Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

płyn chłodzący


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mateuszmv6

mateuszmv6
  • 10 postów
  • Dołączył: 12-04-2010
  • Skąd: Wielkopolska

Napisany 28 lutego 2011 - 13:23

Jaki najlepiej wlać płyn chłądzący do swojej ony??

#2 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 lutego 2011 - 14:04

Jaki najlepiej wlać płyn chłądzący do swojej ony??


Ja polecam TEXACO , ale napewno ktoś jeszcze poleci :)

#3 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lutego 2011 - 20:20

Ja w obecnej i poprzedniej omie mam Prestone. Wiem, że nie jest tani ale jakoś nie mam przekonania do tych marketowych. Może ktoś rzuci jeszcze jakimś pomysłem?? Niebawem będę zmieniał termostat, robił płukankę układu i też muszę czymś zalać

#4 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 28 lutego 2011 - 21:04

Generalnie może być cokolwiek, co nie jest pakowane w foliowe worki albo baniaki od płynu do spryskiwaczy, to nie jest jakaś kosmiczna technologia. W dobrej cenie jest jeszcze K2.

#5 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 28 lutego 2011 - 21:06

Ja u siebie mam Kulera K2 i teraz mieliśmy mrozy prawie - 30 i wsio jest ok. Zreszta już drugi raz mam ten płyn i jest jak najbardziej ok. Ale kto co woli. Prestone tez raz mialem i tez jest bardzo dobry.

#6 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 lutego 2011 - 21:34

Ja leje koncentrat febi różowy

#7 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 01 marca 2011 - 12:06

a ja mam pytanko
mam zalany układ płynem koloru zielonego (nie znam nazwy) wymieniałem "termos"i zrobiłem dolewkę z płynu różowego Boryszew można te płyny mieszać ze sobą?

#8 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2011 - 13:42

Zdecydowanie polecam różowy koncentrat GM - LongLife.

#9 OFFLINE   Jigit

Jigit

    Aru$ :)

  • 141 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: EZG...

Napisany 01 marca 2011 - 13:56

krzysiek108 poczytaj http://forum.omegakl...ight=koncentrat

a ja mam zalany ten co jest wymieniony wyżej
GM Longlife - G12

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 01 marca 2011 - 14:21

a ja mam pytanko
mam zalany układ płynem koloru zielonego (nie znam nazwy) wymieniałem "termos"i zrobiłem dolewkę z płynu różowego Boryszew można te płyny mieszać ze sobą?


Wydaje mi się , że nie należy mieszać. Gdzieś o tym czytałem. Ja mam omę z 97roku i płyn zielonkawy, a omy z 98 lub 99 roku płyn różowy. Opel chyba zakazał te płyny mieszać ? Mogę się mylić, może ktoś podpowie ?

#11 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 01 marca 2011 - 14:22

dzięki
i know everything :p

#12 OFFLINE   Jigit

Jigit

    Aru$ :)

  • 141 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: EZG...

Napisany 01 marca 2011 - 14:49

Mariusz Ty też poczytaj wątek, do którego podałem wcześniej linka, bo jest właśnie o tym ;)

#13 OFFLINE   ksrekin

ksrekin
  • 4 postów
  • Dołączył: 31-01-2011
  • Skąd: Świecie

Napisany 04 marca 2011 - 20:20

Można mieszać, nic sie nie stanie, to tylko płyn chłodniczy, wszystkie składają sie z tych samych komponentów, różnią się tylko kolorem i procentowym składem. Ja leje najtańszy jaki dostanę i jest wszystko ok.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 marca 2011 - 22:47

Można mieszać, nic sie nie stanie, to tylko płyn chłodniczy, wszystkie składają sie z tych samych komponentów, różnią się tylko kolorem i procentowym składem. Ja leje najtańszy jaki dostanę i jest wszystko ok.


Ta, a ON można lać do benzyniaka, bo oba paliwa powstają z ropy.

Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2011 - 23:02

Ta, a ON można lać do benzyniaka, bo oba paliwa powstają z ropy.

Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.


Dokłądnie. 100% racji. Warto o tym wiedzieć. Stosowanie zaś płynów wysokiej jakości, również chłodniczego zdecydowanie wpływa na kondycję dla przykładu uszczelek.

#16 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 07 marca 2011 - 07:40

A powiedzcie jak jest z tym Petrygo. Jedni leja jedni nie. Słyszałem nie za bardzo opinie o nim. Ponoć niszczy układ szybciej niż inne płyny. Jak to jest naprawdę.

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2011 - 08:09

Najlepiej zadzwon do ASO i zapytaj się, jaki płyn do Twojego silnika. Na przełomie lat zmianiały sie płyny w związku z zastosowanymi uszczelkami.

Dla mnie odpowiednim okał się różowy GM.

Pozdro.

#18 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 07 marca 2011 - 08:24

Mi nie chodziło jaki do mojego motora trzeba lać płyn. Ja leje K2 Kulera i jest ok (jaskrawo-zielony). Ale o Petrygo słyszałem kiepskie opinie dlatego pytam czy faktycznie tak jest. Pytam czysto teoretycznie.

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2011 - 11:21

Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.

Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę tego odnaleźć) że różowy zawiera zdaje się aniony które są anty korozyjne nie tworząc warstw ochronnej jak w przypadku niebiesko-zielonego płynu, po wymieszaniu płynów aniony i krzemiany mogą wytrącić osad który może zatkać wąskie kanały chłodnicy i nagrzewnicy, dlatego nie zalecają mieszania,

Teraz chyba większość płynów są na bazie krzemianów, więc polecam przeczytać ulotkę przed zakupem...

#20 OFFLINE   darek62

darek62
  • 39 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 marca 2011 - 21:13

W książce " Sam Naprawiam Samochód " OPEL OMEGA piszą tak:
Od IX 2000 do napełnienia układu chłodzenia stosuje się ciecz chłodzącą nie zawierającą
związków krzemianu, o charakterystycznym czerwonopomarańczowym kolorze. Układ chłodzenia
pojazdów produkowanych od IX 2000 można napełniać wyłącznie czerwonopomarańczową cieczą.
Do VIII 2000 stosowano ciecz chłodzącą o zabarwieniu niebieskozielonym. Do pojazdów
wyprodukowanych przed IX 2000 należy używać wyłącznie cieczy chłodzącej o zabarwieniu
niebieskozielonym.
Niedopuszczalne jest mieszanie cieczy o różnych kolorach.