płyn chłodzący
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 14:04
Jaki najlepiej wlać płyn chłądzący do swojej ony??
Ja polecam TEXACO , ale napewno ktoś jeszcze poleci
#3 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 20:20
#4 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:04
#5 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:06
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 12:06
mam zalany układ płynem koloru zielonego (nie znam nazwy) wymieniałem "termos"i zrobiłem dolewkę z płynu różowego Boryszew można te płyny mieszać ze sobą?
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 13:56
a ja mam zalany ten co jest wymieniony wyżej
GM Longlife - G12
#10 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 14:21
a ja mam pytanko
mam zalany układ płynem koloru zielonego (nie znam nazwy) wymieniałem "termos"i zrobiłem dolewkę z płynu różowego Boryszew można te płyny mieszać ze sobą?
Wydaje mi się , że nie należy mieszać. Gdzieś o tym czytałem. Ja mam omę z 97roku i płyn zielonkawy, a omy z 98 lub 99 roku płyn różowy. Opel chyba zakazał te płyny mieszać ? Mogę się mylić, może ktoś podpowie ?
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 14:49
#13 OFFLINE
Napisany 04 marca 2011 - 20:20
#14 OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 22:47
Można mieszać, nic sie nie stanie, to tylko płyn chłodniczy, wszystkie składają sie z tych samych komponentów, różnią się tylko kolorem i procentowym składem. Ja leje najtańszy jaki dostanę i jest wszystko ok.
Ta, a ON można lać do benzyniaka, bo oba paliwa powstają z ropy.
Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.
#15 OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 23:02
Ta, a ON można lać do benzyniaka, bo oba paliwa powstają z ropy.
Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.
Dokłądnie. 100% racji. Warto o tym wiedzieć. Stosowanie zaś płynów wysokiej jakości, również chłodniczego zdecydowanie wpływa na kondycję dla przykładu uszczelek.
#16 OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 07:40
#17 OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 08:09
Dla mnie odpowiednim okał się różowy GM.
Pozdro.
#18 OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 08:24
#19 OFFLINE
Napisany 07 marca 2011 - 11:21
Gdzieś wyczytałem (teraz nie mogę tego odnaleźć) że różowy zawiera zdaje się aniony które są anty korozyjne nie tworząc warstw ochronnej jak w przypadku niebiesko-zielonego płynu, po wymieszaniu płynów aniony i krzemiany mogą wytrącić osad który może zatkać wąskie kanały chłodnicy i nagrzewnicy, dlatego nie zalecają mieszania,Serwisówka opla zabrania mieszać różowy GM z niebieskim GM, bo mają inną filozofię ochrony antykorozyjnej - niebieski zawiera krzemiany osadzające się na metalowych elementach i w ten sposób tworzące ochronną warstwę, różowy jakoś inaczej, ale jeden z drugim się nie lubią.
Pewnie jak zmieszasz oba to nic się nie stanie od razu, ale potem okazuje się że np. nagrzewnica cieknie, albo w chłodnicy pojawia się szlam czy inne przypadki których nikt nie wiąże z jakością i rodzajem płynu.
Teraz chyba większość płynów są na bazie krzemianów, więc polecam przeczytać ulotkę przed zakupem...
#20 OFFLINE
Napisany 10 marca 2011 - 21:13
Od IX 2000 do napełnienia układu chłodzenia stosuje się ciecz chłodzącą nie zawierającą
związków krzemianu, o charakterystycznym czerwonopomarańczowym kolorze. Układ chłodzenia
pojazdów produkowanych od IX 2000 można napełniać wyłącznie czerwonopomarańczową cieczą.
Do VIII 2000 stosowano ciecz chłodzącą o zabarwieniu niebieskozielonym. Do pojazdów
wyprodukowanych przed IX 2000 należy używać wyłącznie cieczy chłodzącej o zabarwieniu
niebieskozielonym.
Niedopuszczalne jest mieszanie cieczy o różnych kolorach.