Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bolo8181

bolo8181
  • 94 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2009 - 22:10

dziewczeta jesli nie zalancza sie drugi bieg wiatraka to strzelil bezpiecznik ten pod maska u mnie tak bylo grzalo nawet do 110 stopni wymienilem wszystko i w koncu wpadlem na bezpiecznik pod maska :)

#42 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2009 - 22:32

u mnie podaczas jazdy w miescie jezeli temp na zewnatrz jest ponizej 0 to temp silnika osiaga ok 87-90 stopni, ale jak zewnetrzna temp pojdzie powyzej 2-3 stopni to zaraz mi skacze do 100-115 nawet. nie wiem o co chodzi. termostat niby dobry, chlodnica goraca i 2 biegi wentylatora dzialaja. nie mam na to zadnego pomyslu... najdziwniejsze jest to ze nawet jak byla temp -15 to chodzil mi wentylator na 1 biegu przy temp silnika ok 90st.

#43 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 26 lutego 2009 - 12:44

Panowie, dziwne rzeczy się u mnie dzieją:

Takie coś

Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."

No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro

PS: jak się wstawia filmiki?
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#44 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 02 marca 2009 - 11:43

lestekk napisał
Panowie, dziwne rzeczy się u mnie dzieją:

Takie coś

Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."

No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro

PS: jak się wstawia filmiki?


Widząc na filmiku skacze i to nieziemsko!:-o Miałem taki objaw tyle że u mnie nigdy nie wzrastała ponad czerwoną linię. Szalała między 85 a 100 stopni. Wymieniłem czujnik temp. i wachania minęły, lecz chyba jeszcze musze termostat wymienić bo grzeje sie franca, a na dworze 2-3 stopnie. Strach pomyśleć jak będzie korek i upał:hmmm:

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 marca 2009 - 13:45

Widząc na filmiku skacze i to nieziemsko! Miałem taki objaw tyle że u mnie nigdy nie wzrastała ponad czerwoną linię. Szalała między 85 a 100 stopni. Wymieniłem czujnik temp. i wachania minęły, lecz chyba jeszcze musze termostat wymienić bo grzeje sie franca, a na dworze 2-3 stopnie. Strach pomyśleć jak będzie korek i upał



ale wy sie na ten termostat uwzięliście - rzadko pada tak zeby zamknac uklad - najczesciej jest caly czas otwarty i nie dogrzewa ukladu. sprawdz czy gorna rura na chlodnice jest ciepla - jesli tak to znaczy ze termostat jest otwarty i problemu szukaj w chlodnicy a nie termostacie




 


#46 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marca 2009 - 14:13

przegrzewania się silnika jeśli na wskaźniku jest powyżej 100* szukałbym też w niesprawnej pompce obiegu dodatkowego...ja tak miałem w swojej omce, był nie sprawny i zamiast ruszyć bardziej obiegiem płynu w układzie to pewnie go bardziej blokował gdy nie chodził

#47 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 marca 2009 - 14:36

witam. zgadzam się z [beast] u mnie było to samo zrobilem mostek na wtyczce do wentylatora zeby chodzil caly czas i bylo ok. Wtedy wymienilem czujnik w chlodnicy[temp] i teras chodzi.

#48 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 02 marca 2009 - 22:35

beast napisał:
ale wy sie na ten termostat uwzięliście - rzadko pada tak zeby zamknac uklad - najczesciej jest caly czas otwarty i nie dogrzewa ukladu. sprawdz czy gorna rura na chlodnice jest ciepla - jesli tak to znaczy ze termostat jest otwarty i problemu szukaj w chlodnicy a nie termostacie


Heh! Pocieszam się że to termostat, bo mniejszy wydatek by był:D
Tak czy inaczej sprawdze i chłodnice.

#49 OFFLINE   ibmtl

ibmtl
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 06 marca 2009 - 11:46

Panowie, dziwne rzeczy się u mnie dzieją:

Takie coś

Nie wiem z czego to wynika, grzebałem dość sporo w zgarach i sądziłem ze może coś tam popsułem, ale rozebrałem je ponownie i nic nie widziałem uszkodzonego. Kolega Roozga (wielkie dzięki bo już się bałem że się przegrzewa a teraz śpię spokojnie) sprawdził mi kompem temperaturę silnika i była o 10 stopni niższa niż pokazywał zegar czyli było 80 stopni a pokazywał 90. ale wtedy jeszcze nie wariował aż tak tylko pokazywał porostu czasem 98 albo 100, ale teraz już całkiem go porąbało, kolega Schak miał podobny problem, u niego spadła wsuwka z czujnika i objawy były takie cytuje :
"Niestety nie u mnie było na odwrót. Nic nie pokazywało tzn wskazówka stała na 0 a czasem jak ją wzięło to się podniosła trochę ale i tak nie pokazała prawdziwej temp (zawsze niżej) albo po prostu podskakiwała do około 80 st i opadała."

No więc to chyba nie to. Co o tym myślicie? Miał ktoś coś takiego?
pozdro

PS: jak się wstawia filmiki?

Witam. U mnie dzieje się dokładnie to samo co u [lestekk]. Wymieniłem czujnik od wskaźnika i termostat, nic to nie dało. Doszedłem do wniosku że to sam wskaźnik szaleje bo jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry w zegary ręką to sie na chwile uspokoił .

#50 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 06 marca 2009 - 12:29

ibmtl napisał:
jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry
w zegary ręką to sie na chwile uspokoił


Hehe! Bo z samochodem trzeba krótko, jak nie słucha to trza i walnąć.

#51 OFFLINE   Stronski

Stronski
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Młodziejowice

Napisany 06 marca 2009 - 14:43

Witam!
Mam problem z temperaturą w mojej OMCI. Jechałem wczoraj z Lublina do Krakowa i na trasie przy prędkości około 120 km/h temperatura wzrastała i w końcu postanowiłem się zatrzymać jak doszła do 110 st. Wyłączyłem silnik i zostawiłem włączony zapłon żeby się szybciej ochłodził. Po jakichś 2 minutach włączyłem silnik. Temperatura nadal była wysoka ale po dodaniu gazu spadła gwałtownie do 94 st. No to pojechałem dalej. Przejechałem jakieś 50 km. i było ok. Ale jak zacząłem wyprzedzać i troszkę kręcić na wyższe obroty temperatura znowu się podniosła. Nie pomogło zwolnienie do 80 km/h. Utrzymywała się ciągle powyżej 100 st. Ponownie się zatrzymałem i powtórzyłem operacje opisaną wyżej. Później udało się mi już dojechać do domu. Ale temperatura zatrzymała się w okolicy 100 st. Wiatrak działa na 2 biegach. Termostat też nie padł bo rura wylotowa z silnika jest równie ciepła jak wlotowa. Chłodnica jest gorąca. Węże do nagrzewnicy też są ciepłe. Natomiast nie mam ogrzewania, Znaczy się czasem leci ciepłe powietrze ale nie jest tak gorące jak powinno być. Podejrzewam pompę wody. Proszę o Wasze opinie.

#52 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 06 marca 2009 - 18:46

Witam. U mnie dzieje się dokładnie to samo co u [lestekk]. Wymieniłem czujnik od wskaźnika i termostat, nic to nie dało. Doszedłem do wniosku że to sam wskaźnik szaleje bo jak dzisiaj do pracy jechałem i walnołem od góry
w zegary ręką to sie na chwile uspokoił .


i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.

pozdro
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#53 OFFLINE   ibmtl

ibmtl
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 07 marca 2009 - 08:22

i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.

pozdro

We wtorek wymontuję zegary i posprawdzam wszystkie styki . Jak to nic nie da , to trzeba będzie kupić nowe zegary :(

#54 OFFLINE   ibmtl

ibmtl
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 12 marca 2009 - 16:15

i co dalej planujesz? Bo ja kupiłem nowy czujnik ale nie założyłem bo z pogoda kiepsko a garażu nie mam i mam nadzieje ze pomoże ale lipa jak po wymianie będzie jak u Ciebie.

pozdro

Witam. Wyjąłem zegary, wyczyściłem styki i wskaźnik działa OK. Pozdrawiam :)

#55 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 12 marca 2009 - 20:14

Witam. Wyjąłem zegary, wyczyściłem styki i wskaźnik działa OK. Pozdrawiam :)


Styków Ci tam dostatek, napisz proszę dokładnie które, tylko te z tyłu czy w zegarach tez jakieś są?

pozdrawiam
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#56 OFFLINE   ibmtl

ibmtl
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 13 marca 2009 - 09:15

Styków Ci tam dostatek, napisz proszę dokładnie które, tylko te z tyłu czy w zegarach tez jakieś są?

pozdrawiam

Witam. Wyczyściłem tylko te główne z tyłu (zwykłym WD40) oraz poluzowałem lekko dwie śrubki (torx) od samego wskaźnika i tez przeczyściłem styki pod nimi. Nic więcej nie rozbierałem. Poskładałem z powrotem i wskaźnik przestał szaleć .
Pozdrawiam i powodzenia :)

#57 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 marca 2009 - 10:47

Wyczyściłem tylko te główne z tyłu (zwykłym WD40)

WD40 nie jest do czyszczenie połączeń elektrycznych
Do tego typu rzczy jest specyfik o nazwie Kontakt.

#58 OFFLINE   ibmtl

ibmtl
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 13 marca 2009 - 13:30

WD40 nie jest do czyszczenie połączeń elektrycznych
Do tego typu rzczy jest specyfik o nazwie Kontakt.

Witam. Niestety nie miałem innego środka pod ręką. Na stronie producenta jest napisane, że WD40 "zabezpiecza cały system elektryczny przed korozją i odkładaniem się elektrolitycznych nalotów, zapewniając doskonałe przewodzenie”, więc pomyślałem, że tez może być. Poza tym pomogło i to jest najważniejsze.:)

#59 OFFLINE   Kubek21

Kubek21
  • 2 postów
  • Dołączył: 27-04-2008
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 18 marca 2009 - 18:36

moja 20 8v tesh sie gotowała.... bo poprzedni właściciel założył pod oryginalny gril oryginalna zasłone .... taki kawał plastiku..... tego nie widać nawet jak popatrzysz od przodu.... odkręć gril i zobacz czy tesh takiego badziewia nie masz. jak to wywaliłem było normalnie

#60 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 25 marca 2009 - 16:38

Ja pierniczę..., zabrałem się dopiero dziś za wymianę czujnika temperatury. Za poradą Beasta zamiast zwalać cały dolot wywaliłem tylko podszybie i faktycznie z łatwością dało się wymienić ten czujnik i gdyby nie to ze jestem gamoń... to wszystko by było cacy. Mianowicie nasadka która dokrencałem ten czujnik wpadła mi pod kolektor... i musiałem zwalić nawet ten czarny kawałek dolotu przykręcony na milion śrub żeby ja wydostać, ale opłacało się bo okazało się że oringi były przesmarowane przez gazowników silikonem tak że po przyciśnięciu wylazł on na boki i normalnie połowę każdego dolotu przysłaniał...wrrrr jak tak można? Nie wiem jak z temperaturą bo jeszcze nie śmigałem za wiele, ale obroty spadają znacznie szybciej i omka już mi nie gaśnie jak jest zimna:D Poza tym mam pocięte cale łapy...

pozdro
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.