Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po postoju nie chce odpalić silnik- 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomkospolakos

tomkospolakos
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 12:09

potrzebuje madrej rady.... mam omcie 2.5td z 94r problem w silniku mam taki ze nie wazne czy zimna czy ciepla to jak chwilke postoi to nie chce palic musze nia zakrecic kilka razy dopiero wtedy odpala... nie wiem o co biega swiece sa ok problem pojawil sie jakis miesiac temu.... a jak jest zimna to zapali i zgasnie dopiero po drugim razie zaczyna palic. w jezdzie nie odczulem zmian idzie dobrze nie dymi oleju nie bierze.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Edit-Waldemarz] Poprawa tytułu postu.



#2 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 15:24

Zacznij od zasilania paliwem i wszystkim z tym związanym,czyli pompa w baku,przewody(szczególnie przelewowe na wtryskach),filtr paliwa.Objawy które opisujesz wskazują na te elementy czyli padnięta pompka w baku lub sparciałe przelewy na wtryskach co skutkuje zapowietrzaniem się układu paliwowego.

#3 OFFLINE   tomkospolakos

tomkospolakos
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 16:15

wymienilem przelewy ale zauwazylem ze w przewodzie od filtra do pompy jest mikro otarcie ktore delikatnie syczy po wylaczeniu silnika. zakleilem tasma ale bede musial wymienic na nowe. jest troche lepiej wiec szczegolowo przegladne przewody filtry itd i mysle ze bedzie ok.

#4 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 16:27

Wymień wszystkie podejrzane przewody na nowe,każda nieszczelność w tym układzie wtryskowym to kłopoty.

#5 OFFLINE   tomkospolakos

tomkospolakos
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 maja 2007 - 17:23

tak tez wlasnie myslalem wiesz moze czy przy zbiorniku paliwa jest jakis filterek dodatkowy? klopoty zaczely mi sie odkad raz przejechalem sie na rezerwie nigdy nie dopuszczalem do zapalenia sie lampki kontrolnej od paliwa ale byl taki moment ze sie ostatnio zapalila i w sumie wtedy zaqczely sie kloploty wymienie filtr paliwa i zobacze wtedy :)

#6 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 19:19

Jedyna rzecz którą można by nazwać filtrem to sitko,tak zwany smok przez który pompka zasysa paliwo.Dobrze by było wyciągnąć pompę i wyczyścić wszystko z syfu jaki pociągnęła.
Demontaż pompy był opisywany na tym forum.
Szukajka bardzo przydatna :wink:,zresztą żadna filozofia z tym demontażem.

#7 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2007 - 20:20

skoro nadmiarówki po wymianie to powiedziałbym ze twój "żizello" ma tendencje do zapowietrzania się. jak juz troche powietrza wygoni to wtedy zapali ale po postoju powietrze moze sie dostawac do układu. to tylko moje spekulacje ale wyszukanie wszystkich mozliwych nieszczelnosci ukladu i ich eliminacja na pewno nie zaszkodzi. pozdrawiam