Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja chodzi ale słabo chłodzi..wysokie ciśnienie w układzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 czerwiec 2015 - 08:13

Grucha w okolicach chłodnicy klimy. Jak miałeś klime pusta przez jakiś czas to jest zapchany pewnie.

EDIT:

A co z nim się dzieje/stało?


stuka przy włączonej klimie i widaćgołym okiem jak delikatnie się rusza ten napinacz.

#62 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 407 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 czerwiec 2015 - 15:26

Witam wszystkich, mam problem z kilmą a mianowicie z jej działaniem. klima nie nabijana była pewnie od 2006 roku albo wcześniej ;D ale postanowiłem ją nabić, wszystko szczelne ładnie się załączyło troche potarło postękało ale chodzi niestety kosztem napinacza paska klinowego, i tu zaczyna się problem kilma strasznie słabo chłodzi poprzednio w vectrze na włączonej klimie można było się przeziębić a tu ledwo co chłodzi, czy jest coś co powinienem wymienić ? nie wiem jakiś osuszacz czy co bo to nowy temat dla mnie. Dzięki za odpowiedz.


Właśnie, w Vectrze (B)jest ok, a tu słabiutko :) Ciśnienia dobra, skraplacz prawie zimny a parownik ledwo chłodzi. Też tego nie kumam. W obu mam klimatronik.

#63 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 487 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 czerwiec 2015 - 21:38

Wymieniłem na regenerowaną sprężarkę klimatyzacji (stara ciekła na obudowie i głośno pracowała, ale klima chłodziła dobrze mimo wszystko). Przy tej okazji zmieniłem też osuszacz. Oczywiście przed wymianą tych podzespołów podjechałem na odessanie czynnika (zeszło 790g, a wchodzi w sumie 950, więc ubytek niewielki, a z klimą 3 lata nic nie było robione - działała bez zarzutu). Osuszacz założyłem na nowych oringach, sprężarkę - na nowych uszczelkach. Zadowolony pojechałem do zakładu w celu napełnienia układu. Pierwsza próba napełnienia skończyła się na 300g czynnika. Więcej nie chciało wejść. I ciśnienie bardzo wysokie - 10 barów. No nic, gość opróżnił układ i spróbował ponownie. Tym razem weszło do pełna - 950g, ale podczas napełniania ciśnienie nadal wysokie - 10 barów. Odpalamy klimę - sprężarka się włączyła, klimą zaczęła chłodzić, ale po 3 minutach sprężarka zaczęła się co chwilę włączać i wyłączać i oczywiście chłodzenia już nie było. Facet odciągnął czynnik (chyba nawet nie wszystko, bo nie chciało iść) i powiedział, że prawdopodobnie układ zapchany. Brzmi sensownie. Tylko czemu na poprzedniej sprężarce i osuszaczu ładnie chłodziło? Od czego mógł się zapchać układ? A może jeszcze co innego jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Ktoś ma pomysł, od czego zacząć?

#64 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 czerwiec 2015 - 10:19

Te 10bar to na ssaniu czy na tloczeniu jest.
Z Twojego opisu wydaje mi się ze właśnie gość mocno przepełnił układ i na ssaniu jest te 10bar, a jeżeli by tak było tzn. że na tloczeniu będzie dochodzić do 25-28 bar, a to z kolei powoduje rozłączanie sprzęgła klimatyzacji i dlatego raz się włączyło a raz wylaczalo

#65 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 487 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 czerwiec 2015 - 22:37

Te 10bar to na ssaniu czy na tloczeniu jest.
Z Twojego opisu wydaje mi się ze właśnie gość mocno przepełnił układ i na ssaniu jest te 10bar, a jeżeli by tak było tzn. że na tloczeniu będzie dochodzić do 25-28 bar, a to z kolei powoduje rozłączanie sprzęgła klimatyzacji i dlatego raz się włączyło a raz wylaczalo


Takie ciśnienie było na tłoczeniu. Chyba LP, bo niebieski zegar, ale ja się na tym aż tak nie znam. Układu raczej nie przepełnił, bo najpierw nabił 300 na pusty układ, dalej nie chciało iść, więc odessał wszystko i nabijał ponownie - tym razem weszło 950. Kurdę już nie wiem, co mam z tym zrobić. Niektórzy zalecają płukanie układu. Inni ponowną wymianę osuszacza, że niby było dużo wilgoci w układzie, wszystko poszło w nowy osuszacz i się robi korek lodowy.

#66 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 czerwiec 2015 - 23:06

Jak niebieski i LP to jest to ssanie, a nie tłoczenie, wiec moja teoria zaczyna się potwierdzać.
Może sprzęt mu szwankuje, podejdź gdzie indziej.
Tak to jest jak maszyna za człowieka myśli

#67 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 487 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 czerwiec 2015 - 23:45

Jak niebieski i LP to jest to ssanie, a nie tłoczenie, wiec moja teoria zaczyna się potwierdzać.
Może sprzęt mu szwankuje, podejdź gdzie indziej.
Tak to jest jak maszyna za człowieka myśli


Dobra dzięki, tak zrobię. Bo może faktycznie z klimą wszystko w porządku, tylko trzeba umieć ją nabić.

#68 OFFLINE   gustawson

gustawson
  • 17 postów
  • Dołączył: 26-12-2014
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lipiec 2015 - 16:31

Witajcie!
W związku z upalami mam pytanie dotyczące klimatyzacji, jak w Waszych omegach działa klimatyzacja? Przyznam szczerze ze jestem działaniem swojej zawiedzony bo dzisiaj samochód stał cały dzień na słońcu, wsiadłem włączyłem klimatyzację najniższa temperaturę i chłodzi ale bardzo słabo, a np u kolegi w golfie 4 jak włączył klimatyzację w upalny dzień to nam się zimno zrobiło...
Dodam jeszcze ze klima w kwietniu była nabijana i odgrzybiana...
Przeczytałem cały wątek i podejrzewam że u mnie może chodzić tak jak u kolegi eMDE, że jakieś części mogą być po prostu brudne.
Na myśli mam:
Osusacz,
Zawór rozprężny,
Zawór sterujący.
Ile z tych rzeczy albo jeszcze jakieś inne mogę samodzielnie sie do nich dostać i je przeczyścić za pomocą podstawowych narzędzi i kawałka placu przed blokiem?
Chciałem jechać do jakiegoś majstra od klimy ale juz wszyscy są pozamykani więc przez weekend jakoś sam mogę co nie co grzebnąć.
Pozdrawiam!

Jeszcze tutaj prosze fotke wydruku podczas nabijania, może coś powie.
http://www.iv.pl/ima...54022839588.jpg

Edytowany przez gustawson, 03 lipiec 2015 - 16:35.


#69 OFFLINE   klaczuMV6

klaczuMV6
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-05-2014

Napisany 04 lipiec 2015 - 19:53

Panowie, mam podobny problem jeżeli chodzi o klimatyzację co koledzy wyżej, autko omega b 97 2.0 16v, zacznę od tego że po pierwszym nabiciu klimy w kwietniu spaliła się cała instalacja, bo ktoś mądry zamiast bezpiecznika użył zworki. Po kosztownej wymianie instalacji ponownie nabiłem klimę, działała ok, ale okazało się że czynnik ucieka więc więc wymieniłem sprężarkę i zaworki. Następna sprężarka chodziła ok po nabiciu przez jakieś dwa dni później z nawiewów leciało już tylko letnie powietrze. Diagnoza mechanika-niesprawna sprężarka, więc wymieniłem i znowu - dwa dni dobrego chłodzenia - z nawiewów leciało powietrze 5-6 stopni, później znowu to samo... Podjechałem do znajomego mechanika, spróbowaliśmy spuścić czynnik i nabić go od nowa, przed spuszczeniem mówił coś o ciśnieniu 4 bar, po ponownym nabiciu zeszło do ok 2 na ssaniu... i sytuacja ta sama, dwa dni intensywnego chłodzenia, tym razem rekordowa temperatura z nawiewów - ok 3st. i dzisiaj wszystko wróciło do normy. Proszę o jakieś rady, co może być przyczyną, koszt naprawy tego układu już dawno przekroczyła wartość samochodu, więc nie chcę znowu na ślepo wymieniać następne podzespoły ani ufać pseudo fachowcom, tymbardziej że od kwietnia auto częściej jest w warsztacie niż ja nim rzeczywiście jeżdzę. Pozdrawiam

#70 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 290 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 18:08

Witam odgrzeję temat zanim zrobi się gorąco. To tak problem polega na tym

Ciśnienie na ssaniu - 2,2 Bar

Ciśnienie na tłoczeniu - 5 Bar
Temperatura pomiaru - około 7-8 stopni C

Temperatura w środkowej kratce na ustawieniu LO i 4 bieg dmuchawy wach się od 9 do 10 stopni C

Miesiąc temu został uszczelniony kompresor, niby jest ok, wymieniony osuszacz, zawór rozprężny, klima szczelna, po zimie odessano 950 gram czynnika.

Teraz pytanie czy te wysokie ciśnienie jest nie za niskie, bo po przeczytaniu tematu powinno być około 15, ale słyszałem też, że zależy to od temperatury otoczenia? Czy klimatyzacja nie przy niskiej temperaturze nie pracuje na 100 % i stąd dosyć wysoka temperatura w nawiewach ? Po serwisie klimatyzacji termometr umieszczony w kratce wskazywał 4,5 stopnia C. Teraz pytanie czy coś z tym robić, nie podoba mi się te ciśnienie na tłoczeniu a może tak ma być, chociaż temperatura na nawiewach w granicy 9 stopni to według mnie za dużo. Ktoś coś podpowie ? :)



#71 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 21:55

tak ciśnienie za niskie albo kompresor pada albo za mało czynnika jest i nie ma co już sprężać, a że na zewnątrz nie jest gorąco to wygląda, ze reszta czynnika jeszcze daje rade schłodzić parownik, dlatego niby leci zimno
albo zawór rozprężny kaput, też może być, tym bardziej że wymieniony (pewnie jakiś tani zamiennik)

#72 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 290 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 23:20

Co do zaworu rozprężnego to założony został Delphi i czy on by raptem miesiąca nie wytrzymał, gdzie większość na klimie nie jeździłem. Co do kompresora niby był ok, tak stwierdził warsztat, ale jak widzę bez wizyty reklamacyjnej się nie obejdzie.

#73 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 23:34

czy reklamacji to niekoniecznie
mówisz że go uszczelniali, zatem mógł się wysrać poprostu