Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 13:49

Witam.
Wiem, że na forum jest sporo tematów o grzaniu się silnika, ale takiego przypadku jak ja mam, nie mogę znaleźć. A więc tak: gdy temperatura powietrza wynosi około 20 stopni jest wszystko ok. Omega osiąga temp. 95 włączają się wiatraki dochodzi do 97 i spada do około 93 stopni. Ale gdy temp. powietrza wynosi 30 st. zaczynają się problemy. Przez 10-15 minut jazdy po mieście jest tak jak wyżej opisałem, lecz gdy jeżdżę dłużej temp. nie spada poniżej 96 st. i powoli systematycznie rośnie nawet pod okolice 100 st. Nie wiem czy dalej by rosła, bo jak zobaczyłem 100 na liczniku to zrobiłem przerwę w mojej podróży. W tym czasie wentylatory cały czas się kręcą. Co może być główną przyczyną takiego zjawiska ? Z góry dziękuję. Aha, silnik to 2.0 16v.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 maja 2007 - 14:26

Witam.
Wiem, że na forum jest sporo tematów o grzaniu się silnika, ale takiego przypadku jak ja mam, nie mogę znaleźć. A więc tak: gdy temperatura powietrza wynosi około 20 stopni jest wszystko ok. Omega osiąga temp. 95 włączają się wiatraki dochodzi do 97 i spada do około 93 stopni. Ale gdy temp. powietrza wynosi 30 st. zaczynają się problemy. Przez 10-15 minut jazdy po mieście jest tak jak wyżej opisałem, lecz gdy jeżdżę dłużej temp. nie spada poniżej 96 st. i powoli systematycznie rośnie nawet pod okolice 100 st. Nie wiem czy dalej by rosła, bo jak zobaczyłem 100 na liczniku to zrobiłem przerwę w mojej podróży. W tym czasie wentylatory cały czas się kręcą. Co może być główną przyczyną takiego zjawiska ? Z góry dziękuję. Aha, silnik to 2.0 16v.


zobacz czy cala chlodnica jest goraca, moze masz zasyfiona i plyn nie rozchodzi sie po calej chlodnicy albo ma za maly przeplyw. plukanie sie przyda a jesli nie pomorze wymiana




 


#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 16:09

równie dobrze przyczyną tego może być termostat który nie otwiera się w całości - chłodnica będzie wtedy ciepła a nawet gorąca ale przepływ płynu bedzie ograniczony i bedzie to powodowało stopniowy wzrost temp. silnika - przerabiałem to w mercu

#4 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 26 maja 2007 - 16:45

i sprawdzić najlepjej kompem "prawdziwą" temperaturę silnika. Bo te wskażnik na desce nie jest do końca miarodajny.

#5 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 19:18

Sprawdzałem chłodnicę i tylko w jednym miejscu jest minimalna różnica temperatury. Więc chyba to odpada. W poniedziałek wykręce termostat i na początku spróbuje pojeździć bez niego. Zobacze co się będzie działo.

#6 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 26 maja 2007 - 19:19

u mnie przez 3 dni było tak samo temperatura już prawie na czerwono dochodziła wyłączyłem silnik patrzę a wiatraki działają jak się okazało jak silnik działał to dmuchawy powinny działac na 2 biegu (szybszym) a jedna wtedy wcale nie działała i cała przyczyna.
Wczoraj jak wracałem i chciałem go rozgrzać bardzo nieudało mi się bo dmuchawa działała niewiem czemu nie działała wtedy.

#7 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 19:26

Ja przyglądałem się wiatrakom i kręcą się na pewno ale czy z odpowiednią prędkością to nie wiem.

#8 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 26 maja 2007 - 21:58

witam nie wyciągaj termostatu będzie jeszcze gożej. po przejechaniu kilku kilometrów "zagotujesz ją" kup lepjej nowy tylko nie jakąś taniochę i wszystko wróci do normy
pozdrawiam

#9 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2007 - 22:02

witam nie wyciągaj termostatu będzie jeszcze gożej. po przejechaniu kilku kilometrów "zagotujesz ją" kup lepjej nowy tylko nie jakąś taniochę i wszystko wróci do normy


Eeee tam u mojego kolesia w escorcie też padł termostat i go wyjeliśmy i nic się nie grzało a wcześniej właśnie się gotował :ok:

#10 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 26 maja 2007 - 22:08

ale omega to takie cudo że się gotuje przerabiąłem to u znajomego w omedze 2.0 16 v
na początku też trzymala wysoka temperaturę więc wyjeliśmy termostat. niestety nic to nie dało a było jeszcze gożej.

#11 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2007 - 22:50

Sprawdzałem chłodnicę i tylko w jednym miejscu jest minimalna różnica temperatury.

Kolego nie powinno być wogóle żadnej róznicy w chłodnicy, jeśli masz różnicę to myślę że masz ją delikatnie zamuloną, a druga sprawa to sprawdź dokładnie czy nie masz chłodnicy brudnej na zewnatrz ( czy nie jest mocno zabrudzona po zewnetrznej stronie muchami, robalami itd)



ale omega to takie cudo że się gotuje przerabiąłem to u znajomego w omedze 2.0 16 v
na początku też trzymala wysoka temperaturę więc wyjeliśmy termostat. niestety nic to nie dało a było jeszcze gożej.

Nie zgodzę się z taką opinią, nie przy silnikach 2.016V.
U mnie nawet w takich upałach jak dziś a było w Warszawie 34 stopnie C i stojąc w korkach temperatura nie wzrosła powyżej 95 stopni C.
Tylko z silnikami 2.5 lub 3.0 to temperatura powyżej 96-98 stopni to normalka.

#12 OFFLINE   Kiluch

Kiluch
  • 58 postów
  • Dołączył: 14-08-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 28 maja 2007 - 06:42

Co do wariowania czujnika na desce to też się zgadzam, wystarczy troche większy pobór prądu (tuba basowa, klima i wentylator chłodnicy) i już widzę jak czujnik temperatury sobie skacze na skali....

#13 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2007 - 08:34

Podłącze się pod temat.

W moim przypadku samochód grzał się w korkach nawet do 105C -poczytałem na forum i podobno normalne,ale mi to spokoju nie dawało .

Podobno w silnkach V6 układ sam się odpowietrza i po jakimś czasie pokazał mi komunikat o małej ilości płynu(miesiąc temu wymieniałem,nuie dymi na biało ,nie cieknie,nowa chłodnica) dolałem płynu około litr zagrzałem samochód i teraz max pokazuję 97,5 nawet w upał w max korku.

Teraz poziom na zimnym jest ok ,a na gorącym jak się korek powoli odkręca podchodzi pod korek ale to normalne zjawisko.

Moje pytanie jak długo się odpowietrza układ samoistnie? Co może spowodować za duża ilość płynu -oprócz tego że wykipi i jakie by były objawy?Czy przewody przy nagrzanym silniku mają być twarde?

#14 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 29 maja 2007 - 21:34

Czy przewody przy nagrzanym silniku mają być twarde?


Jeśli przewody z układu chłodzenia są na gorącym silniku twarde,to na 99% pada uszczelka głowicy i kompresja przez nieszczelności cylindrów dostaje się do płaszcza wodnego, czyli do układu chłodzenia.No i dlatego płynu ubywa mimo braku wycieków.
Dolej płynu do pełna zbiornika i zapal silnik, jak będzie płyn wybijało ze zbiornika to puszcz uszczelka.
Oby nie. Powodzenia.

#15 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 29 maja 2007 - 21:36

Jeśli przewody z układu chłodzenia są na gorącym silniku twarde,to na 99% pada uszczelka głowicy

weż pod uwagę że to układ ciśnieniowy w którym panuje nadciśnienie ok.1 atm

#16 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 29 maja 2007 - 21:44

weż pod uwagę że to układ ciśnieniowy w którym panuje nadciśnienie ok.1 atm


wiem,tylko gdy przy tych objawach płyn znika,a wycieków brak to tylko to może być przyczyną.
A 1 atm. to znów nie tak dużo.

#17 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 czerwca 2007 - 19:00

Suchy miałeś rację. Wyciągnąłęm termostat i tak jak napisałeś , po paru kilometrach jeszcze szybciej się grzeje. Ale chłodnice sprawdzałem i jest czysta. Kupię nowy termostat i zobaczymy.A jeśli dalej będą takie objawy co wtedy może być jeszcze nie tak ? (płyn ubywa mi ale bardzo, bardzo powoli, prawdopodobnie paruje, a uszczelkę pod głowicą wymieniłem miesiąc temu).

#18 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2007 - 19:57

Może ubywa przez zawór nagrzewnicy (paruje przez nieszczelność po nagrzaniu)

#19 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 02 czerwca 2007 - 22:17

w omedze 2.0 16v jes podwójny mały obieg grzewczy nie wiem na czym to polega ale po wyjęciu termostatu szybciej się nagrzewa a nawet gotuje.

#20 OFFLINE   spool

spool
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 czerwca 2007 - 10:13

A jest może sposób sprawdzenia prędkości wiatraków. Nie wiem czy ten większy odpowiednio się kręci.