Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

felgi od merca


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:01

witam wszystkich,
mam pytanko bo chce zmienic felunek w mojej niuni.znalazlem cos co mi bardzo odpowiada, ale jest male ale.sa to felgi dedykowane do merola w rozmiarze przod 8.5 et35 i tyl 9.5 et38.gadalem z kolesiem co je ma i mowil mi ze na bank wyjda poza obrys auta i najlepiej zebym o nich zapomnial jak nie chce poszerzac blotnikow.potrzebuje pomocy-wejda, czy nie?beda trzec lub wyjda na zewnatrz czy nie?z gory dzieki za pomoc

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:05

Śruby pływające, pierścienie centrujace i zakładać, będzie :ok:

#3 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:12

Śruby pływające, pierścienie centrujace i zakładać, będzie :ok:


:) :) :) :)
i zadnego problemu?

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:46

Napisałem przeca że :ok:

#5 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:47

Sypus ma na tyle 10cali i ET chyba 20 - opony jeszcze 285 :) i dziala. Na przod jedynie nie wiem, czy z tym ET mozna dawac jakis dystans, ale chyba nie. Przy ET25 i oponach 225 na przodzie zdziera opony od nadkola.

#6 OFFLINE   meush

meush

    V8!

  • 139 postów
  • Dołączył: 22-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Napisany 05 czerwca 2011 - 12:04

Ja mam 10J et35 opona 245 i nic nie obcieralo.
Z dystansem 3 cm musialem przerolowac nadkola rurka:)

Czyli tak jak pisze Sypus i bedzie jezdzic.

#7 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 12:12

Mam u siebie z takim rozstawem przód 8J tył 9J z tyłu chyba et 32 a przód 35 [albo przód 32 a tył 28 ale coś koło tego] jeszcze jest nieco zapasu więc te Twoje o 0,5 szersze będą pewnie idealnie na linii. Tylko nie wiem jak z et 38 i 9,5 J czy to nie będzie tarło od strony sprężyny o karoserię.

#8 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 13:08

Sypus ma na tyle 10cali i ET chyba 20

Sztajmesy 10" mają ET31

#9 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 20:38

wielkie dzieki, niedlugo je nabede. teraz mam pytanko jakie najszersze opony na to moge dosadzic.bo przyznam dla mnie szerokosc ma znaczenie ;)

#10 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwca 2011 - 23:48

teraz mam pytanko jakie najszersze opony na to moge dosadzic

http://www.forumsamo...we.pl/rozmiary/

#11 OFFLINE   kiziortm

kiziortm
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-01-2011

Napisany 06 czerwca 2011 - 21:37

Ja mam u siebie założone dezenty S w rozmiarze 8x17 z et35 na to oponki 225/45r17 zawias to -40mm i dystanse na przód 10mm strona i tył 25mm strona. Jeździ się super nic nie obciera.

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2011 - 21:52

wielkie dzieki, niedlugo je nabede. teraz mam pytanko jakie najszersze opony na to moge dosadzic.bo przyznam dla mnie szerokosc ma znaczenie ;)


zawsze możesz moda zrobić ;) http://img.wiocha.pl...30f9561cc44.jpg

#13 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 listopada 2011 - 01:09

odgrzewam kotleta,
felgi mam kupione od kupy czasu a ze czasu nie mialem nie zakladalem.tera mam pytanko czy wystarczy zalozyc po 4szt. srub plywajacych na kolo czy musi ich byc komplet,czyli po 5?

dolaczam zdjecie feli;)

#14 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 28 listopada 2011 - 08:37

Teoretycznie powinny być wszystkie pływające. Ale śmiało możesz założyć tylko 4, a 5 np. zabezpieczającą, założyć zwykłą, tylko pamiętaj żeby zawsze wkręcać ją w ten sam otwór w feldze, np naprzeciwko wentyla. Chodzi o to że ten otwór się trochę wyrobi, i żeby nie mieć wszystkich rozjechanych, zwykłą montować zawsze w ten sam.
Do tego pierścienie centrujące i wszystko będzie ok.
PS. no chyba że ET będzie na tyle zmienione że albo felgi nie wejdą wcale, albo będziesz musiał założyć dystanse....;)

#15 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 listopada 2011 - 13:51

Ale śmiało możesz założyć tylko 4, a 5 np. zabezpieczającą, założyć zwykłą, tylko pamiętaj żeby zawsze wkręcać ją w ten sam otwór w feldze, np naprzeciwko wentyla. Chodzi o to że ten otwór się trochę wyrobi, i żeby nie mieć wszystkich rozjechanych, zwykłą montować zawsze w ten sam.

i nie wiaze to za soba jakis nieprzewidzianych niespodzianek?chodzi mi o to czy jest to bezpieczne tak dla felgi jak i dla mnie?a pierscienie mam.

#16 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 28 listopada 2011 - 16:17

Ja przejeździłem tak sezon, felgi z rozstawem 5x112, 4 śruby pływające i jedna zwykła zabezpieczająca. A miałem tak dlatego że komplet pływających śrub zabezpieczających dobrej firmy kosztował ponad 2 razy więcej niż normalne... Zresztą doradził mi to gość w sklepie ze śrubami i felgami. Tę zwykłą zawsze wkręcałem ostatnią, jak już podociągałem dobrze pływające.

#17 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2011 - 18:03

Teoretycznie powinny być wszystkie pływające. Ale śmiało możesz założyć tylko 4, a 5 np. zabezpieczającą, założyć zwykłą, tylko pamiętaj żeby zawsze wkręcać ją w ten sam otwór w feldze, np naprzeciwko wentyla. Chodzi o to że ten otwór się trochę wyrobi, i żeby nie mieć wszystkich rozjechanych, zwykłą montować zawsze w ten sam.
Do tego pierścienie centrujące i wszystko będzie ok.
PS. no chyba że ET będzie na tyle zmienione że albo felgi nie wejdą wcale, albo będziesz musiał założyć dystanse....;)


człowieku, o czym Ty piszesz? :masakra:
Widziałeś kiedyś taką śrubę i pomyślałeś o co w tym chodzi?

merc ma 112, żłopel 110.
2mm całkowitej różnicy rozstawu szpilek.

1 pływająca na koło, reszta zwykła.
wkręcać po kolei zwykłe, na koniec przykręcić pływającą odpowiednim momentem.

i koniec tematu, bo reszta to materiał na "dowcip miesiąca" :)

#18 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 28 listopada 2011 - 21:54

człowieku, o czym Ty piszesz? :masakra:
Widziałeś kiedyś taką śrubę i pomyślałeś o co w tym chodzi?

merc ma 112, żłopel 110.
2mm całkowitej różnicy rozstawu szpilek.

1 pływająca na koło, reszta zwykła.
wkręcać po kolei zwykłe, na koniec przykręcić pływającą odpowiednim momentem.

i koniec tematu, bo reszta to materiał na "dowcip miesiąca" :)


Większych bzdur nie słyszałem....
Zapomniałeś o przesunięciu na promieniu okręgu na którym są rozmieszczone śruby? Zakładanie jednej pływającej nic nie daje, bo pozostałe nie leżą dobrze w gniazdach felgi, co doprowadzić może do ścięcia czy pęknięcia śruby, a co dalej lepiej nie mówić.
Zastanów się dwa razy zanim napiszesz coś bez głębszej analizy... tym bardzie w takim temacie.

#19 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 listopada 2011 - 21:59

Zacznijmy od tego, że za centrowanie i przenoszenie obciążeń odpowiada piasta, a nie śruby. Śruby są tylko po to, żeby koło nie spadło z piasty...

#20 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 28 listopada 2011 - 22:35

Zacznijmy od tego, że za centrowanie i przenoszenie obciążeń odpowiada piasta, a nie śruby. Śruby są tylko po to, żeby koło nie spadło z piasty...


Jak najbardziej, ale w sytuacji kiedy śruba zamiast trzymać felgę całym kołnierzem, trzyma tylko jego częścią, dodając do tego naprężenie jakie powstaje na samej śrubie poprzez wymuszone jej nagięcie, jest już tylko o krok od tragedii....