Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

BIODIESEL-mity,fakty,opinie,zrodła,ksiązki - prosze o info.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 18 czerwca 2011 - 23:44

Jak zawsze brak ci argumentów i konkretów więc sprowadzasz dyskusję w stronę bzdetów, do polityki byś się nadał. Również Cię pozdrawiam.

#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2011 - 07:58

http://www.iwr.de/biodiesel/auto.html
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 02:22

Nie ma po co prowadzić tak ostrej dyskusji.
1. Bio-diesel z Orlenu/Bliskiej rzeczywiście ma znacznie niższą wartość kaloryczną - około 20% od ON z tej samej stacji. Jeśli ktoś nie wierzy - proponuję wizytę na hamownii przy w miarę podobnych warunkach atmosferycznych (ciśnienie i temperatura), bo zaraz pojawią się głosy że oszustwo zachodzi z powodu przelicznika hamownii dla warunków atmosferycznych. Dla najstarszego TDI VP VAG (silnik 1Z) różnica w przypadku seryjnego oprogramowania w sterowniku to prawie 15%. Jestem w stanie nadgonić trochę modyfikując program, ale tak czy inaczej 10% różnicy będzie. Różnica w zużyciu paliwa jedynie potwierdza te pomiary. Dodatkowo proponuję przyjrzeć się filtrowi paliwa z auta tankowanego jedynie tym bio-dieslem... Testy robiłem sam - nie muszę tutaj bazować na swoich klientach.
2. Na skutek działań ekologów w USA cena kukurydzy wzrosła o 100%. Dlaczego? Bo zamiast wykorzystywać ją jako pożywienie zużywa się ją (moim zdaniem marnuje, ale to jest moje zdanie) jako dodatek do paliw.
3. LPG niszczy silniki - czy nam się to podoba czy nie. I to wcale nie dlatego że samo w sobie jest złe. Po pierwsze jest to zasługą naszych wspaniałych gazowników - większość samochodów ma nieprawidłowo dobrane komponenty instalacji, nieprawidłowy typ instalacji a do tego wszystko to jest niepoprawnie zamontowane. Po drugie po swoich klientach zauważyłem, że montaż instalacji gazowej z reguły rozpoczyna "oszczędzanie" na samochodzie - po prostu właściciel przestaje dbać jak należy bo ma być tanio, przecież instalacja musi się zwrócić. Niestety instalacja z dobrych komponentów, poprawnie zamontowana i serwisowana swoje kosztuje. Dodatkowo rosną koszta eksploatacji - w wypadku nowych aut częstsze badania techniczne, poza tym dodatkowe filtry do wymiany. Kolejnym czynnikiem jest bardzo różna, choć zasadniczo niska jakoś tego paliwa w Polsce. Do tego dochodzą samochody które gazu po prostu "nie lubią" - np. Fordy (gniazda zaworowe), auta zasilane mechanicznym wtryskiem K-Jetronik (czy jego nowszym wariantem KE-Jetronik) itd. A odnośnie samego LPG - no cóż takie elementy jak układ wydechowy będą częściej niszczeć i koniec (korozja).

#24 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2011 - 06:48

tjwasiak
to ze bio ma nizsza wartosc opalowa to jest wiadome i pisalem o tym. Silnik musi zuzyc go wiecej zeby osiagnac ta sama moc. Filtr paliwa musi byc czesciej wymieniany i to tez w moich postach da sie wyczytac. Wytarczy ze proces estryfikacji bedzie przeprowadzony w zlym "otoczeniu" to na koncu spowoduje ze z oleju nie zostanie wytracona calkowicie gliceryna.
LPG - niszczy silnik..... taaaaa temat rzeka, nie bede Cie przekonywal
ale twierdzac ze lpg niszczy silnik nie piszesz prawdy. Nie lpg tylko gazownik czy uzytkownik przez zly montaz czy uzytkowanie. Jedyne auta ktore do tej pory "nie lubily" lpg to silniki z bezposrednikm wtryskiem paliwa (choc na to juz jest lek ale to nie tamat postu). Ford bardzo dobrze sie gazuje i nic sie nie wypala. Fakt glowica nie jest szczegolnei trwala ale jak silnik nie jezdzi na ubogiej mieszance bedzie ok. Zadne teflonowane tloki czy Bog wie jakie zawory nie istnieja w tych silnikach. W mojej firmie jezdzil escrot ztec w sumie 300 000 z czego 150 000 na lpg - zero problemow a aktualnie focus 1,4 16v w sumie 200 000 z czego 60 000 na lpg i nawet nie regulowalem jeszcze zaworow. Co wiecej w tamtym tygodniu u mojego mewchanika zwalana byla glowica z focusa 2,0 16v bo klient ukruszyl swiece i po wykreceniu kawalek wpadl na tloka. Silnik prawie 300 000 przejechane z czego ponad 200 000 na lpg (stag, valtek, parownika nie pamietam). Glowica idealna, Nafta zalana na tloki stala do rana a na jednym bylo zauwazalnie mniej. Glownie w fordach problemem jest fakt zastosowania nie typowej swiecy (ludzie stosuja zle zamienniki) oraz kolektory ssacy ktore sa dosc dlugie i czesto powoduja zubozenie mieszanki i strzal w ssacy dlatego w wiekszosci sekw. mile widziana
K- Jet wcale nie wykluczaja lpg. Problem jest inny. Sa one montowane w starych autach a co za tym idzie ludzie oszczedzaja montujac np 1 gen. Uklad zaplonowy wadliwy, nastepuje strzal i niszczy przeslone w rozdzielaczu i od tej pory zaczynaja sie jaja na benie....
Piszac o biodieselu wiedzialem ze bedzie podobnie jak w przypadku LPG. Klient bedzie mial zle info , nie bedzie wsparcia rzadzacych, bedzie istaniala szara strefa produkcji biokomponentow - BEDZIE SIE MOWILO ZE NISZCZY SILNIK.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#25 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 07:32

Zwróć proszę uwagę na fakt, że prawie to samo napisałem wyżej. Zaczynając od obiegowego hasła "LPG niszczy silniki" przeleciałem się co sądzę o tym. Nie zgodzę się tylko odnośnie K-Jetronika. Tam po prostu ciężko coś rozsądnego zamontować - sterowanie w pełni mechaniczne, więc nic poza I generacją nie wchodzi praktycznie w grę. A kombinacji przy tym mnóstwo (odcinanie paliwa itd.).

Odnośnie wynalazków pro-ekologicznych w samochodach - niestety jestem przeciw, gdyż większość z nich więcej szkodzi niż pomaga, również środowisku naturalnemu. Proponuję pomierzyć co się dzieje przy wypalaniu filtra cząstek stałych na przykład :D Poza tym nowoczesne samochody wcale nie spalają mniej paliwa niż ich starsze odpowiedniki - i to pomimo takich nowoczesnych podejść jak downsizing. Powiedziałbym że jest wręcz przeciwnie. Dla mnie sprawa jest prosta - mniej spalonego paliwa = mniej trujących spalin. I dochodzimy do paranoi - youngtimer (MB beczka) z silnikiem 2.8l przy podobnej masie do Omegi nie dość że jest dynamiczniejszy, to na dokładkę mniej pali niż moja Omega...
Mam przeświadczenie że cały ten ekologiczny bełkot który jest przetwarzany na coraz to surowsze normy emisji spalin to jedynie sposób na napełnienie kieszeni kilkunastu koncernów.

#26 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 15 lipca 2011 - 20:55

@tjwasiak
No zgadzam się w 100%. Co do LPG to można filozofować co by było gdyby istniały silniki idealnie zaprojektowane pod LPG i instalacje LPG idealnie zaprojektowane pod te silniki. Ale to jest myślenie życzeniowe, prawda jest taka że ludzie decydujący się na LPG chcą taniości więc pakują to co tanie. Jak nie jest tanie to nie ma oszczędzania więc i sens instalacji LPG przestaje być brany pod uwagę. Niech przykładem tu będzie to forum, zobaczcie sobie ilu jest użytkowników instalacji podciśnieniowych w Omegach B i B FL. Tania sekwencja uchodzi już za wypas.

Co do Bio to dyskusja będzie jałowa jeśli ktoś przedstawia paliwo gorsze jako lepsze tylko dlatego że chciał by aby było lepszym. Bio to paliwo brudniejsze, znacznie mniej kaloryczne i mniej płynne w niskich temperaturach a jego produkcja wypiera produkcję żywności która jest priorytetowa dla społeczeństwa. Pytanie więc po co nam paliwa tak złej jakości i tak nieekonomiczne w produkcji ?

Bio to tylko ciekawostka dla posiadaczy historycznych diesli, na skale masową do niczego nie jest potrzebne skoro mamy ON i wchodzące do użycia paliwa diesla przyszłości typu GTL. W momencie upowszechnienia się CommonRail paliwa Bio na rynku nie mają racji bytu. Cena ON jest wysoka nie z powodu ceny surowca ale akcyzy. Gadanie że ropa się skończy przypomina rozmowę o gaśnięciu Słońca. Kiedyś to nastąpi ale kogo to obchodzi skoro nie będzie to za naszych czasów. Wszelkie alternatywy dla paliw ropopochodnych wymyślane dzisiaj będą archaiczne i nieużyteczne w czasie gdy nastąpi wyeksploatowanie złóż ropy (>50 lat ?) więc użyteczności to nie ma żadnej poza zbijaniem kasy przez tzw. ekologów.