Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie hamulce na przód do 17stki felgi.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
179 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 06:56

u mnie na tyle oryginał, ale jest opcja podmianki na hamulce z 2.6 / 3.2 - wentylowane szersze tarcze, zaciski też, ale czy jest sens to ruszać to nie wiem. Na pewno lepsza wentylacja, ale siła hamowania przy normalej jeździe się nie zmieni. No chyba, ze ktoś chce porzeźbić, to i takie brembo wejdą ;)

Monkey garage wsadzał z jakiegoś lancera, ja sam oglądałem jakieś inne zaciski, ale ciężko znaleźć coś "większego". Same tarcze pewnie tez z jakiegoś audi S wejdą, zostaje tylko ogarnąć ręczny, bo bęben pewnie nie spasuje i trzeba będzie wywalić całe szczęki, a hamulec robić zaciskiem.


Z Lancera to on tylko zaciski wkladal ;) Tarcze są z Saaba i pasują p&p, tylko trzeba powiększyć kolnierz tarczy kotwicznej. Żadne inne tarcze nie pasują bez większej rzeźby.

#162 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 18:02

ooo ktoś tu ma jakąś wiedzę :) wiesz może dokładniej z jakiego modelu tarcze, z jakiego zaciski? U mnie klocki na wykończeniu, tarcze (brembo szit) mają bicie po jakiś 25-30tys km, do ręcznego koniecznie muszę zajrzeć to może by sobie na urodziny coś tam zmodzić :)

#163 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 18:19

ooo ktoś tu ma jakąś wiedzę :) wiesz może dokładniej z jakiego modelu tarcze, z jakiego zaciski? U mnie klocki na wykończeniu, tarcze (brembo szit) mają bicie po jakiś 25-30tys km, do ręcznego koniecznie muszę zajrzeć to może by sobie na urodziny coś tam zmodzić :)


tu masz info: :)
http://forum.omegakl...&postcount=1118
http://forum.omegakl...&postcount=1124
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#164 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2015 - 18:26

ulter, ale tu mowa o hamulcach z tyłu. Szukaj kompletu z 3.2 lub 2.5DTI, tam są z tyłu wentylowane i powinny podejść p&p. Co do siły hamowania, to nie mam pojęcia czy jest lepiej, u siebie jedyną różnicą jaką zauważyłem, to wyższe koszta zmiany tarcz :)

#165 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 18:34

ulter, ale tu mowa o hamulcach z tyłu. Szukaj kompletu z 3.2 lub 2.5DTI, tam są z tyłu wentylowane i powinny podejść p&p. Co do siły hamowania, to nie mam pojęcia czy jest lepiej, u siebie jedyną różnicą jaką zauważyłem, to wyższe koszta zmiany tarcz :)


Ja pier dziu ale wtopa ...
po nockach to trza dwa razy przeczytać :oops::oops::oops:

Ale w tytule jest na przód:D
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#166 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 19:17

ooo ktoś tu ma jakąś wiedzę :) wiesz może dokładniej z jakiego modelu tarcze, z jakiego zaciski? U mnie klocki na wykończeniu, tarcze (brembo szit) mają bicie po jakiś 25-30tys km, do ręcznego koniecznie muszę zajrzeć to może by sobie na urodziny coś tam zmodzić :)


tarcze od Saaba 9-5 Aero (http://e-katalog.int...-hamulcowa.html), do tego jakieś zaciski współpracujące z takimi tarczami, np właśnie od Lancera, albo przednie Alfy. Średnica bębna, odsadzenie itp itd jest taka sama jak w omedze więc tylko adaptery pod zaciski i masz z tyłu tarcze 300mm :D Przerabiasz jeszcze kołnierz od tarczy kotwicznej żeby się tarcza zmieściła ;)

Żadne inne tarcze (oczywiście mowa tylko o większych zestawach) nie podejdą bez duuuuużo większych przeróbek. Nawet jest problem znaleźć jakieś porządne zaciski takie żeby były z hamulcem ręcznym.

Dla mnie osobiście szkoda zachodu w zabawe o 14mm większe tarcze, więc..... ;)

#167 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 21:36

ooo, takie bym widział z tyłu, do kompletu z przednimi 323mm :)

Gdyby nie to, że modyfikacja dotyczy omegi (gdzie wartość przykładowego egzemplarza nie przekracza wartości hamulców o których mowa ;) ) to mam pomysł na ogarnięcie dowolnego zestawu.

Wywalamy cały ręczny, wkładamy jakąs pasującą tarczę, robimy adapter na dwa zaciski, jeden ogarnia hamulec podstawowy drugi postojowy.
coś takiego:

Dodany obrazek

#168 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 21:39

Wywalamy cały ręczny, wkładamy jakąs pasującą tarczę, robimy adapter na dwa zaciski, jeden ogarnia hamulec podstawowy drugi postojowy.


doskonale wiem o co chodzi...... nie spałem po nocach kreśląc takie plany ;)

#169 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 22:05

Auto: Omega B FL'01 Pb+LPG automat
Silnik: 3.2 V6 Y32SE (218 KM)


Przynajmniej masz dobry trzon do takich planów, ja muszę żyć z dizlem :D Poszukam do siebie jeszcze jakiegoś ładnego zestawu zacisków 2.6 / 3.2, jak nie znajde w normalnych pieniądzach to robię hamulce na standardowym zestawie, na tyle jakoś dają radę płaskie tarcze.

#170 OFFLINE   Pastyl32

Pastyl32
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2015 - 20:45

aa oki :) to nie bd wymieniał przynajmniej na razie dzięki za info ;)
Ktoś chce może adaptery też kupić od Dana bo mówił że jak przynajmniej 3 osoby bd brać to może zrobić i bd taniej 250zł za komplet.

#171 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2015 - 20:54

Ktoś chce może adaptery też kupić od Dana bo mówił że jak przynajmniej 3 osoby bd brać to może zrobić i bd taniej 250zł za komplet.


ale o adapterach pod jakie zaciski Ty mowisz??

#172 OFFLINE   Pastyl32

Pastyl32
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2015 - 21:44

ale o adapterach pod jakie zaciski Ty mowisz??


od bmw e38

#173 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2015 - 15:41

Trochę odgrzeje temat adapterów, ktoś jeszcze to robi??czekam póki co na odp od Dana ale ktoś tam jeszcze pisał że też ewentualnie robi chyba Serek, a druga sprawa jak z czujnikiem zużycia, da rade jakoś przerobić wtyczkę żeby działał oryginalny od e38??, rozumiem że przewodygumowe trzeba nowe, omegowe nie podejdą

#174 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 maja 2015 - 20:32

Sory za śmiecenie ale orientował się ktoś jak wygląda sprawa z adaptacją zacisku od zafiry I? ręczny i nożny hamulec na jednym zacisku, kwestia mocowania, ktoś coś próbował w tym kierunku?

Dodany obrazek


#175 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2015 - 20:54

Sory za śmiecenie ale orientował się ktoś jak wygląda sprawa z adaptacją zacisku od zafiry I? ręczny i nożny hamulec na jednym zacisku, kwestia mocowania, ktoś coś próbował w tym kierunku?


a po co chcesz zacisk zafiry?? Kwestia ręcznego tylko, czy jest w tym jakiś głębszy sens??

#176 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 29 maja 2015 - 20:46

Dokładnie, kwestia ręcznego i po prostu taki luźny pomysł bo ostatnio robiłem ten pojazd:)

Dodany obrazek


#177 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2015 - 21:21

Dokładnie, kwestia ręcznego i po prostu taki luźny pomysł bo ostatnio robiłem ten pojazd:)


a sprawdziłeś jaką średnicę tarczy ma zafira z tyłu??

i jaka jest grubość tarczy w zafirze??

Zmienić hamulce to nie jest tak nasrać i uciec ;)

Zaraz sprawdzę czy w ogóle jest szansa, że to będzie pasowało ;)

EDIT: raczej mała szansa..... poszukaj czegoś co ma podobną wielkość tarcz z tyłu ;) Może Opel Vivaro? :nie_wiem: to niestety żmudna robota.

i raczej osobny temat by się do tego przydał ;)

#178 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 10:46

Czy masz ktoś zdjęcie jak ma umocowane przewody hamulcowe skoro potrzeba m10 wewnętrzne i zewnętrzne proste 50cm to starczy żeby je jakoś przymocować w miejscu starych przewodów i jak wychodzi z zacisku to przy skręcie kołami zahacza o przewód jak to rozwiązaliście ( 4 tloczki, 323mm )??w 6 tłoczka i 360mm wychodzi pod kątem prostym względem zacisku a w 4 tłoczkach do góry i co za tym idzie chyba powinien być pod kątem przewód a nikt o tym nigdzie nie pisał

#179 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 16:16

U mnie nie ma problemu. Przewody elastyczne od seicento. Zrobie fote w poniedzialek

#180 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 20:38

Dzięki, to w takim razie czekam