Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Taśma termiczna na kolektor wydechowy...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:29

Witam ma pytanie czy wiecie czy któraś V(ka) ma owinięte taśmą termiczna kolektory wydechowe np. taką
http://allegro.pl/ta...1553308723.html

i co myślicie o Tym ???
zastanawiam Się nad tym ...

#2 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2011 - 00:22

Co chcesz tym osiągnąć??

Z tego co mi wiadomo po owinięciu ta taśma przez kilkadziesiąt kilometrów się kopci strasznie. Ona się oczywiście nie pali i po tym jak już się z niej wykopci co ma wykopcić normalnie się jeździ i rzekomo kolektora wydechowego da się dotknąć ręką.

I moim zdaniem trochę niska temperatura jak dla kolektorów wydechowych. Są taśmy co mają wytrzymałość do 1200 stopni.

#3 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 07:35

i co myślicie o Tym ?

Masz barany, czy zwykły żeliwny ??

#4 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:14

Masz barany, czy zwykły żeliwny ??

Nie jest żeliwny jest z jakiegoś lekkiego stopu ale na pewno nie żeliwny

Co chcesz tym osiągnąć??


Kolega ma Honde i ma owinięty kolektor i jestn duża różnica.
Głównie chodzi o wydalenie całego Ciepła jakie się wytwarza i te taśmy mają spełniać takie zadanie....

#5 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:29

Kolega ma Honde i ma owinięty kolektor i jestn duża różnica.


ale w czym ta roznica??

Z temperatura pod maska czy co??

#6 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:36

ale w czym ta roznica??

Z temperatura pod maska czy co??


Dokładnie ciepło jakie się gromadziło pod maską z kolektorów a w V(kach są dwa) ucieka pod samochód i jest chłodniej pod maska :) czego następstwem są lepsze osiągi w połączeniu z innymi modyfikacjami....

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:41

Nie jest żeliwny jest z jakiegoś lekkiego stopu ale na pewno nie żeliwny

"żeliwny" to tak umownie, bo nie jestem metaloznawcą :p

Dokładnie całe ciepło idzei pod samochód

To taki tuning termiczny :hehe:

#8 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:51

"żeliwny" to tak umownie, bo nie jestem metaloznawcą :p

To taki tuning termiczny :hehe:


jasne spoko, spoko ale co do tuningu można tak to nazwać chodzi o to by ulżyć silnikowi podczas wysokich obciążeń i jeżeli można w ten sposób to dla czego nie napewno tak zrobię i postaram się zrobić dokumentacje :)

#9 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2011 - 22:00

postaram się zrobić dokumentacje



To czekamy na efekty i sprawozdanie.

#10 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2011 - 22:33

Czyli im chłodniejszy silnik tym lepiej?

#11 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 11 kwietnia 2011 - 22:49

Właśnie silnik ma mieć cieplej, chodzi przede wszystkim o utrzymanie jak najwyższej temperatury gazów wylotowych, dzięki czemu szybciej opuszczają one komorę spalania.
Dodatkowym plusem jest mniejsze nagrzanie komory silnika, co skutkuje niższą temperaturą powietrza zasysanego przez silnik, co wiąże się z większą jego gęstością i zawartością tlenu.

Tylko bezsensownym wydaje się owijanie seryjnego kolektora w V-ce... bo niby jak.....

#12 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 13 kwietnia 2011 - 21:03

A może koledze Polar 2000 chodzi o owinięcie portek ? Bo innej możliwości nie widze

#13 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2011 - 15:33

chodzi przede wszystkim o utrzymanie jak najwyższej temperatury gazów wylotowych, dzięki czemu szybciej opuszczają one komorę spalania.


Dlaczego spaliny o wyższej temperaturze za kolektorem miały by wpływać pozytywnie na napełnianie cylindrów ?

#14 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2011 - 20:12

Dlaczego spaliny o wyższej temperaturze za kolektorem miały by wpływać pozytywnie na napełnianie cylindrów ?


Hmm może chodzi o to samo co w bańkach na plecy?? Im mocniej podgrzejesz tym bardziej ssie :D

#15 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2011 - 21:38

Niby na jakiej zasadzie miało by to działać ? Tylko tak po ścisłemu a nie humanistycznemu jak z tymi bańkami.

#16 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2011 - 21:44

Niby na jakiej zasadzie miało by to działać ? Tylko tak po ścisłemu a nie humanistycznemu jak z tymi bańkami.

Lektura do poduszki - klik

#17 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2011 - 21:46

Wypowiedzi ze stron:

"Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."

"Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."

#18 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2011 - 22:06

Lektura do poduszki - klik


Czytałeś to ? Nic tam nie ma o temperaturze spalin

Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."


To jest właśnie najbardziej zastanawiające bo jakoś nie bardzo wiem na jakiej zasadzie fizyki miało by to działać. Szczególnie że tacy znawcy tematu jak Grabowski nie wspominają nic o tym zjawisku.

#19 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2011 - 22:56

Szczególnie że tacy znawcy tematu jak Grabowski nie wspominają nic o tym zjawisku.


Kolego skoro masz swoje racje i wiesz lepiej lub Grabowski to po co zadajesz pytania na forum??
Damian dal wyczerpujacy material i juz nic chyba nie trzeba wyjasniac.

#20 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2011 - 23:41

Kolego skoro masz swoje racje i wiesz lepiej lub Grabowski


Ile razy mam napisać że w artykule Grabowskiego nie ma ani słowem o temperaturze spalin. Szukając informacji o wpływie temperatury spalin na osiągi ciężko znaleźć cokolwiek wiarygodnego poza jakimiś amatorskimi stronkami gdzie ktoś powtarza hasła reklamowe producentów tych taś izolacyjnych.