Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd P0247 w y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 marca 2011 - 19:04

Witam jak w temacie po podłączeniu op-coma mam błąd P0247(9) i mam pytanie co on oznacza:
1 - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania
2- elektromagnes b przepustnicy spalin turbosprężarki-usterka
nie znam się na tym,a może opcja pierwsza i druga to to samo,może ktoś wytłumaczyć o jaki zawór chodzi i gdzie on jest,czy raczej wymiana,a może jakieś zwarcie?

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2011 - 20:12

po podłączeniu op-coma mam błąd P0247(9)


W/g listy kodów, są 4 możliwości (nie mogę odnieść się do (9), brak na liście).
- za wysokie lub za niskie napięcie elektrozaworu
- za wysokie lub za niskie ciśnienie ładowania.
Sprawdź w blokach pomiarowych ciśnienie ładowania (najlepiej pod obciążeniem), oraz przeprowadź test selenoidu regulacji ciśnienia ładowania.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 marca 2011 - 20:40

Nie wiem jak pod obciążeniem w czasie jazdy ale na wolnych obrotach ciśnienie ładowania mam 98kPa, a żądane 102kPa, natomiast przy obrotach ok.5000/min ciśnienie ładowania 130Kpa, a żądane 190kPa.
Jak przeprowadzić test solenoidu ciśnienia ładowania?
Dodam jeszcze że turbinka jest po regeneracji.

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2011 - 21:23

Jak przeprowadzić test solenoidu ciśnienia ładowania?


OP-COMem, "test elementów wykonawczych", jest pod "blokami pomiarowymi"

Dodam jeszcze że turbinka jest po regeneracji.


Od kiedy usterka z tytułowym błędem występuje?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 marca 2011 - 21:39

Usterka od wczoraj tylko jeszcze sprawdzę co będzie jak się jutro przejadę bo po wykasowaniu,ponownym odpalaniu,przegazowaniu motoru nie pojawiła się.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2011 - 21:57

proponuje sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze i czy do czujnika dochodzi odpowiednie napięcie, pomiędzy stykiem sygnału a masy na włączonym zapłonie powinno być od 4,8 do 5,4 V

#7 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 18 marca 2011 - 20:09

A więc napięcie do czujnika dochodzi prawidłowe 4,9V,ale jak pisałem wcześniej jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem jak sprawdzić ten czujnik ciśnienia w kolektorze,a co dziwniejsze dzisiaj błąd się nie pokazał.

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 marca 2011 - 20:21

Przewody podciśnieniowe wymieniałeś? Może się "sklejają" okresowo i selenoid "głupieje".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 18 marca 2011 - 20:28

Przewodów nie wymieniałem,a wymienić wszystkie jakie się tylko da?Jutro podjadę i kupię przewód.Wezmę się też kolejny raz za wyciągnięcie kolektora,może czegoś się dopatrzę.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 20:51

jak już będziesz podnosił kolektor to wymień wszystkie te przewody, możesz też podmienić solenoid od EGR bo są takie same jak po podmianie będzie błąd EGR to wiesz co masz uwalone

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 marca 2011 - 22:41

Jutro podjadę i kupię przewód.


5 mb na całą instalację podciśnieniową, przekrój przewodu 3,2x1,9 w parcianym oplocie.
Taka weekend-owa podpowiedź :p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 19 marca 2011 - 20:18

Więc tak panowie,przwody wymienione,faktycznie były w masakrycznym stanie(łamały się,a od EGR-u jeden sobie dyndał)błędu Egr-u brak.Natomiast błąd P0247(9) pokazał się,tyle że po podłączeniu kompa pisze,że nie występuje.Solenoidy podmienione.Po zdjęciu kolektora byłem w szoku, po raz kolejny te nieszczęsne blaszki chciały być wessane,jedną przekrzywiło na tyle,że blokowała ruch pozostałych blaszek,teraz wszystkie usunięte.Jak podejść teraz do tego błędu,nowy czujnik czy jak?Jeżeli nowy to czy pasuje od BMW?

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 marca 2011 - 23:28

Jeżeli nowy to czy pasuje od BMW?


Pasuje, ale poczekaj z wymianą, może "winne" były przewody podciśnienia?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 marca 2011 - 09:25

Pasuje, ale poczekaj z wymianą, może "winne" były przewody podciśnienia?


Właśnie o to chodzi,że błąd pokazał się po wymianie przewodów i po testach na drodze,ale z tego co wynika jest to jakiś chwilowy błąd,bo w całym komunikacie pisze nie występuje.Ogólnie chodzi o przyspieszanie,po wyjęciu tych blaszek jest dużo lepiej,ale to jeszcze nie to.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2011 - 11:43

skoro zawory podmieniłeś i dalej jest ten sam błąd to już wiesz żę solenoidy są sprawne, ewentualnie czujnik szwankuje

#16 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 22 marca 2011 - 18:41

Od niedzieli błąd się nie pokazał,czyli niby wszystko gra,ale dziwne są wskazania op-coma,przynajmniej tak mi się wydaje.Wciskam gaz,żądane ciśnienie doładowania mam np.230kPa,natomiast faktyczne 150kPa,czy to jest turbo dziura? a może faktycznie ten czujnik coś nie trybi.A jak to jest dokładnie z tym siłowniczkiem od sterowania łopatkami,jeżeli chodzi płynnie tzn. da się go wcisnąć ok.1cm lub więcej to oznacza że jest sprawny tak?

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2011 - 18:50

A jak to jest dokładnie z tym siłowniczkiem od sterowania łopatkami,jeżeli chodzi płynnie tzn. da się go wcisnąć ok.1cm lub więcej to oznacza że jest sprawny tak?

masz na myśli gruszkę od turbo, może Ty masz ten sam problem co kolega Radza

#18 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 22 marca 2011 - 19:59

masz na myśli gruszkę od turbo, może Ty masz ten sam problem co kolega Radza

Mam na myśli właśnie tą gruszkę,a jeśli chodzi o przypadek kol. Radza "brak mocy w dolnym zakresie obrotów" to masz na myśli? u mnie jest inaczej bo mam mało mocy do jakieś 1800 obrotów.Podobno można zapiszczeć z tym silnikiem i automatem u mnie to niemożliwe.Jeszcze mam do wymiany filtr i olej w skrzyni może będzie lepiej,choć wątpię.Muszę uszczelnić połączenie kolektor wydechowy-turbina i sam nie wiem co jeszcze,a u mnie nie ma jakiegoś super fachowca żeby coś doradził,jakoś większość boi się silników BMW,więc posiłkuję się naszym forum i jakoś się toczy omcia :)

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 marca 2011 - 22:10

jak to jest dokładnie z tym siłowniczkiem od sterowania łopatkami


Przyjrzyj się pracy tego siłownika, może nie pracuje?
Podciśnień nie pomyliłeś? Przy montażu selenoidu (sorry za tak podstawowe rzeczy, ale w "ferworze walki" wszystko może się zdarzyć).
Zasobnik podciśnienia sprawdzony?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 23 marca 2011 - 19:51

Jeśli chodzi o pracę siłownika to muszę dorwać kogoś do pomocy,podobno ruszu się dopiero przy ponad 4000tyś. obrotów.Podciśnienia sprawdzałem ze schematem DamianaSz i są podpięte ok.A zasobnik jak sprawdzić?Jakieś podciśnienie jest w przewodach,ale jakie to nie wiem.Ciśnienie ładowania troszkę wzrosło teraz mam żądane 101kPa a ładowane 100kPa - na wolnych obrotach.Jak dodam gazu to najpierw troszkę spada,a potem ciśnienie rośnie,czy to normalne?