Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ASB i przycisk SPORT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2007 - 14:30

Zgadza sie . Z miejsca manual startuje lepiej, bo na srzęgle mozesz go przytrzymac i ruszyć z optymalnych obrotów. Automatem tak sie nie da.
Później automat nadrabia, na dłuższym I biegu oraz szybkiej zmianie na II w optymalnym momencie.

Co do przyspieszen później np. 80-120 - automat moze okazac sie lepszy, ale faktycznie zależy to od wielu czynników zewnętrznych (oraz stan skrzyni).
Generalnie w góre skrzynia przełącza ekspresowo. W dół - zależy ile biegów musi zrzucic. Jak np. z III lub IV przy małej prędkości do jedynki, gdzie musi 'podwindowac' obroty do 5000rpm .. to trwa to z sekunde. W inych przypadkach 0,3-0,5sek.

Co do trafności wyboru przełożenia przez ASB-w 90% przypadków trafia perfekcyjnie, ale czasem źle coś policzy i zrzuci o jeden za nisko czego ofektem jest redukcja na 1sekudne, w czasie której dociągnie do odcięcia i wrzuci następny bieg.

Teraz meritum - jesli wątek ten jest roztrzyganiem sporu co wybrać manual czy ASB - to w V6 polecam ASB, bo silniki mają wystarczającą moc, aby sobie z automatem radzić.
Tryb "S" jest naprawde fajny. Skrzynia staje sie bardzo wrażliwa, przytrzymuje biegi, kiedy normalnie już dawno wrzuciłaby wyższy, redukuje agtresywniej, dociąga wyżej. Nie często posiłkuje sie Ską - zazwyczaj wtedy, kiedy wyprzedzam, kickdown robił swoje, na drodze robi sie ciasno, a ja sie boje, ze wrzuci mi IV. Wciskam wtedy "S" i mam pewność, ze potrzyma II czy III tyle ile moze.

W pewnych zakresach prędkości Omega robi sie naaaprawde zrywna w ASB - a widać to najbardziej jadąc za nią. Kiedy to tył siada i jest to ostatnia rzecz jaką sie widziałom bo Omesia już zakonczyła manewr wyprzedzania ;)

Nie zamieniłbym 3,0 a ASB na manual.
Inaczej zupelnie postąpiłbym kupująć A3000. Tam szukałbym tylko manuala, bo Omega A3000 to piękny samochód, zeby pokazać komuś spod swiateł, gdzie jego miejsce, zeby sobie podryftować i w ogole .. kiedyś se kupie, jako drugą omesie i będę sie nią bawił.

#22 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 czerwca 2007 - 15:13

MV6 - 2.5 Diesel - z tego co wiem nikt nie ma tego auta na forum


Hehe jak napisał przemek985 ja mam :lol:

#23 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 13 czerwca 2007 - 21:30

Hehe jak napisał przemek985 ja mam


No to nice... Ciekawa sprawa powiem szczerze. Jeszcze nigdy nie widziałęm MV6 w Dieslu.

Zatem mówicie ze ASB w Omedze to wcale nie spowalniacz a w niektórych przypadkach wręcz przeciwnie... ;) tak własciwie to nie o to chodzi bo ten samochód nie jest do tego by się ścigać. Chociaż zawsze znajdzie się jakiś wsiór z 15 letnią bm'ką trójką albo wręcz piątką zdezelowaną przez niemca co to uważa że skoro ma taki wózek to cała droga jego i trzeba mu zjeżdżać bo wyprzedza albo chce się ścigać na światłach. Wtedy w takim razie wciska się przycisk "S", w Omesi włącza się gniew, ambicja i tak jak mówił Cita - gaz, d*pa w dół i po zawodach... POZDRO
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 czerwca 2007 - 21:33

Hehe jak napisał przemek985 ja mam


No to nice... Ciekawa sprawa powiem szczerze. Jeszcze nigdy nie widziałęm MV6 w Dieslu.

Zatem mówicie ze ASB w Omedze to wcale nie spowalniacz a w niektórych przypadkach wręcz przeciwnie... ;) tak własciwie to nie o to chodzi bo ten samochód nie jest do tego by się ścigać. Chociaż zawsze znajdzie się jakiś wsiór z 15 letnią bm'ką trójką albo wręcz piątką zdezelowaną przez niemca co to uważa że skoro ma taki wózek to cała droga jego i trzeba mu zjeżdżać bo wyprzedza albo chce się ścigać na światłach. Wtedy w takim razie wciska się przycisk "S", w Omesi włącza się gniew, ambicja i tak jak mówił Cita - gaz, d*pa w dół i po zawodach... POZDRO



na automacie bedzie troche gorszy start ale potem jak falka zlapie pulap 4000 rpm zaczyna sie zabawa :twisted:




 


#25 OFFLINE   wiktor1974

wiktor1974
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 czerwca 2007 - 15:09

2.5 V6 dostaje szału a w 3.0 V6 zmienia się w szatana :smiech:


a Td tak jak przed wcisnieciem S jest mułem to po wcisnieciu .....tez jest mułem :smiech:

Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S
Vicio

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:07

2.5 V6 dostaje szału a w 3.0 V6 zmienia się w szatana :smiech:


a Td tak jak przed wcisnieciem S jest mułem to po wcisnieciu .....tez jest mułem :smiech:

Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S




a w OB jest TDS ? pierwsze slysze a moze masz TDI :mrgreen:




 


#27 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:14

Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S


1.To taki maly zarcik, jestem zadowolony z mojego TD :)
2.Nie ma czegos takiego jak Oma tds

#28 OFFLINE   wiktor1974

wiktor1974
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:29

Moj tds nie jest mulem ani przed ani po S


1.To taki maly zarcik, jestem zadowolony z mojego TD :)
2.Nie ma czegos takiego jak Oma tds

To powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??
Jesli nie wiesz to powiem ci ze z BMW a w BMW nazywa sie TDS widzisz jakas roznice??
Vicio

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:33

To powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??



silnik tds pochodzi z BMW ale nim stwierdzisz ze to ten sam silnik prosze ......poszukaj w archiwum bo byla kupa dyskusji odnosnie tego silnika a raczej bloku ktory jest wspolny na licencji STEYER-BMW i kolejna nie jest potrzebna




 


#30 OFFLINE   wiktor1974

wiktor1974
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:37

To powiedz mi z jakiego auta pochodzi ten silnik??



silnik tds pochodzi z BMW ale nim stwierdzisz ze to ten sam silnik prosze ......poszukaj w archiwum bo byla kupa dyskusji odnosnie tego silnika a raczej bloku ktory jest wspolny na licencji STEYER-BMW i kolejna nie jest potrzebna

Nie bede sie klocil
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...
Vicio

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:38

Nie bede sie klocil
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...



nie chodzi o klotnie tylko o fakty. to jest akurat forum o skrzyniach.
jesli chodzi o silnik to zapraszam do kontynuacji dyskuji (oczywiscie po zapoznaniu sie z archiwum ;) ) tu : http://forum.omegakl...read.php?t=5651




 


#32 OFFLINE   wiktor1974

wiktor1974
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-06-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:51

Nie bede sie klocil
dla mnie to tds i tyle
te same wady i usterki czyli ten sam.... nieudany tds...



nie chodzi o klotnie tylko o fakty. to jest akurat forum o skrzyniach.
jesli chodzi o silnik to zapraszam do kontynuacji dyskuji (oczywiscie po zapoznaniu sie z archiwum ;) ) tu : http://forum.omegakl...read.php?t=5651

To po co zaczynasz temat
dla mnie to TDS i tyle, jesli uwazasz inaczej to masz do tego pelne prawo i ja sie nie dowalam do nikogo ze napisal TD czy TDI
poza tym skad wiesz ze nie mam silnika z BMW?? :smiech:
Vicio

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2007 - 16:53

To po co zaczynasz temat
dla mnie to TDS i tyle, jesli uwazasz inaczej to masz do tego pelne prawo i ja sie nie dowalam do nikogo ze napisal TD czy TDI
poza tym skad wiesz ze nie mam silnika z BMW?? :smiech:


moze i masz ale to juz nie na tym forum. zapraszam do dyskusji pod linkiem ktory podalem wyzej.




 


#34 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 25 czerwca 2007 - 21:11

Panowie ja osobiście żadnej różnicy między jazdą z S a bez i z pedałem w podłodze nie widze no więc po co to jest ??? Teraz jechałem sobie spokojnie z "s" i skrzynia wcale nie ciągneła do samej góry tylko normalnie zmieniała biegi.
Niech mi ktoś wytłumaczy co daje to "s".

Następne pytanie bo mój temat zamkneli to czemu skrzynia zmienia biegi prze niecałych 4,5tyś skoro czerwone pole zaczyna się powyżej 5 tyś. ?
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#35 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 czerwca 2007 - 21:19

coś masz ze skrzynią.... po wciśnieciu S u mnie od razu zwiększa obroty o 1 tyś albo troche więcej...
a jak robie kikdłana czyli pedał w podłoge to ...ni wiem ile bym jechał zwiększa obroty do 4 -5 tys i zmioenia bieg ... normalnie łamanie karku jest..... mi ciągnie prawie dio czerwonego pola... tzn było bo teraz coś fiksuje i jade jutro do mechaniora....
jutro zapytam mechanika od skrzyń co to może byc... boja nie ma pojęcia....
pozdr

#36 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 26 czerwca 2007 - 08:23

Sprawa się wyjaśniła,kilka litrów na nocny crusing i już wiem.
Przy 70km/h z "S" jedzie na 2 biegu ponad 2 tyś. obrotów,bez "S" 1,5 tyś. na biegu 3 albo jakoś tak.
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#37 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2007 - 19:15

w dieslu wciskanie "s" i pałowanie do odcięcia nie ma sensu bo przy 4 tys to auto przestaje przyspieszac a wręcz zwalnia........w mv6 jest z tym zabawa :mrgreen: ,w 2.0 16v różnica w przyspieszaniu żadna tylko wykręca silnik na czerwone pole.......ot co

#38 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 czerwca 2007 - 19:20

w mv6 jest z tym zabawa


2,5V6 - S - powoduje nieodparte wrażenia z jazdy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2007 - 20:04

piotr 027 w trybie sport nie tylko chodzi o wykrecenie motoru na 6,5 tysiaka ale o cos wazniejszego - utrzymywanie motoru podczas puszczonego pedalu gazu na wyzszych obrotach tak aby skrzynia po wcisnieciu pedalu gazu zareagowala - to tak jak przy manualu jechac 100 km/h na 2 biegu puscic pedal gazu auto zwolni do 80 km/h (obroty sa wysokie) a pozniej pedal w podloge i moment ciagnie.
W asb w trybie D podczas jazdy kazde odpuszczenie gazu:
1. na nizszych obrotach silnika spowoduje efekt podobny do "wolnego koła" - takie niby wrzucenie luzu
2. na wyzszych obrotach powiedzmy 4500 zmieni bieg na wyzszy - tak by obroty silnika spadly
w trybie S nie zaleznie od tego czy motor ciagnie czy nie - JAKIS BIEG JEST CALY CZAS ZAPIETY - I TO TAKI BY MOTOR UTZRYMYWAC NA WYZSZYCH OBROTACH

#40 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2007 - 22:32

piotr027 napisał/a:
w mv6 jest z tym zabawa


2,5V6 - S - powoduje nieodparte wrażenia z jazdy

ja w swojej 3 litrówce aż czasem boje się wciskać tego przycisku :smiech: tak poważnie to czasem ten przycisk przydaje się żeby powariować i poczuć się jak za kawalerskich lat... ech...