Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nadmuch w trybie auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:21

Witam,

mam dość nietypowy problem - a może jest to normalne, a ja o tym nie wiem

w mojej omie dość dziwnie działa klimatyzacja w trybie auto. Wszystko jest fajnie jeżeli chodzi o grzanie, układ działa bez zarzutu ustawia temperaturę, normalnie miód malina.
Gorzej jeżeli chodzi o chłodzenie. Jeżeli na zewnątrz jest około 20 stopni i jadę sobie powiedzmy w trasę , klimatyzacja ustawi zadaną temperaturę i będzie ją trzymać jednak przez cały czas dość mocno wieje z nadmuchów centralnych do wewnątrz kabiny. Hałas jest uciążliwy. Wolę sobie ustawić klimatyzator na LO, nadmuch na najmniejszy i będzie cicho oraz chłodno.
Czy takie zachowanie jest normalne ??? czy klima powinna tak mocno dmuchać przez cały czas do środka kabiny? - nie jest to może najwyższa prędkość wiatraka, ale myślę, że tak 3/4 mocy. Bardzo mnie to denerwuje:mad:

#2 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:30

Klimatyzacja w trybie "Auto" ma za zadania w jak najkrótszym czasie osiągnąć zadaną temperaturę, więc nic dziwnego, że wentylator pracuje prawie pełną mocą....
dopiero po otrzymaniu sygnału z czujnika temperatury( który znajduje się w panelu sterowania) o uzyskaniu nastawionej temperatury klimatronik automatycznie zmniejszy prędkość wiatraków. Jeśli jednak np otworzysz drzwi i temperatura w aucie znów się podniesie, to klimatronik ponownie zwiększy prędkośc wentylatora aby jak najszybciej schłodzić wnętrze auta.

#3 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:49

Problem w tym, ze dmucha na przyklad tak po pol godzine jazdy i nie przestaje. To znaczy, ze daje duzy nadmuch, a za malo zmniejsza temperature. Tak na chlopski rozum. Wiadomo ze jak auto stoi w sloncu to popompuje mocniej przez chwile ale pozniej takie cos to chyba tylko chwilowo powinno sie dziac

#4 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 145 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:51

Problem w tym, ze dmucha na przyklad tak po pol godzine jazdy i nie przestaje. To znaczy, ze daje duzy nadmuch, a za malo zmniejsza temperature. Tak na chlopski rozum. Wiadomo ze jak auto stoi w sloncu to popompuje mocniej przez chwile ale pozniej takie cos to chyba tylko chwilowo powinno sie dziac

No to doładuj klime albo sprężarka już delikatnie osłabła :D
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:51

Witam,

mam dość nietypowy problem - a może jest to normalne, a ja o tym nie wiem

w mojej omie dość dziwnie działa klimatyzacja w trybie auto. Wszystko jest fajnie jeżeli chodzi o grzanie, układ działa bez zarzutu ustawia temperaturę, normalnie miód malina.
Gorzej jeżeli chodzi o chłodzenie. Jeżeli na zewnątrz jest około 20 stopni i jadę sobie powiedzmy w trasę , klimatyzacja ustawi zadaną temperaturę i będzie ją trzymać jednak przez cały czas dość mocno wieje z nadmuchów centralnych do wewnątrz kabiny. Hałas jest uciążliwy. Wolę sobie ustawić klimatyzator na LO, nadmuch na najmniejszy i będzie cicho oraz chłodno.
Czy takie zachowanie jest normalne ??? czy klima powinna tak mocno dmuchać przez cały czas do środka kabiny? - nie jest to może najwyższa prędkość wiatraka, ale myślę, że tak 3/4 mocy. Bardzo mnie to denerwuje:mad:


mam podobnie i też mnie to męczy...
Może to jest związane z czujnikiem nasłonecznienia - spróbuj go zasłonić na próbę jakimś kapturkiem

#6 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwiecień 2011 - 04:59

Spróbuj zmierzyć temperaturę powietza przy ustawionym LO. Powinna wynosić - jak się nie mylę 14-16 stopni przy prawidłowo działającej sprężarce i nabitej klimie. Jeśli nie osiągasz takiej temperatury, to - jak koledzy wyżej napisali - albo nie masz prawidłowej ilości czynnika chłodzącego, albo sprężarka nie daje prawidłowego ciśnienia... ewentualnie istnieje jeszcze możliwość, że zawór rozprężny nie pracuje tak, jak powinien.
Możesz też pomacać rurki klimatyzacji.. jedna z nich powinna być letnia natomiast druga wyraźnie zimna.

#7 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 26 kwiecień 2011 - 07:16

Z chłodzeniem nie ma jako tako problemu. Jak ustawię na LO i dam 2-3 kreski nadmuchu to wychłodzi, że hej :)
A gdzie jest czujnik nasłonecznienia? Może coś z tym cholerstwem.
Co do nabijania to również może być droga. Samochód mam prawie rok i jeszcze nie grzebałem nic z klimą oprócz odgrzybiania bo działała. No poza tym dmuchaniem.
W omie ma być cicho a mi tu się jakieś przeciągi niepotrzebne robią i słyszę szum powietrza:)

Czyli z tego co napisaliście rozumiem, że jak wszystko działa to nie powinno tak się dziać, że słychać wyraźnie wentylator po dłuższej chwili - np. 30 minut. Okresowo może wzmocnić działanie ale później znowu powinno być cicho?

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 10:44

w Bfl jest coś takiego że na 4 kresce prędkości nadmuchu sam automatycznie dostosowuje moc nadmuchu, po kilku minutach wentylator słabnie... Gdzieś Doncortino (chyba On) pisał dane z TIS'a - zasadę działania klimatronika, w B czujnik temp wewnętrznej pobiera dane temp. na bieżąco, a w Bfl czujnik pobiera dane tylko przy starcie silnika, później nie następuje korekcja temperatury, Tajemnica braku wentylatorka przy czujniku temp wewnętrznej w Bfl.

#9 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 26 kwiecień 2011 - 11:32

Okej, więc jeszcze raz bo mam wrażanie, że nie do końca jasno opisałem zachowanie klimy.

Jest ciepło. Powiedzmy 25 stopni. Wsiadam do samochodu, odpalam go, włączam klimę ustawioną na 21 stopni. Po chwili klimatronic zaczyna pompować zimne powietrze bo widzi, że w samochodzie jest za ciepło i trzeba ochłodzić. Klima działa minutę , dwie, trzy całą mocą (w zależności czy samochód stał na słońcu i jest nagrzany etc.) Następuje dość szybkie schłodzenie wnętrza i wiatraki zwalniają – i jest fajnie. Chciałbym żeby tak zostało.
Jadę więc tym samochodem i na przykład po 20 minutach klimatyzator zaczyna znowu intensywniej pompować. Już nie pełną mocą ale wiatraki na jakieś 75%, a chłodzenie powiedzmy na 30%. . Powietrze nie jest bardzo zimne, nie takie jak na początku.
Wszystko byłoby okej gdyby chwilę pohałasowało i skończyło. Wtedy zrozumiałbym, że klima wykrywał chwilową potrzebę schłodzić mocniej wnętrze i tyle. Jest niestety tak, że przeważnie jak już zacznie mocniej dmuchać to robi tak cały czas i jest to uciążliwe w środku, bo mocniej wieje i słychać wiatraki. Mogę jechać na przykład 3 godziny i cały czas tak będzie pompować.

Klimatyzator nie chodzi na 100% mocy tylko na przykład na 30%, a wiatraki na 70%.
Dużo korzystniejszy układ z mojej strony to taki, że wiatraczki chodzą cicho, na 1 lub 2 bieg, a klima mocniej chłodzi i efekt końcowy jest taki sam.
Osobiście wolę przestawić klimatyzator na LO, dać nadmuch na najsłabszą wartość i wtedy jest cicho w środku oraz jest utrzymana podobna temperatura, ale już bez hałasu.

Czy to normalne?

#10 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwiecień 2011 - 12:41

Moze podlacz sie pod kompa i sprawdz bledy.

#11 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 26 kwiecień 2011 - 14:54

Rozumiem, że metoda na spinacz tutaj nie jest przydatna. Według niej nie mam żadnych błędów.

Ponawiam pytanie. Czy Wasze klimy się też tak zachowują, czy jak schłodzą to już jest zimno i cicho przeważnie?

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 15:22

jak schłodzi to tak, spadają obroty wentylatora...

#13 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 26 kwiecień 2011 - 16:03

u mnie jest tak,że na początku wieje mocno i w miarę ochładzania się wnętrza nadmuch słabnie

#14 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwiecień 2011 - 16:35

Rozumiem, że metoda na spinacz tutaj nie jest przydatna. Według niej nie mam żadnych błędów.

Ponawiam pytanie. Czy Wasze klimy się też tak zachowują, czy jak schłodzą to już jest zimno i cicho przeważnie?


A pojawiaja Ci sie takie znaczki "--" na pnelu klimatyzacji po zgaszeniu auta?? Moze to wina czujnika temp. Sprobuj wyczyscic.

#15 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 26 kwiecień 2011 - 17:04

u mnie jest tak,że na początku wieje mocno i w miarę ochładzania się wnętrza nadmuch słabnie


u mnie też ten cykl występuje, ale mija z 15-20 minut i zaczyna mocniej dmuchać i nie przestaje bo sprawdzałem i się nie doczekałem



toptom nic mi się nie pojawia :/

czyli jednak coś nie działa jak powinno, będę w takim razie szukał przyczyny bo jest to irytujące na dłuższą metę. Przełączam nadmuch na nogi i szybę bo wtedy jest ciszej ale Żona marudzi, że wieje po nogach zimne, :p

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 20:38

czujnik nasłonecznienia jest przy szybie na górze deski rozdzielczej - taka czarna kopułka. Gdy świeci na nią słońce wentylator zaczyna wiać huraganem - wg mnie niepotrzebnie.

Spróbuj na próbę założyć na tę kopułkę np. nakrętkę od butelki po coli - myślę że nawiew się uspokoi. Ale nie oznacza to usterki czujnika - chyba tak po prostu już jest
Wydaje mi się, że w bfl logika klimatronika jest inna niż w b - w bfl klimatronik wieje jakby mocniej, ale powietrzem nieco cieplejszym niż w b, prawdopodobnie w trosce o gardła pasażerów.

#17 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 26 kwiecień 2011 - 20:41

czyli jednak coś nie działa jak powinno, będę w takim razie szukał przyczyny bo jest to irytujące na dłuższą metę. Przełączam nadmuch na nogi i szybę bo wtedy jest ciszej ale Żona marudzi, że wieje po nogach zimne, :p


rzeczywiście,może to być uciążliwe.czasem,kiedy nie chcę żeby syczało mi i wolę żeby było cicho,tak samo jak Ty włączam klime na LO i ustawiam najniższy bieg wentylatora.

to troche taki dziwnawy wynalazek z tym brakiem regulacji wichra jak ustawi sie temperature.w omedze przedliftowej,klimatyzacja była moim zdaniem rozwiązana bardziej przyjaźnie dla użytkownika.ustawiało się temperaturę,ale i moc nadmuchu.a w razie czego,można było użyć przycisku auto i sprawa była prosta.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 20:50

rzeczywiście,może to być uciążliwe.czasem,kiedy nie chcę żeby syczało mi i wolę żeby było cicho,tak samo jak Ty włączam klime na LO i ustawiam najniższy bieg wentylatora.

to troche taki dziwnawy wynalazek z tym brakiem regulacji wichra jak ustawi sie temperature.w omedze przedliftowej,klimatyzacja była moim zdaniem rozwiązana bardziej przyjaźnie dla użytkownika.ustawiało się temperaturę,ale i moc nadmuchu.a w razie czego,można było użyć przycisku auto i sprawa była prosta.


oryginalnym techem2 można zmienić sposób zachowania klimatronika w bfl by zachowywał się jak w b - tzn by na czterech kreskach dmuchawa była sterowana automatycznie, a w pozostałych nastawach wiała ze stałą prędkością.

#19 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 26 kwiecień 2011 - 20:53

oryginalnym techem2 można zmienić sposób zachowania klimatronika w bfl by zachowywał się jak w b - tzn by na czterech kreskach dmuchawa była sterowana automatycznie, a w pozostałych nastawach wiała ze stałą prędkością.


oo,dobrze wiedzieć.w sumie to nawet nie sprawdziłem czy u mnie przypadkiem tak nie jest

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwiecień 2011 - 21:30

właśnie nie jestem pewien czy tak nie powinno być u wszystkich, może u mnie ktoś już zmieniał i aktywował tę funkcję, nie wiem... ale u mnie jest tak że na 4 biegu mam auto sam zmienia prędkość dmuchawy, jak ustawie 1 to nie dmuchnie mi mocniej a jak 7-8 to nie dmuchnie mi słabiej :hmm: chyba poszukam tego postu z opisem z TIS'a