Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:45

po aktualizacji pojawi się opcja ISA2 (od wersji chyba 8.0 firmware - ty masz 6)

Ale zanim cokolwiek zrobisz zrób printscreen podczas pracy silnika na gazie - nie zauważyłem że ten powyższy jest zrobiony przy wyłączonym silnku. Generalnie ciśnienie gazu nie powinno być raczej wyższe niż 1,2 Bar a mnożnik po prawej stronie wykresu powinien być bliżej wartości 1.

Najlepiej zrób tak:
zaktualizuj firmware, zrób autokalibrację a potem włącz autoadaptację ISA2. pojeździj trochę (przynajmnej do zebrania map benzyny- jak chcesz to włącz akustycznego "asystenta" do zbierania map) i zrób printscreena - może będzie wszystko ok.

#82 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:53

Mam pytanie nie z tego świata gdyż stawiam pierwsze kroki z gazem :)

Wiem, że mam Stag 300 i nic poza tym.
Jak lub gdzie się mam dowiedzieć jakie mam wtryski i całą resztę w instalacji LPG?
Czy to wie tylko gazownik który montował instalacje?
Pytam gdyż chciałbym powoli zacząć sam ogarniać z gazem gdyż sporo podróżuję i w drodze nie raz trzeba samemu radzić.

#83 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 07 sierpnia 2012 - 19:54

To i ja sie dolacze do tego tematu.
Co by trzeba bylo tu poprawic, a moze zostawic tak jak jest?? Prosze o podpowiedzi

Przepraszam za kiepska jakosc fotek :)

#84 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 15 sierpnia 2012 - 18:15

Wrzucam pare zrzutow co myslicie o tym?? Prosze o podpowiedzi :)

#85 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 16 sierpnia 2012 - 09:12

IMO przydałyby się Hany zielone, ciśnienie nie musiałoby być takie wysokie. Poza tym mnożnik już może być. Pod warunkiem, że reduktor bardzo nie pada z ciśnieniem. Dograj jeszcze mapy, sprawdź jak sondy przy przyspieszaniu i powinno być OK.

Dla porównania zobacz mój mnożnik przy ciśnieniu 1bar na zielonych hanach.

#86 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 13:21

IMO przydałyby się Hany zielone, ciśnienie nie musiałoby być takie wysokie. Poza tym mnożnik już może być. Pod warunkiem, że reduktor bardzo nie pada z ciśnieniem. Dograj jeszcze mapy, sprawdź jak sondy przy przyspieszaniu i powinno być OK.

Dla porównania zobacz mój mnożnik przy ciśnieniu 1bar na zielonych hanach.


Nie za niski ten mnożnik? Książkowo powinien być równy 1 dla 15 ms.

#87 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 18:06

przydałoby się jeszcze podłączyć sondy

#88 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 16 sierpnia 2012 - 18:09

Dograj jeszcze mapy, sprawdź jak sondy przy przyspieszaniu i powinno być OK


Czyli auto kalibracja sie klania:)

#89 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 18:36

no to jak jest wkoncu z tymi sondami trzeba je podlaczac czy nie ja mam silnik 2.6 V6 i nie mam podlaczonych

#90 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 16 sierpnia 2012 - 19:19

no to jak jest wkoncu z tymi sondami trzeba je podlaczac czy nie ja mam silnik 2.6 V6 i nie mam podlaczonych


Dobre pytanie bo sam sie zastanawiam. Bo jak u mnie widac nie sa podlaczone (choc myslalem ze sa :( )

#91 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 19:33

Raz mowia tak raz tak.Badz tu madry i pisz wiersze.(jak to sie mowi)

#92 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 16 sierpnia 2012 - 21:13

Nie za niski ten mnożnik? Książkowo powinien być równy 1 dla 15 ms.

Spoko, mnożnik mnożnikiem, ale ważniejsze są czasy wtrysków zwłaszcza na zimno. U mnie dla ~2.9 benz/~4.0gaz na wolnych na ciepło, więc jest zapas dla hanek wystarczający. Moim zdaniem im niższy mnożnik końcowy tym lepiej i wcale nie musi być równy 1. Fakt, że moje ustawienie jest delikatnie nad wymiarowe, ale w tej konfiguracji ma to tylko plusy. W razie spadku ciśnienia mamy zapas do wydłużenia czasu wtrysku.

przydałoby się jeszcze podłączyć sondy


no to jak jest wkoncu z tymi sondami trzeba je podlaczac czy nie ja mam silnik 2.6 V6 i nie mam podlaczonych

Generalnie podłączenie sond nie jest wymagane i przydaje się tylko do strojenia. Jeśli nie mamy dostępu do OP-COMa czy innego fejsa to można podłączyć, ale jeśli mamy podgląd pracy z ECU benzynowego to IMO nie ma sensu podłączać.
Wyjątek stanowi używanie np. w STAGu ISA2, wtedy STAG korzysta ze wskazań sondy i wypadałoby ją podłączyć :)

#93 OFFLINE   merkinson73

merkinson73

    Zbanowany

  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 17 sierpnia 2012 - 10:08

a jakim kabelkiem to sprawdzacie ? ile taki kosztuje ?

#94 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 sierpnia 2012 - 12:35

z wypowiedzi bula86 wynika to ze jak ktos ma STAG ISA2 tak jak ja to powinno sie podlaczyc dobrze rozumie.I teraz czlowiek ma klina tam gdzie montowalem mowili ze ne trzeba,w kolejnych dwoch warsztatach miedzy innym wi tym ktory jest chwalony wszedzie http://www.nowotczynski.com.pl/ tez powiedzieli ze nie musi i co czlowiek ma zrobic,fachowcy nie lubia mądrzejszych od siebie.

#95 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 17 sierpnia 2012 - 13:26

a jakim kabelkiem to sprawdzacie ? ile taki kosztuje ?


Moj kabelek to Autogaz AC elektronika systemow autogaz
Interfejs RS232 Ale lepszy bedzie na usb do do RS232 bedziesz potrzebowal adapter na usb. Ja za moj bedac w Polsce ostatnio zaplacilem 95zl

#96 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 sierpnia 2012 - 09:12

z wypowiedzi bula86 wynika to ze jak ktos ma STAG ISA2 tak jak ja to powinno sie podlaczyc dobrze rozumie.

Jeśli masz włączoną "ISĘ" to wymagana jest podłączona sonda. Samo posiadanie STAGa 300 ISA2 nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli ISA nie jest włączona, to sonda może być nie podłączona.

#97 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 sierpnia 2012 - 11:30

No to teraz pytanko skoro mam Stag300 ISA2 i nie mam wlaczone ISA to za co ja zaplacilem skoro moze jest nie wlaczony od czegos to jest.Pytanko od czego ta ISA2 jest i co ono daje.Ok zerknelem na strone AC S.A. i poprawdzie mnie jesli zle mowie jesli bym mial wlaczony ISA2 i podlaczone sondy to jakbym jezdzil samochodem to mapa gazu dostosowywaly by sie do warunkow obciazenia silnika tak.A jesli niemam wlaczonej funkcji JSA2 i nie podlaczone sondy to pewnie mapy gazu ustawia sie raz zeby pokryla sie z mapa PB zapisuje i jazda mozna jezdzic tak.

#98 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2012 - 14:59

No to teraz pytanko skoro mam Stag300 ISA2 i nie mam wlaczone ISA to za co ja zaplacilem skoro moze jest nie wlaczony od czegos to jest.Pytanko od czego ta ISA2 jest i co ono daje.Ok zerknelem na strone AC S.A. i poprawdzie mnie jesli zle mowie jesli bym mial wlaczony ISA2 i podlaczone sondy to jakbym jezdzil samochodem to mapa gazu dostosowywaly by sie do warunkow obciazenia silnika tak.A jesli niemam wlaczonej funkcji JSA2 i nie podlaczone sondy to pewnie mapy gazu ustawia sie raz zeby pokryla sie z mapa PB zapisuje i jazda mozna jezdzic tak.


Isa jest dla leniwych instalatorów ,którzy robią auto kalibrację i wysyłają klienta w drogę mówiąc że isa wszystko sama ustawi ale zwykle zapominają podłączyć sondy.Isa to tylko algorytm którego zadaniem jest zgranie czasów wtrysku aby silnik pracował optymalnie według kompa benzynowego , więc isa jest automatem sterującym kompem gazowym ale jest jeden warunek , wszystko musi działać na tip top.Jeżeli isa jest wwyłączona sondy nie muszą być podłączone.Osobiście mam włączoną isę i podpięte sondy , korekty wprowadzane przez sterownik są prawidlowe, silnik pracuje ładnie i pali tyle co powinien.

#99 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 sierpnia 2012 - 20:47

czyli tak podpina sie sondy wlacza sie ISA robi autokalibracje i mozna jezdzic,komputer gazowy reszte zrobi tak.Wtedy nie trzeba robic tak jak sie robi przy nie podpietych sondach czyli ustawia mape gazu tak aby pokrywala sie wmiare dobrze z mapa benzynowa dobrze rozumie.Przy wlaczonym ISA i podpietymi sondami komputer gazowy robi swoje tak.Chyba wlacze ta funkcje podepne sondy i zobaczymy niewiem czemu jezdzilem juz dwa razy na regulacje do zakladu NOWOTCZYNSKI i bylo zajefajnie ale z czasem jak jezdze na gazie mam wrazenie ze samochod sie robi slabszy czym to jest spowodowane nie wiem.Ostatnio bylem na regulacji po wymianie wydechow specu mi powiedzial ze chyba mam w tylku chamownie ze nawet delikatne slabniecie wyczuje ja mu mowie ze znam ten samochod jak wlasna kieszen zrobil male poprawki w regulacji i chodzil jak malina ale znow bryka oslabla niewiem co mam zrobic,sprobuje z tymi sondami.Powiem tak ostatnio zatankowalem za 150zl i niespodzianka zrobilem 400kilometrow po jakims czasie zalalem za 50 dych weszlo 17 litrow i zrobilem 100stowe w miescie spalanie 17 litrow troche duzo a nie jezdze jak wariat.

#100 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 05:27

czyli tak podpina sie sondy wlacza sie ISA robi autokalibracje i mozna jezdzic,komputer gazowy reszte zrobi tak


Isa robi korekty po obrotach patrząc na pracę sond ale moim zdaniem puszczanie po kalibracji bez wstępnego ustawienia to lekkie przegięcie, należy mapy ustawić i dopiero odpalić isę ale za jakiś czas skontrolować czy aby wszystko działa i korekty nie wpływają na rozjechanie map.
proponuję wgrać ostatni soft 9.0.0.7 i załączyć ise