Jaki silnik najlepiej kupic
#1 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:34
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie przymierzam sie do kupna omegi i chcialem sie dowiedziec jaki silnik benzynowy jest najmniej awaryjny lub jaki diesel. Kwote jaka bede mial przeznaczona na ten zakup to ok 10 tys, czy w tych pieniadzach kupie cos sensownego ?
#2 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:42
#3 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:42
Witam
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie przymierzam sie do kupna omegi i chcialem sie dowiedziec jaki silnik benzynowy jest najmniej awaryjny lub jaki diesel. Kwote jaka bede mial przeznaczona na ten zakup to ok 10 tys, czy w tych pieniadzach kupie cos sensownego ?
2.0 - dla spokojnej jazdy, awarie częstrze jak w V6
2,5 - 3.0 - dynamiczne silniki jak w sam raz na ciężką omegę, koszt napraw rekompensują wrażenia z jazdy.
Za około 10-11 powinieneś kupić w zadawalającym stanie V6.
Zastanów się czy chcesz mieć zapas mocy czy tylko auto do zwykłego przemieszczania się.
#4 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 22:46
he he he tzn że nie chce Ci się poszukać i poczytaćWitam
wiem, ze byly juz takie tematy, ale jednak nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.
Najtańszy w serwisie i chyba najmniej awaryjne jest 2.0 8V 115KM.
Trochę nowszą bardziej dynamiczną i moim zdaniem spalająca mniej paliwa jest 2.0 16V Ecotec 136KM.
Jeśli nie boisz się to V6 i najlepiej 3.0 ale to odrazu mówię że nie tak łatwo znaleźć od razu zdrowe V6.
Ja po kilkunastu Omegach w moim posiadaniu i latach doświadczeń z Omegami, uważam iż najlepszym wyjściem mimo wszystko jest 3.0 w wersji MV6. Koniecznie w skrzyni manualnej. Spalanie większe o 3-5 litrów od 2.0 w trasie od ok 10 do 16 po mieście. W mojej wychodzi 13-15litrów LPG i uważam to za świetny wynik-jazda po Warszawie czyli gaz/hamowanie stanie....stanie , gaz hamowanie... i tak w kółko.
Do spokojnej ekonomicznej jazdy spokojnie bierz 2.0 16V Ecotec, tańsze części, tańsze utrzymanie , mniejsze spalanie, mniej skomplikowana naprawa.
#5 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 00:53
Edit: chcialem sie jeszcze zapytac, czy jest to wygodny trzymajacy sie mocno drogi samochod ?
#6 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 06:10
bo w różnych samochodach są różne silniki i niemożna wszystkich do jednego wora pakowaćZastanawiam sie ogolnie nad 2,5 v6, ale slyszalem ze te silniki ogolnie w roznych samochodach sa bardzo awaryjne nie wiem jak w oplu.
#7 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 10:54
bo w różnych samochodach są różne silniki i niemożna wszystkich do jednego wora pakować
dlatego pytam
#8 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 11:04
Edit: chcialem sie jeszcze zapytac, czy jest to wygodny trzymajacy sie mocno drogi samochod ?
Hmmm "wygodny" - nie wątpię, bardzo komfortowy samochód.
"Trzymający się mocno drogi"? Jak go trochę obniżysz to w zakrętach będzie lepiej, bo na standardowym zawieszeniu troszkę buja w zakrętach, gdyż jest miękki w zimie natomiast trzeba uważać, gdyż jest tył napęd i czasem można sobie psikusa sprawić
#9 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 12:46
Hmmm "wygodny" - nie wątpię, bardzo komfortowy samochód.
"Trzymający się mocno drogi"? Jak go trochę obniżysz to w zakrętach będzie lepiej, bo na standardowym zawieszeniu troszkę buja w zakrętach, gdyż jest miękki w zimie natomiast trzeba uważać, gdyż jest tył napęd i czasem można sobie psikusa sprawić
Wlasnie ten tyl naped przemawia za mna bardzo mocno
Wiec jakbym mial jechac kupowac jutro omege jakiego diesla albo benzyniaka kupowac ?
2,5 v6 toleruje gaz ?
#10 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 13:48
Wlasnie ten tyl naped przemawia za mna bardzo mocno
Wiec jakbym mial jechac kupowac jutro omege jakiego diesla albo benzyniaka kupowac ?
2,5 v6 toleruje gaz ?
Toleruje bardzo dobrze, ale jak gaz pamietaj tylko sekwencja
#11 OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2011 - 15:30
chce kupic samochod do ktorego nie bede musial dokladac zaraz po kupnie. Ciezko kupic omege w dobrym stanie patrzac po allegro ?
bardzo ciężko jest kupić omegę w dobrym stanie, jeżeli już znajdziesz sobie kilka z całej Polski to za grosze ich tez nikt nie oddaje.
#12 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2011 - 23:37
bardzo ciężko jest kupić omegę w dobrym stanie, jeżeli już znajdziesz sobie kilka z całej Polski to za grosze ich tez nikt nie oddaje.
sluchaj za 15 kola omegi napewno nie kupie
wracajac do tematu szukac 2,5 v6 jesli chodzi o benzyniaka, a diesel ?
#13 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 00:08
wracajac do tematu szukac 2,5 v6 jesli chodzi o benzyniaka
Jak dla mnie 2,5 to kiepski wybór. Najlepiej przejedz się 2.0 i 3.0 i porównaj bo wbrew pozorom, 2.0 nie jest takim potwornym mułem i również wbrew pozorom 3.0 nie jest taką niesamowita rakietą Jeżeli zależy Ci na tych kilku litrach mniej to bierz 2.0 jeżeli nie to 3.0. Takie jest moje zdanie Co do awaryjności to chyba nie ma regułu, wszystko zależy od poprzedniego właściciela. Generalnie naprawy Vek są droższe niż R4, ale wszystko zależy od egzemplarza na jaki trafisz.
a diesel ?
Chyba nie masz zbyt dużego wyboru mając do wydania 10tys. 2.5TD, ale mnie ten silnik nie przekonuje. Jest dość ropożerny, trudno znaleźć egzemplarz w przyzwoitym stanie i na pewno taniej wyjdzie Cię jazda 2.0 z LPG niż 2.5TD, a osiągi tych silników są bardzo zbliżone.
#14 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 00:18
A ja bym to nazwal "zlotym srodkiem" - moc juz jest zadowalajaca i nie ma takiego ryzyka wystawienia giry jak w 3.0 V6.Jak dla mnie 2,5 to kiepski wybór
#15 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 01:51
#16 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 22:32
#17 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 15:39
<a href=http://programmo-mania.info>
#18 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 15:48
Niestety tym sie nie jeździ,tym sie kula. Muł,muł i jeszcze raz muł.
Nie wyobrażam sobie skrzyni automatycznej w takim silniku.
Jedyny plus tego silnika to spalanie.W mieście 8.9l/100km.
#19 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 16:22
#20 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 21:49
2.0 daje sobie rade spokojnie w sedanie ale trochę słabiej w kombi jeśli chodzi o wyprzedzanie.
co do v6 to na 2.5 nawet nie patrz bo 3.0 pali koło 1 litra więcej od 2.5 a auto o wiele lepiej się zbiera. Jeśli wybierzesz 2.0 to pamiętaj przy każdej wymieni rozrządu wymieniaj razem z pompą wody xD a co do v6 to nie przejmuj sie jeśli olej wycieka z pod pokryw zaworów bo to norma a na forum znajdziesz solucje jak sobie z tym poradzić.(albo pokrywki z vectry albo rżniesz na pół pokrywki i to moim zdaniem jest lepsze wyjście)
Co do diesla 2.5 TD są bardzo dobre i mało z nimi problemów do puki nie zaczniesz próbować sportowej jazdy i wiele usterek można łatwo naprawić we własnym zakresie. co do Dti to nie mam doświadczenia wiec się nie wypowiadam za to wiem że 2.0 i 2.2 diesel miały problem z pompą i sterownikiem.