Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Lekkie koło zamachowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
359 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2011 - 19:26

a niech wam bedzie.


mowisz prawde ali. ale zejdzmy na ziemie. mega konstruktorzy obliczają, a korbowody z vałki tez uciekają wiec nic jest 100% pewne

przerabiałem wiele stoczonych zamachów, od 126p przez 1.2 po omegi. jakos nigdy nie mialem zadnego problemu, ani z silnikiem ani ze skrzynia ani z simeringami na wale i innymi rzeczami dziwnej tresci

#22 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2011 - 19:35

łotam łojtam :D Exec ma juz ile, jest ututut i nic sie nie dzieje :)

#23 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 14 czerwca 2011 - 21:34

łotam łojtam :D Exec ma juz ile, jest ututut i nic sie nie dzieje :)


i oby mu sluzylo jak najdluzej :)

kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie,
tutaj na wyspch nie jest latwo znalesc firme ktora podejmie sie takiej operacji jak odchudzanie kola i jego wywazenie,
wiec trzeba szukac innych rozwiazan;)

#24 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2011 - 13:13

ale zejdzmy na ziemie. mega konstruktorzy obliczają, a korbowody z vałki tez uciekają


ale to jest właśnie twarda ziemia...

Ci sami konstruktorzy którzy obliczają ile trzeba by wytrzymało i kasują za to majątek dostają do policzenia również elementy które mają wytrzymać X a przy przekroczeniu X ma już się posypać i dostają za to jeszcze więcej...
jeśli chodzi ściśle o korbowody to one są w stanie wytrzymać dość długą przeniesioną w górę odcinkę i się nie sypią więc policzone są dość z dość dużym zapasem, a cały wic z sypaniem leży bardziej po stronie oleju..
po za tym nikt z planujących V6 opla nie planował stosowania tego silnika w szeroko pojętym sporcie...

cały świat motoryzacji nauczył się na błędach mercedesa i nikt już nie produkuje pancernych silników i samochodów bo okazało się że jednak jest to ekonomiczne podkładanie sobie nogi


co do kół zamachowych to ja mam dostęp do wyważarki od ponad 10 lat kiedy to robiłem 126p gdzie koło miało 3,8kg i silnik kręcił ponad 7500rpm i nic mu się nie działo i pewnie 99,9% przetaczanych kół też będzie chodzić aż komuś przyjdzie niefart i w najlepszym wypadku zniszczy tylko samochód...

#25 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2011 - 10:28

Dzis dotarlo kolo.

http://www.fotosik.p...464e3e2702.html

http://www.fotosik.p...fa74c33bd2.html

http://www.fotosik.p...6f813dd50c.html

http://www.fotosik.p...b1b6cf4923.html


:D

#26 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2011 - 10:33

kolo najssss, zgrywaja sie tryby z rozrusznikiem? jaka srednica tarczy bedzie?

pozostaje ci osadzic wysprzeglik odpowiednio

#27 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2011 - 10:36

zgrywaja sie tryby z rozrusznikiem?


Tak mowia;)

jaka srednica tarczy bedzie?


Z Vectry V6 to chyba jest 245mm??

#28 OFFLINE   Steru

Steru
  • 35 postów
  • Dołączył: 14-12-2010

Napisany 19 lipca 2011 - 10:47

hubertcht splanowałeś to koło? Minal juz miesiac wiec moze juz zalozone?

#29 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2011 - 10:50

hubertcht splanowałeś to koło



Te kolo jest od silnika c20xe i ono takie jest wazy jakies 5kg z groszami i to wystarczy.

widzialem takie na ebay splanownae do 3.2kg i do 2.5kg ale to sporo za malo do omegi.

Minal juz miesiac wiec moze juz zalozone?


No niestety jeszcze nie zalozone moze jakoes na koniec miesiaca sie uda. wszystko zalezy jak serek bedzie stal z czasem.

#30 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 23 lipca 2011 - 22:01

przygotowania trwaja wiec moze cos z tego bedzie pod koniec miesiaca;)

#31 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 lipca 2011 - 23:11

a jak się to ma zsilnikiem 2,0 x20xev?

#32 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 sierpnia 2011 - 00:00

a jak się to ma zsilnikiem 2,0 x20xev?


jesli rozstaw srob jest taki sam to napewno podejdzie.

tylko ze w twoim przypaku bedziesz bradzo to odczuwal pod wszystkie gorki bedziesz mieszal biegami

#33 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 17 sierpnia 2011 - 23:03

a jak sie takie kolo zamachowe od c20xe ma do ruszania? sprzeglo bedzie szybciej lapalo, i szybciej bedzie mozna ruszyc z samego sprzegla? z tego mi opowiadano, to dwumas w omedze jest po to, zeby nie szarpac, np. przy zmianie biegow, czy ruszaniu..
przy kole zamachowym z xe mocno moze sie to zmienic? tak sie pytam, bo moze bedzie trzeba przeprowadzic taki zabieg w przyszlosci. bede uwaznie sledzil temat:)

#34 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2011 - 07:03

Omega już stoi u serka i czeka na operacje wiec w następny weekend jak dobrze pójdzie dam znać.

#35 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 sierpnia 2011 - 07:24

a jak sie takie kolo zamachowe od c20xe ma do ruszania? sprzeglo bedzie szybciej lapalo, i szybciej bedzie mozna ruszyc z samego sprzegla? z tego mi opowiadano, to dwumas w omedze jest po to, zeby nie szarpac, np. przy zmianie biegow, czy ruszaniu..
przy kole zamachowym z xe mocno moze sie to zmienic? tak sie pytam, bo moze bedzie trzeba przeprowadzic taki zabieg w przyszlosci. bede uwaznie sledzil temat:)



dwumas jest po to zeby nie szarpało, tak jak piszesz. jesli sie stosuje jednomas to są sprezynki na tarczy sprzegła absorbujące to szarpanie

#36 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 18 sierpnia 2011 - 10:30

jednomas to inaczej rowniez kolo zamachowe tak?
zeby mi sie pozniej terminy nie mylily:)

jak Huberth dasz znac, i bedzie odpowiadac, biore sie za operation rowniez.

zwaze dzis dwumas z omegi tak dla porownania. zamach z 20xe wazy ok. 5kg.. ciekawe, jaka bedzie roznica.

#37 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 sierpnia 2011 - 10:34

dwumas i jednomas - kolo zamachowe.

#38 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 sierpnia 2011 - 10:38

jednomas to inaczej rowniez kolo zamachowe tak?
zeby mi sie pozniej terminy nie mylily:)

jak Huberth dasz znac, i bedzie odpowiadac, biore sie za operation rowniez.

zwaze dzis dwumas z omegi tak dla porownania. zamach z 20xe wazy ok. 5kg.. ciekawe, jaka bedzie roznica.


sa 2 rodzaje kol zamachowych w c20xe nie wszystkie sa flat type
rozne sprzegala itd.

#39 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 18 sierpnia 2011 - 10:39

to ktore chce hubertch zastosowac?

#40 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2011 - 14:13

to ktore chce hubertch zastosowac?


No te co jest na zdjeciu czyli te plaskie.

pozniej wrzuce filmik jak sie omega wkrecala na obroty ze standardowym sprzeglem a jak juz sie Serek upora ze zmiana to wrzuce jak sie wkreca z lekkim.

Tak sie wkreca na standardowym sprzegle-