Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik cofania piszczy caly czas na wstecznym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 03 stycznia 2012 - 21:46

Kiedy, u siebie miałem taki problem, to pisk był, tylko o dwa tony niższy, niż zwykle przy włączniu wstecznego. Powodem awari, była przycięta wiązka prawego wewnętrznego czujnika. Spróbuj podpiąć czujniki w zdemontowanym zderzaku, włącz wsteczny i szukaj, mi się udało tak zlokalizować usterkę.

Czujniki mam zdemontowane ze zderzaka.
podpinałem je do instalacji, odpinałem, trzymałem tak by nie trafiały na przeszkodę i nic. Dalej piszczy w jednej tonacji.
Przed demontażem zderzaka i czujników bywało że tonacja była niższa ale przeważnie jest wysoka. Bywało też tak że nie piszczały, a zaczynały przy przeszkodzie. Ale to bardzo sporadycznie.
Choć w jednym miejscu izolacje okalająca trzy kable od zewnętrznego czujnika była przytarta, ko kable z izolacją są całe.

Myślałem że jak będę wypinał czujniki to trafie na uszkodzony, ale widzę że ten sposób nie sprawdza się.

#22 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:29

Kiedy, u siebie miałem taki problem, to pisk był, tylko o dwa tony niższy, niż zwykle przy włączniu wstecznego. Powodem awari, była przycięta wiązka prawego wewnętrznego czujnika. Spróbuj podpiąć czujniki w zdemontowanym zderzaku, włącz wsteczny i szukaj, mi się udało tak zlokalizować usterkę.

U mnie też piszczy dwa tony niżej dźwiękiem ciągłym, ale jak jeszcze raz wrzuce wsteczny to wtedy " załapuje" jest normalne krótkie "piii" i wszystko działa poprawnie.
Gdzie może być problem w połączeniu?? Czy w dźwigni zmiany biegów ( automat) jest włącznik parkotroniku jak wrzucam R ??

#23 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:41

Włącznik swiateł cofania uruchamia "parktronic", "parkpilot" (jak zwał, tak zwał:p)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#24 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 23:04

Koledzy miałem to samo :)
Okazało się że złuszczyła się farba na czujniku i dostawał wariacji.
Paznokciem oczyściłem czujnik z farby ( a raczej tego co z niej zostało) i od tamtej pory działa SUPER :)

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2012 - 23:06

Włącznik swiateł cofania uruchamia "parktronic", "parkpilot" (jak zwał, tak zwał:p)


automat nie ma włącznika wstecznego - światła (i czujniki) włącza selektor

#26 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 04 stycznia 2012 - 11:11

Koledzy, znalazłem winowajcę. To czujnik padnięty.
Sprawny czujnik po włączeniu wstecznego wydaje cichutkie stuki, trzeba go przyłożyć do ucha by usłyszeć, w palcach tez delikatnie czuć. Oczywiście by wyeliminować kable zmieniałem go w inne wtyczki.

A szukam używanego takiego najlepiej kompletnego z takim plastikiem do którego się go wkłada i krążkiem który wkłada się do zderzaka.
Jego numer BOSCH 0 263 003 172 1421d 02.12.20/02
http://img403.images...99/imgp6772.jpg
http://img97.imagesh...4/imgp6779a.jpg
http://img220.images...97/imgp6773.jpg

I teraz jeszcze pytanie czy to jest opłacalne?
Są w sprzedaży zestawy po 150 zł tylko kwestia znalezienia takiego by dopasować go do otworu w zderzaku (średnica 3 cm)
Może w coś takiego sie zapakować, bo nie wiem czy taki używany czujnik znajdę.

Dostałem odpowiedz z serwisu:
cyt.
"Witam ten czujnik kosztuje 550zł z oryginału czujnik typu bosch nr.oryginału to 1716422.
Gniazdo można kupić tylko w zestawie 4 szt koszt takiego zestawu to 146zł czas oczekiwania na obydwie części 7dni z Niemiec"
Dobrze że siedziałem bo mi by gacie spadły.
Chyba kupie jakiś zestaw dedykowany z allegro.

Znalazłem jedna aukcję z czujnikiem w cenie 35 zł o takim samym nr. jak mój. Żeby tylko był sprawny.

#27 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2012 - 16:00

automat nie ma włącznika wstecznego - światła (i czujniki) włącza selektor


Zatem selektor "robi" za włącznik swiateł cofania i "piskacza" - każdy dzień to nowe doświadczenie;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2012 - 20:34

Zatem slektor "robi" za włącznik swiateł cofania i "piskacza" - każdy dzień to nowe doświadczenie;)


W 2,5 DTI nie ma "selektora" - tam światła cofania są włączane chyba przez sterownik silnika za pośrednictwem przekaźnika.

#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2012 - 22:37

W 2,5 DTI nie ma "selektora" - tam światła cofania są włączane chyba przez sterownik silnika za pośrednictwem przekaźnika.


No, i znów mi zabiłeś "klina":p. Za 15kkm będę zmieniał oleum w ASB, to sprawdzę czy go gdzieś tam pod miską nie ma (selektora;)).
W wolnej chwili może ustalę, co/kto włącza światła wstecznego i "piskacza".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#30 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 26 marca 2012 - 19:21

A może ma ktoś schemat elektryczny patronimika

#31 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 10:56

Witam

Trochę odgrzeję temat :-)

Stałem się posiadaczem omegi z funkcją parpilot i mam problem podobny do kolegów mianowicie po włączeniu wstecznego cały czas piszczy. Moje pytanie jest czy można to zdiagnozować jakimś interfejsem?? znalazłem coś takiego i w opisie funkcji jest parktronik
http://allegro.pl/in...2454377887.html. NIe chciał bym przepłacać za coś co nie działa.

Z góry dziękuję za pomoc

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lipca 2012 - 16:15

http://allegro.pl/interfejs-diagnost...454377887.html. NIe chciał bym przepłacać za coś co nie działa.


odpuść sobie ten sprzęt. Jest on warty tyle co spinacz biurowy... i tyle samo też potrafi... Do Twojego silnika tylko Op-com. Zajrzyj do działu sprzedam i tam coś znajdziesz ;). Ewentualnie odezwij się do kogoś z wielkopolski to na pewno pomorze i podłączy się z kompem ;)

#33 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 09 lipca 2012 - 17:07

Witam

Trochę odgrzeję temat :-)

Stałem się posiadaczem omegi z funkcją parpilot i mam problem podobny do kolegów mianowicie po włączeniu wstecznego cały czas piszczy. Moje pytanie jest czy można to zdiagnozować jakimś interfejsem?? znalazłem coś takiego i w opisie funkcji jest parktronik
http://allegro.pl/in...2454377887.html. NIe chciał bym przepłacać za coś co nie działa.

Z góry dziękuję za pomoc

Ja w tym wątku wypowiedziałem się co jest przyczyną że cały czas piszczy i jaki to jest interfejs do diagnostyki padniętego czujnika. Tylko go nie nazwałem co teraz czynię. To uchometr.

Czujniki sa delikatne. Pukniecie uderzenie i po czujniku.
Poczytaj moje wpisy w tym temacie.

Dodam że udało mnie się kupić identyczne używki i u mnie temat zamknąć pozytywnie wymieniając jedną podnieta sztukę.

#34 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 18:07

Ja natomiast proponuję oglądnąć czy czasami farba nie złuszczyła się na jednym z czujników.

Miałem taki sam problem i po obdarciu złuszczonej farby problem zniknął.
A już myślałem że będzie kolejny wydatek. Okazało się że to tylko farba minimalnie odstawała :)

#35 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lipca 2012 - 18:53

Witam mam podobny problem i chciałbym abyście powiedzieli mi co zrobić z takim stanem rzeczy:

http://forum.omegakl...9262#post879262

Pozdro

#36 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 18:55

Dzięki za podpowiedzi.

Ja znalazłem jeszcze coś takiego:

SELFTEST

1. Stacyjka na 0.
2. Idziesz do bagaznika i wyciagasz opornik.
3. Wlaczasz zaplon i wsteczny bieg, rozpoczyna sie self test.
4. Jeden pisk - uszkodzona czujka pierwsza od lewej strony.
5. Dwa piski - uszkodzona czujka druga od lewej strony.
6. Trzy piski - uszkodzona czujka trzecia od lewej strony.
7. Cztery piski - uszkodzona czujka czwarta od lewej strony.
Np. Masz 1 pisk, dlluzsza przerwa i 4 piski znaczy, ze masz uszkodzona czujke 1 i 4 od lewej ale rownie

Wg tego testu mam trzy piski.

Teraz mnie czeka demontaż zderzaka :(

#37 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lipca 2012 - 20:04

Masz fajnie :p Wg mojego selftestu piski są 1, 2, 3 i 4, ale jak podepnę obojętnie jaki czujnik tylko pod gniazdko 1 to wtedy piski mam 2, 3 i 4 bez 1

PS demontaż zderzaka to tylko 4 śruby i 2 kołki rozporowe od spodu :D

#38 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2012 - 16:30

NAPRAWIONE!!!

Jak się okazało poluzowała się wtyczka w czujniku :D

Aha i tak w ramach scisłości selftestu - kolejność liczenia zaczyna podawać od prawej do lewej.

#39 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 05 września 2012 - 11:31

teraz pytanie za 100 punktów!
gdzie jest centralka w kombi ?!
bo chciałem przeprowadzić test i nie wiem gdzie szukać centralki i bezpiecznika :(

#40 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 05 września 2012 - 14:02

centralka w kombi powinna być w schowku w bagażniku po lewej stronie.