Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gadzuk

gadzuk
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 czerwca 2007 - 23:04

posiadam omege b 2.0 16V i chcialbym sie dowiedziec co ile tysiecy km powinno wymieniac sie rozrzad?



#2 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2007 - 23:24

Max co 60 tkm.

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2007 - 16:09

I najlepiej to wymieniać rozrząd razem z pompą wodną.

#4 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 czerwca 2007 - 15:05

I najlepiej to wymieniać rozrząd razem z pompą wodną.
_________________


Ja wczoraj wymienialem pompe wodna bo cos stukalo(niewymieniana wczesniej) i do tego musialem wymienic caly rozrzad bo pasek sie gdzies przetarl( a zrobilem na nim tylko 20tkm) Takze nastepnym razem juz bede wiedzial zeby pompe wody tez wymieniac razem z rozrzadem :wink:

#5 OFFLINE   gadzuk

gadzuk
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 czerwca 2007 - 18:05

PRzemek a powiedz mi w jakim momencie Ci cos stukalo? mi ostatnio cos stuka,a wlasciwie skrzeczy jak odpalam samochod i nie mam pojecia co to moze byc. jak silnik jest cieply i go odpalam to juz nic nie stuka!

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2007 - 21:44

na zimnym silniku sciagnij pas wieloklinowy i odpal motor jesli nie stuka no to juz wiesz ze nie z rozrzadu i odwrotnie. Proste
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2007 - 00:01

PRzemek a powiedz mi w jakim momencie Ci cos stukalo? mi ostatnio cos stuka,a wlasciwie skrzeczy jak odpalam samochod i nie mam pojecia co to moze byc. jak silnik jest cieply i go odpalam to juz nic nie stuka!


Mi stukalo przy przyspieszaniu, taki metaliczny dzwiek, przy normalnej jezdzie nie bylo slychac.

#8 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 19 czerwca 2007 - 10:41

Spoko. Właśnie czytam te posty i też w najbliższy piątek mam wymieniać pasek rozrządu. I mechanik terz mi coś mówił o wymianie pompy wody i rolki. nie powiem sam koszt części jest trochę duży ale co zrobić....
a propo jakichś stuków zgrzytów w okolicach rozrządu to u mnie też to jest tak jakby łożysko raz na ile się odzywało. podejrzewam rolkę ale mechamik do którego wstawiam auto powiedział że może być to pompa wody ale wszystko wyjaśni się jak rozbierze. POZDRO>
Krristof

#9 OFFLINE   Jarek_dki

Jarek_dki
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-06-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 czerwca 2007 - 14:05

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy chodź Omegę posiadam prawie od roku. ale chociaż nic do tej pory nie pisałem, to byłem wiernym "czytaczem", i muszę przyznać, że to forum to istna kopalnia wiedzy.W sobotę wymieniałem w swoim silniku (2.0 16v) rozrząd i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami.Po przeczytaniu sporej ilości postów na ten temat zdecydowałem się na zakup kompletnego zestawu łącznie z pompą wodną.Po zdjęciu paska okazało się, że wszystkie rolki łącznie z napinaczem są w bardzo dobrym stanie, a pompa wody świeciła się jak nówka ze sklepu, co oznacza, że była wymieniona przez poprzedniego właściciela(przebieg auta to 210 tys.).Mogłem więc spokojnie wymienić sam pasek, no ale skoro już kupiłem, to wymieniłem całość bez pompy.Doszedłem jednak do wniosku, że nie warto przed rozebraniem robić zakupów.Dodam tylko jeszcze, że jakiś czas temu(dosyć dawno) byłem przez 4 lata mechanikiem w autoryzowanym serwisie Fiata.Co prawda silniki wtedy były prościutkie i rozrząd składał się z paska i napinacza, i wymieniało się tylko pasek.Bardzo rzadko zdarzały się awarie rolki, do tego stopnia, że gdy zaszła konieczność wymiany, to trzeba było sporo poczekać, bo w hurtowniach nie było.Awarie nigdy nie polegały na zatarciu rolki, po prostu zaczynała buczeć.I nigdy przez ten czas kiedy pracowałem, a strzelające paski zdarzały się czasem, przyczyną pęknięcia paska nie była rolka.Zastanawiam się więc, czy cały ten szum odnośnie rozrządu nie rozpętały firmy produkujące części tylko po to, żeby więcej zarobić.To tyle odnośnie moich spostrzeżeń.
Oczywiście ja nikogo do niczego nie namawiam, niech każdy robi po swojemu, ale jaki to problem za jakiś czas, jak zacznie np. buczeć rolka albo cieknąć pompa, rozpiąć pasek i ją wymienić?pozdrawiam wszystkich Jarek

#10 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 16:44

Sam sie zastanawiam , dlaczego w Oplu wymieniamy pasek co 60tys. Moze ktos to racjonalnie wytlumaczyc? (pominmy tlumaczenie ze firma tak zaleca). Gwoli scislosci , nie czepiam sie tego terminu, tylko chce wiedziec co jest przyczyna tak krotkiego przebiegu .

Pozdrowienia :mrgreen:

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 18:01

Rozrzady w ecotec (chodzi o 4 cylindrowce) jest zle zaprojektowany i z doswiadczenia wiadomo ze paski szczegolnie w silnikach 2,0 16v i 1,6 16 v strzelaja jak zadne inne. wada jest zle umieszczenie rolek napinajacych - nie bede sie na ten temat rozpisywal bo to nie temat postu. Wyczytalem gdzies ze po 99 roku mozna co 100 000 wymieniac ale z info. od znanych mechanikow wiem ze to chwyt marketingowy bo wiele silnikow nie dojezdzilo tego przebiegu.
Jarek_dki to ze wszystko bylo cacy czyste itp nie znaczylo ze przejedzie nastepne 60 000(rozrzadu nie wymienia sie jak zacznie cos stukac lub jak sie pasek zerwie tylko z km i wieku) bo nie jest problemem dla mechaniki juz od wielu lat okreslic dlugosc "zycia " lozyska. Na to sa wzory i wytarczy podac odpowiednie dane i wyliczysz sam jak dlugo dane lozysko pociagnie. W ksiazkach z podstaw mechaniki juz to mozna znalezc.
W sam . japonskich okresy wymian rozrzadu jud od dawna siegaja 100 000 - 150 000 ale tam wymienia sie rozrzad z kolami pasowymi.
Pare rozrzadow w swoim zyciu wymienilem i mam ciagly kontakt z kumplem ktory pare rozrzadow wymienia w miesiacu i z tych doswiadczen wynika ze w naszych motorach dobrze jest wymienic rozrzad przy 60 000 i to kompletny a szczegolnie chodzi tu o pompe bom jak zacznie puszczac plyn to i tak rozrzad do wymiany bo glikol zawarty w plynie rozpuszcza m.in. paski. Pozdrawiam

#12 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 18:24

kczech, dzieki za info. Ale z doswiadczenia wiem, ze nic nie jest tak dobre, aby nie mozna bylo tego poprawic (a dla GM to nie powod do chwaly). A jak to wyglada np. w Saab, przeciez to tez GM?

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 19:19

nie wiem jak jest w saab, to o czym ja pisze to zle zaprojektowane rolki napinajace, wedlug wielu inż powinny byc blizej kol tak by pasek owijal wieksza czesc kol pasowych (np fordowskie z-tec), na strychu mam gdzies motor gdzie o tym pisano. Ponadto opel sie do tego przyznal i swego czasu zapraszal uzytkownikow 1,6 16v na wymiane rozrzadu w ramach gwarancji. Nie chodzi o to zeby z dnia na dzien zmienic bo to oczywiscie nie jest problem dla opla tylko chodzi o koszty, poczytaj jak dluga trwaja prace przygotowawczo - projektowe nad nowym silnikiem. To nie jest tylko zmiana projektu rozrzadu na papierze.............
Jest to taka wada jak np wielowachaczowe rozwiazanie przedniego zawieszenia w A4, A6, B5, wiadomo bylo ze jest zle ale dopiero od modeli B6 i A.... zmieniono na pochylonego mcperhsona

#14 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 21:27

Hey kczech,
Zgadzam sie z toba w 100%. Uwazam , ze rozrzad w Omach to podstawowa wada . Potem dlugo,dlugo nic i dopiero mozna szukac nastepnych niedorubek. Dotyczy to chyba wszystkich silnikow benzynowych , bo z tego co wiem to przy kazdej pojemnosci limit konczy sie na 60tys km. Troche malo, a jeszcze tu i owdzie czytam o zerwaniu paska co nie nastraja optymistycznie( zwlaszcza ze we wrzesniu chce jechac do Polski- 3400km do Lodzi :lol: )

Pozdrowienia :drink:

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 21:33

Pomijajac auta japonskie i te z lancuchem rozrzadu wielszkosc marek zaleca wymiane rozrzadu co 60tys. Czyms te zalecenia musza byc poparte wiec lepiej sie stosowac niz potem placic za remonty.

#16 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 21:44

Stosowac se zamierzam :lol: ,jasna sprawa. Bardziej martwi mnie strzal paska w perspektywie , niz te 60tys. do wymiany.
Powiem szczerze ze nieznam firmy ktora daje tak krotki limit km.

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2007 - 08:26

Wiekszosc samochodów z poczatku lat 90 renault, fiat - oczywiscie nie wszystkie modele. Malezy tez pamietac o tym ze producenci czest zapisywali ze jezeli sam. jest uzywany w miescie to wymiana powiedzmy po 60 000 a jak na dlugich odcinkach to nawet co 90 000. M.in. taki zapis dotyczy wymiany oleju w ASB Opla ale to nie temat postu. Poniewaz w Polsce czy trasa czy miasto to i tak korki i silnik jest eksploatowany jak w trybie miejskim stad te przyslowiowe 60 000.

#18 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2007 - 16:59

Nie pozostaje nic innego, trzeba sie dostosowac :lol:

Pozdrowienia

#19 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 09 lipca 2009 - 15:26

hej jaki koszt jest kompletnego rozrzadu do omki 2.0 16v?

#20 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 lipca 2009 - 15:33

Około 550 z wymianą. Wymieniaj wszystko.