ASB i przycisk SPORT
#21 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 14:30
Później automat nadrabia, na dłuższym I biegu oraz szybkiej zmianie na II w optymalnym momencie.
Co do przyspieszen później np. 80-120 - automat moze okazac sie lepszy, ale faktycznie zależy to od wielu czynników zewnętrznych (oraz stan skrzyni).
Generalnie w góre skrzynia przełącza ekspresowo. W dół - zależy ile biegów musi zrzucic. Jak np. z III lub IV przy małej prędkości do jedynki, gdzie musi 'podwindowac' obroty do 5000rpm .. to trwa to z sekunde. W inych przypadkach 0,3-0,5sek.
Co do trafności wyboru przełożenia przez ASB-w 90% przypadków trafia perfekcyjnie, ale czasem źle coś policzy i zrzuci o jeden za nisko czego ofektem jest redukcja na 1sekudne, w czasie której dociągnie do odcięcia i wrzuci następny bieg.
Teraz meritum - jesli wątek ten jest roztrzyganiem sporu co wybrać manual czy ASB - to w V6 polecam ASB, bo silniki mają wystarczającą moc, aby sobie z automatem radzić.
Tryb "S" jest naprawde fajny. Skrzynia staje sie bardzo wrażliwa, przytrzymuje biegi, kiedy normalnie już dawno wrzuciłaby wyższy, redukuje agtresywniej, dociąga wyżej. Nie często posiłkuje sie Ską - zazwyczaj wtedy, kiedy wyprzedzam, kickdown robił swoje, na drodze robi sie ciasno, a ja sie boje, ze wrzuci mi IV. Wciskam wtedy "S" i mam pewność, ze potrzyma II czy III tyle ile moze.
W pewnych zakresach prędkości Omega robi sie naaaprawde zrywna w ASB - a widać to najbardziej jadąc za nią. Kiedy to tył siada i jest to ostatnia rzecz jaką sie widziałom bo Omesia już zakonczyła manewr wyprzedzania
Nie zamieniłbym 3,0 a ASB na manual.
Inaczej zupelnie postąpiłbym kupująć A3000. Tam szukałbym tylko manuala, bo Omega A3000 to piękny samochód, zeby pokazać komuś spod swiateł, gdzie jego miejsce, zeby sobie podryftować i w ogole .. kiedyś se kupie, jako drugą omesie i będę sie nią bawił.
#22 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 15:13
MV6 - 2.5 Diesel - z tego co wiem nikt nie ma tego auta na forum
Hehe jak napisał przemek985 ja mam
#23 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 21:30
Hehe jak napisał przemek985 ja mam
No to nice... Ciekawa sprawa powiem szczerze. Jeszcze nigdy nie widziałęm MV6 w Dieslu.
Zatem mówicie ze ASB w Omedze to wcale nie spowalniacz a w niektórych przypadkach wręcz przeciwnie... tak własciwie to nie o to chodzi bo ten samochód nie jest do tego by się ścigać. Chociaż zawsze znajdzie się jakiś wsiór z 15 letnią bm'ką trójką albo wręcz piątką zdezelowaną przez niemca co to uważa że skoro ma taki wózek to cała droga jego i trzeba mu zjeżdżać bo wyprzedza albo chce się ścigać na światłach. Wtedy w takim razie wciska się przycisk "S", w Omesi włącza się gniew, ambicja i tak jak mówił Cita - gaz, d*pa w dół i po zawodach... POZDRO
#24 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 21:33
Hehe jak napisał przemek985 ja mam
No to nice... Ciekawa sprawa powiem szczerze. Jeszcze nigdy nie widziałęm MV6 w Dieslu.
Zatem mówicie ze ASB w Omedze to wcale nie spowalniacz a w niektórych przypadkach wręcz przeciwnie... tak własciwie to nie o to chodzi bo ten samochód nie jest do tego by się ścigać. Chociaż zawsze znajdzie się jakiś wsiór z 15 letnią bm'ką trójką albo wręcz piątką zdezelowaną przez niemca co to uważa że skoro ma taki wózek to cała droga jego i trzeba mu zjeżdżać bo wyprzedza albo chce się ścigać na światłach. Wtedy w takim razie wciska się przycisk "S", w Omesi włącza się gniew, ambicja i tak jak mówił Cita - gaz, d*pa w dół i po zawodach... POZDRO
na automacie bedzie troche gorszy start ale potem jak falka zlapie pulap 4000 rpm zaczyna sie zabawa :twisted:
#25 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 15:09
Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S2.5 V6 dostaje szału a w 3.0 V6 zmienia się w szatana
a Td tak jak przed wcisnieciem S jest mułem to po wcisnieciu .....tez jest mułem
#26 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:07
Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S2.5 V6 dostaje szału a w 3.0 V6 zmienia się w szatana
a Td tak jak przed wcisnieciem S jest mułem to po wcisnieciu .....tez jest mułem
a w OB jest TDS ? pierwsze slysze a moze masz TDI :mrgreen:
#27 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:14
Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S
1.To taki maly zarcik, jestem zadowolony z mojego TD
2.Nie ma czegos takiego jak Oma tds
#28 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:29
To powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S
1.To taki maly zarcik, jestem zadowolony z mojego TD
2.Nie ma czegos takiego jak Oma tds
Jesli nie wiesz to powiem ci ze z BMW a w BMW nazywa sie TDS widzisz jakas roznice??
#29 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:33
To powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??
silnik tds pochodzi z BMW ale nim stwierdzisz ze to ten sam silnik prosze ......poszukaj w archiwum bo byla kupa dyskusji odnosnie tego silnika a raczej bloku ktory jest wspolny na licencji STEYER-BMW i kolejna nie jest potrzebna
#30 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:37
Nie bede sie klocilTo powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??
silnik tds pochodzi z BMW ale nim stwierdzisz ze to ten sam silnik prosze ......poszukaj w archiwum bo byla kupa dyskusji odnosnie tego silnika a raczej bloku ktory jest wspolny na licencji STEYER-BMW i kolejna nie jest potrzebna
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...
#31 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:38
Nie bede sie klocil
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...
nie chodzi o klotnie tylko o fakty. to jest akurat forum o skrzyniach.
jesli chodzi o silnik to zapraszam do kontynuacji dyskuji (oczywiscie po zapoznaniu sie z archiwum ) tu : http://forum.omegakl...read.php?t=5651
#32 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:51
To po co zaczynasz tematNie bede sie klocil
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...
nie chodzi o klotnie tylko o fakty. to jest akurat forum o skrzyniach.
jesli chodzi o silnik to zapraszam do kontynuacji dyskuji (oczywiscie po zapoznaniu sie z archiwum ) tu : http://forum.omegakl...read.php?t=5651
dla mnie to TDS i tyle, jesli uwazasz inaczej to masz do tego pelne prawo i ja sie nie dowalam do nikogo ze napisal TD czy TDI
poza tym skad wiesz ze nie mam silnika z BMW??
#33 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 16:53
To po co zaczynasz temat
dla mnie to TDS i tyle, jesli uwazasz inaczej to masz do tego pelne prawo i ja sie nie dowalam do nikogo ze napisal TD czy TDI
poza tym skad wiesz ze nie mam silnika z BMW??
moze i masz ale to juz nie na tym forum. zapraszam do dyskusji pod linkiem ktory podalem wyzej.
#34 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 21:11
Niech mi ktoś wytłumaczy co daje to "s".
Następne pytanie bo mój temat zamkneli to czemu skrzynia zmienia biegi prze niecałych 4,5tyś skoro czerwone pole zaczyna się powyżej 5 tyś. ?
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#35 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2007 - 21:19
a jak robie kikdłana czyli pedał w podłoge to ...ni wiem ile bym jechał zwiększa obroty do 4 -5 tys i zmioenia bieg ... normalnie łamanie karku jest..... mi ciągnie prawie dio czerwonego pola... tzn było bo teraz coś fiksuje i jade jutro do mechaniora....
jutro zapytam mechanika od skrzyń co to może byc... boja nie ma pojęcia....
pozdr
#36 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2007 - 08:23
Przy 70km/h z "S" jedzie na 2 biegu ponad 2 tyś. obrotów,bez "S" 1,5 tyś. na biegu 3 albo jakoś tak.
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#37 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 19:15
#38 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 19:20
w mv6 jest z tym zabawa
2,5V6 - S - powoduje nieodparte wrażenia z jazdy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#39 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 20:04
W asb w trybie D podczas jazdy kazde odpuszczenie gazu:
1. na nizszych obrotach silnika spowoduje efekt podobny do "wolnego koła" - takie niby wrzucenie luzu
2. na wyzszych obrotach powiedzmy 4500 zmieni bieg na wyzszy - tak by obroty silnika spadly
w trybie S nie zaleznie od tego czy motor ciagnie czy nie - JAKIS BIEG JEST CALY CZAS ZAPIETY - I TO TAKI BY MOTOR UTZRYMYWAC NA WYZSZYCH OBROTACH
#40 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2007 - 22:32
ja w swojej 3 litrówce aż czasem boje się wciskać tego przycisku tak poważnie to czasem ten przycisk przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat... ech...piotr027 napisał/a:
w mv6 jest z tym zabawa
2,5V6 - S - powoduje nieodparte wrażenia z jazdy