 - 21:04

Ale do czego ? Do polerowania czy woskowania ?


Do polerki

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 czerwca 2011 - 15:47

Ja też jestem ciekawy jakiej pasty użyć do odświeżenia lakieru metalicznego tak że by nic nie uszkodzić a że by ładnie wyglądało, oczywiście chodzi o polerkę mechaniczną.

#14 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 czerwca 2011 - 05:39

Tak jak pisałem na poprzedniej stronie ;)

Są pasty do pracy ręcznej np. Meguiars Ultimate Compund - polecany bardzo często do ręcznego usuwania rys + aplikator Tri Color (German) i takim zestawem jesteś w stanie już coś usunąć, lecz będzie to trochę mozolna i męcząca praca.

Pasty do maszyny są różnych producentów - 3M, Scholl, Deox, Menzerna, Meguiar's, Poorboy's World.
Są pasty o różnym poziomie ścieralności - od past do ostrego cięcia, poprzez pasty do polerowania aż po pasty do typowego wykończenia lakieru.

Jest tego dużo, można pisać i pisać, rynek się rozkręca i ludzie też zaczynają do dostrzegać, że warto dbać o auto, nie myć go wodą z kałuży i wycierać starymi majtkami z piaskiem


Jeżeli chcesz odświeżyć lakier przy użyciu polerki to trzeba kupić:

-szampon do mycia - przed polerką trzeba bardzo porządnie umyć auto. Może to być jakiś marketowy szampon ale kupując lepszy przyjemniej nam będzie auto później pielęgnować (piana, zapach, efekt [szampony z carnaubą])

-APC - środek do uniwersalnego mycia - opony, nadkola, wnęki, plastiki, uszczelki.

-glinkę (Bilt Hamber Soft/Regular [miękka/twarda] oczyszcza lakier z zanieczyszczeń

-środek do usuwania smoły (można też używać tańszej alternatywy - nafta oświetleniowa)

-IPA - alkohol izopropylowy - do oczyszczenia lakieru z olejków w pastach polerskich (przydatne przy korekcie aby zobaczyć faktyczny stań lakieru po korekcie, bo czasami źle wypracowana pasta lub nie wypracowana może wypełniać rysy, dlatego zaleca się przemycie panelu IPA po polerowaniu

-gąbki polerskie - od twardej do ostrego wycinania rys, po średniej twardości do typowo wykończeniowej, również futra polerskie, które się przydają przy twardych lakierach mocno zniszczonych, gdyż nie nagrzewają tak lakieru i dobrze wycinają rysy

-taśma ochronna - aby obkleić wszystkie elementy plastikowe i gumowe aby nie najechać na nie gąbką oraz aby nie pozostało nigdzie resztek past po polerce

-wosk naturalny/syntetyczny - żeby zabezpieczyć lakier po polerowaniu. Łatwiej będzie go utrzymać w czystości oraz doda trochę do ogólnego wyglądu auta.

-dressingi do opon / elementów gumowych, plastikowych, vinylowych.

-do tego dochądzą mikrofibry od osuszania auta po myciu, do wycierania past, szyb, pędzelki do mycią plastików, szczotki do kół, opon, nadkoli, wiaderka, opryskiwacze ręczne/ciśnieniowe.

Jest tego trochę i jak chce się samemu zrobić to nie zawsze trzeba kupować pełnowymiarowe opakowania środków lecz można kupić samplery - sklepy je normalnie sprzedają (po ok 100-150ml) i taką ilością pasty jesteś w stanie zrobić 2-3 auta w zależności od stanu lakieru, dressingi np, taka ilości wystarczy na rok-dwa w zależności jak często będziesz nakładał np środek na opony. Wosk jest to większy wydatek, choć są samplery, które wystarczą na 5-8 aut.

Najlepiej to powiedzieć tak - mam tyle $ i chce kupić sobie zestaw do odświeżenia ręcznego / mechanicznego / woskowania. W zależności od potrzeb i możliwości $ lepiej będzie coś doradzić ;)

PS. Ogólnie to jest tak: że aby auto zyskało na wyglądzie i się przysłowiowo "błyszczało" to jest na to najlepsza metoda - polerka mechaniczna. Bo efekt po kupieniu wosku np za 200zł nie będzie taki sam jak po polerce. Wosk to jest jakieś 2% w wyglądzie auta, reszta - odpowiednie przygotowanie lakieru, począwszy od samego mycia po polerkę mechaniczną.

#15 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2011 - 11:43

Powiem że bardzo ciekawy i przydatny Post.
Szczerze mówiąc to można by zrobić z tego poradę.

Masz może sposób na skórzaną tapicerkę??
Kupiłem Omcię i poprzedni właściciel bardzo dbał o tapicerkę. Autko ma 250 000 najechane a fotele jak nowe. Nie chciałbym tego zepsuć więc jeśli miałbyś jakiś sposób to proszę wstaw opis.
Dzięki

#16 OFFLINE   krycho515

krycho515
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Wschowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 czerwca 2011 - 11:29

Szynka to wszystko co wypisałeś tyczy się polerki mechanicznej czy ręcznej ? I rozumiem że powinno się to robić w takiej kolejności jak wymieniłeś?

#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 czerwca 2011 - 11:42

Masz może sposób na skórzaną tapicerkę

temat jest o lakierze i tego sie trzymajmy
o konserwacji skóry juz sa tematy,
wystarczy poszukać

#18 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 07:17

Szynka to wszystko co wypisałeś tyczy się polerki mechanicznej czy ręcznej ? I rozumiem że powinno się to robić w takiej kolejności jak wymieniłeś?

I ręcznej i mechanicznej.

A kolejność powinna być następująca.

Wszystkie procesu na zewnątrz robimy na aucie, które chwile stało - zimne hamulce, tarcze, lakier.

-usuwania smoły i kleju - spryskanie dolnych parti lub też całęgo auta środkiem dedykowanym, odczekanie kilku minut (3-5, trzeba uważać żeby nie zasechł na lakierze oraz nie robić tego na słońcu!) i opryskanie wodą auta

-mycie kół - środek do usuwania smoły, płukanie, środek do mycia alufelg, szczotki, pędzelki, opony oraz nadkola myjemy APC w odpowiednim stężeniu (np. 1:4, 1:10, zależy od APC i jego producenta). Koła można myć na aucie, można je zdjąć i dokładnie umyć

-mycie silnika - można umyć, jak to woli. APC w większym stężeniu, pryskamy, pędzelki i myjemy po koleji elementy plastikowe, podszybie, spód maski itd. Płuczemy najlepiej pod niskim ciśnieniem. Wycieramy lub osuszamy sprężonym powietrzem. Nakładamy dressingi na elementy plastikowe i gumowe.

-mycie punktowe - APC i pędzelki/czasami szczotka do zębów i myjemy elementy plastikowe, gumowe, wnęki drzwi, klapy bagażnika itd

-mycie auta -najlepiej metodą na dwa wiadra: w 1szym woda z szamponem, drugim czysta woda do płukania gąbki/rękawicy - myję się w taki sposób auta przed i po korekcie aby lakier nie został ponownie zarysowany. Do tego wiadro do płukania powinno mieć system grit guard - aby piasek zatrzymywał się na dnie wiaderka i nie dostawał do rękawicy. Myjemy rękawicą z mikrofibry albo rękawicą z wełny.

Polecam obejrzeć film jak się tak myje - oczywiście myjemy w cieniu

-spłukania auta po myciu

-glinkowanie - urywamy kawałek glinki (ok 30-40g) w drugiej ręce opryskiwacz z wodą lub wodą z dodatkiem szamponu i zaczynamy glinkowanie -http://youtu.be/ajJigviAZ6w

-w tym momencie można auto ponownie umyć, gdyż mogą zostać ślady po glinkowaniu (brud z lakieru)

-osuszenie auta ręcznikiem

-oklejenie elementów plastikowych i gumowych,

-pomiar grubości lakieru aby wiedzieć na czym stoimy - ile jest lakieru na danym elemencie i na co można sobie pozwolić podczas ewentualnego usuwania grubszych rys.

-korekta lakieru - tutaj nie będę się rozpisywał bo to bardzo obszerny temat.
Korekta może być 4-3stopniowa, 2, 1.
Pisząc np 3 stopniowa mam na myśli użycie kolejno 3 różnych kombinacji (pasta + gąbka) kolejno po sobie na aucie.
Czyli np. pasta mocno ścierna + twarda gąbka, pasta średnio ścierna + średnia gąbka, pasta wykończeniowa + miękka gąbka.

Następne stopnie są adekwatne do tego co napisałem wyżej, z tym że pomijamy kolejno pierwszy punkt (pasta mocno ścierna_gąbka) przy 2 stopniowej oraz punkt 2 przy korekcie 1 stopniowej.

Zaczynamy zawsze od najdelikatniejszej kombinacji.

Kombinacji pasta + gąbka może być bardzo dużo - to wszystko zależy od lakieru z którym pracujemy. Opel nie ma twardego lakieru, jak np VAG,BMW,MB lub miękkiego jak Lexus, Honda, jest po prostu średni. Ale nie mówię też że wszystkie ople mają taki lakier. To zależy od danego egzemplarza więc nie co generalizować ;)

Polecam tutaj poczytać - http://www.detailer....erki-obrotowej/

Do tego pamiętaj aby po każdym przejeździe (wypracowaniu pasty na panelu) wytrzeć najpierw pozostałości pasty i następnie spryskać powierzchnię IPA i wytrzeć.

-Po korekcie myjemy auto szamponem w większym stężeniu, można dolać trochę APC aby domyć olejki po pastach polerskich, osuszamy auto

-Cleaner - środek do przygotowania powierzchni przed woskiem.
Tutaj polecam poczytać - http://www.detailer....-w-tym-polapac/


-Glaze - odżywka która nada głębi lakieru, niektóre wypełniają drobne rysy
Tutaj polecam poczytać - http://www.detailer....-w-tym-polapac/
Ten punkt można stosować lub można go pominąć.

-Wosk - syntetyczny lub naturalny - wybieramy jaki kto woli, w zależności od możliwości $, poprzez wzgląd na trwałość tego wosku (trwalsze są sealanty) lub na efekt jaki możemy uzyskać wybieramy wtedy woski naturalne.

Jak woskować jest opisane w linkach powyższych oraz można popatrzeć na yt - http://youtu.be/3V19Ccnw7aI?t=5m14s

-odżywienie elementów plastikowych i gumowych (uszczelki, plastiki, opony itd) szyby, elementy chromowane

-zabezpieczenie alufelg woskiem syntetycznym lub dedykowanym do alufelg

-wnętrze możemy je robić na początku procesu lub i na końcu. Najlepiej pastiki wytrzeć APC w mniejszym stężeniu, do tego może przydać się delikatna szczotka (np, taka do butów), wycieramy MF i potem nakładamy środek do odżywiania i zabezpieczenia elementów plastikowych i winylowych. Skóra - są zestawy do czyszczenia i zabezpieczania (Gliptone, Colourlock).

Hm.. to chyba by było na tyle. Oczywiście pewnie znajdzie się jeszcze kilka jak nie kilkadziesiąt uwag do tego co napisałem bo jak się ktoś wkręci
w auto detailing to nie ma końca... Polecam :)



Jak macie jakieś pytania - piszcie, w miarę możliwości odpowiem i zapraszam na forum Detailing Club.pl oraz Kosmetyka Aut.pl ;)

#19 OFFLINE   krycho515

krycho515
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Wschowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 20 czerwca 2011 - 11:55

Nic tylko dziękować i proponuje dodać do porad

#20 OFFLINE   kondzio81

kondzio81
  • 107 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: koszalin

Napisany 20 czerwca 2011 - 18:34

witam dołączę się do tematu tak wyglada wypalony lakier 5 mies sie uczylem polerki te przyczepy dla niemcow ida i musi byc perfekt lakiery na nich samochodowe wiec jedna pasya i wosk zeby sie tak niebrudzila