Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Pol_PL

Pol_PL
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-05-2007
  • Skąd: Żary

Napisany 05 czerwca 2007 - 15:12

Spool ,jak Ci duży będzie się kręcił na drugim biegu to poczujesz różnice a nawet usłyszysz.

#22 OFFLINE   marcino76

marcino76
  • 158 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: ostróda
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 czerwca 2007 - 21:28

tak jak kolega pisze
napewno usłyszysz drugi bieg i nawet przechodni zaczną bardziej sie patrzec na Twą omcię
u mnie drugi sie narazie nie włącza a wiem jak to jest bo niedawno wymieniłem na nowy i odrazu drugi sie włączał bo coś nie tak z włącznikiem. teraz jezdze na starym i git
niema to jak opelek

#23 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:27

Ja mam podobny proble z temperatura. 2.0 16V u mnie temperatura wynosi ok 110 stopni standardowo a dochodzi nawet do 120!! na szczescie jeszcze nie zdazylo sie zeby wskazowka weszla na czerone tlo. jak zgasze auto to wentylator przestaje chodzic, mino to ze temp jest 120st. po wlaczeniu zaplony odpala szybki tryb wenbtylatora. tak chodzi z 5 min po czym przelacza sie w tryb wolny przy ok 100st. zostawilem go tak na jakies 10min z otwarta maska i went. caly czas chodzil a temp nie spadala praktycznie a silnik goracy jak licho. wylaczylem w końcu zaplo = wentylator tez. po jakis 2 godz wyruszylem dalej i po kilku km znow tem okolo 100-110st. po pierwsze wydaje mi sie ze to zbyt wysoka temp. a po drugie wentylator powinien chodzic po wylaczeniu zaplonu az do schlodzenia silnika do bezpiecznej temperatury. nie ma wyciekow, ni grama. moze ktos na to zaradzic? termostat raczej nie bo wentylator by wtedy tez chyba nie odpalal.
aha, dodam ze na trasie przy predkosci ok 100km/h temperatyra rowniez utrzymuje sie ok 100st, czasami spada ale na krotko i znow rosnie. prosze o jakas porade, co moze byc przyczyna?

#24 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 czerwca 2008 - 21:43

Może padł termowłącznik :?: Temp. 1 biegu powinna być przy 95 , a bieg 2 przy 98. Powinna dość do 100 i spadać. Żeby tylko nie padła UPG bo będą koszta.

#25 OFFLINE   dragon24

dragon24
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-06-2008
  • Skąd: Kielce

Napisany 06 czerwca 2008 - 22:06

Ja mam podobny proble z temperatura. 2.0 16V u mnie temperatura wynosi ok 110 stopni standardowo a dochodzi nawet do 120!! na szczescie jeszcze nie zdazylo sie zeby wskazowka weszla na czerone tlo. jak zgasze auto to wentylator przestaje chodzic, mino to ze temp jest 120st. po wlaczeniu zaplony odpala szybki tryb wenbtylatora. tak chodzi z 5 min po czym przelacza sie w tryb wolny przy ok 100st. zostawilem go tak na jakies 10min z otwarta maska i went. caly czas chodzil a temp nie spadala praktycznie a silnik goracy jak licho. wylaczylem w końcu zaplo = wentylator tez. po jakis 2 godz wyruszylem dalej i po kilku km znow tem okolo 100-110st. po pierwsze wydaje mi sie ze to zbyt wysoka temp. a po drugie wentylator powinien chodzic po wylaczeniu zaplonu az do schlodzenia silnika do bezpiecznej temperatury. nie ma wyciekow, ni grama. moze ktos na to zaradzic? termostat raczej nie bo wentylator by wtedy tez chyba nie odpalal.
aha, dodam ze na trasie przy predkosci ok 100km/h temperatyra rowniez utrzymuje sie ok 100st, czasami spada ale na krotko i znow rosnie. prosze o jakas porade, co moze byc przyczyna?


Moim zdaniem to jest typowy objaw walnietego termostatu, poniewaz termostat nie otwiera sie i jest zamkniety obieg w silniku, wtdy bedzie ci trzymal wysoka temperature, termostat nie odpowiada za zalaczanie wiatraka tylko czujnik , ktory jest wkercony w chlodnice, moim zdaniem to wina termostatu

#26 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2008 - 06:23

sprawdze termostat. calkiem mozliwe bo chlodnica juz letnia a silnik ciagle goracy. ktory termostat najlepiej kupic?
VERNE 57.35 zł
VERNE 140.46 zł
VERNE 96.54 zł
WAHLE 111.53 zł

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2008 - 06:52

pisalem juz wiele razy jak sprawdzic termostat - wx20xev przy temp 95 stopni gorny i dolny waz chlodnicy oraz sama chlodnica ma byc GORACA. Jesli gorny waz jest goracy a dolny i chlodnica zimna to termostat padl. Ceny termostatow o ktorych piszesz sa troche wysokie i zastanawia mnie tez fakt - po co kupowac caly termostat, jak w x20xev mozna wymienic sam wklad termostatu, wtedy cena przyzwoitego wkladu to okolo 30 zl.
P.S. Szczegoly odnosnie cen i firm na PW lub gg
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2008 - 14:22

kczech, dzieki. dobrze wiedziec ze mozna kupic sam wklad bo by mnie w "konia" w sklepie zrobili. dzisiaj jak z roboty wracalem to temp byla ok 97st, a jak raz przeciagnalem do 5.5 tys obr to od razu 100st wskoczylo i tak juz zostalo do konca. zastanawia mnie jeszcze dlaczego po wylaczeniu zaplonu wentylator sie wylacza. w kadecie chodzil az sie schlodzil do ok 90st. to wina jakiegos czujnika? czy to zalezy od instalacji?

#29 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2008 - 22:47

wx20xev po wylaczeniu stacyjki wentylator gasnie. Objaw ktory opisujesz pasuje do termostatu: zrobic test taki jak napisalem i wymienic termostat (wklad)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#30 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 08 czerwca 2008 - 21:50

czy po wymianie termostatu nalezy zalać płynu chłodzącego i włączyć silnik? i jak ubedzie to dolewać do wysokości znaku na zbiorniczku, czy też jest jakaś inna metoda? Tylko odpowiadajcie łopatologicznie!!
pozdr.

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 czerwca 2008 - 09:44

czy po wymianie termostatu nalezy zalać płynu chłodzącego i włączyć silnik? i jak ubedzie to dolewać do wysokości znaku na zbiorniczku, czy też jest jakaś inna metoda? Tylko odpowiadajcie łopatologicznie!!
pozdr.



po wymianie termostatu zalewasz plynem do kreski w zbiorniczku wyrownawczym, odpalasz auto, dajesz ogrzewanie na max i dajesz mu sie rozgrzac az do zalaczenia wentylatorow na chlodnicy pilnujac zeby plynu byl stan.




 


#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2008 - 16:37

Majac Vectre dalem sie namowic na wymiane oleju w zakladzie. Barany wlaly mi 15W40 a mialem 10W40. Roznica temperatury byla zauwazalna. Silnik od razu skakal do 100 stopni, grzal sie szybciej I temperatura sie podniosla o 2-5 stopni. SIlnik bykl wyraznie goretszy.
Po przejechaniu kilkuset km silnik zaczal cieknac wiec wlalem znow 10W40. Roznica zasadnicza I temperatura znow spadla. PO zlaniu oleju wyplukalem mnostwo syfu ze srodka wiec silnik sie oczyscil. Co najwazniejsze wycieki ustaly.
Warto tez sprawdzic olej.

#33 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2008 - 17:56

przyczyna okazal sie zapchany katalizator. objawy:
wysoka temp silnika od cofajacych sie spalin,
spadek mocy,
gorace spaliny.
po wycieciu katalizatora i wstawieniu na jego miejscu rury auto zaczelo kopcic na czarno jak stary tarpan nie dajac rezultatu.
przedmuchal sie po 4-5 dniach i przestal kopcic, temp spadla do 88-95 st, i znaczacy przyrost mocy. moze przestanie olej brac. mam taka nadzieje bo wciaga ok. 1L na 1000km a z rury czysciutko i bez wyciekow...

#34 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 stycznia 2009 - 20:01

Dołączę się do tematu bo dotyczy temperatury silnika, a ja mam dylemat. Od jakiegos czasu zauważyłem że załącza mi się wentylator ten os klimy czyli od strony zderzaka i nie wyłącza wogóle do czasu wyłaćzenia zapłonn. Na forum dowiedziałem się że za niego odpowiada czujnik dolny w chłodnicy wiec poszedłem do sklepu i okazało się że są dwa rózniące sie temp załączania:
1. 105 - 100 i 120 - 115
2. 95 - 90 i 105 - 100 stopni
Kupiłem pierwszy. Kolega z forum powiedział że powinienem kupić na 95 wiec wymieniłem z wielka łaską pracowników i powiedzieli że więcej nie wymienią!!!. Dzis wykręciłem by zmienic i okazało sie ze powinien być jednak ten pierwszy. I teraz mam dylemat zakładać ten drugi?? Choć zastanawiam się czy nie będzie się zbyt często włączał??

Dodam że wentylator od strany silnika włącza sie normalnie, a ten dodatkowy tylko raz mi się właczył tylko dlatego że spalił się bezpiecznikod tego od strony silnika i temp poszła w górę.

Powiedzcie co robić...
Pozdrawiam i z góry dziękuję

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 stycznia 2009 - 21:11

Dołączę się do tematu bo dotyczy temperatury silnika, a ja mam dylemat. Od jakiegos czasu zauważyłem że załącza mi się wentylator ten os klimy czyli od strony zderzaka i nie wyłącza wogóle do czasu wyłaćzenia zapłonn. Na forum dowiedziałem się że za niego odpowiada czujnik dolny w chłodnicy wiec poszedłem do sklepu i okazało się że są dwa rózniące sie temp załączania:
1. 105 - 100 i 120 - 115
2. 95 - 90 i 105 - 100 stopni
Kupiłem pierwszy. Kolega z forum powiedział że powinienem kupić na 95 wiec wymieniłem z wielka łaską pracowników i powiedzieli że więcej nie wymienią!!!. Dzis wykręciłem by zmienic i okazało sie ze powinien być jednak ten pierwszy. I teraz mam dylemat zakładać ten drugi?? Choć zastanawiam się czy nie będzie się zbyt często włączał??

Dodam że wentylator od strany silnika włącza sie normalnie, a ten dodatkowy tylko raz mi się właczył tylko dlatego że spalił się bezpiecznikod tego od strony silnika i temp poszła w górę.

Powiedzcie co robić...
Pozdrawiam i z góry dziękuję


wsadzaj bedzie ok




 


#36 OFFLINE   darusczyk

darusczyk
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 stycznia 2009 - 19:47

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem omci, i do póki nie puściły mrozy wszystko było o.k. z chłodzeniem, za wyjątkiem kiepskiego grzania w kabinie przy temp. -10, -15 stopni na dworze. Jak mrozy puściły silnik bardzo szybko się nagrzewa zwłaszcza jak stoje w korkach i w jakiś magiczny sposób znika mi płyn w zbiorniku wyrównawczym, chociaż max. pokazuje mi 95 stopni i wentylator się zawsze załącza. W ciągu 30 minut ubywa mi ok. 1 litra płynu!!! Jak jeżdze na trasie i temp. jest poniżej 90 stopni płynu nie ubywa. Na razie nie udało mi się zlokalizować żadnego wycieku. Wiecie co się może dziać??? :o

#37 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 25 stycznia 2009 - 20:04

według mnie to uszczelka albo głowica peknieta ale sie nie madrze.ale mysle ze jak sie mocno nagrzeje to pekniecie sie powieksza i plyn idzie do kompresji(do cylindra)i idzie ze spalinami na zewnatrz,szwagier tak miał we vectrze tez 2.0 xev

#38 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2009 - 20:06

iecie co się może dziać???


jak nie kapie to pewnie spala ale jak na spalanie to trochę za dużo

posprawdzaj jeszcze raz ale 99% zawór trójdrożny więcej szczegółów :szukaj2:

#39 OFFLINE   darusczyk

darusczyk
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 stycznia 2009 - 20:42

Z jednej strony z tą uszczelką to nawet by miało ręce i nogi, bo dosyć mocno dymi z wydechu tzn wygląda mi to na parę, ale z drugiej czy z pękniętą uszczelką pod głowicą chodził by mi równo na niskich obrotach? Omcia zagazowana, to może coś jest pokombinowane żeby reduktor szybciej się grzał? Dzisiaj dosypałem proszek do uszczelnienia ukł chłodniczego, zobacze co będzie się działo. Dzięki za porady :) A z tym trójnikiem co może być? I gdzie on jest?

#40 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2009 - 20:55

A z tym trójnikiem co może być? I gdzie on jest?


nie trójnikiem tylko trójdrożny wpisz w szukajkę jest etgo tyle że głowa boli łącznie z fotami
tak na szybko z lewej strony z tyłu silnika (jak stoisz przed autem)