Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:06

Wszystko racja, ale przy manualnej skrzyni. Przy automacie, który nie przestaje ciągnąć pomimo zablokowanych kół (a tak się dzieje kiedy nie ma sygnału z abs) jazda po śniegu zaczyna być zabawą ekstremalną.:dziura:
A teraz z innej beczki. Chyba odkryłem przyczynę swoich problemów. Zaśniedziałe masy, niby przyrząd pokazuje, że jest ok, ale pod obciążeniem zaczyna się jazda. Nie działał tylko abs, wyczyściłem masę pod akumulatorem i teraz nie działa połowa elektryki łącznie ze światłami, a na zegarach choinka :D W piątek na kanał i jedziemy z czyszczeniem.

Teraz pytanie gdzie są punkty masowe?
-pod akumulatorem
-łączenie silnik skrzynia pewnie też
-nad cewkami zauważyłem chyba 3 na klucz 10
-przy prawej podłużnicy do silnika choć w poprzedniej omedze tego nie było
Jeszcze gdzieś? W miejscach w których nie widać ich z "zewnątrz", że tak powiem. Koledzy, którzy rozbieraliście kluski na części pomóżcie :hmm:



1. Pod akumulatorem
2. obok cewki zapłonowej x3
3. mocowanie sprężarki klimatyzacji
4. za licznikiem

i koniecznie obejrzyj okrągłe złącza, (wiązka silnika, skrzyni, altermator)

#42 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:11

i koniecznie obejrzyj okrągłe złącza, (wiązka silnika, skrzyni, altermator)

Zrobione przy okazji niepotrzebnej wymiany pompy abs ;)

4. za licznikiem

Jak wyjmę zegary to zobaczę, tak?

#43 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:17

Zrobione przy okazji niepotrzebnej wymiany pompy abs ;)

Jak wyjmę zegary to zobaczę, tak?


Zobaczysz, jest tam jedna masa. Warto też ją sprawdzić.

#44 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:29

No najlepiej wszystkie przejrzeć dlatego pytam, bo wszystkich nie widać z wierzchu. Dzięki za wskazówkę, na pewno bym ją przeoczył :D

#45 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 stycznia 2015 - 03:14

No właśnie, jak ktoś nie ogarnia auta bez ABS-u, to chyba ma braki w technice jazdy. Auto bez ABS hamuje dokładnie tak samo, tyle że można zablokować koła, co zimą może okazać się bardziej skuteczne niż ABS.


okej- okej tu nie chodzi kto co potrafi tylko jesli na wyposazeniu auta jest abs czy inne pierdy to mają działac

do tego nie dam omegi do mechaniora który wymieni mi wszystko zawoła miljony za naprawe a okaze sie ze jeden kabelek nie styka:)

#46 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 01 stycznia 2015 - 10:00

okaze sie ze jeden kabelek nie styka


Tylko weź go znajdź jskoro w aucie jest parę kilometrów wiązki :oonie:

#47 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 stycznia 2015 - 15:03

ale jak go znajde to opisze bedzie dla potomnych :D

#48 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 02 stycznia 2015 - 19:36

Problem rozwiązany. Winna DODATKOWA masa na silnik. Fabrycznie jest przy mocowaniu sprężarki, ja miałem jeszcze ekstra po drugiej stronie z tzw. plecionki. Po wymianie na gruby kabel izolowany z URSUS C-330 wszystko działa bez zarzutu :D Taka pierdoła a tyle rozkminy.. Wniosek dla potomnych:
Przy jakichkolwiek problemach z elektryką (jakie by nie były) najpierw posprawdzać wszystkie masy bo cuda się potrafią dziać z tego powodu.

#49 OFFLINE   sebek1

sebek1

    OMEGOS SEDANOS

  • 68 postów
  • Dołączył: 25-02-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 03 stycznia 2015 - 18:42

no i chociaż ktoś napisał do końca co bolało jego auto :)

#50 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:16

Problem rozwiązany. Winna DODATKOWA masa na silnik. Fabrycznie jest przy mocowaniu sprężarki, ja miałem jeszcze ekstra po drugiej stronie z tzw. plecionki. Po wymianie na gruby kabel izolowany z URSUS C-330 wszystko działa bez zarzutu :D Taka pierdoła a tyle rozkminy.. Wniosek dla potomnych:
Przy jakichkolwiek problemach z elektryką (jakie by nie były) najpierw posprawdzać wszystkie masy bo cuda się potrafią dziać z tego powodu.


bardzo sie ciesze ze uleczyłes swoją omege sam tak jutro rano zrobie tylko mam pytanie;

'co ma wspólnega masa silnika z abs'?

Zadziwiające zjawisko:hmmm:

#51 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:47

Nie wiem, kiedy prąd nie może popłynąć oryginalnym łączem masowym to znajduje sobie inna drogę. U mnie widocznie była to droga przez moduł ABS. Sama pompa również jest podpięta do masy więc też warto sprawdzić. Tyle, że dojście kiepskie.










\

#52 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 20:44

No nareszcie mnie ktos zainspirował

noooo tooo juz wiem gdzie tkwi problem :o

w mojej pompie abs nie ma zadnej podpietej masy :masakra:
kupiłem ją z takim problemem gosc to był patyrak nie ztej ziemi
dobrze ze ją miał tylko tydzien no i grzebał sam przy pompie do tego

ale sie zmotywowałem zaraz ide dołoze masy do silnika i pompy

niedługo opisze czy to był problem - greg200 Bardzo Dziekowac:D

#53 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 20:58

Z tyłu tzn. od strony serwa powinna wysatawać śruba m6 ewentualnie otwór na nią jeśli ktoś wykrecił. Masa wychodzi z wiązki która biegnie za pompą. Dosyć gruby brązowy kabel. Mowa o xd, nie wiem jaką ty masz

Tutaj ją widać
https://www.google.p...3w.html;615;461

#54 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:03

no i nic nie pomogło :(

dalem dwa nowe dodatkowe przewody jeden dosc gruby na silnik drugi na pompe abs

bardzo starannie wszystko zamontowałem

jednak nie to :(

pompa abs to XC i kabel masowy tez jest z tyłu:)

#55 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:11

pompa abs to XC i kabel masowy tez jest z tyłu


Wcześniej go w ogóle nie było?

#56 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:17

był ale nie przykrecony tydzien temu wymieniałem silnik i zauwazyłem ze odkrecony to go przykrecilem

moglo sie cos stać?:)

#57 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:27

No chyba nie, ale to by tłumaczyło błąd przerwany obwód pompy, który miałeś. Kasowałeś błędy po przykręceniu? Jak przyłożysz miernik do tej masy i plusa na aku to pokazuje napięcie?

#58 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:41

nie kasowałem i nie sprawdzałem a jakie powinno byc? 12v? czy 0v?

nie mam op-coma jezdze do dawtowa na błedy bede u niego w poniedziałek

:)

#59 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:42

PS. Patrzyłeś dokładnie pod podstawkę akumulatora? Tam jest 5 albo 6 mas podpietych na jednym złączu. Może którąś przeoczyłeś

#60 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2015 - 22:45

PS. Patrzyłeś dokładnie pod podstawkę akumulatora? Tam jest 5 albo 6 mas podpietych na jednym złączu. Może którąś przeoczyłeś


czysciłem tak pod podstawą aku to zrobiłem jako pierwsze:)