Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ulepszacz, uszlachetniacz do ON


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 19:20

Witam!

Moja Omka ma taki problem. Z rana, w zimie, jaki by mróz nie był, odpali zawsze, za pierwszym razem od strzała. I niby wszystko ok. Lecz jak temperatura spada poniżej tych -15*C oma odpali, pochodzi jakieś 10 minut, i gaśnie. Problemem jest chyba wytrącanie się parafiny w filtrze paliwa, lub baku (dziś dwie godziny latałem wokół niej z farelką, żeby odpaliła). Czy jakiś uszlachetniacz, lub inne takie coś może mi pomóc w tym? Dziś kupiłem zalałem, przejechałem kilka kilometrów, i zostawiłem ją na noc. Jutro zobaczymy.

Koledzy i koleżanki powiedzcie, proszę, jak Wy sobie radzicie, żeby swoje klekoty uchronić od czegoś takiego?

Pozdrawiam!

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 lutego 2011 - 19:26

Ja leje Pb tak do 20% i spokoj .

#3 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 21 lutego 2011 - 19:32

pochodzi jakieś 10 minut, i gaśnie.

zamarazła woda w filtrze paliwa. odpaliła pochodziła az paliwo spłyneło z instalacji a potem juz go brakło. wode spóść filtra lub go wymień. filtr powietrza też dobrze wymienić a przedewszystkim dbać zeby nie było rezerwy w baku lecz tak minimum połowa zbiornika. jak masz rezerwe to smok zaciaga syf z biornika a on zmrożony zatyka filtr paliwa co powoduje odcięcie dopływu go do silnika i silnik gaśnie. stacje posiadaja paliwa z uszlachetniaczami,zazwyczaj to te ON o wyższej cenie ale dodatkowo mozna kupić w butelce na stacji i wlać przed zatankowaniem.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2011 - 19:33

Ja leje Pb tak do 20% i spokoj .


dokladnie
tylko benzyna w duze mrozy daje rade

zeszlej zimy kupilem od jakiegos kierowcy kilka kanistrow oszczednosci, paliwko bylo czysciutkie, nie bylo wody ani parafiny
zapobiegawczo nalalemn do kazdego depresatora z shella
i ku mojemu zdziwieniu za kilka dni (kanistry na strychu na garazu okolo -10 tam moglo byc) wytracila sie parafina i kluski plywaly
od tej pory koniec z kupowaniem takich cudow
po tym zajsciu lalem benzyne

w tym roku zima jest lagodna wiec narazie ani benzyny ani zadnych uszlachetniaczy
a jesli ci auto gasnie po takim czasie to ci sie albo zapowietrza albo masz wode w filtrze paliwa


figop:

smok zawsze ciagnie z dolu zbiornika wiec ilosc paliwa nie ma nic do tego
tak i tak jest sitko
a nie doprowadza sie do rezerwy po to aby na sciankach pustego zbiornika nie robila sie rosa, czyli woda ktora splywa na dno do paliwa i wtedy to smok ciagnie do filtra
to tylko o to chodzi, nie o zadem mul, syf czy jak to tam nazywac
poprostu o wode chodzi



a tak pozatym wlasnie uzylem szukajki i z tego co widze to na ten temat jest juz sporo na forum
wiec mateusz lepiej tam poszukaj obszerniejszych odpowiedzi
wydaje mi sie ze ten temat to sie do umieralni nadaje;)

#5 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 21 lutego 2011 - 19:47

smok zawsze ciagnie z dolu zbiornika wiec ilosc paliwa nie ma nic do tego

tak tylko lekki syf pływa po górze a jak masz mało paliwa to smok zaciągnie ten syf a ta siateczka to nic nie daje na bardzo mały bród który i tak przez nią przejdzie, za to filtr paliwa go zatrzyma, a z domieszką z zamarzniętymi kryształkami wody ten syf robi ładną otulinę na filtrze blokując łagodny przepływ paliwa. a co do scianek i rosy to tez prawda.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 20:52

a ja tam w październiku doleje cudeńka z firmy kent do ON.a później nic stoi na mrozie i od strzała pali nie mam problemów..

#7 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2011 - 21:05

Ok, już wszystko rozumiem. Dziękuję Wam, za cenne rady. Normalnie nie wiem jak się wam odwdzięczyć:) Temat można zamknąć.

Dziękuję i pozdrawiam!:)

#8 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 21 lutego 2011 - 21:11

Ja nie mam diesla ale mogę wam polecić skandynawski środek nazwie skaydiesel . Litr kosztuje u nas na stacji 34 zł a pół litra 22 zł. Litr jest na 1000l paliwa. Koledzy co mają diesle dolewają i żaden nigdy nie miał jeszcze problemu z paliwem. Co do benzyny to też nie którzy stosują.
A i jeszcze jedna porada dla tych co robią zapasy jak kolega wcześniej pisał. Kupujesz paliwo jesienią np w listopadzie i jest temperatura np +5 na stacjach jest paliwo przejściowe np do -12. Za dwa dni temperatura spada na stacji jest co dziennie dostawa i przychodzi już rano paliwo zimowe do np -26. A ktoś tankuje sobie cały zbiornik i co wtedy. A no dzieje się jak piszecie że mu marznie. Dlatego szczególnie w przejściowym okresie polecam ten dodatek bo uchroni nas przed takimi ewentualnościami.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#9 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 lutego 2011 - 21:26

Nawet w instruckji obsługi 2,5TD jest napisane, aby dolewać ileś tam % PB. Ja mam z dieslami do czynienia tylko w pracy. Jeden do widlak Bułgar 6.5t gdzie dolewam Xeramica i działa, bo nie ma klucha ani w filtrze, ani w baku a wózek stoi tylko pod wiatą. Drugi to Toyota Hilux 2010r. 2.5 D4D z dwoma aku po 65Ah gdzie narazie nie trzeba nic robić bo stoi pod chmurką a odpala :)

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 10:21

Ja nie mam diesla ale mogę wam polecić skandynawski środek nazwie skaydiesel .

A nie Skydd?
Do diesla wazne jest, zeby takie srodki emulsowaly wode (choc i tak zima powinniscie miec pelny zbiornik, zeby para sie w nim nie zbieala) i dzialac jako depresator (tak sie to chyba nazywa).
Do tego spuszczajcie regularnie wode z filtra jezeli macie taka mozliwosc.

U nas nie ma mrozow, ale szczerze polecam przeczyscic uklad wtryskowy produktami Liqui Moly, tylko nie dolewane do paliwa, a takie na ktorym silnik pracuje. Testowane i eliminuje mlotowanie, dymienie, poprawie poranne odpalanie i silnik ladniej pracuje. Spalanie raczej nie spada.

#11 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 14:32

U nas nie ma mrozow, ale szczerze polecam przeczyscic uklad wtryskowy produktami Liqui Moly, tylko nie dolewane do paliwa, a takie na ktorym silnik pracuje. Testowane i eliminuje mlotowanie, dymienie, poprawie poranne odpalanie i silnik ladniej pracuje. Spalanie raczej nie spada.


chyba nie zrozumialem
masz na mysli srodek na ktorym silnik pracuje zamiast on?
szczerze mowiac nie slyszalem jeszcze o czym takim

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 15:10

chyba nie zrozumialem
masz na mysli srodek na ktorym silnik pracuje zamiast on?
szczerze mowiac nie slyszalem jeszcze o czym takim


Tak, silnik na tym pracuje. ok 500-1000ml zaleznie od potrzeb. Podlaczany bezposrednio pod pompe i powrot z pompy (i przelewow). Auto pracuje na tym na roznych obrotach (na postoju) i czysci wtryski.
Robilem to kilka razu i efekty naprawde sa widoczne. Jak sie uda to moze zloze filmiki z pracy przed i po to zobaczycie.

Rozne auta maja roznie zrobiony system zasilania, ale nalezy tak podlaczyc, zeby pompa byla tylko z tego zasilana a wszelkie powroty (przelew z pompy i z tryskow) wracal do pojemnika z plynem. W ten sposob silnik musi przepalic te 500ml plynu i nie wroci wiekszosci do baku
Przepalenie 500 ml trwa ok 30-40 minut i daje troche swiadomosci jak szybko spala sie paliwo w silniku :)
Tu wiecej


http://forums.tdiclu...ead.php?t=87948

#13 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 25 lutego 2011 - 20:25

Tak, silnik na tym pracuje. ok 500-1000ml zaleznie od potrzeb. Podlaczany bezposrednio pod pompe i powrot z pompy (i przelewow). Auto pracuje na tym na roznych obrotach (na postoju) i czysci wtryski.
Robilem to kilka razu i efekty naprawde sa widoczne. Jak sie uda to moze zloze filmiki z pracy przed i po to zobaczycie.

Rozne auta maja roznie zrobiony system zasilania, ale nalezy tak podlaczyc, zeby pompa byla tylko z tego zasilana a wszelkie powroty (przelew z pompy i z tryskow) wracal do pojemnika z plynem. W ten sposob silnik musi przepalic te 500ml plynu i nie wroci wiekszosci do baku
Przepalenie 500 ml trwa ok 30-40 minut i daje troche swiadomosci jak szybko spala sie paliwo w silniku :)
Tu wiecej


http://forums.tdiclu...ead.php?t=87948


powiem szczerzę, że bardzo ciekawy patent i mówisz, że skuteczny??
jak się zrobi cieplej to zastosuję takie czyszczenie u siebie, tak profilaktycznie
szukałem takiego preparatu na aukcjach i w sumie znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/pr...1434433193.html
nada się??

#14 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2011 - 22:12

Hej!
Chciałem opisać swoje wrażenia po użyciu tego uszlachetniacza.

Od wlania przejechałem jakieś 500 kilometrów. Wrażenia są dosyć mieszane.

Mianowicie, auto z rana odpala ok i nie ma już problemu z gaśnięciem po 10 minutach jak wcześniej, ale zauważyłem, że auto gorzej ciągnie "z dołu". Trzeba silnik troszeczkę wyżej kręcić niż zawsze. Aha, jeszcze jedno, może mi się wydaje, ale słyszę, że auto jakby głośniej klekotało na zimnym silniku.

Powiedzcie, czy to może mieć aż taki wpływ na pracę silnika?

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2011 - 01:04

powiem szczerzę, że bardzo ciekawy patent i mówisz, że skuteczny??
jak się zrobi cieplej to zastosuję takie czyszczenie u siebie, tak profilaktycznie
szukałem takiego preparatu na aukcjach i w sumie znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/pr...1434433193.html
nada się??


Nie moge sie wypowiedziec o czyms czego nie stosowalem, ale Wynns jest generalnie dobry.
Ja uzywam tego http://cgi.ebay.co.u...4e60616ff0df427

Hej!
Chciałem opisać swoje wrażenia po użyciu tego uszlachetniacza.

Od wlania przejechałem jakieś 500 kilometrów. Wrażenia są dosyć mieszane.

Mianowicie, auto z rana odpala ok i nie ma już problemu z gaśnięciem po 10 minutach jak wcześniej, ale zauważyłem, że auto gorzej ciągnie "z dołu". Trzeba silnik troszeczkę wyżej kręcić niż zawsze. Aha, jeszcze jedno, może mi się wydaje, ale słyszę, że auto jakby głośniej klekotało na zimnym silniku.

Powiedzcie, czy to może mieć aż taki wpływ na pracę silnika?


Jakiego uszlachetniacza uzyles?