Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2011 - 14:31

pojeździłem trochę i mam problem z TPS (nr. 0 280 122 001)

auto zapala i jedzie choć mocą nie grzeszy i po wciśnięciu pedała w podłogę gaśnie niezależnie od prędkości obrotowej silnika, wolne obroty lekko falują w okolicy 1100rpm po odłączeniu TPS ustalają się w okolicy 700rpm i auto idzie wyraźnie lepiej...

problem polega na tym że TPS działa jakby na odwrót tzn. przy zamkniętej przepustnicy OS pokazuje 4,75V a na w pełni otwartej 0,31V
nie wiem czy to normalne, ale po odłączeniu wtyczki 4,98V

myślałem że przy przedłużaniu kabli wkradł się jakiś błąd, przejrzałem wszystko dokładnie i wszystko jest jak powinno czyli
pin 1 to masa do pinu 30 w ecu
pin 2 to + do pinu 12 w ecu
pin 3 to sygnał do pinu 53 w ecu


ma ktoś jakieś sugestie??

jak zmieniałem dolot na długi to musiałem zmienić kable przy TPS-e bo też działał odwrotnie.Zamieniłem dwa piny we wtyczce lecz nie pamiętam który z którym.

Ktoś mi z forum podpowiedział jakie to kolory kabli były.

#42 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2011 - 11:59

jak zmieniałem dolot na długi to musiałem zmienić kable przy TPS-e bo też działał odwrotnie.Zamieniłem dwa piny we wtyczce lecz nie pamiętam który z którym.



doszedłem już do tego które to, przeróbka polega na zmianie polaryzacji (piny 1 - 2) niebieskoczarny i brązowozielony

cały problem polegał na tym że omawiany TPS był fabrycznie założony i plombowany farbą na oryginalnej przepustnicy, a wg schematów elektr. przy V i przy R TPS ma identyczne ułożenie pinów 1masa 2+ 3syg. a tu nagle pokazuje odwrotnie...

na szczęście kolejny problem prysł :mag:


teraz potrzebuję tani i dobry regulator ciśnienia paliwa, jakieś propozycje?

#43 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 29 czerwca 2011 - 20:09

Ja do swojej r6 mam plan zapodać taki: http://allegro.pl/re...1680719100.html

jestem w trakcie tworzenia lamp bi-xenon do omegi na oryginalnych soczewkach sterowane podciśnieniem (siłowniki dual-ram)

łapy do silnika chyba zastosuje z frontery od silnika c24ne są stalowe i w razie czego można je przespawać

alternator już zmodyfikowałem od v6 120A z kompresorem klimy też coś się wykombinuje aby był od v6 bo z senatora raczej nieboszczyk

myślę jeszcze nad wydechem sensowna średnica 60mm i chce zrobić jak w senatorze kolektor->rura->strumienica->rura->fabryczny tłumik końcowy
i mruczało to bardzo przyzwoicie

Pozdro

#44 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 22 lipca 2012 - 14:07

Witam
C30SE już uruchomione i tak jak plan zakładał pracuje z automatem na fabrycznym sterowaniu od X30XE

Mam jeszcze jeden problem od 3000 ciągnie jak bestia a tak do 3000 jest lekko mułowata,
a dokładniej dołek jest od 2300 do 2800 rpm poza tym zakresem hula jak diabeł


Elektronika jaka pozostała z C30SE:
-czujniki spalania stukowego dwa
-czujnik temp. silnika dla ecu
-tps
-zawór odpowietrzania zbiornika
-zawór dual ram
-krokowiec

Elektronika z X30XE:
-pakiet wtryskiwaczy i świec zapłonowych
-czujnik wału korbowego
-czujnik wałka rozrządu
-przepływomierz
-czujnik temp. powietrza zasysanego
-sondy lambda dwie
-egr i zawór multi ram spoczywają poza motorem razem aby smutno im nie było

może zmienić elektronikę na wszystko od X30XE

UWAGA!!! ACHTUNG!!! WARNING!!! WNIMANIE!!!
Oświadczam wszem i wobec iż istnieje oryginalny drążek stabilizatora montowany fabrycznie w jednej z omeg Bfl, który idealnie pasuje bez przeróbek pod silnik C30SE i jego pochodne gdy go zobaczyłem na alledrogo (nie był opisany że pasuje to było by zbyt proste) szybka przymiarka wzrokowa, kup teraz odbiór paczki montaż do omegi bez żadnych problemów.

A tak poza tym przyznaje się bez bicia przeszczepiłem sekwencje z v6 do r6 i na gazie ten dołek z mocą jest mniejszy popróbuje jeszcze gaz dostroić może to pomoże ale tylko na gazie będzie można normalnie jeździć

po obliczeniu ząbków na kole impulsowym wału między r6 a v6 było dwa ząbki przesunięcia zostało to zmodyfikowane i zapłon jest tak jak powinien być

w diagnozie błędów niema podejrzanie wygląda sprawa przepływki masa powietrza 20 kg na wolnych to o wiele za dużo czyżby miała za małą średnicę pod ten silnik

wydech to dwie strumienice, środkowe są ori z r6 (miałem nowe) końcowy piękna używka z 3.2 v6

rozrządu niema się co czepiać sygnatury rocznikowe 97-98 były jak dobrze pamietam stan idealny łańcuchy nowe jeden bmw drugi porsche

PROSZĘ O POMOC I PODPOWIEDZI ZNAWCÓW TEGO SILNIKA I KOMBINACJI PRZY NIM
KOMENTARZE I PYTANIA TEŻ NA PEWNO SIĘ PRZYDADZĄ

Jakby dało się z tym silnikiem wypić to bym literka właśnie z nim pił aby się dogadać:-)

#45 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 lipca 2012 - 17:59

Wszystkie czujniki powinny być z X30XE (to chyba oczywiste). Sprawdź czy czujnik wałka dostaje impuls w tym samym momencie co w V6.
Zmieniałeś rozrząd (zębatki)?
A tak off topic to nie wiem po co wsadzać starszy, słabszy i cięższy silnik zamiast V6??

#46 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 22 lipca 2012 - 20:04

Dzięki ILKU że odpowiadasz na moją prośbę o pomoc
co do v6 silnik ten mi zaczął zdychać tzn. ciśnienie oleju na wolnych obrotach ustawionych na siłę na 1000 jak się D zapinało olej ciągle świecił i niebyła to wina czujnika ciśnienia po prostu motor był trupowaty i niejeden w takim stanie miałem i rozbierałem innym nie wiem konstrukcja v6 nie jest taka zajefajna jakby się wydawało sam osobiście korby bokiem nie wystawiłem ale wujkowi udało się w trzech silnikach v6 w omedze auta szanował a motory zdechły

czujniki pozamieniam wszystkie jakie zostały z C30SE koła rozrządu są ok cały rozrząd zapodałem z senatora było to auto kolegi zmienił go przed sprzedażą a stary dorzucił w pakiecie do auta wraz z łopatą i butami byłej żony (bagażnik się nie otwierał) ale w seniu padnięty był wał o czym ani ja ani on niewiedzał w momencie zakupu senio więcej stał niż jeździł po wymianie rozrządu bo automat nawalał a dokładnie zgnity był pozycjoner na skrzyni a koleszka nie kumał o co biega, jemu wydawało się że padła skrzynia na dobre .
Dól dałem z omegi kupionej z pod Parczewa (stara omega mariosa)
Mam podejrzenie co poszło nie tak dziś diagnozowałem swój gaz jest tam możliwość wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy lpg i zastępowanie ich wtryskami Pb
pierwszy i szósty wtrysk gazowy działa ok a 2, 3, 4, 5 nie,
więc się pomyliłem ale nie świadomie z wtryskami idą nie tak jak powinny tzn mam dwa razy zamienione wtryski 2-5 i 4-6 więc nie są wcale zamienione ponieważ kiedyś dłubałem przy wiązce tej krótkiej od wiązki ecu do wtrysków i tam je raz zamieniłem(tak profi zamieniłem że sam nie poznałem zrobiłem to w tym dużym złaczu na pinach zamieniłem) a następnie przy przerabianiu wiązki ecu w trakcie sadzania kloca pod mache uczyniłem to po raz drugi:-(
takie są moje przypuszczenia po diagnozie gazu mam nadzieje że trafione

pozdro dla wszystkich zainteresowanych

#47 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 lipca 2012 - 20:15

Jeżeli zmieniłeś tylko łańcuchy to na pewno nie będzie miał fabrycznej mocy. Zębatki zużywają się i przez to po czasie przestawiają się fazy otwarcia zaworów (opoźniają).
Cena rozrządu co C30SE powala (pomijając już nawet niedostępność niektórych części).
Co do V6 - każdy zajechany silnik jest kiepski. Widziałem zgięte korby i zajechane panewki i w V6 i w R6. Niema reguły, jak chcesz mieć pewność musisz zrobić remont. Osobiście wolałbym kupić zdrowe 3,2 + mały remoncik/sprawdzenie, doprężenie i masz 230KM/300Nm na osprzęcie z X30XE. Swap jest bezproblemowy, części dostępne...
No ale jak to mówią każdy ma swoje śmigło ;)

#48 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 22 lipca 2012 - 20:40

Koła na bank są ok mam na boku dawno nabyty okazyjnie cały rozrząd do tego silnika porównywałem go z rozrządem z senia i cienia zużycia nie widziałem na kołach kolega na nim max zrobił 10 tyś. bo mu skrzynia zaczęła nawalać jak pisałem a nowy sobie zostawiłem na zapas w całym komplecie, a tak poza tymi rozrządami w super stanie i nowym.
w tej omie z Parczewa rozrząd miał duży napinacz połamany na pół i strzaskaną prowadnicę dużego cała reszta małego też niewesoła (Ali potwierdzi bo u niego leży cały pakiet)ale po silniku i jego pracy nic do zarzucenia paliła gume jak wściekła żadnych zdławień lub temu podobnych zachować co mam teraz w swojej Bfl
jutro akcja kablomania i zobaczymy co wyjdzie
w seniu ciśnienie było ok miał digital ale i tak manometrem mierzyłem pomiary w porządku ale panewkę jedną miął podtartą
a co do 3,2 też myślałem ale te śmigło potrafi narobić:-)

#49 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 27 lipca 2012 - 15:47

Co do drążka stabilizatora masz rację a poza tym ja tak wsadziłem silnik że nie musiałem z nim nic robić kwestia dopasowania

#50 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipca 2012 - 17:52

drążek stabilizatora montowany fabrycznie w jednej z omeg Bfl,

Miło by było jak byś napisał konkretnie od jakiej Bfl :)

#51 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2012 - 00:01

od jakiej bfl

y25dt

#52 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 28 lipca 2012 - 23:52

zdjęcie jest robione telefonem więc jest niewyraźne ,przerwa jest mała a stabilizator seryjny

#53 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 29 lipca 2012 - 12:35

Witam Kolega DamianSz zgadł bezbłędnie drążek jest od Y25DT jak się wsadzi wisko to wychodzi on idealnie po nim.

Sprawę "MULENIA" załatwiłem wkradł się błąd przy wtryskach 2-5 zamieniłem i bestia poszła.

Ale dopadło mnie nieszczęście pojeździłem omegą co nieco i wywaliło mi panewki na 5 i 6 korbowodzie jak rozbierałem silnik przed zamontowaniem go do budy panewki wyglądały perfekcyjnie ale coś poszło nie tak i silnik mam teraz w częściach zawiozłem wał na szlifiernie prawdopodobnie uda się uratować. kontrolka oleju się nie zapaliła więc ciśnienie nie nawaliło.
panewki znalazłem na alledrogo komplet na korby 60zł a na główne 75zł
GLYCO co mi powiecie o tej firmie panewki pasują też do 12v są z otworami na natrysk oleju na denko tłoka

jakie mogą być przyczyny zatarcia wału jeżeli ciśnienie było dobre zawór w pompie nie był zawieszony termostat na chłodnicę oleju też sprawny silnik nie przekroczył temp 92,5
olej jaki zalałem to niemiecki:
Leprinxol Melia 2500 SAE 10W-40
API SJ/CG-4, ACEA A3/B3-04, E3-96 #4, MB 228.1, MB 229.1, MAN 271, VOLVO VDS

Pozdrawiam Wszyskich

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 14:13

panewki znalazłem na alledrogo komplet na korby 60zł a na główne 75zł
GLYCO co mi powiecie o tej firmie panewki pasują też do 12v są z otworami na natrysk oleju na denko tłoka

jakie mogą być przyczyny zatarcia wału jeżeli ciśnienie było dobre zawór w pompie nie był zawieszony termostat na chłodnicę oleju też sprawny silnik nie przekroczył temp 92,5
olej jaki zalałem to niemiecki:
Leprinxol Melia 2500 SAE 10W-40
API SJ/CG-4, ACEA A3/B3-04, E3-96 #4, MB 228.1, MB 229.1, MAN 271, VOLVO VDS

Pozdrawiam Wszyskich

jeśli chodzi o panewki to dobra firma, a co do zatarcie nie dostał się na tą panewkę jakiś syf ?

#55 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 lipca 2012 - 14:57

Ale dopadło mnie nieszczęście pojeździłem omegą co nieco i wywaliło mi panewki na 5 i 6 korbowodzie jak rozbierałem silnik przed zamontowaniem go do budy panewki wyglądały perfekcyjnie ale coś poszło nie tak i silnik mam teraz w częściach zawiozłem wał na szlifiernie prawdopodobnie uda się uratować. kontrolka oleju się nie zapaliła więc ciśnienie nie nawaliło.
panewki znalazłem na alledrogo komplet na korby 60zł a na główne 75zł
GLYCO co mi powiecie o tej firmie panewki pasują też do 12v są z otworami na natrysk oleju na denko tłoka
jakie mogą być przyczyny zatarcia wału jeżeli ciśnienie było dobre zawór w pompie nie był zawieszony termostat na chłodnicę oleju też sprawny silnik nie przekroczył temp 92,5
olej jaki zalałem to niemiecki:
Leprinxol Melia 2500 SAE 10W-40
API SJ/CG-4, ACEA A3/B3-04, E3-96 #4, MB 228.1, MB 229.1, MAN 271, VOLVO VDS
Pozdrawiam Wszyskich

A jakie było to ciśnienie?? Ile barów na wolnych obrotach?
Bo jak dla mnie to typowa awaria tych silników wynikająca ze zużytej pompy oleju.
Miałem kilka pomp i większość nie trzymała parametrów.
Przed złożeniem na nowo silnika koniecznie wymień zębatki w pompie oleju a najlepiej załóż zębatki z Y23DT i daj 10mm dystans do pompy - to znacznie podnosi jej wydajność.
No i tak to jest z tymi bezawaryjnymi R6... ;)

#56 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 29 lipca 2012 - 17:09

Powiem tyle jeżeli chodzi o ciśnienie to w granicach 2.8 na rozgrzanym silniku może coś zaświrowało i spadło a jak te zębatki pasują do tej pompy o tym że wysokość jest wyższa to wiedziałem ale zastanawia mnie napęd (z 2.3 nie miałem ich nigdy w rekach wala się u mnie pompa z c26ne ale to inna historia)
a co do syfu to mam takie podejrzenia bo jak oddawałem głowice do szlifierni zaślepiłem kanały olejowe tak aby się nic tam nie dostało główny dostał kawałek węża gumowego i papier ciasno ubity a resztę kanałów power tape wytrzymała wszystkie zabiegi ale waż i papier nie bo dopadła go głupota idioty co robił szlif wydłubał to i nawaliło syfu w kanały (do winy się nie przyznaje pacan jeszcze bezczelnie zażyczył sobie 20pln za niby umycie głowicy)
Więc wykręciłem wszystkie korki z głowicy ropownica w rękę 5 litrów ekstrakcyjnej i mycie na maxa syfu widać nie było ale na stopkach od wałków widać wprasowane alu z szlifu (na kompozycje z panewki nie wygląda) z reszty silnika syfu nie biorę pod uwagę bo
poszły na niego niezliczone ilości preparatów do mycia (akra, ultramyt, nitro)

mam jeszcze jedną pompę z c30se ale na tamtej też panewka poszła sam nie wiem co z tym zrobić
interesuje mnie poprawienie wydajności pompy dostęp do zębatek jest dobry od spodu nawet po złożeniu silnika i zamontowaniu go w karoserii

teraz pytanie do Ilku jak sprawdzić pompę jeżeli jest zdemontowana z silnika-szczelinomierz lub jakiś inny magiczny patent i jak z nią dokładnie postąpić jak nawala i czy dało by coś zmiana zębatek na nowe od c30se

#57 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 lipca 2012 - 22:01

Na początek poglądowa fotka.
Dodany obrazek
Innej w tej chwili niemam bo jestem na wakacjach.
Co do pompy:
1. Wyrabiają się zarówno zębatki (jedna napędza drugą czyli trze), powierzchnie boczne i powierzchnie czołowe. Wyrabia się też gniazdo. Skutkuje to oczywiście spadkiem wydajności, bo olej ucieka "bokami".
Sprawdzenie wg instrukcji to tylko sprawdzenie wysokości zębatek w stosunku do wysokości obudowy (chyba ma być <0,1mm ale nie pamiętam dokładnie). Nigdzie nie pisze o sprawdzeniu średnicy zębatek, bo nie jest to proste (mają 7 łopatek :) ).
Ja dostrzegłem różnicę po zakupie nowych. Stare wpadały do obudowy bez problemu i miały wyczuwalny luz. Nowe weszły ciasno i luzu prawie nie było.
Co do powiększania. Wszystkie 12V mają inne zębatki i inne pompy.
Zębatki od diesla są identyczne, ale wyższe o 10mm. Jeżeli masz 2 obudowy to z jednej robisz dystans (obcinasz flexem na 12mm i dajesz do splanowania na 9,90mm i rozwiercasz otwory na przelotowe). Kup zębatki nowe z diesla - są na allegro. Dystans przyklejasz bardzo małą ilością silikonu (cienki film) i skręcasz śrubami do sklejenia, ale bez zębatek i dekielka, sprawdzając w środku, czy płaszczyzny pracy się pokrywają. Potem normalnie składasz wszystko na dłuższe śruby.
Zatarcie:
Na wolnych przy normalnej temp. pracy powinno być 3 bary. 2,8 jest OK.
Ostateczne mycie i płukanie kanałów, silnika itp robię tylko wodą, w dużych ilościach i pod ciśnieniem - gwarantuje wypłukanie wszystkich opiłków.
Osobiście obstawiam pompę jako winowajcę. Wystarczyło, że trochę przepałowałeś, olej się mocniej rozgrzał i na chwilę zabrakło odpowiedniego ciśnienia. Te silniki są na to czułe.

#58 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 30 lipca 2012 - 22:09

Witam jeżeli chodzi o przepałowanie to śmignąłem kawałek 240km/h, ale z samego rana a motorek nawalił po południu nie wiem może ta prędkość mu zaszkodziła.

ogólnie motorek był cichutki nic wcześniej nie pukał cykał czy temu podobne

na alledrogo widziałem kiedyś zębatki u Stachowiaka dzwoniłem dziś wielokrotnie i nie odbierał a tak poza tym teraz nie widzę takowych na alledrogo w tej chwili a może źle szukam jeszcze sprawdzę.

Dzięki Ilku za fachowe informacje pewnie dzięki nim motorek jeszcze pożyje a ja się będę cieszył jego pracą

#59 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 31 lipca 2012 - 15:46

śmignąłem kawałek 240km/h, ale z samego rana a motorek nawalił po południu

No i masz odpowiedz. Najpierw lekko się przytarł, a później obróciło panewkę? Nie było słuchać stukania po tej jeździe 240km/h?

Dzięki Ilku za fachowe informacje pewnie dzięki nim motorek jeszcze pożyje a ja się będę cieszył jego pracą

Niema sprawy. Jak już tyle było do zrobienia to trzeba było w saaba iść ;) :D
Na seryjnych gratach miałbyś te 200KM a potem można kombinować ;)

#60 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 31 lipca 2012 - 22:21

sam nie wiem osobiście tym silnikiem ale przed zrobieniem głowicy latałem ostro go pałując wydusiłem z niego 260 (na szafie miała ta omka 280km/h a po rozebraniu nie widać było zniszczeń na wale i panewkach

co do zębatek z y23dt Stachowiak w końcu odebrał ale po rozmowie z nim radości nie doznałem bo zębatek teraz niema i nie wie kiedy będą tydzień może 3 miesiące po prostu totalna porażka obdzwoniłem swoje okoliczne sklepy od c26ne i podobnych mają do c30se niema a o y23dt mogę u nich zapomnieć sami u Stachowiaka biorą.

teraz problem jest poważny bo jeśli niema części do pompy po co silnik składać jak na starej pompie i tak jest możliwość że wał dostanie po du...

co do saab'a nie myślałem o tym rozwiązaniu ale takie pytanko z jakim automatem opla to skleić bo manual mi nie leży autem też jeździ żona ma te same zdanie ale raczej saab'a bym se odpuścił kolejne kombinacje mnie już przerosną.

moc mocą ale praca tego silnika mi się bardzo podoba