Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Zwężka do turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2011 - 16:40

Witam wszystkich podejmę trochę może dziwny temat, otóż mój znajomy założył w f.probe zwężke na turbine, chodzi o to że turbinka zaczyna dawać od znacznie niższych obrotów silnika przez co proboszcz zwija sie praktycznie od 1000. Czy jest wykonalne coś takiego w 2.5 td i czy ktoś próbował coś takiego zmajstrować??

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2011 - 16:54

zwężkę venturiego wkłada się w celu ograniczenia mocy, pytanie jeszcze gdzie ją zamontował ?

#3 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2011 - 17:10

nie chodzi o ograniczenie mocy tylko o sterowanie turbiną. Jak on mi to tłumaczył to zrobił tak że gdzieś na jakimś wężyku od turbinki zakłada taką zwęższe i automatycznie turbinka zaczyna dawać wcześniej w dolot i automatycznie proboszczek zwija się od najniższych obrotów. Ja się na tym nie znam ale tłumaczono mi że turbinka załącza się pod wpływem podciśnienia przy jakiś tam obrotach( w mojej klusce ok1800) a po założeniu zwęszki turbinka startuje jak tylko dodasz trochę gazu

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 kwietnia 2011 - 17:28

Rozwińcie troche temat, chetnie przetestuje ! :D

#5 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2011 - 17:49

Sam bym przetestował:jump: tylko nie wiem czy da się to zastsować w klekocie.
W proboszczu sprawuje się idealnie ale to 2,2 gt benzin. Wersja USA ma w liczniku poziom doładowania turbo i jak mu wciskasz delikatnie gazik to zaraz rusza z miejsca :) pytałem czy da się to zrobić w 2.5 td ale nie był w stanie mi powiedziec (nigdy nie robił tego w on) dlatego żucilem temat:)

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2011 - 19:04

u Ciebie turbina jest ciśnieniem sterowana a nie pod ciśnieniem, jeśli to to co myślę to juz gdzieś jest temat o MBC czy MCB tak to się chyba nazywa, ale raczej nie uzyskasz efektu takiego jak u kolegi

#7 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 kwietnia 2011 - 19:54

u Ciebie turbina jest ciśnieniem sterowana a nie pod ciśnieniem, jeśli to to co myślę to juz gdzieś jest temat o MBC czy MCB tak to się chyba nazywa, ale raczej nie uzyskasz efektu takiego jak u kolegi

Faktycznie, byl taki temat w tuningu ale w koncu co z tego wyszlo ? Chodzilo tam o mozliwosc ustawienia "punktu" doladowania i "odciecia" turbiny ?

#8 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2011 - 20:39

Chyba bede musiał spróbować na mojej klusi. Jak będe działał dam znać co z tego wszystkiego wyjdzie :)

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2011 - 20:52

proponuje najpierw zapytać kolegi gdzie to zamontował dokładnie na którym przewodzie, w autach klasy WRC stosuje się zwężkę venturiego na dolocie w celu ograniczenia mocy do określonej w regulaminie

#10 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 16 kwietnia 2011 - 07:49

Witam wszystkich podejmę trochę może dziwny temat, otóż mój znajomy założył w f.probe zwęszke na turbine, chodzi o to że turbinka zaczyna dawać od znacznie niższych obrotów silnika przez co proboszcz zwija sie praktycznie od 1000. Czy jest wykonalne coś takiego w 2.5 td i czy ktoś próbował coś takiego zmajstrować??


taki offtop..... ale co ma zwęszyć ta turbina ? jakieś zapachy wykrywa czy jak :)

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 kwietnia 2011 - 08:01

taki offtop..... ale co ma zwęszyć ta turbina ? jakieś zapachy wykrywa czy jak :)

Dziala jak EGR :p