a na tylnej kanapie dzieci płaczą??przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat
ASB i przycisk SPORT
#41 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 22:55
#42 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 22:57
haha nie płaczą bo jeszcze ich nie ma :tere-fere:maciekpkow napisał/a:
przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat
a na tylnej kanapie dzieci płaczą??
#43 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2007 - 21:32
piotr 027 w trybie sport nie tylko chodzi o wykrecenie motoru na 6,5 tysiaka ale o cos wazniejszego - utrzymywanie motoru podczas puszczonego pedalu gazu na wyzszych obrotach tak aby skrzynia po wcisnieciu pedalu gazu zareagowala - to tak jak przy manualu jechac 100 km/h na 2 biegu puscic pedal gazu auto zwolni do 80 km/h (obroty sa wysokie) a pozniej pedal w podloge i moment ciagnie.
W asb w trybie D podczas jazdy kazde odpuszczenie gazu:
1. na nizszych obrotach silnika spowoduje efekt podobny do "wolnego koła" - takie niby wrzucenie luzu
2. na wyzszych obrotach powiedzmy 4500 zmieni bieg na wyzszy - tak by obroty silnika spadly
w trybie S nie zaleznie od tego czy motor ciagnie czy nie - JAKIS BIEG JEST CALY CZAS ZAPIETY - I TO TAKI BY MOTOR UTZRYMYWAC NA WYZSZYCH OBROTACH
no to sie rozumiemy............bo w dieslu nie ma potrzeby trzymac auta np na drugim biegu przy 4000 rpm skoro on lepiej będzie przyśpieszał na 3-cim biegu powiedzmy przy 2200 rpm.........ot co miałem na myśli,charakterystyka turbodoładowanych diesli bardzo się różni od wolnossących benzyniakow.Uwazam,ze zastosowanie skrzyni automatycznej w 2.5 DTI ma tylko zadanie podnieść komfort jazy ,co by sie nie bawic zmianą biegow,pozdrawiam .......a przycisk "s.".........cóż.........zdania nie zmienię.......przy 211KM w benzynie to jest zabawa :mrgreen:
#44 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 15:40
Sy włączam np. kiedy wyprzedzam i w połowie drogi widze, ze będzie ciasno. Wtedy Sy daje mi gwarancje, ze skrzynia nie wrzuci mi IV, kiedy będę sie tego najmniej spodziewał - bo .. dynamicznie przyspieszając na III biegu bez Sy .. IV wpada przy 140km/h i efekt jest taki, ze mozna nie zdązyć. Sy dociągnie troche wyżej.
Oczywiście zawsze mozna pedał w deche - tylko po co, skoro mozna sobie zapodać Syyy i wcale nie po to, zeby jeszcze zredukował.
To co napisał kczech jest też prawdą. Sy nie powoduje tylko wkręcania sie na czerwone, ale i szybszą reakcje skrzyni na nacisnięcie pedału gazu - kickdown załatwia sprawe, ale ten sam efekt mozna uzyskac bez pedału w podłodze, co z punktu widzenia ekonomiki jest korzystniejsze. ASB później wrzuca wyższy bieg nie tylko na wysokich obrotach, ale też własnie dłużej go przytrzyma po zdjęciu/odjęciu nogi z gazu co powoduje szybsze przyspieszenie po ponownym wcisnieciu pedałka
Samochód staje sie przez to agresywniejszy i mozna w niektórych przypadkach zyskać jakies pól sekundy na redukcji (skrzynia szybko zmienia bieg na wyższy, ale zrzucenie o jeden zajmuje troche, a zrzucenie z III albo IV do I .. zajmuje prawie sekunde - zależnie od prędkości z jaką sie jedzie) no i oczywiście w czasie redukcji silnik podnosi obroty, a kiedy redukcja nie jest potrzebna, bo jest już "właściwy" bieg obroty są gotowe i czekają, zeby pchać, pchac, pchac ....
#45 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 19:58
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#46 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 20:05
Jeszcze jedna rzecz jaką dostrzegłem przy S to że skrzynia jakby szybciej reaguje i to że autem jest łatwiej "szarpnąć" tzn. skrzynia szarpie.Robi się tak jak np. depne na chwilę na maxa i puszcze gaz.
a co ja tu napisałem
Samochód staje sie przez to agresywniejszy i mozna w niektórych przypadkach zyskać jakies pól sekundy na redukcji
poza tym, bylo i tym już wczesniej.
#47 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 20:50
#48 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2007 - 21:39
ty to sadysta jakiś jestes żeby takie rzeczy ze skrzynią i silnikiem robic... :hehe:depne na chwilę na maxa i puszcze gaz
ja to SY i pedąłw podłoge tylko wtedy keidy jedzie 17-tysiecy tirów i trzeba to wszystko wyprzedzić....
pozdr
#49 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2007 - 08:40
ty to sadysta jakiś jestes żeby takie rzeczy ze skrzynią i silnikiem robic... :hehe:depne na chwilę na maxa i puszcze gaz
ja to SY i pedąłw podłoge tylko wtedy keidy jedzie 17-tysiecy tirów i trzeba to wszystko wyprzedzić....
pozdr
Nie sadysta tylko sprawdzam jak się tak skrzynia zachowuje żebym później nie miał stresu jak będę coś chciał wyprzedzić raz i za chwilę drugi a z przeciwka będzie coś jechać.Teraz już wiem że jak gaz puszcze to mi autem szarpnie i bieg na wyższy wrzuci czego wynikiem będzie to że zanim spowrotem zredukuje jak wcisne pedał to może mi te kilka chwil braknąć przy wyprzedzaniu.I w tym celu to robie takie sprawdzanie.
Tak się zastanawiam przy jakich obrotach moje DTI osiąga maksymalną moc.Na kick-down lub z S silnik ciągnie do prawie 4,5 tyś. ,dociskając natomiast pedał bez tych dwóch wcześniejszych opcji zmienia biegi przy 4 tyś. i ja szczerze mówiąc nie widze różnicy w przyspieszaniu.Jak ciągnie do 4,5 tyś. to mam wrażenie, że silnik się tylko niepotrzebnie męczy a nie daje to żadnego rezultatu (wskakujące biegi wyższe w obu przypadkach są już na takiej prędkości obrotowej silnika że turbina dmucha już chyba na maxa).
Myślę czy to dobrze pomyśleli bo z jednej strony z S skrzynia stara się utrzymać silnik na takich obrotach żeby turbina pompowała (i nie musimy mieć tu koniecznie dociśniętego pedału do końca) z drugiej ciągnie aż do tych 4,5 tyś. -więc chyba potrzebnie tylko ja mam takie wrażenie że to nic nie daje i silnik się męczy.W końcu wymyślili to ludzie z wiedzą ciut większą niż my tu mamy.
#50 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2007 - 23:12
Dokladni sie zgadza bo ja mam TD w najwyzszej opcji i ma szyldy MV6tak na marginesie MV6 to może być też 2.5 tds, MV6 oznacza rodzaj wyposażenia :mrgreen:MV6 w automacie
Pozdrawiam
Wiktor
#51 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 19:33
#52 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 19:35
a ja mam takie pytanie co do przycisku S czy po wciśnięciu powinna sie zapalać kontrolka S czy nie ??
Zapala sie przy zegarach
#53 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 19:46
#54 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 20:23
to u mnie jest coś nie tak bo u mnie sie nie zapala wiecie co to może być ???
spalona zarowka albo nie dziala ci przycisk sport.
#55 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 20:57
#56 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2007 - 20:58
mam nadzieje że to tylko żaróweczka bo jak przycisk sport nie działa to będzie więcej kręcenia a powiecie mi jeszcze jaka to żaróweczka jest w liczniku bo jak wyjmę licznik to żebym od razu miał żaróweczkę na wymianę
a jak wciskasz przycisk sport to redukuje i wzrastaja obroty ?
#57 OFFLINE
#58 OFFLINE
#59 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 14:22
albo masz zerwaną sciezke zasilającą(z tyłu deski rozdzielczej), doprowadzajaca prund do zaróweczki, w miejscu gdzie jest miejsce na wtyczke...lukwel napisał/a:
tak
no to zaroweczka sie przepalila
ja tak miałem