Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Co by tam włożyć pod maskę omci??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 02 czerwca 2007 - 15:19

O ile w najbliższym czasie nie sprzedam mojej omki, zdecydowanie bede sie rozgladał za nowym serduszkiem dla niej :grin: Jako że niespecjalnie pasuje mi silnik X30XE (jestem zwolennikiem teori braku dobrego silnika w OB - nie bijcie :smile: ) zastanawiam sie jaką jednostke zastosowac do omci. Głównie rozważam trzy warianty:
1 - 2,3l R5 20V turbo 225-250KM silnik z volvo
2 - 2,5l R6 24V wolnossący 192KM silnik M50 z BMW
3 - 4,0 lub 4,6l V8 32V wolnossący 250 - 300KM silnik northstar z cadilac catera, seville itd.

Szukam silnika w takiej właśnie kolejności j.w z racji tego że V8 jest u nas cieżko dostepne i troche paliwożerne jak na nasze warunki. Najoptymalniejsza wydaje mi sie jednostka volvo. Ciekaw jestem waszego zdania :grin: Wszelkie sugestie mile widziane.

ps; tylko nie wieszajcie na mnie psów za to x30xe, post nie ma na celu wywołania dyskusji na temat tego silnika lub opłacalnosci takich przeróbek.


129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 15:31

jak już mialbym tak kombinowac .. to strzalałbym własnie w dokładnie odwrotnej kolejności.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 czerwca 2007 - 15:33

jak już mialbym tak kombinowac .. to strzalałbym własnie w dokładnie odwrotnej kolejności.



albo 5.7 v8 z corvette :driver:




 


#4 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2007 - 15:37

no ciekawe jak tylko z podłaćzeniami kompa itd bedzie przy swapie na silnik volvo

 


#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 15:55

no ciekawe jak tylko z podłaćzeniami kompa itd bedzie przy swapie na silnik volvo


tak samo jak ze swapa z 2,0 na 3,0 - razem z kompem i instalacją.

#6 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 16:41

Ja obstawiam V8 jako pierwszy w kolejności :)
A jeżeli nawet nie znajdziesz z amerykańca to bierz pod uwagę silnika od Rovera lub Land Rovera. Któraś V8-mka była na licencji amerykańskiej robiona.

#7 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2007 - 17:06

Ja by stawiał na jakiś turbodiesel V6 np. z BMW 530d albo z Audi A6

#8 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 02 czerwca 2007 - 17:18

Ja by stawiał na jakiś turbodiesel V6 np. z BMW 530d albo z Audi A6


Diesel odpada zdecydowanie. Co do V8 5,7l raczej taki cieżko bedzie zmieścic w omedze.

Wiec jak narazie wygrywa V8 4.0-4.6l
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#9 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 17:21

Co do V8 5,7l raczej taki cieżko bedzie zmieścic w omedze.

Skoro Opel dał radę więc i Ty powinieneś. Może być tylko problem ze znalezieniem takowego silnika.

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 18:19

skoro dało sie wcisną do Kadetta silnik x30xe .. to i w omedze wcisnie sie 5,7 V8

Dodany obrazek

#11 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 02 czerwca 2007 - 21:11

najsensowniej było by wpakować coś z Volvo, silniki ogólnodostępne, części też, mocy by przybyło. Potem kolejno 5.7 V8 lub jakiś inny z amerykusa, te z Cadilaca Catery, ale gdzie to dostaniesz

Jedno mi jeszcze chodzi po głowie, silniki Saaba, chyba było by łatwo dostosować je do komory silnika omegi, a i mocą nie grzeszą. Ale to silniki V6, i to bardzo podobne do tego z omegi

#12 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 03 czerwca 2007 - 08:35

Będzie Omega Corvette Edition :twisted:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#13 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 03 czerwca 2007 - 08:39

V8 jest mniej paliwozerne niz R6 jesli chodzi o BMW.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#14 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 03 czerwca 2007 - 09:24

najlepiej to wpakowac z dodge'a chargera z 68r silnik 7.2l v8 :D cofnac deko szybe do tylu i moze wejdzie (kolo 420koni :D )
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#15 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:36

mam nową koncepcję.. chyba najlepszą :peace:
4.2 V8 BiTurbo 450 lub 500 KM z Audi RS6

#16 OFFLINE   brain

brain
  • 68 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Turek

Napisany 03 czerwca 2007 - 10:55

wsadź silnik C40SE :mrgreen:

tylko trudno go dostać

a tak serio to stawiałbym na V8 od Corvetty w ostateczności ten silnik od volvo co napisałeś

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2007 - 11:18

wsadź silnik C40SE :mrgreen:

tylko trudno go dostać


i to jest bardzo dobry pomysłi.

ps. wsadzane do Omegi silników Volvo czy nnych o podobnej mocy do x30xe mija sie z celem. To już lepiej zrobić x30xe ze sprężarką.

Włożenie V8 - to już jest gra warta świeczki, bo co Ci da wsadzenie czegoś co będzie miało 200-250KM skoro tyle to masz z oryginału - a przy okazji namęczys sie niemiłosiernie ze wszytskim. Jak już sie męczyć to dla jakiejs idei.

#18 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1 247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2007 - 12:30

Moja wizja to silnik lotusa w omie b.Troche malo realne ale pomarzyc zawsze mozna.

 


#19 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 czerwca 2007 - 12:45

dokładnie,zawsze można włożyć silnik z lotusa...tylko trzeba taki znależc

#20 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1 247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2007 - 12:52

dokładnie,zawsze można włożyć silnik z lotusa...tylko trzeba taki znależc

Wlasnie szukam,ale ... :D nic.Widzialem kiedys ogloszenie z rozbitym lotusem.