Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2013 - 21:52

Pany nie będę nowego tematu zakładał. Znalazłem takie coś jak by komuś kucy brakło:
http://www.ebay.de/i...=item2a2be6f459

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#62 OFFLINE   Maniek91

Maniek91

    WPU 15153

  • 73 postów
  • Dołączył: 18-12-2011
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 06 stycznia 2014 - 09:21

Witam, szukałem na forum ale nigdzie nie mogę znaleźć mianowicie chodzi mi o to że mam ome 2.5v6 i słyszałem że zmiana komputera od 3.0 troche pomaga i zyskuje się na mocy to prawda?? i chodzi mi jeszcze czy jak zmienie komputer to co jeszcze musze przełożyć? immo? mam całą 3.0 na grat wiec bedzie łatwo :)
oczywiście uprzedze pytania, wałki też bede przekładał razem z kompem :)

#63 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 09:26

Witam, szukałem na forum ale nigdzie nie mogę znaleźć mianowicie chodzi mi o to że mam ome 2.5v6 i słyszałem że zmiana komputera od 3.0 troche pomaga i zyskuje się na mocy to prawda?? i chodzi mi jeszcze czy jak zmienie komputer to co jeszcze musze przełożyć? immo? mam całą 3.0 na grat wiec bedzie łatwo :)
oczywiście uprzedze pytania, wałki też bede przekładał razem z kompem :)


Transpondery, pętlę i komputer...lub przelutować pamięć immo z Twojego kompa do nowego.

#64 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 12:40

a czy przekładka samego chipa nie wystarczy??
Nic nie trzeba lutować.
Przeciez to w nim sa wszystkie mapy.

#65 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 17:38

niestety nie,pętla jest tam również zakodowana.

#66 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:25

Ja kiedyś kupiłem sam chip "tuningowy" i zamieniłem na próbę za oryginał - wszystko banglało jak z oryginalnym.

#67 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:27

niestety nie,pętla jest tam również zakodowana.


i tu nie masz racji, ja przekładałem sam eprom z HH na AF i działa bez dodatkowych zmian pętli, immo itp.

#68 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:48

Może to banalnie zabrzmi ale jak dokładnie wygląda eprom ? jakieś foto?

#69 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:17

Może to banalnie zabrzmi ale jak dokładnie wygląda eprom ? jakieś foto?


nawet nie przeczytałeś tego tematu http://forum.omegakl...79&postcount=27

#70 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:34

i tu nie masz racji, ja przekładałem sam eprom z HH na AF i działa bez dodatkowych zmian pętli, immo itp.


W epromie masz mapy, możesz sobie tym żąglować jak chcesz ,Eprom to nie immo. Kolega zapytał " i chodzi mi jeszcze czy jak zmienie komputer to co jeszcze musze przełożyć? immo? "

#71 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 20:00

W epromie masz mapy, możesz sobie tym żąglować jak chcesz ,Eprom to nie immo. Kolega zapytał " i chodzi mi jeszcze czy jak zmienie komputer to co jeszcze musze przełożyć? immo? "


ok, tylko po co zmieniać ECU całe jak jest takie samo, a różni się własnie epromem. Przy z mianie całego trzeba jeszcze dodatkowo zmienić to co podałeś:)

#72 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 20:11

ok, tylko po co zmieniać ECU całe jak jest takie samo, a różni się własnie epromem. Przy z mianie całego trzeba jeszcze dodatkowo zmienić to co podałeś:)


Ja już nie wiem, czy Ty nie czytasz :). Odpowiedziałem konkretnie koledze na jego konkretne pytanie. Teraz będzie cytat z pytania jakie zadął kolega " i chodzi mi jeszcze czy jak zmienie komputer to co jeszcze musze przełożyć? immo? ".

I nie koniecznie musi przekładać pętle i transpondery, wystarczy pamięć immo przelutować i pozamiatane.

#73 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 20:17

Zmiana epromu czy też całego sterownika nic nie da dlatego że ecu zaadoptuje się do silnika i tak czasy wtrysku dostosuje do silnika czyli wyliczy mieszankę odpowiednią i efekt będzie krótkotrwały. Jedynie mapy napisane pod konkretne rozwiązanie coś dadzą albo ecumaster.Jeżeli silnik jest poważnie dłubnięty to zmiana kości może ułatwić osiągnięcie większych parametrów.:)

#74 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:55

Zmiana epromu czy też całego sterownika nic nie da dlatego że ecu zaadoptuje się do silnika i tak czasy wtrysku dostosuje do silnika czyli wyliczy mieszankę odpowiednią i efekt będzie krótkotrwały. Jedynie mapy napisane pod konkretne rozwiązanie coś dadzą albo ecumaster.Jeżeli silnik jest poważnie dłubnięty to zmiana kości może ułatwić osiągnięcie większych parametrów.:)


No i dokładnie tak jest.

#75 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2014 - 15:26

Witam, sprawa wygląda tak, mam starego kompa HH i dorwałem kompa z oznaczeniem AF na przekładkę EPromu, Po rozebraniu obu mam takie coś:
Z lewej AF z prawej HH (mój stary)

Dodany obrazek

Czyli przekładam po prostu tą kość pod plastikową osłoną tak jak jest teraz z jednego do drugiego?
I jeszcze jedno, czemu w moim starym jest ta wlutowana płytka pod kością a w AF tego nie ma?
Aaa... i czy trza to programować jakoś kompem czy nie?

Dodany obrazek


#76 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2014 - 16:02

przekładasz sam eprom pod białym plastikiem, i uczysz silnik map:D czyli jeździsz na PB potem regulacja LPG

#77 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 08 stycznia 2014 - 18:56

Eprom jest wlutowany czy tylko osadzony w gnieździe jak np. procesor w PC?

#78 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2014 - 20:09

przekładasz sam eprom pod białym plastikiem, i uczysz silnik map:D czyli jeździsz na PB potem regulacja LPG


I przelutowujesz pamieć immo , lub programujesz immo od nowa.

#79 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2014 - 20:10

I przelutowujesz pamieć immo , lub programujesz immo od nowa.

przy przekładce samego chipa z mapami nie trzeba ruszać immo

#80 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2014 - 20:15

przy przekładce samego chipa z mapami nie trzeba ruszać immo


Racja, zle przeczytalem, myslalem ze on kompa przeklada calego.