Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mesiavsh

mesiavsh
  • 30 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 02 maj 2011 - 13:23

Witam wszystkich!

Doprowadzając auto do stanu używalności postanowiłem zakupić interfejs do instalacji.

Instalacja : Stag 300-4
Reduktor: Zavoli Zeta N
Wielozawór: Tomasetto
Obudowa wielozaworu: Bormech
Wtryskiwacze: czerwone Valtek (ale nie wiem jakie mają parametry)

Omega 2.5 V6

Ze strony AC pobrałem wersję 7.0.0.90 programu ACGas Synchro, ale nie chciała się połączyć z moją centralką:
Dodany obrazek
Wróciłem do domu i znalazłem w necie wersję 1.14.1.0, oto kilka zrzutów z niej, silnik dopiero co załączyłem, nie zdążył się rozgrzać.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


Pierwsze co zrobiłem, to zaktualizowałem sterownik centralki do wersji 27 co spowodowało skasowanie map gazu i benzyny. Ostatnio zregenerowałem samodzielnie parownik, bo miałem problemy ze spadającym ciśnieniem gazu, nawet do 0,2bar. Usterkę udało mi się zdiagnozować dzięki koledze Damian0708 :)
Teraz mam "czystą" instalację (oba filtry również wymienione).
Jeśli będziecie łaskawi i posiadacie wiedzę i doświadczenie to liczę na pomoc przy prawidłowym ustawieniu instalacji. Oczywiście najpierw pojeżdżę, żeby od nowa zebrać mapy gazu i benzyny. Jeśli jest natomiast coś, co warto zmienić już teraz to piszcie.

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 02 maj 2011 - 15:21

Na sam początek zrób tak jak pisze instrukcja, potem wrzuć screeny z pracy na wolnych obrotach na benzynie i gazie, a potem z gazem w podłodze w okolicy czerwonego pola. Możesz też nagrać plik .osc. Po zakończonej jeździe klikasz czerwone kółeczko (symbol nagrywania) i wrzuć na forum.

#3 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 02 maj 2011 - 20:01

Pierwsze co zrób , to zmień w " ustawieniach wtryskiwaczy" na Valtec BFC , gdyż takie masz zamontowane , a w programie masz ustawione chyba "normalne" . później kalibracja od nowa . Kalibracje zrób na rozgrzanym silniku , przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach ( klima , światła itd ) . I później wg instrukcji AC .

#4 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maj 2011 - 20:09

temp.przełączenia z bp na lpg podnieś sobie w okolice 27- 30* bo 15* to ciut za mało
i jak kolega pisał rozgrzej silnik prze kalibracja bo 36* to też stanowczo za mało

#5 OFFLINE   mesiavsh

mesiavsh
  • 30 postów
  • Dołączył: 20-08-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 05 maj 2011 - 07:27

Wrzucam screeny.
Pierwsze czego nie mogłem zrobić to ustawić odpowiednich wtryskiwaczy. Wersja 1.14 ich nie obsługuje a z inną wersją centralka nie chce się połączyć.
Zrobiłem zrzuty opcji czujników, ale standardowo mam chyba ustawione dobrze, bo wskazania się pokrywają. Mnożnik nie zmieniałem, został taki jaki był, mapy skasowały się po wgraniu firmware 27 do centralki.
Dodany obrazek
odchyłka bez żadnej korekty:
Dodany obrazek
CZUJNIKI i WTRYSKIWACZE WYBÓR
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Zapomniałem zmienić temperaturę przełączania, ale zrobię to dzisiaj.
Kalibrację zrobiłem jak wróciłem z pracy, silnik temp 92*C, temp parownika i gazu jak widać. Nie pojawił się komunikat o dyszach małe/duże.

#6 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 05 maj 2011 - 07:59

Generalnie jest OK , podciągnij tylko trochę mnożnik od 5 ms. w górę o jakieś dwa "kliknięcia " , tak aby linia zielona pokryła się z niebieską . Faktycznie , starsze wersje programu nie miały rozróżnienia na listwy normalne i BFC .

#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maj 2011 - 18:37

ciśnienie na parowniku trochę za wysoki ustawiaj w granicach 1,2 ale jak zmienisz ciśnienie musisz zrobić jeszcze raz kalibracje
jak kolega wrocek66 pisał podnieś mnożnik powyżej 5ms lepiej dla silnika jak wykres mapy lpg jest nad kreskom od bp staraj sie aby odchłka nie nie była poniżej -5 norma niby jest do -10 ale z czsem będzie ci rozwalać mapy bp

#8 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 05 maj 2012 - 09:55

a sondy jakie powinny miec parametry bo u mnie pokazuje na pierwszej 3.90 a na drugiej 4.05 na wolnych obrotach ,ostatnio coś próbowałem tam pomodlić ale dałem tylko auto kalibracje przed zabawa paliła mi po mniecie minimalnie 18 l a teraz niżej 21 nie mogę zejść

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maj 2012 - 14:03

masz sondy 1V więc jeżeli pokazuje 4 to wniosek że nie są podłączone , po samej auto kalibracji może palić 20 albo więcej

#10 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maj 2012 - 14:06

No niestety, prawidłowe ustawienie to nie są 3 kliknięcia. Do tego trzeba trochę pojeździć autem... A mało któremu gazownikowi się chce dobrze to zrobić, bo im szkoda czasu. Jeśli więc samemu chcemy coś poprawić to trzeba zarezerwować sobie trochę czasu, paliw (Pb i LPG), najlepiej drugą w miarę kumatą osobę do obsługi laptopa w czasie jazdy (lub prowadzenia samochodu) i dopiero zabierać się za ustawianie...

#11 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maj 2012 - 16:37

No niestety, prawidłowe ustawienie to nie są 3 kliknięcia. Do tego trzeba trochę pojeździć autem... A mało któremu gazownikowi się chce dobrze to zrobić, bo im szkoda czasu. Jeśli więc samemu chcemy coś poprawić to trzeba zarezerwować sobie trochę czasu, paliw (Pb i LPG), najlepiej drugą w miarę kumatą osobę do obsługi laptopa w czasie jazdy (lub prowadzenia samochodu) i dopiero zabierać się za ustawianie...


Święte słowa, na skróty się nie da. U mnie w MV6 było regulowane ok godziny w warsztacie potem ponad godzinę jazdy po warszawie w różnych warunkach. Ale za to spalanie jak w 2.0 Eco i żadnej różnicy między LPG a Pb.

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maj 2012 - 17:58

e tam, stag isa-2, autokalibracja, autoadaptacja i w drogę.
Sam tak zrobiłem w ramach eksperymentu i zajrzałem po kilku dniach - mapki idealnie pokryte. Z tym, że ja wymieniłem komputer staga z prehistorycznej wersji na isa-2. Zatem wtryski, ciśnienie gazu itd. było optymalne.

dzisiaj wrzuciłem nowe wtryskiwacze, jutro reduktor. Zobaczymy, czy autoadaptacja da radę.

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maj 2012 - 18:12

Ja wolałbym poświęcić nawet i 2 godziny ale na bieżąco monitorować. Mimo wszystko nie mam jakoś zaufania do tej pełnej automatyki, dużo nie trzeba żeby posłać silnik do huty - wystarczy przez chwilę pod obciążeniem uboga mieszanka i :ksiadz:

#14 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 05 maj 2012 - 19:16

patrzyłem i sondy sa podpięte to wynika z tego ze 2 sa nie sprawne ? chyba ze jest ustawiony nie ten rodzaj sondy co mam w centralce, a mogli byście mi trochę szczegółowo wytłumaczyć ja go ostawić dokładnie bo ja włączyłem auto kalibracje i po jej zakończeniu wyświetlił mi się komunikat zęby udać się w trasę czy coś podobnego, to np mam jechac powiedzmy spokojnie i jeszcze raz dać ta auto kalibracje s potem przy jeździe ostrej ??

#15 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 maj 2012 - 09:08

Najpierw poczytaj w manualu jak się zbiera mapki benzynową i gazową.

#16 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maj 2012 - 12:06

e tam, stag isa-2, autokalibracja, autoadaptacja i w drogę.
Sam tak zrobiłem w ramach eksperymentu i zajrzałem po kilku dniach - mapki idealnie pokryte. Z tym, że ja wymieniłem komputer staga z prehistorycznej wersji na isa-2. Zatem wtryski, ciśnienie gazu itd. było optymalne.

dzisiaj wrzuciłem nowe wtryskiwacze, jutro reduktor. Zobaczymy, czy autoadaptacja da radę.




a przy zmianie sterownika musiales coś dodatkowo podlączać wymieniać??? jak to wygląda??? pewnie miales zwykły stag300-6???

i jeszcze jedno pytanie jaki reduktor włożyłeś bo też czeka mnie wymiana.

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maj 2012 - 13:34

a przy zmianie sterownika musiales coś dodatkowo podlączać wymieniać??? jak to wygląda??? pewnie miales zwykły stag300-6???

i jeszcze jedno pytanie jaki reduktor włożyłeś bo też czeka mnie wymiana.


dokładnie - miałem zwykłego staga 300-6.
wstawiłem na sztukę tego nowszego - plug&play, bo złącze elektryczne jest identyczne.

reduktor mam scorpion GT - tzn. mam w kartonie na półce.
W aucie siedzi teraz scorpion ST - zdecydowałem się na wymianę, bo kupując zestaw z reduktorem kosztował mnie on dodatkowe niecałe 200 zł. Ponadto GT jest na miedź 8mm, a ST - 6mm.
Zatem przy okazji kupiłem przewód faro 8mm.
A do tego robię w końcu porządek po gazownikach którzy wpinali się w układ wodny na chybił-trafił, przez co mam kilka niepotrzebnych trójników i złączek, a nawet jeden ślepo zakończony przewód wodny wychodzący z jakiegoś trójnika... Czas to doprowadzić do ładu po prostu. Dzisiaj zrezygnowałem jednak z wymiany reduktora, bo to jednak trochę zabawy, a rodzina ważniejsza niż omega.

#18 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 06 maj 2012 - 16:06

Najpierw poczytaj w manualu jak się zbiera mapki benzynową i gazową.



poczytałem sobie dokładnie co i jak z tymi mapkami i wyszedł mi taki wykres myślę ze całkiem nie zły chyba tylko nie wiem co z sondami sie dzieje pewnie sa padnięte bo na rozgrzanym silniku maja w okolicach 4V a w programie nie mogę wogole zmienić rodzaju sondy

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 maj 2012 - 16:08

Masz bardzo duże ciśnienie gazu a mimo tego spory mnożnik. Jak dla mnie albo za małe dysze we wtryskach albo komponenty instalacji bardzo źle dobrane...

A co do sond - czy są podpięte do Staga??

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maj 2012 - 17:38

michal to że mapki się pokrywają nie oznacza że jest dobrze, to co widzę po zamieszczonych obrazach z programu to to że temperatura gazu jest wyższa od temp parownika, mnożnik jest wysoki przy dużym ciśnieniu , map jest zbyt wysoki dla tych obrotów bo powinien wynosić w granicach 0,30 czasy wtrysków na wolnych też nie są prawidłowe dla tego silnika przy biegu jałowym powinny wynosić max 3ms napisz jaki masz parownik i wtryskiwacze oraz koniecznie trzeba sprawdzić pracę sond bo być może tutaj leży problem.Temp kalibracji 90st to jest nieporozumienie powinno być max 50 st masz albo żle wybrany czujnik gazu albo uszkodzony