Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tłumik końcowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
138 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 22 maja 2007 - 19:49

ja mam zwykły fabryczny wydech z tym śmiesznym zagięciem na stronę lewą za tlumikiem końcowym
Omega No More !!

#42 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 21:38

mailem w 2.0 16 v sportowego ultera,

Pamiętasz jaki model? Jak tak to podeślij.


Tlumik montazowy "firma ULTER ( nie dedykowany ) trzeba bylo jeszce kawalek rury dolozyc ( sa takie elementy ) bo tkumik byl krotszy od seryjnego. Wybierajac montazowy mozna oczywscie wybrac z innymi koncowkami, mi ta sie najbardziej podobala ksztaltem pod omege.
To juz nie jest moja omcia :!:
Ale fotki oczywiscie zostaly w archiwum.
Zgodnie z prosba foty, moze jeszcze kogos zainteresuja.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Dodany obrazek

Dodany obrazek

#43 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 27 maja 2007 - 11:24

ja jutro wymieniam cały wydech na nowy , strumienice wywalam bo troszke za głośne są a tłumika sportowego nie włoże coś mi się nie podoba ten dżwiek w automacie , w manualu łądnie wyje jak silnik ciągnie ale nie w automacie jednak będe delektował się mruczeniem v6-stki po cichu :mrgreen:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#44 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 27 maja 2007 - 13:40

Małe pytanie, czy ktoś z was ma założony któryś z tych dwóch tłumików albo słyszał u kogoś jak to chodzi ?

http://www.allegro.p...ka_gratis_.html

http://www.allegro.p...ka_gratis_.html

Niestety rozsypał mi sie cały wydech i mam zamiar zmienic na sportowy, końcowy sportowy w środek strumiennica a reszte zrobie z rury sam, ciekawe jaki bedzie efekt :roll:

#45 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 27 maja 2007 - 15:00

KM MALON SPE92 - mialem ten zalozony kiedys w Scierze - fajnie brzmial, ale dla mnie to i tak bylo zbyt cicho i zbyt basowo. do omegi z tych dwoch polecam wlasnie ten
Omega No More !!

#46 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 27 maja 2007 - 16:09

jak basowo to dobrze,to lubie :-) a duzo wieksze może byc spalanie przy takim tłumiku?

#47 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 27 maja 2007 - 16:53

tłumiki w teorii powinny byc dobierane pod konkreny samochód - jak do tej pory jednak, nie zdazyło mi sie, że sportowy wydech spowodowal wzrost spalania. U mnie całkowita przeróbka wydechu zmniejszyła spalanie o 10-15%
Omega No More !!

#48 OFFLINE   maq

maq
  • 22 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 czerwca 2007 - 09:35

Ja mam Omegę C 3.0 i oryginał IRMSCHER-a:

Dodany obrazek

Ogólnie to nie umiem jego porównać do zwykłego wydechu, ale wydaje mi się, że ten fajny dźwięk przy mocniejszym wciskaniu gazu pochodzi z tłumika a nie od silnika. Ogólnie jest to cichy tłumik. Wiem jeszcze, że od tego tłumika w kierunku przodu samochodu idą 2 rury obok siebie.
Ma ktoś podobny?
Czy wie ktoś, co daje ten tłumik, jeśli chodzi o pracę silnika, elastyczność,moc?
OMEGA 3.0 wersja SPORT, pakiet IRMSCHER - www.cardomain.com/ride/2648110/1
SUPRA - 3.0 TURBO www.cardomain.com/memberpage/772453

#49 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 19:22

Witam!!! A co powiecie o pojedyńczym mugenie w omedze???POZDRO

#50 OFFLINE   Sławek

Sławek
  • 87 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 19 czerwca 2007 - 20:52

Gorzów Wlkp

kurde kiedy my wreszcie w gorzowie sie spotkamy??

#51 OFFLINE   Sławek

Sławek
  • 87 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 19 czerwca 2007 - 20:54

Ja mam Omegę C 3.0 i oryginał IRMSCHER-a:

Obrazek

Ogólnie to nie umiem jego porównać do zwykłego wydechu, ale wydaje mi się, że ten fajny dźwięk przy mocniejszym wciskaniu gazu pochodzi z tłumika a nie od silnika. Ogólnie jest to cichy tłumik. Wiem jeszcze, że od tego tłumika w kierunku przodu samochodu idą 2 rury obok siebie.
Ma ktoś podobny?
Czy wie ktoś, co daje ten tłumik, jeśli chodzi o pracę silnika, elastyczność,moc?

ja mam Irmschera i jest naprawde super dzwięk

#52 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 21:15

Ja mam Omegę C 3.0 i oryginał IRMSCHER-a:
Ogólnie to nie umiem jego porównać do zwykłego wydechu, ale wydaje mi się, że ten fajny dźwięk przy mocniejszym wciskaniu gazu pochodzi z tłumika a nie od silnika. Ogólnie jest to cichy tłumik. Wiem jeszcze, że od tego tłumika w kierunku przodu samochodu idą 2 rury obok siebie.
Ma ktoś podobny?
Czy wie ktoś, co daje ten tłumik, jeśli chodzi o pracę silnika, elastyczność,moc?


Bardzo fajnie wyglada ten tlumik.
Orientujesz sie jakies sa koszty takiego tlumika, oczywiscie Irmshera :?:

#53 OFFLINE   maq

maq
  • 22 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 czerwca 2007 - 22:00

Ja mam Omegę C 3.0 i oryginał IRMSCHER-a:
Ogólnie to nie umiem jego porównać do zwykłego wydechu, ale wydaje mi się, że ten fajny dźwięk przy mocniejszym wciskaniu gazu pochodzi z tłumika a nie od silnika. Ogólnie jest to cichy tłumik. Wiem jeszcze, że od tego tłumika w kierunku przodu samochodu idą 2 rury obok siebie.
Ma ktoś podobny?
Czy wie ktoś, co daje ten tłumik, jeśli chodzi o pracę silnika, elastyczność,moc?


Bardzo fajnie wyglada ten tlumik.
Orientujesz sie jakies sa koszty takiego tlumika, oczywiscie Irmshera :?:


Na stronie Irmschera 442 funty...

http://www.irmscher.de/uk/
OMEGA 3.0 wersja SPORT, pakiet IRMSCHER - www.cardomain.com/ride/2648110/1
SUPRA - 3.0 TURBO www.cardomain.com/memberpage/772453

#54 OFFLINE   scaniaerka

scaniaerka
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 07 września 2007 - 14:10

Witam chłopoki
Tak sie składa że teraz też bardziej intensywnie myślę o zmianie tłumika końcowego bo pewnego dzionka na mieście przeleciał koło mnie koleś PEUGEOTem 607mką i jego wygar wprawił mnie po prostu w zachwyt.Nie hałasował i nie był za cichy po prostu coś pięknego.Na początku pomyślałem że to ścigacz ze sportowym wydechem do momentu kiedy go zobaczyłem.I w tym momencie wpadłem na pomysł że muszę też mieć coś takiego.Nie mam zielonego pojęcia jaki musiałbym wsadzić wydech żeby osiągnąć właśnie taki efekt sportowy ale nie taki żeby babciom leciały torby z zakupami z rąk.Jestem w tych sprawach laikiem i za często też nie jestem tu na stronie bo robota mi nie pozwala i jeżeli już DaQla wsadzisz ten tłumik do swojej pszczoły to podrzuć mi krótkie nagranie jak pracuje na scaniaerka@wp.pl z góry dziękuję.3mta się
Moja pociecha ma już 8 miesięcy!!!
Małe szczęście...

#55 OFFLINE   scaniaerka

scaniaerka
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 07 września 2007 - 14:18

DaQla jak nie robi Ci to problemu i jak już zmieniłeś sobie ten tłumik to podrzuć mi krótkie nagranie na scaniaerka@wp.pl bo mam też w planie zmienić sobie końcowy ale nie mam pojęcia na jaki znaczy się chodzi o nazwę firmy bo wiem jaki chciałbym uzyskać efekt - Nie hałaśliwy i rykliwy po prostu sportowy i przyjemny dla ucha.Tylko że ja mam 2.0 16v w sedanie a nie w kombi bo nie wiem czy to ma jakies znaczenie.Pozdrawiam
Moja pociecha ma już 8 miesięcy!!!
Małe szczęście...

#56 OFFLINE   maq

maq
  • 22 postów
  • Dołączył: 16-05-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 września 2007 - 09:09

Tylko sobie nie włóż głośnego tłumika do omegi 2.0 (z całym szacunkiem przy takiej masie to ten silnik ledwo ciągnie samochód). To już by był wiejski tuning - nie jedzie ale za to go słychać... a na światłach stoi taki samochodzik, dużu huku a kierowca jakoś dziwnie nie może wystartować... Lanos Cię wyminie i się z litością popatrzy na taki samochód...Może pomyśl o czymś co poprawi moc samochodu, jego przypieszenie chyba, że już coś robiłeś.
OMEGA 3.0 wersja SPORT, pakiet IRMSCHER - www.cardomain.com/ride/2648110/1
SUPRA - 3.0 TURBO www.cardomain.com/memberpage/772453

#57 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 09:15

omegi 2.0


Przestańcie mówić o Omegach 2 litrowych jak o samochodach, które nie potrafią nic.
Ja mam 2 litrową i w dodatku 8 zaworową omegę i jestem bardzo zadowolony (no dobra, teraz bez silnika ale już drugi załatwiony), jeździ jak powinna i nie ma kłopotu ani z wyprzedzaniem ani z przyśpieszeniem. Fakt, że to nie jest 3 litry ani 2.5, ale każdy ma swoje subiektywne odczucie, jednemu taka omega pasuje i nie potrzebuje nic większego, jednemu nie pasuje to zmienia sobie na większy litraż. Waldemarza omega też jest dobrym przykładem. Odwoził mnie w wawie na PKP, kurde coś na światłach tak świrowało, a takie głośne było i co ? W efekcie zostało daleko w tyle. Gość jechał sam, auto mu dudniło co niemiara, a myśmy we trzech spokojnie go zrobili na 2-3 odległości.

Oczywiście termin dużo hałasu, mało ruchu powstał nie bez kozery, ale to już zupełnie inna bajka. Ja wiążę go z nieudolnością wymuszenia przez kierowcę na samochodzie odpowiednich osiągów.

#58 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 10:19

W pierwszym samochodzie byłem bardzo napalony właśnie na to aby było słychać fajny basowy dźwięk.. w związku z tym przeszedłem wiele. I tak prawdę mówiąc to aby osiągnąć właśnie taki efekt to obowiązkowo trzeba zmienić dolot na stalowy, wyciąć katalizator i w tym momencie nie potrzeba zmiany tłumika końcowego.. Ponieważ ten właśnie dźwięk o którym piszecie to nie jest dźwięk tłumika końcowego, tylko uzależniony od rodzaju tłumienia kata.

#59 OFFLINE   scaniaerka

scaniaerka
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 08 września 2007 - 14:15

maq co miałeś na myśli mówiąc żeby podciągnąć moc??Jeżeli chłopaki znacie jakieś mało skomplikowane przeróbki które nie wymagają zbytnio czasu a poprawią pare czyli pyde w mojej 2 litrówce to bardzo bym prosił o pomysły.A z tego sportowego tłumika to chyba rzeczywiście zrezygnuję przecież to w końcu limuzyna a nie sport czy V6.Wiem że istnieje jakieś cudo którym można zastąpić kata ale za to dodaje mu 20% mocy.Nie pamiętam nazwy może wiecie o czym mówię?Nie chce zmieniać nic przy motorze ale chciałbym żeby troszkę lepiej odchodziła hehe.Może czyta tego posta ktoś kto sie lubuje w przeróbkach to by mi podpowiedział jak podciągnąć kuce nie dotykając motora???!!!Jutro do Holandii!!Pozdrawiam wszystkich.
Moja pociecha ma już 8 miesięcy!!!
Małe szczęście...

#60 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2007 - 14:04

Jeżeli chłopaki znacie jakieś mało skomplikowane przeróbki które nie wymagają zbytnio czasu a poprawią pare czyli pyde w mojej 2 litrówce to bardzo bym prosił o pomysły.A z tego sportowego tłumika to chyba rzeczywiście zrezygnuję przecież to w końcu limuzyna a nie sport czy V6.Wiem że istnieje jakieś cudo którym można zastąpić kata ale za to dodaje mu 20% mocy.Nie pamiętam nazwy może wiecie o czym mówię?Nie chce zmieniać nic przy motorze ale chciałbym żeby troszkę lepiej odchodziła hehe.Może czyta tego posta ktoś kto sie lubuje w przeróbkach to by mi podpowiedział jak podciągnąć kuce nie dotykając motora???!!!Jutro do Holandii!!Pozdrawiam wszystkich.

Kolego juz w ktoryms z kolei poscie pytasz o jakies latwe i tanie sposoby aby podniesc moc w omedze 2.0 16V. Nie ma latwych i tanich sposobow.
Z najtanszych mozesz zalozyc chipsa i moze wyciagniesz jakies 8-10% mocy wiecej, czyli jakies max 13km w najlepszym wypadku.
Potem sa juz drogie przerobki, bo sam tlumik nic nie zmieni poza dzwiekiem.
Odnosnie katalizatorow to wyciecie kata raczej wplywa na pogorszenie osiagow i wieksze spalanie. (poczytaj na stronach firm tuningowych )
Co innego caly sportowy uklad wydechowy do konkretnego auta, ale on juz nie jest tani.