Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podswietlenie deski... "afkors ze nie klozetowej"


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 29 maja 2006 - 18:24

oczywiscie chodzi mi o rodzaj a raczej parametry tych zaroweczek co swieca pod zegarami i pod galkami od nawiewow i tego wszystkiego obok :roll:

przydalo by sie pare wymienic bo juz wymarly :mad:

zmienial moze ktos :?:

jak tak to prosze o podpowiedz co i jak :cool:



#2 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 29 maja 2006 - 20:24

Taaa oczywiście :cool: No to tak ....

1. Wyjmujesz kratki nawiewu (środkowe) wykręcasz śróbke.
2. Rozkręcasz osłone kolumny kierownicy, oczą twym ukazuje sie śróbka (wykręcasz)
3. Wyciągasz najpierw prawą stroną do siebie i w bok (do prawej).
4. Rozłanczasz przewody i przewodziki wyjmujesz całe zegary razem z ekrankiem od kompa i wymieniasz żarówki.
(chyba o niczym nie zapomniałem :roll: )

Zakładasz w odwrotnej kolejności :razz:

Żarówki są takie jak postojowe ale o słabszej mocy (chyba 3v, nie pamiętam :roll: ) kompletne podświetlenie całych zegarów to 5 Żarówek :cool:

Pozdro 600
konto usunięte

#3 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 30 maja 2006 - 14:28

Żarówki są takie jak postojowe

znaczy sie takie jak w reflektorach :shock: :shock: :shock:

myslalem ze jakies mniejsze...
ale dzieki za schemat :wink:

#4 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 30 maja 2006 - 14:47

jeżeli posiadasz MID-a to masz w sumie 5 duzysz zarowek 3v (w przypadku TID-a tam są 2 małe). Jak bedziesz wyjmował zegary to pamietaj o odlaczeniu aku :!:

#5 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 maja 2006 - 19:14

Jak bedziesz wyjmował zegary to pamietaj o odlaczeniu aku :!:


Po co :?: wystarczy że nie będzie miał kluczyków w stacyjce :cool: (no chyba że o czymś nie wiem) :roll:
konto usunięte

#6 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 30 maja 2006 - 21:22

Jak bedziesz wyjmował zegary to pamietaj o odlaczeniu aku :!:


Po co :?: wystarczy że nie będzie miał kluczyków w stacyjce :cool: (no chyba że o czymś nie wiem) :roll:

w momencie podlaczenia kostki od BC (ktory w tym momencie sie włącza) oraz wkladania zegarow w kosc moze dojsc do zaiskrzenia, co prawda licznika km nie skasuje bo jest analogowy ale w skrajnym przypadku moze uszkodzic niektore obwody w tym bc.

#7 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 31 maja 2006 - 09:06

No przyznam szczerze że nie wiedziałem. Robiłem to już dwa razy i nie zauważyłem żeby cos iskrzyło ale dobrze wiedzieć na przyszłość :razz: :wink:
konto usunięte

#8 OFFLINE   filetos

filetos
  • 88 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Konin

Napisany 01 czerwca 2006 - 11:24

Ja zawsze odlączam aku a zeby nie bylo pozniej jajców ... ale ja we wnetrzu manewruje ... musze sobie zmienic podswietlanie na niebieskie :p
H-Opel Omega 2.0 16v
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 04 czerwca 2006 - 18:00

No przyznam szczerze że nie wiedziałem. Robiłem to już dwa razy i nie zauważyłem żeby cos iskrzyło ale dobrze wiedzieć na przyszłość :razz: :wink:


Robo, ja nie mowie ze iskrzy, nawet nie powinno, ale istnieje taka mozliwosc (w skrajnych przypadkach np. jonizacja etc - czysta fizyka) a wtedy skutki moga byc oplakane :wink:

#10 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2006 - 18:49

nie ma sensu odłączać aku.... tam jest odłączony prąd jak kluczyk jest w pozycji 0, to jest na połączeniu bezpiecznikowym.... proponuje zaglądnąć do schematów elektrycnzych...

#11 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 05 czerwca 2006 - 15:05

nie ma sensu odłączać aku.... tam jest odłączony prąd jak kluczyk jest w pozycji 0, to jest na połączeniu bezpiecznikowym.... proponuje zaglądnąć do schematów elektrycnzych...


nie do konca, BC na przyklad jest "pod pradem"

#12 OFFLINE   filetos

filetos
  • 88 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Konin

Napisany 05 czerwca 2006 - 16:07

no wlasnie bc jest bo cos tam zawsze wyswietla :)
H-Opel Omega 2.0 16v
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2006 - 19:24

tak naprawde, jak sie nie chce mie dodatkowych "atrakcji", to warto odlaczyc aku przy kazdej robocie z elektryka/elektronika


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#14 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2006 - 15:58

a ciekawe czy któś próbowal naprawiac spalone sciezki z tylu zegarow-one sa na folii i az sie boje podchodzic tam z lutownica :?: :?: :?:

#15 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2006 - 16:37

a sie naprawic, alenie robi sie tego lutownica, tylko specjalna tasma


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#16 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2006 - 21:59

dzięki piękne ,bo mój znajomy "elektronik" twierdzi że można takie cóś zrobić tylko lutownicą o regulowanej temp. wiec spróbuje to wykonać "na zimno" :lol:

#17 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 21 czerwca 2006 - 23:03

dzięki piękne ,bo mój znajomy "elektronik" twierdzi że można takie cóś zrobić tylko lutownicą o regulowanej temp. wiec spróbuje to wykonać "na zimno" :lol:


Tylko nie przypal za bardzo :wink: :razz: :lol: :lol:

#18 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2006 - 20:27

no i oddalem dzis w rece "elektronika" te moje zegary a on te spalone sciezki polaczyl kablami w najgrubszych i najzdrowszych miejscach lutownicą,wiec po pół godzinie mogłem sie już cieszyc ze cala deska swieci,zkontrolek od długich i przeciwmgielnych i ze kontrolka od kierunkow miga razem z nimi ,a nie na przemian :wink: .Co do tasmy,ktora mi Piterek :roll: użyć sugerowal,to o takowym czyms nigdy nie slyszal,ale teraz jest "do szyku" :lol: :lol: :lol:

#19 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 lutego 2008 - 23:25

kurcze wynieniłem w swoich zegarach żarówki na diody niebieski , fajnie działały itp, któregoś razu kika dni później jade samochodem a tu wszystko zgasło a podświetlenie komputera działa ale bardzo słabo. włączyłem i wyłącyłem światła i działało potem znowu i tak pare razy, zmieniłem włącznik świateł i to samo. czasem zadziała ale zaeraz juz gaśnie, zmieniłem żarówki na normalne i jest to samo, bezpieczniki są dobre, mam omege 2,5v6 94 rok