Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lipca 2012 - 15:57

autko to omega 2.5 v6 instalacja stag 300 6plus a wiec autko po wymianie motoy ktory miał juz naklepane prawie 500tys ustawienia zostały stare i wstyd sie przyznac ze chodziła jak by chciałai nie mogła dzis sie zabrałem jest o niebo lepiej jednak jak by jeszcze troche kulała nie wkrecała sie idealnie w obroty pomoze ktos co jeszcze mozna podkrecic??



wiec tak odpowiem , zle wybrane czujniki temp gazu bo temp gazu jest większa od temp reduktora , wygląda że silnik jest zalewany paliwem bo czasy są bardzo krótkie na jałowym powinny wynosić 2,6 do 3.0 ms max ale nie 1,8 wygląda na to że eku silnika walczy z gazem i rozwala sobie mapy.:pokoj:

Założyłem dysze 2.6 ciśnienie ustawiłem na 1.08 reduktor mam skorpiona GT on ma do 240 km a teraz już mi nie przerywa tylko jak przyspieszam na maxa to przy zmianie biegów się przydławi tylko mnożnik strasznie wysoko chyba ?


przy dyszach 2,6 mnożnik powinien być nisko map masz wysoki i rozjazd na bankach 1ms wysoki mnożnik wygląda jak lewe powietrze w dolocie albo bardzo:) nie wydajne wtryskiwacze

#62 OFFLINE   adasko224

adasko224
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: Pirmasens

Napisany 02 lipca 2012 - 18:53

Quote Napisał adasko224 Zobacz post
autko to omega 2.5 v6 instalacja stag 300 6plus a wiec autko po wymianie motoy ktory miał juz naklepane prawie 500tys ustawienia zostały stare i wstyd sie przyznac ze chodziła jak by chciałai nie mogła dzis sie zabrałem jest o niebo lepiej jednak jak by jeszcze troche kulała nie wkrecała sie idealnie w obroty pomoze ktos co jeszcze mozna podkrecic

wiec tak odpowiem , zle wybrane czujniki temp gazu bo temp gazu jest większa od temp reduktora , wygląda że silnik jest zalewany paliwem bo czasy są bardzo krótkie na jałowym powinny wynosić 2,6 do 3.0 ms max ale nie 1,8 wygląda na to że eku silnika walczy z gazem i rozwala sobie mapy.



cholera i tu mozesz miec racje bo z tego co dzis zauwazyłem sondy wcale nie działaja na jałowym jak tylko dodam gazu zaczynaja pracowac hmm tylko niestety naprawy nie uda mi sie przeprowadzic na miejscu w belgii podobno odpowiada za to ten grzybek(zawór) od odkurzacza nioestety czesc tu jest nie dostepna... poza tym chyba cos mi namieszali z podcisnieniami przy wymianie silnika....

#63 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 lipca 2012 - 07:26

wtryski mam valteki niebieskie świeżo po regeneracjii to powinno być z nimi ok, dolot od filtra do kolektora sprawdzałem i wszystko szczelne jeszcze muszę zobaczyć czy zaślepka po EGR jest szczelna albo zaraz przy silniku bo jakies 2 miesiace temu odkrecałem cały kolektor jak termostat zmieniałem ale jak by duzo lewego łapała to by obroty jej podnosiło albo by nie równo pracowała

#64 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 lipca 2012 - 18:14

A jaki wybrać typ czujnika temp gazu po zmianie parownika tomasteo alaska na brc.Zmienić coś czy zostawić tak jak jest?

#65 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2012 - 06:31

A jaki wybrać typ czujnika temp gazu po zmianie parownika tomasteo alaska na brc.Zmienić coś czy zostawić tak jak jest?



wybrać taki typ czujnika aby rano po nocnym postoju temperatury były zbliżone do temp otoczenia i wskazania były podobne dla temp.gazu i parownika:D

#66 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lipca 2012 - 14:00

może ktoś ma instalacje staga i parownik brc.Może podpowie

#67 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 08 lipca 2012 - 13:13

co zrobić zęby był mniejszy mnoznik mniejsze dysze i większe ciśnienie a ten MAP to co to jest ?? teraz raz mi sie dławi raz nie a jak odepne czujnik położenia przepustnicy to sie nie dławi

#68 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 07:49

Założyłem dysze 2.6 ciśnienie ustawiłem na 1.08 reduktor mam skorpiona GT on ma do 240 km a teraz już mi nie przerywa tylko jak przyspieszam na maxa to przy zmianie biegów się przydławi tylko mnożnik strasznie wysoko chyba ?



map to wartość podciśnienia w kolektorze ssącym i dla tych silników wynosi na biegu jałowym 0,28-0,30 , może masz żle wpięte podciśnienie w kolektor albo żle podłączony czujnik i przewód podciśnienia do reduktora , mnożnik wygląda jakby reduktor żle pracował bo tego garba na końcu nie powinno być , podciśnienie masz podpięte w reduktor do właściwego wyjścia? sprawdz przewody podciśnienia czy aby są całe:D

#69 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 lipca 2012 - 18:28

Podepnę się pod temat. Mam instalację na sterowniku Stag 300 plus. Kupiłem ostatnio interfejs, bo byłem załamany spalaniem (20 litrów LPG w mieście). Po podpięciu wszedłem w zakładkę mapa i był tam niezły bigos. Dlatego zrobiłem autokalibrację i zebrałem mapy. Tak to wygląda teraz:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Wydaje mi się, że mimo wszystko jest zbyt duża różnica. Nie znam się zbytnio na sekwencjach. Czy ktoś by mógł powiedzieć coś na temat tej mapy, ewentualnie, co zmienić, żeby było lepiej?

#70 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2012 - 07:38

jest ubogo ,a więc mnożnik czyli ta żółta linia z kółeczkami trzeba podnieś do góry aby przebiegi map były jednakowe jedna na drugiej , napisz jakie masz graty bo może tutaj coś nie tak bo ciśnienie masz wysokie , przeczytaj instrukcję

#71 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lipca 2012 - 12:34

Wtryskiwacze mam Valteka czerwone. Reduktor muszę sprawdzić. Czyli sugerujesz, żeby podnieść mnożnik i zebrać mapy od nowa?

#72 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2012 - 05:52

mnożnik zdecydowanie do góry, tylko że przy takim ciśnieniu gazu to valteki będą raczej mało dokładne i auto będzie paliło dużo ale możesz spróbować napewno mocy będzie więcej przy prawidłowej mieszance bo w takim stanie jest mego ubogo i zobacz jakie masz tam dysze w tych valtekach wkręcone

#73 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lipca 2012 - 09:21

Spalanie chciałem właśnie ograniczyć, bo niby jest ubogo, a pali jak czołg. A jak można zmienić ciśnienie? I żeby zobaczyć dysze, muszę chyba zrzucać kolektor?

#74 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2012 - 20:32

Na razie ciśnienie zostaw jak jest , a dysze masz wkręcone w listwę , to te króćce na które naciągnięte są wężyki przy listwach, wykręć zobacz jakie wierteło przechodzi przez otwór w dyszy, ubogo to spalanie jak w czołgu bo brak mocy:hihi: i rozjechane mapy normalnie:masakra:

#75 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lipca 2012 - 21:00

Sprawdzę dysze. Parownik mam Tomasetto At-09 Artic.

#76 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lipca 2012 - 21:53

Ile powinna palić średnio a ile w mieście (orientacyjnie) Oma 2.5 V6 z Stag 300?

#77 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2012 - 09:23

Co wy na to ??

 


#78 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 06 sierpnia 2012 - 20:19

Witam. Mam instalację opatą na stag 300 plus, zavoli zeta S, wtryski Valtek membranowe. Ogólnie instalacja chodzi normalnie, ale silnik w pełnym zakresie jest słabszy (tłumaczyłem sobie że na gazie mam 2,5 V6) i głośniejszy. Darło się w wydechy. Postanowiłem zajżeć co jest grane. Nie stety nie mam zdjęc z poprzednich ustawień, ale po nowej autokalibracji mam takie
\Dodany obrazek.

Auto teraz jest cichsze i bardziej mruczy - tak jak na benzynie. Jest też bardziej wyrywne. Na razie niewiem ile pali.
Problem jest gdy chcę naciągnąć do niebieskiego wykresu. Wykres wcale się nie poprawia, a auto co korekta robi się coraz bardziej mułowate i nie przyśpiesza już tak dobrze. Po ponownej autokalibracji mam właśnie taki wykres i jest dobrze wg mnie (mam na myśli reakcje auta).

Co robić? Dla czego nie mogę wyrównać map?

Chciałem dodać że przełączenie się na benzyne powyżej 6000 obr wciskałow fotel. Był słabszy na gazie.

Przeniosłem do istniejącego tematu//A10

#79 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:21

słabo- za wysokie ciśnienie, trochę za wysoki mnożnik pod koniec wykresu (nie zapętla ci wtrysków?).

Prawdopodobnie dysze w valtekach masz za małe - stąd muł. Rozwierć dysze, zmniejsz ciśnienie, zrób autokalibrację, włącz autoadaptację i powinno być lepiej

Aha bardzo ważna rzecz - zaktualizuj sobie firmware staga - ściągnij ze strony ac.com.pl
najświeższy program konfiguracyjny
i zrób update firmware

#80 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:37

Dzięki za odpowiedź. Zmiana ciśnienia to proces którego się bardzo obawiałem. Reduktor jest mega zakopany - pod modułem tempomatu, ble. Wtryski się nie zapętlają. Do tej pory miał małe zapotrzebowanie na gaz bo max 13 l/100. A że tak zapytam - gdzie jest ta opcja autoadaptacji? Ślepy chyba jestem bo nie umiem znaleźć? Czy to po aktualizacji wyjdzie?