Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Offroad 4x4


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 30 listopada 2012 - 19:28

zgadza się.
widziałem tez zj szalejące w błocku ale za ciężkie są, w porównaniu z xj
mi by szkoda było takiego zacnego zj na topienie :D

#62 OFFLINE   michua

michua
  • 37 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 listopada 2012 - 19:44

Fryderyk :) a ty co tu agitujesz jak omci nie masz :p.
Powiem tak: zależy kto czego oczekuje, kto do czego chce używać peepa. Taki ZJ np. do off rodu suchego - rewelka, do turystyki - super, mocy masa, wygoda, klimy i inne bajery. Poważny off - wrangler albo Cherokee XJ. Ten drugi chyba najtańszy do przeróbek w błoto. A prawda taka, że każdy 4x4 ma plusy dodatni i plusy ujemne. :D Zależy co komu potrzebne.

#63 OFFLINE   chopin

chopin
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-07-2009
  • Skąd: Śmigiel

Napisany 30 listopada 2012 - 20:41

Fryderyk :) a ty co tu agitujesz jak omci nie masz :p.


oj tam oj tam odrazu agitujesz:wink:
dawali ome klekota,to wolałem zj-ta:p
a kluche mialem tez i milo wspominam:D

#64 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2014 - 20:28

sorki że w tym temacie ,czy nie orientuje się ktoś co potrzeba do swapowania silnika 2,5 v6 z omegi do forda mavericka mam dawce i zastanawiam się co i jak i od czego zacząć :D

#65 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 15 stycznia 2014 - 18:51

Potrzebujesz dorobić flanszę silnik/skrzynia, dopasować to jakoś i wyrzeźbić miskę. To na poczatek. Do tego milion drobnych problemów dojdzie, a jak nie będzie to dobrze zrobione to z każdego wyjazdu w teren będziesz na sznurku wracał. Jak już to dopasuj silnik ze skrzynią i reduktorem od jakiegoś 4x4. Może monterey 3.2 np?

#66 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2014 - 23:43

Terrano ma reduktor po stronie kierowcy, czyli most przedni też.
Opel/Isuzu ma po stronie pasażera. Więc nic nie podpasujesz.

Jedynie jakoś połączyć skrzynie z silnikiem. Da się to zrobić poprzez wyciecie z blachy mocowania. Ale musi to być zrobione idealnie żeby wałek skrzyni był idealnie w lini z środkiem wału.

Ja wkładałem 3.0 do Frontery, roboty sporo, ale przynajmniej pasuje skrzynia. Miskę oczywiście też musiałem zrobić. A zrobić wydech to dopiero zabawa.
Znajomy wkładał z 2.5 TDS z Omegi, i łączenie skrzyni zrobił z blachy 10.

#67 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2014 - 23:53

czyli zrobić coś na bazie frotki

#68 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2014 - 23:59

tzn?

#69 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 00:08

tzn kupić frotkę ( opla fronterę ) ściągnąć budę włożyć silnik 2.5 v5 z omegi przerobić instalację elektryczną założyć mocniejsze mosty i jaka zmota tylko na lawecie a Mavericka zostawić na co dzień do jazdy i do ciągnięcia lawety

#70 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 stycznia 2014 - 11:33

jest to jakieś rozwiązanie.

#71 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 16 stycznia 2014 - 17:50

Czekaj... Słabo czytałem... Maverick/terrano II ma ta samą ramę co tyraczka I więc skrzynia z silnikiem z jedynki 3.0 będzie pasowała. Jak mocy za mało to motor z jakiejś maximy, albo biturbo z któregoś sportowego nissana (nie pamietam którego) i będziesz latał :D



Do sklepu po nowe mosty:D

#72 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 07 marca 2014 - 10:08

Bawi się ktoś fronterą w terenie ? Jakieś filmiki ?
Ja dopiero zaczynam przygodę i mocno mne to nakręca :D

#73 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2014 - 13:22

frotką nie ale maverickiem

#74 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2014 - 19:37

Ja Frotą.

#75 OFFLINE   omega18

omega18
  • 12 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: walbrzych

Napisany 08 marca 2014 - 22:47

Jeśli chodzi o jazdę w terenie to ja mam to na co dzień. Pracuję w tej firmie.

A ha mogę doradzić jaki wozik najlepszy w teren

#76 OFFLINE   lejwa79

lejwa79
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-09-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 września 2014 - 07:41

Ja mam Yamahę Grizzly :) Czasami się pobawię, gdy czas pozwala i pogoda jest "odpowiednia".

#77 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2014 - 20:00

https://www.youtube....dZ8pf101W0#t=13 może ktoś będzie chciał sobie obejrzeć

#78 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 grudnia 2014 - 10:05

... do zabaw typu offroad polecam z perspektywy czasu Nissana Patrola GR i Jeepa Cherokee XJ 4,0 ... nie do zarżnięcia i wdzięczne dla modyfikowania :D

#79 OFFLINE   Maczupikczu

Maczupikczu

    Fordziarz psychopata

  • 10 postów
  • Dołączył: 01-03-2015
  • Skąd: Jeszkowice

Napisany 02 marca 2015 - 12:00

Patrol i Czirok to trochę dwa inne auta. Czirok to auto szosowe z za***istymi właściwościami terenowymi, ale lekkie. A Patrol to Patrol. Ciężki klunkier z mostami od ciężarówki. Ale faktycznie obydwa dają radę. Z czego jakoś bardziej do mnie Jeep przemawia. Ale to pewnie skrzywienie zawodowe.

#80 OFFLINE   SalomonMoor

SalomonMoor
  • 46 postów
  • Dołączył: 11-12-2016
  • Skąd: CK
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2016 - 23:50

Odgrzeję kotleta:) Zarejestrowałem się na tym forum bo będę robił swapa silnika Omegi 3.0 V6 do... ...Cherokee XJ:) Mam go to taplania w błocie i daje radę. A raczej dawał do czasu padnięcia silnika. Siedział w nim 2.5 Pb. Mam nadzieję, że uda się to wszystko zgrabnie połączyć i będzie z niego dobry zawodnik i w teenie i na asfalcie;) Wysłane z mojego BV6000S