Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Co by tam włożyć pod maskę omci??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Pauollo

Pauollo
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-08-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 04 czerwca 2007 - 12:38

"Co do V8 5,7l raczej taki cieżko bedzie zmieścic w omedze."

Chcesz swapować a nie masz pojęcia nawet o podstawowych rzeczach.
Owe V8 5,7 to LS1, jeden z najlepszych silników jakie kiedykolwiek stworzono. Pomimo tego że nie jest jednostką nowoczesną to niewątpliwie na wskroś doskonałą. Na wejście dostajesz bezpiecznie 350kM, których liczbę można, praktycznie w sposób nieograniczony, zależny tylko od zasobności portfela, powiekszać. Jest stosowany w wielu dragsterach startujących na 1/4 mili. Corvetta to tylko jeden z modeli gdzie byl stosowany, potem jest Camaro od 98 (nie mylić z ok 250 konnym LT1), Firebirdzie oraz... Pontiacu GTO, Holdenie Monaro oraz jego angielskim odpowiedniku, które to mają WSPÓLNĄ podłogę z Omegą B. Spalanie jak na taką moc jest zadziwiająco małe, 15-18l, w trasie potrafi spalić 12.

Odnośnie innych silników to trudna sprawa, dużo rzeżbienia, mocowania, łapy itd.
Inna sprawa to koszty. Zawsze swap to mniejsza lub większa droga przez mękę (wiązki pierdółki itd), więc licz sie z min z kosztami rzędu +10kzł.

Inna sprawa ze X30XE to bardzo dobry silnik, w N/A są dwa silniki w Polsce zrobione na ponad 300kM, jeden z nich w Astrze regularnie wygrywa mistrzostwa Polski na 1/4 mili. Z czego wynika Twoja złe zdanie o nim?

Acha, jeden z przedmówców dobrze powiedział, R6 z BMW pali więcej niz X30XE, porównywalnie z LS1.

Ostatnia sprawa to zakład gdzie to wykonasz. Ze świeczką takich w Polsce szukać.

#22 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 07 czerwca 2007 - 23:53

Chcesz swapować a nie masz pojęcia nawet o podstawowych rzeczach.


Kolego nawet mnie nie znasz i nie wiem po czym wnosisz że ja nie mam pojęcia o takich rzeczach. Może nie jestem znawcą silników V8 bo niestety w naszych realiach cieżko takowe znaleźć na codzień. Ciesze sie że wytłumaczyłes mi pare istotnych spraw związanych z tymi silnikami. Po twojej wypowiedzi wnioskuje że widocznie miałes taki silnik w jakiejs bryce i z tąd twoje doświadczenie. Myśle że z każdym silnikiem było by tyle samo roboty co z LS 1, WIEM TEŻ DOBRZE że monaro i gto jest zbudowane na tej samej płycie podłogowej co omega. W tym temacie nic nowego nie odkryłeś. Co do mojej opini na temat X30XE - patrz pierwszy post. Co do zakładu który to zrobi - nie martw sie, żyjemy w polsce i nie brakuje tu fachowców w różnych dziedzinach, nikt nie mówi że musi być to jakis specjalistyczny zakład, to nie operacja na otwartym sercu, chociaż podobna :smile: Pozdrawiam.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#23 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 czerwca 2007 - 22:14

tak czytam i napisze od siebie jedną rzecz...jeśli DaQla, masz kasę, czas i drugie auto do jeżdżenia możesz się bawić w swapowania i te sprawy....przechodziłem swap i wielu moich znajomych i to nie jest ot silnik przełożyć...jeśli to nie bedzie "Oplowski" silnik to mocowania trzeba spawac, przełożenia napędu, skrzynia....mase by wymieniać....

dla mnie gdybym miał robic swapa wybrałym bym takie oto coś tylko 3.0 z dwoma turbinami Garetta

nie odpycham ani nie odradzam Ci swapu ale musisz się liczyć z tym że Omega stanie się na długi czas bezużytecznym autem ;)

tutaj kilka fotek z moich pocznań

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

w moim przypadku kupiłem rozbitka i wszystkie części mialem pod ręką co bardzo dużo zmniejszyło cenę samej przekładki....

#24 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2007 - 22:23

dla mnie gdybym miał robic swapa wybrałym bym takie oto coś tylko 3.0 z dwoma turbinami Garetta


tylko to jest 2.6 a nie 3.0

Poza tym turbin jeszcze nie ma :D choć zawsze pojawić sie mogą ...
Jednakże rzędówka nie jest złym wyborem, zależy co kto lubi..

Ja bym jednak poszedł w większą pojemność.

#25 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 czerwca 2007 - 22:27


dla mnie gdybym miał robic swapa wybrałym bym takie oto coś tylko 3.0 z dwoma turbinami Garetta


tylko to jest 2.6 a nie 3.0

Poza tym turbin jeszcze nie ma :D choć zawsze pojawić sie mogą ...
Jednakże rzędówka nie jest złym wyborem, zależy co kto lubi..

Ja bym jednak poszedł w większą pojemność.


2 turbinki i z rzędóweczki mamy 350KM :D może jak swoją chatkę z garażem złoże takie cosik :)

#26 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 09 czerwca 2007 - 19:30

2 turbinki i z rzędóweczki mamy 350KM może jak swoją chatkę z garażem złoże takie cosik

a orientujecie się przynajmniej w cenach takiej zabawy?Bo jeśli nie to powiem wam że musicie dysponować sporą kwotą ,zresztą na lobie jest gość Szefer który ma biturbo w c30se (oma B)i pisał coś o kosztach przeróbki rzędu 35 tyś zł
zresztą popatrzcie sobie na jego filmik

#27 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2007 - 22:25

2 turbinki i z rzędóweczki mamy 350KM może jak swoją chatkę z garażem złoże takie cosik

a orientujecie się przynajmniej w cenach takiej zabawy?Bo jeśli nie to powiem wam że musicie dysponować sporą kwotą ,zresztą na lobie jest gość Szefer który ma biturbo w c30se (oma B)i pisał coś o kosztach przeróbki rzędu 35 tyś zł
zresztą popatrzcie sobie na jego filmik



nikt nie mówił że będzie tanio ale moim zdaniem takie rozwiązanie jest najlepsze....mnie swap wyszedł około 4 tys. i zyskałem 60KM więc byłem zadowolony bo nie wiem ile musiałbym wydać kasy na tunning mojego starego 1,8....
swapy kosztują i biturbo liczyłem na koszt rzędu 20 tys...

#28 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 12 czerwca 2007 - 14:22

A więc jak narazie zostaje przy planach silnika z volvo. Decyzja moja jest podyktowana względami czysto ekonomicznymi. Zastanawiam sie jeszcze tylko nad jednostkami saab-a (R4, 2,3l turbo) ze względu na to iż są to jednostki jakby bliźniacze do mojego marnego X20XEV i może było by łatwiej z takim przeszczepem. Jak narazie jestem na etapie kupna silnika z saaba 9000 2.3 turbo, ale tylko w celach "zapoznawczych" i porównawczych konstrukcji tych silników(kpl. silnik w cenie złomu). Dziękuje wszystkim za rady i porady. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#29 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 czerwca 2007 - 02:50

A więc jak narazie zostaje przy planach silnika z volvo. Decyzja moja jest podyktowana względami czysto ekonomicznymi. Zastanawiam sie jeszcze tylko nad jednostkami saab-a (R4, 2,3l turbo) ze względu na to iż są to jednostki jakby bliźniacze do mojego marnego X20XEV i może było by łatwiej z takim przeszczepem. Jak narazie jestem na etapie kupna silnika z saaba 9000 2.3 turbo, ale tylko w celach "zapoznawczych" i porównawczych konstrukcji tych silników(kpl. silnik w cenie złomu). Dziękuje wszystkim za rady i porady. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


licz wszystkie koszta...ciekaw jestem ile wyjdzie za całość

#30 OFFLINE   lewy066

lewy066
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-06-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 13 czerwca 2007 - 11:02

A nie lepiej wpakować 3,0V6 z 2 turbinami albo kompresorem?? Taki silnik mozna spokojnie za 3000zł kupić. Kompresor to rząd wielkości ok 1500zł i najmniej przeróbek wymaga. Ewentualnie BI-TURBO tylko gdzie zmiescić te turbiny ;/
Wrzucisz silnik z VOLVO i co potem?? Zacznie sie cos sypać i będzie klęska jesli chodzi o części (piekielnie drogie)

#31 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 czerwca 2007 - 16:29

myślę że warto zastanowić się nad takim oto czymś

#32 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2007 - 16:31

Hoffi, czy oby na pewno tego linka chciałeś w tym wątku użyć?

#33 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 czerwca 2007 - 16:33

Hoffi, czy oby na pewno tego linka chciałeś w tym wątku użyć?


widzę że nie śpisz...normalnie człowiek się pomyli i zaraz znajdą coś na niego :p

#34 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2007 - 16:39

Hoffi, czy oby na pewno tego linka chciałeś w tym wątku użyć?

widzę że nie śpisz...normalnie człowiek się pomyli i zaraz znajdą coś na niego :p

Myjcie się ... :mrgreen: :wink:

Sorka za SPAM

#35 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 czerwca 2007 - 09:38

Kolejna rzecz która mnie niepokoi przy tym planowanym swapie: ile NM/KM wytrzyma skrzynia i most???? Zastanawia mnie ile momentu jest w stanie przeniesc standardowa skrzynia i most z 2.0 :?: Z tego co sie orientuje to chyba skrzynia z 3.0 rózni sie tylko przełożeniami (ale może sie myle) czyli niby 280NM powinna przeniesc. Skoro przeniesie 280NM to ciekawe ile zapasu dała jej fabryka???? 280NM to już sporo ale silnik który planuje włożyc bedzie miał ok 350NM w seri a po chipie ponad 400 :cool: No i jeszcze most. Tu wydaje mi sie że może być gorzej :neutral: Może podszedł by most z diesla, troszke krótsze przelozenie, ale może wytrzymałość większa. Wkoncu diesel 2.5 dti ma 300NM momentu w seri, a po chipie nawet 375-400. Może to jest jakas mysl :grin: Jak myslicie??
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#36 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 czerwca 2007 - 13:15

Corsa A z Geco-Cars jeździ cały czas na F15 i ani razu nie zmieniali jej....i wygrywają na niej pomimo iż ich auto ma ponad 300KM

#37 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 14 czerwca 2007 - 17:04

http://motonews.pl/s...=187517&c=0&f=9

#38 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 19 czerwca 2007 - 22:16

calkiem dobry pomysl z tym monaro, tylko koszty strasznie duze patrzac na np wypasiona "C" to mozna dwie takie kupic za czesci do swapa :mrgreen:

#39 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2007 - 23:23

ciekawe jak to wyjdzie z tym laczeniem wszystkich kabelkow itd.. troche czesu zajmie i ciekaw ile to,koncowo wyjdzie z $:)

 


#40 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 19 czerwca 2007 - 23:27

instalacja elektryczna jak i cala elektronika to jest pryszcz, moim zdanie to problem od strony mechaniki tylko bedzie