Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 22 czerwca 2013 - 19:27

A czy jesteście w stanie punkt po punkcie napisać co jest w tym komplecie???? Czy pompę wody musze też zmienić??? Bo z tego co pamiętam to chyba tak....
MISIU

#102 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2013 - 19:30

A czy jesteście w stanie punkt po punkcie napisać co jest w tym komplecie???? Czy pompę wody musze też zmienić??? Bo z tego co pamiętam to chyba tak....


Pompa nie jest napedzana z paska wiwc nie ma potrzeby wymieniać ale jak kest wszystko zdjete to jest latwo
Komplet to pasek dwie rolki prowadzące napinacz z podstawa i śruby




 


#103 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 19:30

w V6 rozrząd nie napędza pompy wody

Lecz wymiana przydał by się w kpl.

Edit:

śjakiś pomarańczowy mnie wyprzedził :p

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#104 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 czerwca 2013 - 08:58

Panowie, nie chodzi o moją oszczędność, tylko o to, że na tę chwilę nie mam możliwości wymiany.....a auto potrzebne codziennie do pracy.....dlatego tak pytam i pytam bo chciałbym w końcu ustalić jakąś normalną normę a nie na zasadzie domysłów i nad wyraz dużej przezorności naszej polskiej kultury.
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....


Według autodaty do 2002 co 4l lub 60 tys. od 2003 co 8l. lub 120 tys. jednocześnie wymiana rolek prowadzącej i napinającej.

#105 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 czerwca 2013 - 10:58

A wie ktoś skąd ta różnica? Rolki różnią się dolną czy podstawa napinacza(tak?) ale przecież pasek i łożyska te same a to one się zużywają?

#106 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2013 - 11:20

A wie ktoś skąd ta różnica? Rolki różnią się dolną czy podstawa napinacza(tak?) ale przecież pasek i łożyska te same a to one się zużywają?


inaczej napiety pasek.




 


#107 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:58

Odgrzeje kotleta.

Chodzi chyba o to, że w nowym typie rozrządu dolna rolka jest wyżej i nie jest na mimośrodzie (brak regulacji). Po tym można poznać najnowszy typ rozrządu wymieniany co 120tys??

#108 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:15

Odgrzeje kotleta.

Chodzi chyba o to, że w nowym typie rozrządu dolna rolka jest wyżej i nie jest na mimośrodzie (brak regulacji). Po tym można poznać najnowszy typ rozrządu wymieniany co 120tys??


Tak. Ty taki masz, jeżeli silnik masz oryginalny. Musisz mieć jednak pewność ,że Ty lub ktoś kto Ci go zamontuje zrobi to prawidłowo i ma narzędzia aby ustawić i napiąć pasek właściwie.

#109 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:35

Patrząc od przodu to na prawej głowicy ma grać idealnie po zębach? Tego nie wyreguluje w razie co.

#110 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:58

Patrząc od przodu to na prawej głowicy ma grać idealnie po zębach? Tego nie wyreguluje w razie co.


Jak regulujesz górną rolką to wszystkie wałki się przestawiają...
Zwróć uwagę na poprawne ustawienie napinacza..

Jak wymieniasz rozrząd na blokadach od razu powinno być :ok:

Edit. I pasek napinasz "etapami" w sprawdzonych poradach masz wszystko dokładnie opisane...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ