Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

x30xe wykres z hamowania - analiza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 marca 2011 - 23:19

witam wszystkich. prosze doswiadczonych kolegow o komentarz wykresu.

Przede wszystkim, chodzi o nagly spadek momentu przy 4 k rpm. Na drugim biegu jeszcze tego nie czuc bo nie ma czasu ale na 3jce juz wyraznie czuje jak uchodzi ciut pary w tym momencie. co to moze byc??;>


Auto ma zamontowana puszke,(tą chromowana z napisem v6, ponoc troche za duzą),i stozek na kawałku nierdzewki. pomiar wyraznie zaskoczyl wszystkich pracownikow zakladu ktorzy w ople chyba dawno przestali wierzyc:tank:

Rezonator ma dawac +14KM i 20Nm

Konikow wlasnie tyle przybylo, momentu wcale. gdzie szukac przyczyny??
wszystko przenioso sie tez troche wyzej.

W kazdym razie potrzebne fachowe komentarze, i najlepiej jakies krzywe momentu i mocy.

pozdro

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marca 2011 - 23:27

wg mnie krzywa momentu przebiega normalnie, v-ki mają w miarę wyrównany moment przez większą część obrotów i to potwierdza wykres, w oryginale przebiega podobnie.

#3 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 marca 2011 - 23:33

nie przebiega normalnie, nagly spadek przy 4 tys

#4 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marca 2011 - 23:42

nie przebiega normalnie, nagly spadek przy 4 tys


spadek jest o kilka niutków ale jak spojrzysz na cały dobrze się rozkłada z tym że fakt że krzywa nie powinna spać nawet o kilka NM.

A może spróbuj stożek wyrzucić. Z tego co słyszałem to w przypadku puchy on tylko przenosi niepotrzebnie moment do góry.

#5 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 23:49

A nie podłączyłeś przypadkiem aku podciśnienia do tylnego zaworu multiramu w dolocie?

#6 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 03 marca 2011 - 00:04

A powinien być odłączony ??

#7 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2011 - 00:37

Chodzi mi o to, że niektórzy podłączają ten aku który był przy multiramie z przodu dolotu do tylnego zaworu. Ja tak zrobiłem i miałem podobne zawachanie momentu i mocy przy tych samych obrotach.

#8 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 marca 2011 - 10:07

za kolektorem wszystko jest w porzadku, przynajmniej tak mi sie wydaje.

zaworek ładnie stuka przy dodawaniu gazu. dzisiaj to sprawdze.

szczezre mowiac, tez obstawiam na cos z multiramem. zmienia sie klang motoru przy tych obrotach. wykres tylko potwierdzil moja odwieczna zagadke

#9 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 06 lipca 2011 - 10:26

Po pierwsze - moim zdaniem na hamowni źle dobrano przełożenie, co zafałszowało wartości momentu obrotowego. Po czym wnioskuje? Po maksymalnych obrotach...

Odnośnie dołku powyżej 4000RPM - proponowałbym pomiar z wpiętą szerokopasmową sondą lambdą - albo chociaż diagnostyką i zerknął na wartości z przepływomierza, kąta zapłonu i lambdy w okolicach tego spadku. Niektóre wersje oprogramowania mają gwałtowny przyrost (a potem spadek) wyprzedzenia zapłonu w tych okolicach, co może powodować np. chwilowe cofnięcie z czujników spalania stukowego.

#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2011 - 21:51

Wstawiam jako ciekawostke z forum racingforum.pl.

Link do tematu: http://www.racingfor...95&st=0&start=0

Imo bardzo fajnie zrobiony wydech:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Clean pod maska:

Dodany obrazek

Ciekawy dolot:

Dodany obrazek

I jak w temacie wykres z hamowni:

Dodany obrazek

+ 43 km ?? Przy 5400 rpm podcisnienie otworzylo klapke za ssacym ?? Bo ciekawy boost...

O ile to realne to respect :)

#11 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2011 - 21:53

Czytalem juz o tym na GMagazynie :p

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 09:27

+ 43 km Przy 5400 rpm podcisnienie otworzylo klapke za ssacym Bo ciekawy boost...


no ciekawie to wygląda...

więc najmocniejsze 3.0V6 bez turbiny siedzi w Viki?? Wstyd!! :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 09:52

no ciekawie to wygląda...

więc najmocniejsze 3.0V6 bez turbiny siedzi w Viki?? Wstyd!! :p


Co z tego jak napęd dalej ma na przód :p

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 09:57

więc najmocniejsze 3.0V6 bez turbiny siedzi w Viki Wstyd

LOL, niektorzy nie lubia sie chwalic.

Co z tego jak napęd dalej ma na przód

true indeed :D:D:D:D FWD sucks.

#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 lipca 2011 - 10:06

Czytalem juz o tym na GMagazynie :p


mozasz podeslac jakis link do tego tematu, pls;)??

patrzac pod maska nie widac przeplywki wiec auto posiada jeszcze pare innych zabawek kotre przyczynily sie do takiego wyniku;)

#16 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 10:08

Co z tego jak napęd dalej ma na przód

ciekawe jaką skrzynie ma... Vmax i tak pewnie mizernie :p

LOL, niektorzy nie lubia sie chwalic.

poka :tak:

nie widac przeplywki

ma kawałek przepływki :)

dziwny ten skok o którym LukassBoss pisał.. ale to chyba za sprawą tak krótkiego dolotu...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 lipca 2011 - 10:09

mozesz podeslac jakis link do tego tematu, pls;)??

patrzac pod maske nie widac przeplywki wiec auto posiada jeszcze pare innych zabawek kotre przyczynily sie do takiego wyniku;)


kolektory rurowe do FWD sa duzo latwiej dostepne na rynku i tansza niz do RWD

ps jak by ktos mial komplet kolektorow rurowych na sprzedaz do RWD prosze o onfo na priva

#18 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 10:20

mozasz podeslac jakis link do tego tematu, pls

Bitte >> http://www.forum.gma...topic.php?t=909

poka

Nie bede pokazywal kto, ale udzielal sie juz w tym temacie ;) Mysle, ze jak bedzie gotowy, to sam zadeMONSTRUMuje swe mody :)

#19 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lipca 2011 - 11:31

kolektory rurowe do FWD sa duzo latwiej dostepne na rynku i tansza niz do RWD

ps jak by ktos mial komplet kolektorow rurowych na sprzedaz do RWD prosze o onfo na priva






spozniles sie mistrzu :)
http://cgi.ebay.de/F...=item19c6f2fd8f


jak narazie najtańsza opcja jest mickety garage i 1800papiera + auto na czas montazu.

taniej nie znalazlem jak narazie

#20 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2011 - 11:47

więc najmocniejsze 3.0V6 bez turbiny siedzi w Viki Wstyd

jak narazie najtańsza opcja jest mickety garage i 1800papiera + auto na czas montazu.

I tera powiedz Benuś :) kto z wlascicieli Omeg wyda tyle swistkow na kolektoren machen?? :D