od paru dni zaczela mi sie swiecic sporadycznie kontrolka silnika po podlaczeniu do kompa okazlalo sie ze jest jeden blad a dokladnie uklad recyklacji spalin. Moze ktos wie co z tym fantem zrobic? Silnik 2.0 dti.
Mam jeszcze jedno pytanko, jakie sa objawy zbyt wczesnego zaplonu?
z gory dzieki za odpowiedzi
0
Błąd - układ recyklacji spalin 2.0 dti
Rozpoczęte przez
Tomek_
, 29 maj 2007, 11:25
9 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 29 maja 2007 - 11:38
Mam to samo tylko jak wlanczam klime
http://forum.omegakl...read.php?t=5091
Sprawdzilem, i u mnie jest do wymiany zawor podcisnienia
http://forum.omegakl...read.php?t=5091
Sprawdzilem, i u mnie jest do wymiany zawor podcisnienia
#3 OFFLINE
Napisany 30 maja 2007 - 14:37
jacko, elektrozawór lub pompa podciśnienia. Generalnie masz słabe podciśnienie lub nieszczelny układ podciśnienia.
Tomek_, więcej szczegółów (w jakich dokładnie momentach zapala się check: gaz, stoisz, hamowanie silnikiem, zwalnianie, itp). Na początek sprawdź układ podciśnienia, potem odkręć zawór egr i oczyść delikatnie pręcik z grzybkiem z nagaru.
Tomek_, więcej szczegółów (w jakich dokładnie momentach zapala się check: gaz, stoisz, hamowanie silnikiem, zwalnianie, itp). Na początek sprawdź układ podciśnienia, potem odkręć zawór egr i oczyść delikatnie pręcik z grzybkiem z nagaru.
#4 OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 04:26
z ta kontrolka to bylo roznie i w czasie jazdy i podczas stania na swiatlach, ale gdy dodawalem gazu w czasie jazdy to po chwili gasla.
Jak podlaczylem omcie do kompa to skasowalem ten blad i jak narazie mam spokoj nic mi juz nie mruga oby tak dalej
Jak podlaczylem omcie do kompa to skasowalem ten blad i jak narazie mam spokoj nic mi juz nie mruga oby tak dalej
#5 OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 11:10
Tomek_, nie chcę Cię martwić ale problem może powracać. Moim zdaniem, to masz nieszczelny układ podciśnienia: posprawdzaj wszystkie wężyki, trójniki i gumowe kolanka, czy nie są sparciałe/przetarte/zagniecione/pęknięte. Wykręć zawór egr i delikatnie oczyść pręcik z grzybkiem.
#6 OFFLINE
Napisany 31 maja 2007 - 20:47
jak narazie to mam caly czas spokoj, ale jutro i tak posprawdzam te wezyki i dam znac jak cos znajde
#7 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2007 - 14:18
Jeździłem 2.0Dti w Vectrze przez 3 lata i padł mi zawór recyrkulacji spalin.
Objawy:
-kontrolka check engine świeci się przez dluzszy czas po wlączeniu silnika,zwłaszcza na zimno(brak mocy max70-80km/h)
-w trakcie jazdy też może się zapalić kontrolka i dzieje się rzecz podobna
Ten silnik słynie z tego ,że co jakiś czas występuje problem z tym zaworkiem. Mała pierdółka ,ale mnie koszt po gwarancji wyniósł ok.2000zł :bad:
Jest jeszcze jedna rzecz...
Czasem podobna sytuacja pojawia się gdy jeździsz z nogą na sprzęgle. Wtedy komp myśli że jest lipa z dociskiem sprzęgła i motor reaguje podobnie... Przerabiałem to bo myślałem że znowu zawór padł, a to tylko postój w dłuuugim korku...
Objawy:
-kontrolka check engine świeci się przez dluzszy czas po wlączeniu silnika,zwłaszcza na zimno(brak mocy max70-80km/h)
-w trakcie jazdy też może się zapalić kontrolka i dzieje się rzecz podobna
Ten silnik słynie z tego ,że co jakiś czas występuje problem z tym zaworkiem. Mała pierdółka ,ale mnie koszt po gwarancji wyniósł ok.2000zł :bad:
Jest jeszcze jedna rzecz...
Czasem podobna sytuacja pojawia się gdy jeździsz z nogą na sprzęgle. Wtedy komp myśli że jest lipa z dociskiem sprzęgła i motor reaguje podobnie... Przerabiałem to bo myślałem że znowu zawór padł, a to tylko postój w dłuuugim korku...
#8 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2007 - 14:32
zawór recyrkulacji spalin czyli EGR??
jeśli tak to po co płacić 2tyś jak można samemu go zaślepić i 0 problemów
przynajmniej ja tak zrobiłem w Tigrze
jeśli tak to po co płacić 2tyś jak można samemu go zaślepić i 0 problemów
przynajmniej ja tak zrobiłem w Tigrze
OPEL OMEGA KLUB POLSKA
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2007 - 18:51
No właśnie.
Nie da się tego w DTI zrobić.
Ten zawór pełni jakąś bliżej mi nie znaną ale istotną funkcję.
Nie da się tego w DTI zrobić.
Ten zawór pełni jakąś bliżej mi nie znaną ale istotną funkcję.