Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwiecień 2011 - 08:46

Pytanie za 100 punktów :
czy epromy w ECU silnikach 2.5 i 3.0 czymś się różnią prócz "opakowania"
pytanie nie wzięło się z powietrza
wpadł mi w rączki "zdłubany" komputer z 2.5v6
zastanawiam się czy podmiana samego epromu w 3.0 na ten z 2.5 coś zmieni na + czy tylko pogorszy

sprawdzał ktos kiedyś softy w obu kościach ?

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwiecień 2011 - 10:49

mnie się wydawało że w 2.5 i 3.0 jest ten sam sterownik Motronic M2.8.1 :hmm:
też po wymianie silnika samego słupka nic się nie dzieje.

#3 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwiecień 2011 - 13:55

mnie się wydawało że w 2.5 i 3.0 jest ten sam sterownik Motronic M2.8.1 :hmm:
też po wymianie silnika samego słupka nic się nie dzieje.

ale z 3.0 na 2.5 czy odwrotnie ?

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwiecień 2011 - 14:53

teraz nie mogę zlokalizować tego tematu, ale wsadzany był 3.0 do budy po 2,5 :hmm:

edit znalazłem :D

http://forum.omegakl...
jeszcze jeden http://forum.omegakl...

#5 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwiecień 2011 - 15:01

wszystko OK , qrde nie mogę się doczytac czy wsad epromu w obu silnikach jest idento :(

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwiecień 2011 - 15:05

Beast przekładał 2,5 na 3,0 i nic nie wspominał o zmianie w ECU...

#7 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:15

dobra , przełożyłem
odpalił i jakby ładniej reaguje na pedał gazu :)
pojeżdże i się pochwale co mi to dziwactwo dało ...

#8 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:27

a immo itd przekładałes czy co?

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:34

Jak samą kość przekładał to immo nie ruszał.

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:37

Z tego co pamiętam, jak rozmawiałem z Beast'em to przy przekładce z 2,5 na 3,0 komputer zostaje ten sam....
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwiecień 2011 - 19:56

nic prócz kosci
pyknąłem rozrusznikiem - odpalił na dotyk - lepiej niż oryginał :o

#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwiecień 2011 - 20:21

teraz jasne... pytałem bo mowił ze ma kompa :]

#13 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 kwiecień 2011 - 07:44

to pierwsze wrażenia
po nocy zazwyczaj kilka razy musiał silnik obrócić zanim zaskoczył
(nie wiedzieć czemu tak się działo bo na 2 ecu to samo)
a tu miła niespodzianka - dotkniecie i pracuje :)
dalsze refleksje za kilka godzin
cdn...

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwiecień 2011 - 09:13

to pierwsze wrażenia
po nocy zazwyczaj kilka razy musiał silnik obrócić zanim zaskoczył
(nie wiedzieć czemu tak się działo bo na 2 ecu to samo)
a tu miła niespodzianka - dotkniecie i pracuje :)
dalsze refleksje za kilka godzin
cdn...


rozjechana mapa i tyle. odlaczales kompa i sie wyzerowala




 


#15 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 kwiecień 2011 - 10:46

pewnie miałbyś racje gdyby nie fakt że tak stary komp jak i nowy leżał niepodpiety przez ponad tydzień :)

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 24 październik 2011 - 00:52

Wsady różnią się między 2.5 i 3.0. I to powiedziałbym że nawet bardzo.
Ogólnie:
- sterownik HH od 2.5 ma bardzo "konserwatywnie" ustawiony zapłon, no i raczej ubogo dawkuje paliwo
- sterownik HJ od 3.0 daje delikatnie większe wyprzedzenie zapłonu i więcej paliwa (w zależności od wersji oprogramowania, tutaj chyba było ich najwięcej)
- sterownik AF od 3.0 to prawdziwy szatan jeśli chodzi o zapłon, górą też leje więcej.

Jak odbiorę auto od gazownika (i znajdę chwilę na zabawę z własnym autem) to spróbuję co daje przesiadka z HJ na AF (przeprogramuje sobie pamięć odpowiednim wsadem).

Zasadniczo odradzam ujeżdżanie 3.0 na sterowniku od 2.5. Po pierwsze - z racji różnicy pojemności wkraczamy już prawie na styk w adaptację paliwową. Po drugie - nie da to pełnej frajdy z jazdy 3.0. Samą pamięć łatwo wymienić, jest w podstawce (DIL28), nowa kostka + programowanie to nie majątek.

#17 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 październik 2011 - 05:47

zadałem to pytanie ponieważ trafiła pod diaxa :) 2.5v6 aftomat z różnymi modami
już w komorze silnika natknąłem się na cos takiego http://www.maksor.pl...-20-000-gaussow
poszedłem za głosem przeczucia i zerknąłem do ecu
siedział piekny nieoryginalny epromik z opisem
to wszystko plus układ wydechowy i zawieszenie siedzi w mojej manualnej 3.0
powiem szczerze - wydaje mi sie że wigoru nabrał silniczek a przy tym spalanie drastycznie ograniczyło się do max.13/100km po mieście

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 24 październik 2011 - 10:14

A jak wyglądają adaptacje ECU? Obstawiam że są na poziome ~155 (+20% z racji różnicy pojemności).

#19 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 październik 2011 - 10:45

Zmienialem kosc na kilka roznych 2.5-3.0 i jakos nie byo czuc jakich kolwiek zmian:)

#20 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 24 październik 2011 - 14:00

Proponuję przejechać się na różnych kościach z wpiętą diagnostyką (tak wiem że to przerąbane w Omedze :diabel:). Gwarantuję, że różnica będzie widoczna.