Szukając informacji o wpływie temperatury spalin na osiągi ciężko znaleźć cokolwiek wiarygodnego
A czytales to co Damian wrzucil ??
Napisany 20 kwietnia 2011 - 23:49
Szukając informacji o wpływie temperatury spalin na osiągi ciężko znaleźć cokolwiek wiarygodnego
Napisany 21 kwietnia 2011 - 01:00
Napisany 21 kwietnia 2011 - 06:40
A może koledze Polar 2000 chodzi o owinięcie portek ? Bo innej możliwości nie widze
Napisany 21 kwietnia 2011 - 08:22
Z artykułu Grabowskiego można wyciągnąć pewne wnioski - podobno masz ścisły umysł...Czytałeś to ? Nic tam nie ma o temperaturze spalin
Napisany 21 kwietnia 2011 - 12:54
Napisany 21 kwietnia 2011 - 13:35
No i co tam jest wyjaśnione ? Dlaczego gdy "temperatura spalin spada wolniej" to "w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu" ?
Tekst jest z http://www.szajba.eu...uklad-wydechowy
reszta to zlepek różnych opinii z forum http://forum.japanes...1a6e2d387a06f87
Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:27
Napisany 21 kwietnia 2011 - 19:44
można uzyskać całe 0,001 KM! nic tylko kupować. Do tego koniecznie dwa magnetyzery.
Wg mnie to mało sensowny bajer. Gdyby izolowanie wydechu miało jakikolwiek sens to widzielibyśmy to rozwiązanie w autach wyczynowych.
Napisany 21 kwietnia 2011 - 22:55
można uzyskać całe 0,001 KM! nic tylko kupować. Do tego koniecznie dwa magnetyzery.
Wg mnie to mało sensowny bajer. Gdyby izolowanie wydechu miało jakikolwiek sens to widzielibyśmy to rozwiązanie w autach wyczynowych.
Napisany 21 kwietnia 2011 - 23:24
Lambda i cała reszta wydechu też ma cieplej.
Napisany 22 kwietnia 2011 - 00:13
Napisany 22 kwietnia 2011 - 00:47
Jakie to korzyści przynosi praca lambdy w wyższej temperaturze ?
Napisany 22 kwietnia 2011 - 08:11
To dość romantyczny, by nie powiedzieć naiwny sposób myślenia. Odpowiedz mi na proste pytanie: skoro kolektory rurowe pod każdym względem są korzystniejsze dla pracy silnika, dlaczego producenci nie stosują ich powszechnie - przecież dają bardzo wymierne korzyści?Gdyby to dawało wymierne korzyści to producenci stosowali by takie taśmy.
Akurat jest dokładnie odwrotnie.Nie wiadomo też czy stosowanie tych taśm izolacyjnych nie ma skutków ubocznych. Jednak kolektor pracuje wtedy przy dużo wyższej temperaturze, głowica na styku z kolektorem nagrzewa się mocniej.
Napisany 22 kwietnia 2011 - 21:25
To dość romantyczny, by nie powiedzieć naiwny sposób myślenia. Odpowiedz mi na proste pytanie: skoro kolektory rurowe pod każdym względem są korzystniejsze dla pracy silnika, dlaczego producenci nie stosują ich powszechnie - przecież dają bardzo wymierne korzyści?
Napisany 22 kwietnia 2011 - 23:00
romantyczny? naiwny? Widziałem wiele przeróbek samochodów z kolektorami rurowymi, nigdy nie widziałem by go ktokolwiek ubierał w kołderkę. Uważam, że ewentualny przyrost mocy po owinięciu kolektora szmatą byłby rzędu ułamka promila, dlatego nikt poważny się w to nie bawi
Napisany 25 kwietnia 2011 - 18:23
można uzyskać całe 0,001 KM!
Napisany 25 kwietnia 2011 - 18:27
Mniej więcej, tyle że ze znakiem ujemnym.
Napisany 25 kwietnia 2011 - 18:58
A to niby czemu
Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:14
1.Podnoszsząc temperaturę spalin, zwiększasz ich objętość - masa spalin jest stała.
2.Przez dany przekrój rurociągu(układu wydechowego) muszą zatem płynąć szybciej.
3.Żeby płynęły szybciej (bo jest ich "więcej")musi być większa różnica ciśnień między wlotem(kolektor) a wylotem (ciśnienie otoczenia) - to ostatnie w danych warunkach jest stałe. Zatem w kolektorze musi być wyższe niż nominalnie. Chyba w obszar o wyższym ciśnieniu trudniej jest wepchać silnikowi spaliny...
4.Dodatkowo - wzrost prędkości przepływu powoduje wzrost oporów przepływu, zatem musi się wytworzyć jeszcze wyższe ciśnienie na wlocie(w kolektorze).
Pomijam już zjawiska mechaniczne - kolektor zaczyna rozszerzać się objętościowo - śruby mocujące zaczynają być dodatkowo ścinane, uszczelka zgniatana. Nie wiem jak ze zmianami w strukturze materiału z którego wykonano kolektor.
Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:43
nie podnosi się temperatury spalin lecz dba o to aby nie ostygły
chodzi o różnicę temperatur pomiędzy samym środkiem rury wydechowej a jej ściankach bocznych
Zwiększa się jedynie ruch swobodny cząsteczek
Ciśnienie atmosferyczne nie jest stałe
Większy opór związany jest bardziej z różnicą temperatur w wydechu niż z objętością.
A po za tym jeżeli dla tłoka w silniku spaliny robiłyby różnice to sory bardzo ale prawie 2 tonowe auto nie ruszyłoby się z miejsca
Każdy materiał rozszerza się pod wpływem wzrostu temperatury, jedne bardziej drugi mniej ale każdy