Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING - Testy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
236 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 06 marca 2009 - 12:24

No ja nie pije do ciebie tylko tu mowa w temacie o chipsie to pisze z tego co mam dane i z doswiadczenia jakie mam codziennie przy działaniu tego silnika. Chlodnice opel miał do bani warto na podmianke dac z BMW. Ja odchodzac od TD a nie TDS wlasnie :] ciekawy jestem czy do omegi gabarytowo podejdzie silnik 3,0 TDI z BMW i ile z tym zabawy.

#82 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2009 - 18:23

Widać, że masz MEGA pojęcie o samochodach:D Nie ma silników TDI w BMW! to po pierwsze, a po drugie użytkownik pablo morales z wrocka bawił się już w swapa na 3.0d (m57d30) z BMW, bo mu się blaszki urwały w 2.5DTI (m57d25) Nie wiem z jakim skutkiem, ale podobno wstępnie wszystko pasowało.






Ha!.. i miałem racje:) Jednak w TD są dwa warianty mocy: 115PS i 130PS, tak jest w katalogu. Co więcej, dziwne jest, że gdy komuś brakuje koni w 2.5TD, to przeważnie jest to wartość zbliżona właśnie do 115PS, na hamowni! Zbieg okoliczności:)?

Przyrosty po zmianie programu:
2.5 TD (115PS) +40PS +70NM.. i tyle właśnie wyszło zerg-owi
2.5 TD (130PS) +40PS +65NM




..i już chyba wiem o co kaman. 2.5 TD 115-tki były montowane do 1995r, a od '96 były już 130-tki. Jedyna różnica jaką widać na zdjęciach to brak przepłymierza w 115-stce, nie wiem jak wygląda sprawa z turbiną, IC i wtryskami, ale przypuszczam, że są takie i jedyna różnica to przepływomierz:)

#83 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 marca 2009 - 00:03

tak dla porownania jeszcze napisze, ze w skodzi octavi 1,9tdi (90KM nominalnie) kumpel stroil na hamowni i zrobil z niej 128KM moment cos kolo 65Nm podniosl. Auto bylo strojone przy 200tys km a teraz ma 400tys km a auta nie oszczedzal - normalnie nim jezdzil i kompletnie nic sie nie dzieje. Auto smiga piknie, bez problemowo;)

Takich przykladow znam duzo z praktyki
Vtech to ogolnie kumaci ludzie;)
din;)))))

#84 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 marca 2009 - 15:47

Kogut wiem ze nie ma TDI w BMW no tak napisałem ale wszyscy wiemy o co biega :] a silnik mam 130 HP na 100% chyba ze ty jestes bogiem i wiesz wszystko o wszystkim. Nie zebym sie czepiał. Najlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro.

#85 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 08 marca 2009 - 17:05

Najlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro.

I tu masz racje xD

#86 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2009 - 17:14

w sumie wzrosła moc o 25 konikow bo ma 151 a seryjnie jest 130

Yyy... 151-25=136

Najlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro.

Nie ma takiego ;)

Masz jakieś wykresy skoro go hamowałeś?

#87 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 08 marca 2009 - 17:49

Yyy... 151-25=136

Nie ma takiego ;)

Masz jakieś wykresy skoro go hamowałeś?


yyyy 151-25=126 !!! :D
różnica między 130 a 151 to 21 :D ......

#88 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2009 - 18:12

yyyy 151-25=126 !!!

Też mi właśnie coś nie pasiło :D

#89 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 marca 2009 - 18:20

Jasne ze mam wykres wszyscy dostaja wykresiki a co do mocy ale jestescie drobiazgowi :] Wynika to z lamerstwa albo sie czepiacie pierdołek. Bo to smieszne jest .

Nie czepiajcie sie chipa lepiej dajcie jakies rady do mojego radyjka :| gra działa ale ja tylko brak głosu . W innym aucie gra i działa normalnie.

#90 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2009 - 19:06

ze w skodzi octavi 1,9tdi (90KM nominalnie) kumpel stroil na hamowni i zrobil z niej 128KM


ten silnik w VW ma 130KM i nic mu nie jest więc co się ma stać w aucie z innym znaczkiem??? znam takiego co zmienił turbo i wyciągnął 150KM i silnik też chodzi (jak narazie)

tutaj nie chodzi o to że napewno coś się stanie jak zawirusujesz ecu tylko o to że jak silnik wypuszczany z mocą 148KM w BMW miał kłopoty, a w OPLU moc zmniejszyli o 18KM i kłopoty się skończyły tak że po wyciągnięciu 160KM pewnie historia się powturzy...

widzę jedno wytłumaczenie na to że nic się nie dzieje, może być że silnik o przebiegu ponad 200kkm ma mniejsze tarcie i wytwarza mniej ciepła, ale to taka moja naciągana teoria
ciągle uważam że chipowanie x25dt to zbyt duże ryzyko i .

W innym aucie gra i działa normalnie.


a może masz jakiś wzmacniacz pomiędzy radiem a głośnikami który se padł?
wsadzałeś do siebie jakieś inne radio?

Najlepsze tak czy siaj jest MV6 wymiata ostro




popieram i dodaję że ManualV6 :D

#91 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 08 marca 2009 - 19:47

Widze ile wiesz o silnikach ! hahaha Widziałes kiedys auto ponad 10 lat trzymajace 100% fabrycznej mocy ! Latasz na orbicie człowieku :] na orbicie. Musisz zejsc na ziemie. to standardowy 2,5 TD 131 hp po tylu latach mimo wysmienitego stanu silnik nie trzymał juz całego 131 hp ale 115 Hp Dodam jeszcze ze autoseba ma słaba hamownie bo drogowa :/ Najlepsza do pomiarow jest rolkowa. Co do podniesienia mocy to decyzja była ok autko zrobiło sie elastyczniejsze i przyjemniej sie jedzie.

czytam Twoje posty i widze ze jestes wielce przekonany ze wszystko to co piszesz to najswietsza prawda. czlowieku jesli sie na czyms nie znasz to nie pisz glupot. piszesz ze niemozliwe ze silnik ktory ma 10 lat moze trzymac moc!!
g*wno prawda. silnik oceniaj bardziej po przebiegu i jego stanie niz po wiekku to po pierwsze
a co do trzymania mocy, niektore konstrukcje dieslowskie Volkswagena maja wyzsza moc niz katalog pisze nawet z przebiegiem kilkuset k km. oczywiscie sa wyjatki od tej reguly
np 1.9 TDI AFN 110KM przewaznie ma moc 115-120 KM
1.9 TDI ARL 150KM(np.leon top sport) wydmuchuje na hamowni ok 170-180 KM
i zeby nie mylic: silniki grupy VW TDI o roznych mocach to sa ROZNE konstrukcje - nie roznia sie tylko fabrycznym softem.
nie wiem czy slyszal ktos o renault clio ktore powinno miec 200KM, nowe egzemplarze wydmuchiwaly na hamowniach okolo 180KM
takze na temat trzymania/nietrzymania mocy mozna dyskutowac

#92 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 marca 2009 - 19:56

Ali gdybym teraz kupował to tez bym szukał MV6 <bajera> autko. A co to radyjka masz zapewne 100% racje pewno jakis dziad tam jest z tym ze musze go jakos wyszukac bo to musi byc orginał bo nie mam nic dopinanego i orginalne kostki mam. A mam w aucie telefon :> moze to tez robic zwarcie ?? Orginalnie pakowany telefon.

czytam Twoje posty i widze ze jestes wielce przekonany ze wszystko to co piszesz to najswietsza prawda. czlowieku jesli sie na czyms nie znasz to nie pisz glupot. piszesz ze niemozliwe ze silnik ktory ma 10 lat moze trzymac moc!!
g*wno prawda. silnik oceniaj bardziej po przebiegu i jego stanie niz po wiekku to po pierwsze
a co do trzymania mocy, niektore konstrukcje dieslowskie Volkswagena maja wyzsza moc niz katalog pisze nawet z przebiegiem kilkuset k km. oczywiscie sa wyjatki od tej reguly
np 1.9 TDI AFN 110KM przewaznie ma moc 115-120 KM
1.9 TDI ARL 150KM(np.leon top sport) wydmuchuje na hamowni ok 170-180 KM
i zeby nie mylic: silniki grupy VW TDI o roznych mocach to sa ROZNE konstrukcje - nie roznia sie tylko fabrycznym softem.
nie wiem czy slyszal ktos o renault clio ktore powinno miec 200KM, nowe egzemplarze wydmuchiwaly na hamowniach okolo 180KM
takze na temat trzymania/nietrzymania mocy mozna dyskutowac


Zdaje sobie z tego sprawe ze chodzi o stan silnika i przebieg moj niestety nie trzymał orginalnej mocy nie wiemz jakiego powodu i mam to gdzies ! Pisałem co zrobiłem i jaka mam teraz moc a o reszcie nie bede dyskutował jest i tyle.

#93 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2009 - 23:00

Zerg, a skąd pewność, że masz 130-tke? Jaki masz rocznik auta, masz przepływomierz?

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2009 - 23:02

Zerg, a skąd pewność, że masz 130-tke? Jaki masz rocznik auta, masz przepływomierz?


kogut wg wszelkich mi znanych zrodel silnik 25dt (czy u25dt czyli ten bez przeplywki) tez mial 130 km nie 115. nigdzie sie nie moge doczytac zeby mial 115
dane z TIS
dodanie przeplywki mialo za zadanie zmiane normy spalin




 


#95 OFFLINE   zerg

zerg
  • 35 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: Gliwice

Napisany 09 marca 2009 - 00:34

kogut wg wszelkich mi znanych zrodel silnik 25dt (czy u25dt czyli ten bez przeplywki) tez mial 130 km nie 115. nigdzie sie nie moge doczytac zeby mial 115
dane z TIS
dodanie przeplywki mialo za zadanie zmiane normy spalin

Przestan sie im tłumaczyc widzisz ze sie znaja :] dopadł jakies dane i teraz pisze powiesci. Tak mam 115 KM a po chipowaniu tłoku wyszły z bloku ale auto działa bo zapchałem to szmatami. mam tez przyciemnione szyby i ta folia daje mi dodatkowe 20 koni ale tylko w tym silniku 115 KM bo ten 130 KM to musisz miec CB radyjko wtedy masz juz + 60 HP To tyle na temat glupot. Poprostu chipowanie jest ok i warto działac. Tyle.

#96 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2009 - 10:32

Zerg, na naszym forum też było 2.5td chipowane na ok. 160KM, nawet na Zlocie chyba w Kobylej Górze widziałem (nick Lexim?). Poczytaj lub zapytaj o efekty, może jakiś pomysł będzie Ciekawy na dalsze modyfikacje?

#97 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2009 - 11:47

Zerg, na naszym forum też było 2.5td chipowane na ok. 160KM, nawet na Zlocie chyba w Kobylej Górze widziałem (nick Lexim?). Poczytaj lub zapytaj o efekty, może jakiś pomysł będzie Ciekawy na dalsze modyfikacje?


Lexim ale duzo nie moze powiedziec jak to dalej wygladalo bo przeciez dzwona zaliczyl :(




 


#98 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2009 - 11:47

Bardzo zabawne z tą szmatą, prawie się popłakałem ze śmiechu:|
Zadałem Ci proste pytanie, jaki masz rocznik, i czy masz przepływkę.
Poprostu są źródła w internecie, z których winika, że wersje do '96r. miały 115PS, a nie 130PS, co więcej byłem dwa lata temu w Mastersie i tuner też wspomniał, że TDS-y nie trzymają mocy i zdarzają się przypadki, w których na rolkach wychodzi jedynie 115PS!

Wydaje mi się co najmniej dziwne, że W I Ę K S Z O Ś Ć tds-ów, które niby nie trzymają mocy wypluwają na hamowni właśnie 115PS!!! Czemu nie 120, 125, czy 100 tylko właśnie 115?:)

Nikt nie mówił, że chip tuning, to zło. Sam mam auto po re-mappingi i jestem zadowolony.

#99 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2009 - 11:50

Poprostu są źródła w internecie, z których winika, że wersje do '96r. miały 115PS, a nie 130PS, co więcej byłem dwa lata temu w Mastersie i tuner też wspomniał, że TDS-y nie trzymają mocy i zdarzają się przypadki, w których na rolkach wychodzi jedynie 115PS!

Wydaje mi się co najmniej dziwne, że W I Ę K S Z O Ś Ć tds-ów, które niby nie trzymają mocy wypluwają na hamowni właśnie 115PS!!! Czemu nie 120, 125, 100 tylko właśnie 115?

zrodla w internecie podaja rozne rzeczy. to co ja podalem podal Opel wiec producent w informacje serwisowej. a czemu nie maja tych 130 KM ? bo zamiast 180 000 km ktore sa na liczniki pewnie jest grubo ponad 400 000 i tyle. w diesla o przebiegu 10 000 rocznie wierze jak we wrozki




 


#100 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 marca 2009 - 14:04

Lexim ale duzo nie moze powiedziec jak to dalej wygladalo bo przeciez dzwona zaliczyl


Autko mu smigalo elegancko, a po dzwonie sprzedal zchipowanego kompa innemu uzytkownikowi OKP, ktory chyba tez jest zadowolony.