Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS - dziwna sprawa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 10 czerwca 2007 - 19:45

a wiec nie wiem czy mam sie martwic czy nie ale dzis wracajac po trasie zapaliła mi się kotrolka od ABS-u , zjechałem na pobocze zgasiłem silnik ,odpaliłem jeszcze raz i już sie nie zaświeciła,nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, czego to może byc objaw, czy ma to cos wspólnego ze zurzytymi klockami bo juz mi troszke obcierają. Mam sie tym martwic?



#2 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 11 czerwca 2007 - 07:33

czesc.
Ja mam tak samo.
Czasem ni z tad ni z owat sie zapali i potrafi sie palic pare km, a czesem mrugnie i gasnie.
Z poczatku myslalem ze moze jakies przebicie jest bo wydawalo mi sie ze jak jest mokro to sie dzieje, ale teraz latem sytuacja sie powtarza, wiec to nie z wilgoci.
Raczej to nie jest tez z klockami spiete, bo ja mam klocki calkiem dobre.
Ktos mi poradzil zeby pojechac na kompa do serwisu i oni mi powiedza ktora to czujka, ale ja zanim cos zrobie to musze przemyslec sprawe i odczekac :p
Bede zatem obserwowal temat, moze wspolnie cos wymyslimy :)

Nie wiem jeszcze czy to ma jakis zwiazek, ale kiedys na forum znalazlem taki temat ( pozniej juz nie potrafilem go zlokalizowac) gdzie byly fotki i opis jak czyscic trybyki przy tylnim moście. Nie wiem czy to pomoże jak by te trybiki przeczyścić, bo zagladałem u sibie, i przyznam ze sa dosc zarabane spamrem i innym badziewiem.

#3 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 czerwca 2007 - 10:23

Miałem to samo ale już mam po zabawie. :peace: . W pierwszej kolejności pojechałem zrobić diagnostykę układu ABS. Okazało się, że mam walnięty tylny lewy czujnik. (ABS zapalał mi się po jeździe powyżej 80km/h)Czujnik używany kosztował mnie 5zł. Wszystko zaczęło działać O'k. Pojawił się następny problem. Po przejechaniu około 100km ciągiem kontrolka ABS zapalała się i nie gasła. Gasła po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu silnika ale już się zaświecała. Okazało się że przekaźnik od ABS przegrzewał się po dłuższej jeździe. Przekaźnik ABS kosztował mnie mnie 80 zł. Teraz od roku już mam bez problemu z ABS. Jeszcze mała uwaga. Jeśli zapala się ABS podczas deszczu lub po to trzeba sprawdzić wtyczki przy czujnikach. Tam są małe uszczeleczki i jeśli sparciały to może dostawać się woda i robić zwarcie.

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2007 - 10:47

Jeśli zapala się ABS podczas deszczu lub po to trzeba sprawdzić wtyczki przy czujnikach. Tam są małe uszczeleczki i jeśli sparciały to może dostawać się woda i robić zwarcie.


a co jeśli jest na odwrót
gdy jest mokro jest dobrze ,ajak sucho to się pali :?:

#5 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 czerwca 2007 - 10:51

a co jeśli jest na odwrót
gdy jest mokro jest dobrze ,ajak sucho to się pali :?:

tego nie przetrenowałem. Druga sprawa to co opisałem to wiem, że tak jest w A a w B ??

#6 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 11 czerwca 2007 - 13:28

No ja jeszcze poczekam i zobacze co sie bedzie działo, może to tylko tai jednorazowy wybryk :roll: , w końcu auto nie jest nowe,wszystkie małe grzeszki wybaczam :-)

#7 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 11 czerwca 2007 - 16:07

zawsze mozna wejsc pod auto i poczyscic czujniki szczegolnie te z tylu kolo mostu sa narazone na zabrudzenia

#8 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 14 czerwca 2007 - 07:37

zawsze mozna wejsc pod auto i poczyscic czujniki szczegolnie te z tylu kolo mostu sa narazone na zabrudzenia


czy masz na myśli te zębatki co są na moście?

#9 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2007 - 07:52

czy masz na myśli te zębatki co są na moście?

dokładnie te ząbki. Tylko że przy dobrych czujnikach ( zdrowych w pełni) zabrudzenie ma znikome znaczenia, chyba że miałbyś całkiem obklejone i niewidoczne ząbki z których zczytuje czujnik. Jeśli przy małym zabrudzeniu ci już nie dział ABS to wymień czujniki bo przy każdej najmniejszej ilości błota lub śniegu nie będziesz miał ABS. Przerabiałem ten temat. Czyszczenie jest dobre żeby komuś samochód oddać i spławić z warsztatu jak się nie wie co klientowi powiedzieć.

#10 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 14 czerwca 2007 - 08:05

a czym to czyścicie?
Benzyną, naftą, a potem chlapnąć tam jakieś WD zeby nie rdzewiało czy jak ?
Może bym sobie to porobił. W sumie roboty nie ma dużo, a może coś pomoże z tą kontrolką.

#11 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2007 - 08:10

mgrJered, szczotka druciana i papier ścierny.

#12 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 14 czerwca 2007 - 12:28

szczotka druciana i papier ścierny.


O f*ck, to chyba nie mówimy o tym samym elemencie, bo u mnie to jest zarabane ale jakims samerem i kurzem, wiec szczotka będzie cieżko. Myślalem raczej o pędzelku i benzynie, rozpuszczalniku czyms takim. Postaram sie dzis zrobic pare fotek tego o co mi chodzi. Bo musze sie za to wziasc bo mnie wkurza ta lampka i daje po oczach.
Pozatym ostatnio (jak jechałem na spota) to zgasła (ABS się włączył) akurat przy chamowaniu i było takie dziwne nie stuknięcie, ale odczułem to na pedale hamulca tak jak by sie ABS włączył i raz przeskoczyło. A hamowałem bardzo delikatnie bo dojezdzałem do swiateł, wiec o boksowaniu sie kół nie ma mowy.

#13 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2007 - 13:31

Witam! Podepne sie pod temacik, choc widze że same Omesie A rozmawiają :wink: . Dwa dni temu po odpaleniu bryczki (Oma B 2.0 16) nie zgasła mi kontrolka ABS-u. Zrobiłem prawie w gacie :wink: . Zgasiłem silnik i znowu odpaliłem i było OK - kontrolka zgasła. Pytanko : co to może być, czy przeczyścic wtyki przy kołach, czy dzieje sie cos poważniejszego? Dodam, że klocki i czujniki wymienione, kontrolka nie zapala sie podczas jazdy - tylko niekiedy przy odpaleniu. Pozdro.

#14 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwca 2007 - 17:29

Witam! Podepne sie pod temacik, choc widze że same Omesie A rozmawiają :wink: . Dwa dni temu po odpaleniu bryczki (Oma B 2.0 16) nie zgasła mi kontrolka ABS-u. Zrobiłem prawie w gacie :wink: . Zgasiłem silnik i znowu odpaliłem i było OK - kontrolka zgasła. Pytanko : co to może być, czy przeczyścic wtyki przy kołach, czy dzieje sie cos poważniejszego? Dodam, że klocki i czujniki wymienione, kontrolka nie zapala sie podczas jazdy - tylko niekiedy przy odpaleniu. Pozdro.

po odpaleniu powinny się wszystkie zapalić a potem zgasić

#15 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2007 - 17:32

po odpaleniu powinny się wszystkie zapalić a potem zgasić

tak jest, ale poducha i inne bajery zgasły a ABS NIEEE. Więc zgasiłem Omke, zapaliłem drugi raz i po jakims czasie zgasł tez ABS.

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwca 2007 - 17:36

po odpaleniu powinny się wszystkie zapalić a potem zgasić

tak jest, ale poducha i inne bajery zgasły a ABS NIEEE. Więc zgasiłem Omke, zapaliłem drugi raz i po jakims czasie zgasł tez ABS.


ja z tym walcze już od jesieni i raz jest dobrze a raz nie
im gorsza pogoda tym jest lepiej

#17 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2007 - 17:41

ja z tym walcze już od jesieni

napisz co zrobiłes w tym kierunku aby to naprawić :idea:

#18 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2007 - 21:39

A tu coś o czyszczeniu owych "zębatek" ABS-u:
http://motonews.pl/s...50957&c=114&f=9

#19 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2007 - 21:42

W A są inne troche zęby i przedewszystkim głębsze wyrzłobienia

#20 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2007 - 07:30

lord_craven - dzięki. Pozdro!