Prawidłowe ustawienie Stag 300
#1 OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 13:23
Doprowadzając auto do stanu używalności postanowiłem zakupić interfejs do instalacji.
Instalacja : Stag 300-4
Reduktor: Zavoli Zeta N
Wielozawór: Tomasetto
Obudowa wielozaworu: Bormech
Wtryskiwacze: czerwone Valtek (ale nie wiem jakie mają parametry)
Omega 2.5 V6
Ze strony AC pobrałem wersję 7.0.0.90 programu ACGas Synchro, ale nie chciała się połączyć z moją centralką:
Wróciłem do domu i znalazłem w necie wersję 1.14.1.0, oto kilka zrzutów z niej, silnik dopiero co załączyłem, nie zdążył się rozgrzać.
Pierwsze co zrobiłem, to zaktualizowałem sterownik centralki do wersji 27 co spowodowało skasowanie map gazu i benzyny. Ostatnio zregenerowałem samodzielnie parownik, bo miałem problemy ze spadającym ciśnieniem gazu, nawet do 0,2bar. Usterkę udało mi się zdiagnozować dzięki koledze Damian0708
Teraz mam "czystą" instalację (oba filtry również wymienione).
Jeśli będziecie łaskawi i posiadacie wiedzę i doświadczenie to liczę na pomoc przy prawidłowym ustawieniu instalacji. Oczywiście najpierw pojeżdżę, żeby od nowa zebrać mapy gazu i benzyny. Jeśli jest natomiast coś, co warto zmienić już teraz to piszcie.
#2 OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 15:21
#3 OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 20:01
#4 OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 20:09
i jak kolega pisał rozgrzej silnik prze kalibracja bo 36* to też stanowczo za mało
#5 OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 07:27
Pierwsze czego nie mogłem zrobić to ustawić odpowiednich wtryskiwaczy. Wersja 1.14 ich nie obsługuje a z inną wersją centralka nie chce się połączyć.
Zrobiłem zrzuty opcji czujników, ale standardowo mam chyba ustawione dobrze, bo wskazania się pokrywają. Mnożnik nie zmieniałem, został taki jaki był, mapy skasowały się po wgraniu firmware 27 do centralki.
odchyłka bez żadnej korekty:
CZUJNIKI i WTRYSKIWACZE WYBÓR
Zapomniałem zmienić temperaturę przełączania, ale zrobię to dzisiaj.
Kalibrację zrobiłem jak wróciłem z pracy, silnik temp 92*C, temp parownika i gazu jak widać. Nie pojawił się komunikat o dyszach małe/duże.
#6 OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 07:59
#7 OFFLINE
Napisany 05 maja 2011 - 18:37
jak kolega wrocek66 pisał podnieś mnożnik powyżej 5ms lepiej dla silnika jak wykres mapy lpg jest nad kreskom od bp staraj sie aby odchłka nie nie była poniżej -5 norma niby jest do -10 ale z czsem będzie ci rozwalać mapy bp
#8 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 09:55
#9 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 14:03
#10 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 14:06
#11 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 16:37
No niestety, prawidłowe ustawienie to nie są 3 kliknięcia. Do tego trzeba trochę pojeździć autem... A mało któremu gazownikowi się chce dobrze to zrobić, bo im szkoda czasu. Jeśli więc samemu chcemy coś poprawić to trzeba zarezerwować sobie trochę czasu, paliw (Pb i LPG), najlepiej drugą w miarę kumatą osobę do obsługi laptopa w czasie jazdy (lub prowadzenia samochodu) i dopiero zabierać się za ustawianie...
Święte słowa, na skróty się nie da. U mnie w MV6 było regulowane ok godziny w warsztacie potem ponad godzinę jazdy po warszawie w różnych warunkach. Ale za to spalanie jak w 2.0 Eco i żadnej różnicy między LPG a Pb.
#12 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 17:58
Sam tak zrobiłem w ramach eksperymentu i zajrzałem po kilku dniach - mapki idealnie pokryte. Z tym, że ja wymieniłem komputer staga z prehistorycznej wersji na isa-2. Zatem wtryski, ciśnienie gazu itd. było optymalne.
dzisiaj wrzuciłem nowe wtryskiwacze, jutro reduktor. Zobaczymy, czy autoadaptacja da radę.
#13 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 18:12
#14 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 19:16
#15 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 09:08
#16 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 12:06
e tam, stag isa-2, autokalibracja, autoadaptacja i w drogę.
Sam tak zrobiłem w ramach eksperymentu i zajrzałem po kilku dniach - mapki idealnie pokryte. Z tym, że ja wymieniłem komputer staga z prehistorycznej wersji na isa-2. Zatem wtryski, ciśnienie gazu itd. było optymalne.
dzisiaj wrzuciłem nowe wtryskiwacze, jutro reduktor. Zobaczymy, czy autoadaptacja da radę.
a przy zmianie sterownika musiales coś dodatkowo podlączać wymieniać??? jak to wygląda??? pewnie miales zwykły stag300-6???
i jeszcze jedno pytanie jaki reduktor włożyłeś bo też czeka mnie wymiana.
#17 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 13:34
a przy zmianie sterownika musiales coś dodatkowo podlączać wymieniać??? jak to wygląda??? pewnie miales zwykły stag300-6???
i jeszcze jedno pytanie jaki reduktor włożyłeś bo też czeka mnie wymiana.
dokładnie - miałem zwykłego staga 300-6.
wstawiłem na sztukę tego nowszego - plug&play, bo złącze elektryczne jest identyczne.
reduktor mam scorpion GT - tzn. mam w kartonie na półce.
W aucie siedzi teraz scorpion ST - zdecydowałem się na wymianę, bo kupując zestaw z reduktorem kosztował mnie on dodatkowe niecałe 200 zł. Ponadto GT jest na miedź 8mm, a ST - 6mm.
Zatem przy okazji kupiłem przewód faro 8mm.
A do tego robię w końcu porządek po gazownikach którzy wpinali się w układ wodny na chybił-trafił, przez co mam kilka niepotrzebnych trójników i złączek, a nawet jeden ślepo zakończony przewód wodny wychodzący z jakiegoś trójnika... Czas to doprowadzić do ładu po prostu. Dzisiaj zrezygnowałem jednak z wymiany reduktora, bo to jednak trochę zabawy, a rodzina ważniejsza niż omega.
#18 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 16:06
Najpierw poczytaj w manualu jak się zbiera mapki benzynową i gazową.
poczytałem sobie dokładnie co i jak z tymi mapkami i wyszedł mi taki wykres myślę ze całkiem nie zły chyba tylko nie wiem co z sondami sie dzieje pewnie sa padnięte bo na rozgrzanym silniku maja w okolicach 4V a w programie nie mogę wogole zmienić rodzaju sondy
#19 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 16:08
A co do sond - czy są podpięte do Staga??
#20 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 17:38