Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 maja 2012 - 17:49

Ciągnie lewe powietrze na 100% do tego padnięte sondy, przerabiane na własnej skórze.
Później rozwiert dysz o 0.2mm i ponowna autokalibracja i zebranie mapek na drodze.

#22 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 maja 2012 - 00:00

gaz mam z 2008 roku i w dokumentach od niego jest napisane ze ;
wtryski =dream XXI VI+
redktor = Zavoli
ale rano jeszcze sprawdzę dokładnie czy to samo jest pod maska
a co do czujnika ciśnienia to nie wiem czy sie nie psuje bo czasem jak mam powiedzmy pół buti gazu to jak przyśpieszam na maxa to przy większej prędkości piszczy mi ze gaz się skończył a jak jade spokojnie to jest ok
zobaczę jutro jeszcze czy sa te sondy podpięte do staga wogole

#23 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 maja 2012 - 00:01

W takim razie to nie problem czujnika ciśnienia, tylko albo zużytego parownika, albo po prostu nie dopasowanych komponentów do wymogów V6.

EDIT: Z resztą jeśli rzeczywiście masz Zavoli to na 100% jest za słaby.

#24 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2012 - 10:40

dokładnie - miałem zwykłego staga 300-6.
wstawiłem na sztukę tego nowszego - plug&play, bo złącze elektryczne jest identyczne.

reduktor mam scorpion GT - tzn. mam w kartonie na półce.
W aucie siedzi teraz scorpion ST - zdecydowałem się na wymianę, bo kupując zestaw z reduktorem kosztował mnie on dodatkowe niecałe 200 zł. Ponadto GT jest na miedź 8mm, a ST - 6mm.
Zatem przy okazji kupiłem przewód faro 8mm.
A do tego robię w końcu porządek po gazownikach którzy wpinali się w układ wodny na chybił-trafił, przez co mam kilka niepotrzebnych trójników i złączek, a nawet jeden ślepo zakończony przewód wodny wychodzący z jakiegoś trójnika... Czas to doprowadzić do ładu po prostu. Dzisiaj zrezygnowałem jednak z wymiany reduktora, bo to jednak trochę zabawy, a rodzina ważniejsza niż omega.




a czujnik ciśnienia gazu zmieniałeś bo chyba inny jest taki na przewodzie zakładany niż w 300-6 oddzielnie ??? ja mam scorpiona ST i ciśnienie lata strasznie w zależności też od ilości gazu w zbiorniku. ma już 60tys ponad przejechane i bym wstawił coś nowego tylko nie wiem jaki reduktor wybrać. Mało jeszcze opini na temat AC R01 250km bo jego biore pod uwage.

#25 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 maja 2012 - 15:31

a czujnik ciśnienia gazu zmieniałeś bo chyba inny jest taki na przewodzie zakładany niż w 300-6 oddzielnie ??? ja mam scorpiona ST i ciśnienie lata strasznie w zależności też od ilości gazu w zbiorniku. ma już 60tys ponad przejechane i bym wstawił coś nowego tylko nie wiem jaki reduktor wybrać. Mało jeszcze opini na temat AC R01 250km bo jego biore pod uwage.

sprawdziłem wszystko i sondy jednak nie były podpięte podpiąłem je i pracują prawidłowo tylko jeszcze nie doszedłem do różnicy temperatury gazu a reduktora mysle ze czujnik może być zepsuty
mam jeszcze parę pytań :D

jaki typ sondy powinienem zaznaczyć w programie
jakie powinno być prawidłowe ciśnienie bo pisaliście ze mam dyzo za dozę
i ze mnożnik mam za wysoko czyli muszę się bardzie postarać z robieniem wykresu
i nie wiem jeszcze jak obniżyć czasy w trysków na biegu jałowym
chyba ze ma ktoś może zrobione zdjęcie wykresu prawidłowego i parametrów

#26 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2012 - 16:23

Sondy napięciowe 0-1V
Ciśnienie robocze to ok 1 bar, ale że masz Zavolaka to dla Zavoli N jest ono od 1 - 1.25 bara w serii a dla Zavoli S jest od 1.25 bara, czasy wtrysków można zbić albo właśnie ciśnieniem albo rozwiercając dysze wtryskiwaczy.

#27 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 maja 2012 - 17:23

Sondy napięciowe 0-1V
Ciśnienie robocze to ok 1 bar, ale że masz Zavolaka to dla Zavoli N jest ono od 1 - 1.25 bara w serii a dla Zavoli S jest od 1.25 bara, czasy wtrysków można zbić albo właśnie ciśnieniem albo rozwiercając dysze wtryskiwaczy.


Po podpięciu tych sond spadło trochę ciśnienie gazu z 1.50 na 1.20 czyli w normie Map tez spadło z ~0.50 do 0.31 to chyba tez w miare jak sądzicie bo jad dalej ze to reduktor kupie większy wtryskami sie zajmę bo chce żeby mniej paliła a z wykresu dalej **** podniosłem mnożnik delikatnie tak po 2-3 klikniecia i zobaczcie sami :( a ta temperatura gazu co pokazuje 95 stopni to jest martwa nic sie nie zmienia

#28 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2012 - 17:39

Pokaż zrzut z zakładki ustawienia, masz tam wybór czujników i przypomnij mi jeszcze jaki masz reduktor.
Co do mapki, to cały wykres podnieś jeszcze do góry i na tej linii pomarańczowej kliknij sobie na całej długości prawym przyciskiem myszy, zrobią się dodatkowe punkty dzięki którym lepiej i łatwiej dopieścisz mapkę.

Już widzę, reduktor Zavoli, ustaw w polu czujnik temp. reduktora na Zavoli i zobacz czy się coś zmieni.

#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2012 - 22:32

a czujnik ciśnienia gazu zmieniałeś bo chyba inny jest taki na przewodzie zakładany niż w 300-6 oddzielnie ??? ja mam scorpiona ST i ciśnienie lata strasznie w zależności też od ilości gazu w zbiorniku. ma już 60tys ponad przejechane i bym wstawił coś nowego tylko nie wiem jaki reduktor wybrać. Mało jeszcze opini na temat AC R01 250km bo jego biore pod uwage.


czujnik zostawiłem stary - inaczej musiałbym kombinować z wiązką. Docelowo ząłożę ten nowy, ale
na razie stary daje radę.

#30 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 08 maja 2012 - 00:01

Pokaż zrzut z zakładki ustawienia, masz tam wybór czujników i przypomnij mi jeszcze jaki masz reduktor.
Co do mapki, to cały wykres podnieś jeszcze do góry i na tej linii pomarańczowej kliknij sobie na całej długości prawym przyciskiem myszy, zrobią się dodatkowe punkty dzięki którym lepiej i łatwiej dopieścisz mapkę.

Już widzę, reduktor Zavoli, ustaw w polu czujnik temp. reduktora na Zavoli i zobacz czy się coś zmieni.


zgadza sie mam reduktor zavoli i zmieniłem w ustawieniach czujnik temperatury i temperaturę juz mi pokazuje dobrze bo temp gazu jest zbliżona do temp reduktora:D
tylko nie zrobiłem zdjecia zakładki ustawienia zapomniałem :(
ale za to zrobiłem nowy wykres i chyba wyszedł lepszy niż wczorajszy
tylko mam jeszcze jeden problem bo drugi raz mi sie tak stało jak mam juz końcówkę gazu i jade to jest w porządku a postawiłem auto na ok 2 godziny potem jak odpalę to juz sie na gaz nie przełączy i piszczy ze gazu nie ma a nie ucieka mi gaz nigdzie bo sprawdzałem , moze to byc wina czujnika ze zaczyna sie psuć?
teraz zobacze ile spali mam nadzieje ze już będzie mniej palić niż 20 litrów

#31 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 08 maja 2012 - 00:47

Nie wiem gdzie Ci ta lambda działa, bo na screenach masz 0. To po pierwsze, a po drugie dlaczego nawet czas wtrysku Pb masz taki wysoki?? Bo że czas wtrysku LPG jest długi to chyba wiesz...

#32 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 08 maja 2012 - 10:14

Nie wiem gdzie Ci ta lambda działa, bo na screenach masz 0. To po pierwsze, a po drugie dlaczego nawet czas wtrysku Pb masz taki wysoki?? Bo że czas wtrysku LPG jest długi to chyba wiesz...


właśnie zauważyłem ze jak jest na wolnych obrotach to sondy maja po zero a jak przy gazuje albo jadę to już pokazuje normalnie do 1v a z tymi czasami wtrysków to własnie nie wiem jak je zmniejszyć na gazie mam 4.5 to za dużo a na benzynie to jak postoi na wolnych obrotach z minute to czasy wtrysków spadają i utrzymują się w granicy 2.8 - 3.0 kolega wcześniej pisał na forum ze czasy wtrysków mogą mieć max 3.0 na wolnych obrotach to na gazie tez tak powinno być chyba a da sie jakoś zmniejszyć te czasy wtrysków ??

#33 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 12 maja 2012 - 23:59

ostatnio zaczął mi uciekac gaz z reduktora (Zavoli) rozebrałem go i membrana twarda jak kamień i dziurawa jak sitko i mysle ze to była przyczyna dużego spalania w granicach 20 litrów na 100 km ale to się okaże jak wymienię
także koledzy mieliście racje ze reduktor jest do nie sprawny a ja sie bawiłem wtedy w wykresy:masakra::dziura:

zamowiłem reduktor -SCORPION ST 240KM
Dane Techniczne:
Max. ciśnienie zasilania - 25 bar
Ciśnienie robocze - 0,95 bar - 1,3 bar
Max. ciśnienie wyjściowe - 2,5 bar
Napięcie zasilające - 12V
Temperatura - od -30 do +100°C
Wymiary - ø120x72
Waga - 1,4kg

#34 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 maja 2012 - 01:53

Jeśli masz zewnętrzny elektrozawór przy reduktorze to od razu usuwaj ten ze Scorpiona - to pomaga w stabilności ciśnienia.

#35 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 maja 2012 - 11:17

czyli ze scorpiona mam wywalić elektrozawór? tylko bede musiał chyba przełozec ze strego reduktora ten elektrozawór co jest z filtrem odrazu

#36 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 02:41

Dokładnie. O tej modyfikacji możesz poczytać w internecie - bodaj na lpg-forum.pl.

#37 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 czerwca 2012 - 10:06

koledzy jaka powinna byc średnica dysz 2.5 v6 wtryskiwacze mam 3 Ohm Valtek (niebieskie :D ) niektórzy pisza ze 2.3 a inni ze 2.8 a nie chce przesadzić z rozwiercaniem :)

#38 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 13 czerwca 2012 - 11:50

Ja miałem 2,5 przy 1,2 bara, ale spokojnie możesz wiercić 2,6-2,7.

#39 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 czerwca 2012 - 23:34

rozwierciłem na 2.6 cisnienie ustawiłem na 1,2 i podczas autokalibracji wyskoczył komunikat ze obroty 400 za niskie ale dałem kontynuuj i pod koniec kalibracji wyskoczył komunikat ze dysze wtryskiwaczy SA zbyt duże .

a wtryskiwaczy sam nie ustawie muszę jechać do gaziarza na tester

bo włączałem sobie pojedynczo wtryskiwacze i na 4 baniaku trochę był za bardzo skręcony

co byście proponowali zrobić??

caly czas mi pali w granicach 19- 22 litrów gazu przy spokojnej jezdzie reduktor nowy:dziura:

#40 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 73 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 14 czerwca 2012 - 11:38

jak za duże to sprawdź mniejsze anie do gaziarza, zawsze możesz spróbować obniżyć ciśnienie.