Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:52

I-bieg 95* II-bieg deczko ponad 100*
a ten wskaźnik na desce potrafi czasem źle pokazywać. Przydało by się skontrolować te temp i kolejno eliminować przyczyny.

#282 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2012 - 23:46

I-bieg 95* II-bieg deczko ponad 100*
a ten wskaźnik na desce potrafi czasem źle pokazywać. Przydało by się skontrolować te temp i kolejno eliminować przyczyny.



Dzięki, z tego wynika, że byloby dobrze :)

92' buczy wiatraczek kolo komputerka, 96 włączają się wiatraki, dzięki którym czuć drżenie samochodu, wyżej nigdy nie miałem ponad stówy.

#283 OFFLINE   raczka19

raczka19
  • 4 postów
  • Dołączył: 11-12-2012

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:33

Witam wszystkich i proszę o rade . A sprawa wygląda tak : moja omega to 2.2 + lpg nie grzeje dobrze to znaczy tak gdy nadmuch jest wyłączony wszystko jest dobrze temperatura rośnie na desce i wentylator się załącza .A wystarczy jak włączę nadmuch na gorąco to w 2 minuty temperatura na desce spada do 50 . i cieple powietrze już nie jest taki jak powinno . gdy zmieniam temperaturę nadmuchu np. na 18 st wszystko po wradza do normy tem. rośnie i jest ok . proszę o pomoc bo nie daje juz rady przy -10 st w powietrzu moja omega nie daje rady nagrzać kabiny :/

#284 OFFLINE   emiliano

emiliano
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 20 lipca 2014 - 22:13

Witam potrzebuje pomocy. A mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z przegzewajacym się silnikiem, temperatura podchodzi ponad setkę i zapala sie kontrolka.
Dzieje się to tylko w upalne dni, i tylko jak chodzi klima na najnizszej temperaturze LO-20*. Jak podniesie się do 26* to silnik spada do 95*
Termostat wymieniony, czujniki sprawne, a może to chłodnica lub pompa wody?
Prosze o jakieś podpowiedzi bo zbliża się wyjazd na urlop a niechciał bym go przegzać.

#285 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lipca 2014 - 00:41

no raczej chłodnica, pozbywa się ciepła przez nagrzewnicę

u mnie w obu padlinach jest odwrotnie, z klimą trzyma stałą temperaturę

#286 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lipca 2014 - 18:24

Witam potrzebuje pomocy. A mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z przegzewajacym się silnikiem, temperatura podchodzi ponad setkę i zapala sie kontrolka.
Dzieje się to tylko w upalne dni, i tylko jak chodzi klima na najnizszej temperaturze LO-20*. Jak podniesie się do 26* to silnik spada do 95*
Termostat wymieniony, czujniki sprawne, a może to chłodnica lub pompa wody?
Prosze o jakieś podpowiedzi bo zbliża się wyjazd na urlop a niechciał bym go przegzać.


Zawalona chłodnica klimatyzacji. Mialem to samo a na autostradzie do 120stopni prawie dochodziło dopiero po włączaniu ogrzewania momentalnie spadało. Chłodnica klimy była zaje.... syfem. Trzeba wyjąć albo wiatraki albo całą chłodnice i dobrze wyczyścić. Ja dałem nową i jest bajeczka.

#287 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipca 2014 - 19:06

Nie wiem jak u Was ale u mnie włączenie klimy w cieplejsze dni obniża temperaturę na blacie i to o dobre 5-7* czyli podejrzewam chłodnice tak jak kolega wyżej napisał.

#288 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 04 maja 2015 - 15:43

Witam.
Mam problem z termo włącznikiem od wentylatorów. Zaskakują dopiero gdy płyn zaczyna wrzeć:/ Co może być tego przyczyną? Dodam że czujnik jest nowy.

#289 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2015 - 19:49

Witam.
Mam problem z termo włącznikiem od wentylatorów. Zaskakują dopiero gdy płyn zaczyna wrzeć:/ Co może być tego przyczyną? Dodam że czujnik jest nowy.



Termostat , korek zbiorniczka, zamulona chłodnica , brak pierwszego biegu wentylatora, uszkodzona pompa, woda w układzie zamiast płynu chłodzącego , niewłaściwy termowłącznik na chłodnicy. Należy zbadać jaka jest temperatura w zbiorniczku wyrównawczym , woda wrze w 95 st borygo chyba w 130 ale jeżeli jest jest z wodą to :masakra:

#290 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 04 maja 2015 - 21:16

Ogólnie to wymieniłem sporo rzeczy w ten weekend i mi się nie uśmiecha wywalić 1200zł w błoto...:/ Ogólnie to wymieniłem kilka miesięcy temu chłodnice na nową wraz z termo włącznikiem (w sklepie zarzekali się że to jest odpowiedni piny się zgadzają) termostat wymieniony od razu przy wymianie rozrządu bo mniej zabawy, fakt zrobiłem głupotę że pozwoliłem ojcu nalać mieszanki woda+koncentrat 50/50. Co do korka zbiorniczka to nie wiem ale myślę wymienić cały zbiorniczek na inny bo pływak mi się urwał i wywala błąd że mało płynu (korek jest pozbawiony zaworków odpowietrznika od kiedy posiadam omege). Co do pierwszego biegu wentylatora to nie wiem o co chodzi niestety;/ pompa jest jeszcze sprawna(nie słychać żadnych szmerów ani zgrzytów łożysko pracuje dobrze oraz dobrze popycha dalej płyn) dopiero będę ją wymieniał przy kolejnej wymianie rozrządu. A co do mieszanki od razu jutro ją wymieniam na czysty płyn, tylko pytanie jak pozbyć się całkowicie resztek wody z bloku? jest jakiś sposób na to?

#291 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2015 - 21:44

(korek jest pozbawiony zaworków odpowietrznika od kiedy posiadam omege)



To nobla trzeba przyznać temu kto to wymyślił . korek kosztuje 15zł

#292 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 05 maja 2015 - 05:18

A jak mogę mogę pozbyć się resztek wody z obiegu?

#293 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 maja 2015 - 05:53

Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy powinien ci się zalaczać gdy wskazówką wejdzie na około 95 stopni.

#294 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 maja 2015 - 06:50

Sprawdz górny czujnik. U mnie był nowy, zalaczal sie tylko drugi bieg. Poszukaj na forum które piny trzeba zmostkować. Jak będą dzialały oba biegi na drucie to to raczej czujnik....

#295 OFFLINE   RobertinoX

RobertinoX
  • 4 postów
  • Dołączył: 28-12-2014
  • Skąd: W małej wiosce pod gdańskiem.

Napisany 05 maja 2015 - 09:25

Mam nadzieję,że to dobry dział:Gotuje się woda w zbiorniczku... zakupiłem omkę dawcę bo w mojej silnik juz się wykończył najpierw miał problemy z odpalaniem nie zawsze,ale jak ostygł do było już O.K no i do tego brała 1,5L oleju na 400km.ale to już od momentu jak ją kupiłem,no a po pół roku silnik kopyrtnął,a objawiło się to tak,że w pewnym momencie zaczął nie równo pracować i przy tym kopcić i jak ją zgasiłem to za groma nie chciała odpalić,dopiero jak ostygła i stwierdziłem,że to koniec dla jej silnika,a teraz sedno sprawy, więc po długim bez rezultatów poszukiwań silnika zakupiłem całą "omę" ,która nie widziała gazu i po dojechaniu do mechanika okazało się,że zagotowała się woda :masakra:w zbiorniczku lecz temperatura była w normie 90`-95`,więc albo uszczelka albo woda bo była przyczyna bo płynu nie miała lub też czytałem ,że klima mogła się też do tego przyczynić.Miał ktoś z was podobny problem?:pokoj:

#296 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2015 - 09:59

A jak mogę mogę pozbyć się resztek wody z obiegu?


a po co?? przecież masz zmieszaną z koncentratem, lepiej zainwestuj w korek z zaworkiem, bo ciśnienie musi być w układzie i dlatego ci płyn wrze przy niższej temperaturze

#297 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 05 maja 2015 - 14:59

i tak chciałbym wymienić już obecnie wodę bo mieszanka już jest uboga a szkoda mi akumulatora żeby jeździć na zworce:/ a po za tym mam już 10l borygo więc i tak by lepiej się jeździło na płynie niż na wodzie.

#298 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2015 - 21:36

masz wodę z kranu czy demineralke ?
bo to jest duża różnica co dalej robić