Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ASB i przycisk SPORT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2007 - 22:55

przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat

a na tylnej kanapie dzieci płaczą??

#42 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2007 - 22:57

maciekpkow napisał/a:
przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat
a na tylnej kanapie dzieci płaczą??

haha nie płaczą bo jeszcze ich nie ma :tere-fere:

#43 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2007 - 21:32

piotr 027 w trybie sport nie tylko chodzi o wykrecenie motoru na 6,5 tysiaka ale o cos wazniejszego - utrzymywanie motoru podczas puszczonego pedalu gazu na wyzszych obrotach tak aby skrzynia po wcisnieciu pedalu gazu zareagowala - to tak jak przy manualu jechac 100 km/h na 2 biegu puscic pedal gazu auto zwolni do 80 km/h (obroty sa wysokie) a pozniej pedal w podloge i moment ciagnie.
W asb w trybie D podczas jazdy kazde odpuszczenie gazu:
1. na nizszych obrotach silnika spowoduje efekt podobny do "wolnego koła" - takie niby wrzucenie luzu
2. na wyzszych obrotach powiedzmy 4500 zmieni bieg na wyzszy - tak by obroty silnika spadly
w trybie S nie zaleznie od tego czy motor ciagnie czy nie - JAKIS BIEG JEST CALY CZAS ZAPIETY - I TO TAKI BY MOTOR UTZRYMYWAC NA WYZSZYCH OBROTACH


no to sie rozumiemy............bo w dieslu nie ma potrzeby trzymac auta np na drugim biegu przy 4000 rpm skoro on lepiej będzie przyśpieszał na 3-cim biegu powiedzmy przy 2200 rpm.........ot co miałem na myśli,charakterystyka turbodoładowanych diesli bardzo się różni od wolnossących benzyniakow.Uwazam,ze zastosowanie skrzyni automatycznej w 2.5 DTI ma tylko zadanie podnieść komfort jazy ,co by sie nie bawic zmianą biegow,pozdrawiam .......a przycisk "s.".........cóż.........zdania nie zmienię.......przy 211KM w benzynie to jest zabawa :mrgreen:

#44 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:40

Ja jeszcze dopowiem, ze sama 'S'ka używana jest przeze mne nie często. Kickdown zwykle w zupełności wystarcza, a Omegi nie używam do ścigania.
Sy włączam np. kiedy wyprzedzam i w połowie drogi widze, ze będzie ciasno. Wtedy Sy daje mi gwarancje, ze skrzynia nie wrzuci mi IV, kiedy będę sie tego najmniej spodziewał - bo .. dynamicznie przyspieszając na III biegu bez Sy .. IV wpada przy 140km/h i efekt jest taki, ze mozna nie zdązyć. Sy dociągnie troche wyżej.

Oczywiście zawsze mozna pedał w deche - tylko po co, skoro mozna sobie zapodać Syyy i wcale nie po to, zeby jeszcze zredukował.

To co napisał kczech jest też prawdą. Sy nie powoduje tylko wkręcania sie na czerwone, ale i szybszą reakcje skrzyni na nacisnięcie pedału gazu - kickdown załatwia sprawe, ale ten sam efekt mozna uzyskac bez pedału w podłodze, co z punktu widzenia ekonomiki jest korzystniejsze. ASB później wrzuca wyższy bieg nie tylko na wysokich obrotach, ale też własnie dłużej go przytrzyma po zdjęciu/odjęciu nogi z gazu co powoduje szybsze przyspieszenie po ponownym wcisnieciu pedałka :)
Samochód staje sie przez to agresywniejszy i mozna w niektórych przypadkach zyskać jakies pól sekundy na redukcji (skrzynia szybko zmienia bieg na wyższy, ale zrzucenie o jeden zajmuje troche, a zrzucenie z III albo IV do I .. zajmuje prawie sekunde - zależnie od prędkości z jaką sie jedzie) no i oczywiście w czasie redukcji silnik podnosi obroty, a kiedy redukcja nie jest potrzebna, bo jest już "właściwy" bieg obroty są gotowe i czekają, zeby pchać, pchac, pchac ....

#45 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 czerwca 2007 - 19:58

Jeszcze jedna rzecz jaką dostrzegłem przy S to że skrzynia jakby szybciej reaguje i to że autem jest łatwiej "szarpnąć" tzn. skrzynia szarpie.Robi się tak jak np. depne na chwilę na maxa i puszcze gaz.
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#46 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:05

Jeszcze jedna rzecz jaką dostrzegłem przy S to że skrzynia jakby szybciej reaguje i to że autem jest łatwiej "szarpnąć" tzn. skrzynia szarpie.Robi się tak jak np. depne na chwilę na maxa i puszcze gaz.


a co ja tu napisałem

Samochód staje sie przez to agresywniejszy i mozna w niektórych przypadkach zyskać jakies pól sekundy na redukcji


poza tym, bylo i tym już wczesniej.

#47 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:50

no to temat przycisku "s" mamy już omówiony :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ..............

#48 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 czerwca 2007 - 21:39

depne na chwilę na maxa i puszcze gaz

ty to sadysta jakiś jestes żeby takie rzeczy ze skrzynią i silnikiem robic... :hehe:

ja to SY i pedąłw podłoge tylko wtedy keidy jedzie 17-tysiecy tirów i trzeba to wszystko wyprzedzić....
pozdr

#49 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 czerwca 2007 - 08:40

depne na chwilę na maxa i puszcze gaz

ty to sadysta jakiś jestes żeby takie rzeczy ze skrzynią i silnikiem robic... :hehe:

ja to SY i pedąłw podłoge tylko wtedy keidy jedzie 17-tysiecy tirów i trzeba to wszystko wyprzedzić....
pozdr


Nie sadysta tylko sprawdzam jak się tak skrzynia zachowuje żebym później nie miał stresu jak będę coś chciał wyprzedzić raz i za chwilę drugi a z przeciwka będzie coś jechać.Teraz już wiem że jak gaz puszcze to mi autem szarpnie i bieg na wyższy wrzuci czego wynikiem będzie to że zanim spowrotem zredukuje jak wcisne pedał to może mi te kilka chwil braknąć przy wyprzedzaniu.I w tym celu to robie takie sprawdzanie.

Tak się zastanawiam przy jakich obrotach moje DTI osiąga maksymalną moc.Na kick-down lub z S silnik ciągnie do prawie 4,5 tyś. ,dociskając natomiast pedał bez tych dwóch wcześniejszych opcji zmienia biegi przy 4 tyś. i ja szczerze mówiąc nie widze różnicy w przyspieszaniu.Jak ciągnie do 4,5 tyś. to mam wrażenie, że silnik się tylko niepotrzebnie męczy a nie daje to żadnego rezultatu (wskakujące biegi wyższe w obu przypadkach są już na takiej prędkości obrotowej silnika że turbina dmucha już chyba na maxa).
Myślę czy to dobrze pomyśleli bo z jednej strony z S skrzynia stara się utrzymać silnik na takich obrotach żeby turbina pompowała (i nie musimy mieć tu koniecznie dociśniętego pedału do końca) z drugiej ciągnie aż do tych 4,5 tyś. -więc chyba potrzebnie tylko ja mam takie wrażenie że to nic nie daje i silnik się męczy.W końcu wymyślili to ludzie z wiedzą ciut większą niż my tu mamy.

#50 OFFLINE   wiktor1974

wiktor1974
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 lipca 2007 - 23:12

MV6 w automacie

tak na marginesie MV6 to może być też 2.5 tds, MV6 oznacza rodzaj wyposażenia :mrgreen:

Dokladni sie zgadza bo ja mam TD w najwyzszej opcji i ma szyldy MV6
Pozdrawiam
Wiktor
Vicio

#51 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2007 - 19:33

a ja mam takie pytanie co do przycisku S czy po wciśnięciu powinna sie zapalać kontrolka S czy nie ??

#52 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2007 - 19:35

a ja mam takie pytanie co do przycisku S czy po wciśnięciu powinna sie zapalać kontrolka S czy nie ??


Zapala sie przy zegarach

#53 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2007 - 19:46

to u mnie jest coś nie tak bo u mnie sie nie zapala wiecie co to może być ???

#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2007 - 20:23

to u mnie jest coś nie tak bo u mnie sie nie zapala wiecie co to może być ???


spalona zarowka albo nie dziala ci przycisk sport.




 


#55 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2007 - 20:57

mam nadzieje że to tylko żaróweczka bo jak przycisk sport nie działa to będzie więcej kręcenia a powiecie mi jeszcze jaka to żaróweczka jest w liczniku bo jak wyjmę licznik to żebym od razu miał żaróweczkę na wymianę

#56 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2007 - 20:58

mam nadzieje że to tylko żaróweczka bo jak przycisk sport nie działa to będzie więcej kręcenia a powiecie mi jeszcze jaka to żaróweczka jest w liczniku bo jak wyjmę licznik to żebym od razu miał żaróweczkę na wymianę



a jak wciskasz przycisk sport to redukuje i wzrastaja obroty ?




 


#57 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2007 - 21:39

tak

#58 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lipca 2007 - 09:24

tak


no to zaroweczka sie przepalila




 


#59 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 lipca 2007 - 14:22

lukwel napisał/a:
tak


no to zaroweczka sie przepalila

albo masz zerwaną sciezke zasilającą(z tyłu deski rozdzielczej), doprowadzajaca prund do zaróweczki, w miejscu gdzie jest miejsce na wtyczke...
ja tak miałem

#60 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lipca 2007 - 18:12

jaka żaróweczka tam idzie ???